![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Verkiezingen | |||
Verkiezingen !!! andere en betere |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Geen verkiezingen !!! Zijdegijzot ? |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Verkiezingen ? Nie zeker |
![]() ![]() ![]() |
8 | 26,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Wie er nu verantwoordelijk is voor het mislukken van de onderhandelingen is een aparte kwestie. Maar nu ze mislukt zijn en niemand blijkbaar ze terug wil opstarten, denk ik dat het tijd is voor nieuwe verkiezingen.
Wat volgens mij niet kan is dat de koning met verhofstad en boezemvriend Reynders een of andere methode gaat uitwerken om paars door te laten gaan tot 2009. De kiezer heeft paars afgestraft en dat moet worden gerespecteerd, anders is het zinloos om nog verkiezingen te organiseren.
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik kon stemmen in deze poll zou ik kiezen voor "geen verkiezingen", de Grondwet is geen vodje papier...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Paars heeft helemaal geen meerderheid.
Daarbij wat zouden nieuwe verkiezingen oplossen? De uitslag is zo al te voorspellen: het Vlaams kartel houdt stand (want hoezee hun geloofwaardigheid is gered!) en Milquet gaat er in Wallonië - tot spijt wie het benijdt - als "redster van het vaderland" waarschijnlijk ook op vooruit. M.a.w. degenen die de regeringsvorming hebben doen ontploffen gaan nog sterker uit nieuwe verkiezingen komen ... Een compromis vinden gaat dan nog moeilijker worden. Trouwens, ik denk dat het met dit verhitte politieke klimaat sowieso een slecht idee is om terug verkiezingen te houden. En dan heb ik het nog niet eens gehad over BHV dat nog altijd niet gesplitst is... Nee, de verkiezingsuitslag van juni is duidelijk geweest. De kiezer heeft gekozen voor oranje-blauw. Welaan dan, dat ze hun eigen rommel opkuisen! |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() verkiezingen
100% |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() "In democracy, people get the leaders they deserve."
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 21:36. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Nu herverkiezingen zou wel een schitterende move van de Vlaamse partijen zijn om Vlaanderen onafhankelijk te maken.
![]() Later kunnen zij het op de kiezers steken die massaal ldd, nva en vb zullen stemmen. ![]() Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 2 december 2007 om 21:40. |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat democratie een hoger goed is dan de grondwet.
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het fijn vinden als het nu terug verkiezingen zouden zijn want dan heb ik een goed argument om niet uit m'n luie zetel te hoeven waar deze jongen (zie foto) voor gaat zorgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Nieuwe verkiezing zijn natuurlijk te vermijden voor de belgiscisten, de vlaamse en waalse opinie is immers geradicaliseerd.
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 2 december 2007 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ofwel nu geen verkiezingen en mogen ze nog 500 dagen in een crisis blijven, en dan verkiezingen zou ook goed zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() De grondwet is natuurlijk maar legitiem voor zover de bevolking erachter staat
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gewoon wachten tot de Belgen concluderen dat België niet meer werkt.
En anders wachten tot Albert's rikketik er mee ophoudt.
#16 |
|
![]() Wie is dat misschien?
|
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Algemeen ben ik niet voor herverkiezingen... Leterme wordt premier!
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Idd hoogtij voor populisme (lees: luisteren naar de stem van het volk). Iets mis mee misschien, hebben onze democraten het daar moeilijk mee?
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Nieuwe verkiezingen en een refferendum over de splitsing van Belgie.
Dan kunnen we eens echte cijfers zien over wie nu eigenlijk echt wilt splitsen. Ik alvast niet! |
![]() |