![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Staatssecretaris
|
![]() Het Belgische parlement heeft Boudewijn al eens niet in staat verklaard om zijn taken uit te voeren i.v.m. de Abortuswet. Ik zie niet in waarom ze dat kunstje niet opnieuw zouden kunnen toepassen, mogelijk zelfs definitief.
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is immers maar een burger zoals elke andere burger op dit ogenblik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Belgisch gezien is er dus een meerderheid om deze regering gewoon te laten doorgaan. En bij geheime stemming kan er geen alarmbel geluid worden. Maar of een dergelijke regering het lang zou volhouden is een andere zaak. |
||||
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar heeft Belgique trouwens ooit wél volksvertegenwoordigers voor nodig gehad als de grondwet diende overtreden te worden om de 'Belzieke democratie' te kunnen.....ahum....redden?
![]() |
#145 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat een blammage voor de democratie in het algemeen en de Vlaamse kiezer in het bijzonder ! Degene die gedurende 8 jaren de situatie heeft laten en doen verzieken en grote schuld heeft aan de huidige situatie mag ondanks een afstraffende verkiezingsnederlaag terug op het voorplan komen. Ongehoord en schandalig !
Ik hoop dat het Hof door ALLE politieke geledingen zwaar wordt teruggefloten. |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#147 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Was drie weken geleden het eenzijdig goedkeuren niet iets wat men een kaakslag noemde? |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Van welke politieke geleding denkt u dat dit ballonnetje opgelaten is? Ik wil trouwens eerst nog de officiële bevestiging zien... |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun postjes wegen even zwaar door als die van de royale familie, hoor.
![]() |
#150 |
Schepen
|
![]() en voila, ik had het nog niet geschreven of De Standaard Online bloklettert al:
"Open VLD verzet zich tegen noodregering" |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het aan mij ligt zou ik liever alles behalve een bevestiging zien van élke partij die achter een cordon wordt gezet...
#152 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enfin, ik moet nu naar de les vertrekken, maar toch nog even dit: als de Koning beslist om een 'noodregering' aan te stellen om de socio-economische toestand aan te pakken, dan zal de noodregering de steun hebben van de drie families, die aan weerskanten van de taalgrens een ruime meerderheid vertegenwoordigen. Dus, 'to all intents and purposes', zal ze legitiem zijn, hoe u ook staat tegenover de noodregering. Ik voeg er wel aan toe dat als de Koning beslist over te gaan tot de noodregering tegen de wil van CD&V/N-VA in, wat wel erg onwaarschijnlijk is, dat ook ik dan zou vinden dat hij zijn boekje te buiten gaat. Laat dat duidelijk zijn.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In geen enkel land worden de regeringen door het volk verkozen, maar door de staatshoofden voorgedragen en aanvaard door de volksvertegenwoordigers. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#155 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Denk je dat Slangen en co niet lekker meelezen op al de fora's die sinds 10u vanmorgen hierover fulmineren? Denk je dat ze niet in rechtstreeks contact staan met de journalisten en kijken welke artikels verschijnen op de online krantensites? |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 december 2007 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
#158 |
Schepen
|
![]() Da's geen kwestie van intrekken, da's gewoon de media testen, kijken naar de eerste reacties of eventueel zelfs een vals bericht lanceren om de aandacht van iets af te leiden of iets anders nadien beter verteerbaar te laten lijken...
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou het er liever op dat ook de media een slag van de molen kregen omdat zij evenmin weten van welk belziek hout nog pijlen te maken.