![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wordt Yves Leterme nog eerste minister? | |||
Ja, Yves Leterme wordt eerste minister |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
Neen, Yves Leterme wordt geen eerste minister |
![]() ![]() ![]() |
19 | 37,25% |
Neen, er komt geen federale regering meer |
![]() ![]() ![]() |
10 | 19,61% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge kunt altijd verhuizen als ge van een waals beleid wilt genieten.. Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 december 2007 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat stond tussen aanhalingstekens. Ik probeerde binnen die tekens de redenering van diegene op te bouwen die van de kiezer geen zelfkritiek verwacht. Dat is dus duidelijk niet mijn standpunt. Ik verwacht wél zelfkritiek omd�*t ik de kiezer daartoe in staat acht. Ik ben dan ook een zeer optimistische mens.
|
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Omdat dat een regering zou zijn zonder staatshervorming zoals ze gewenst wordt door een meerderheid van de Vlamingen. Daarom zou dat een anti-Vlaamse regering zijn waarvan de Vlaamse partijen die daar aan meewerken vernietigd zullen worden door de vlaamse kiezer in 2009.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Hoezo, 'het waarom is niet belangrijk'? In een verlichte democratie worden meningen toch met argumenten gestoffeerd? Ik moet toch niet, zoals in de Middeleeuwen, bepaalde uitspraken klakkeloos aanvaarden omdat iemand ze in zijn bovenkamer heeft horen spoken?
|
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Als een Franstalige bekwamer is dan een Vlaming, waarom zou de Vlaming dan toch, in plaats van de Franstalige, premier moeten worden?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Veranderen is nodig als men Belgie wil behouden. Als er geen staatshervorming komt is Belgie reddeloos verloren. Afgelopen! |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() daarom
Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 december 2007 om 13:10. |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Daar gaat het niet over. Ik wil weten waarom een Franstalige premier onverzoenbaar zou zijn met een staatshervorming. Heeft die als premier zoveel macht dat alle andere regeringsleden buigen naar zijn wil?
|
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Nu, sommige mensen hebben mij wel eens dom genoemd maar zo dom dat u mij kan wijsmaken dat een Waalse formateur een regering bijeen krijgt op basis van een staatshervorming ben ik niet. Na 177 dagen van het afwijzen van een staatshervorming zullen dan nu de Walen, uit hun eigen, met een staatshervorming afkomen, sorry, ik denk het neit. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Als de Vlaming daar in trapt mag u hem alsnog dom noemen.
|
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Ik pas mijn stelling aan: een Franstalige die een grote staatshervorming wenst.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Geeft u eens een Waalse meerderheid die dat zou steunen?
|
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() OK, het moet in theorie niet, maar het zou moeilijk aanvaardbaar zijn. Stel u eens voor: een coalitie MR-cdH-ecolo-groen-open vld-CD&V zonder N-VA bijvoorbeeld. Die coalitie zou geen meerderheid hebben in Vlaanderen maar wel in België en ook Wallonië. Ik denk toch niet dat de Vlamingen dat zullen aanvaarden. Terecht ook. Omgekeerd is natuurlijk hetzelfde. Walen zouden niet aanvaarden dat de coalitie geen meerderheid heeft in Wallonië.
|
![]() |