![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn tal van plannen waar iedereen wel eens neen op zegt, maar ik vermoed toch dat Leterme sneller geneigd was zich te schikken naar BDW dan naar JM, maar dat is mijn visie, en toegegeven, ik ben geen fan van Leterme, maar evenmin van Milquet. Ik pleit voor twee jaar meer Verhofstadt. Citaat:
Ik heb altijd een probleem gehad met het proces tegen die bepaalde partij voor die bepaalde reden. Ik heb ook een probleem met het beeld dat word afgestoken van Milquet. Het is niet dat ze vlakaf 'non' zegt, ze heeft tegenvragen gesteld, er zijn altijd ook tegenvoorstellen geweest.
![]() |
![]() |
#123 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De formateur belichaamde dus duidelijk niet alleen de N-VA visie, maar de visie van een bijna-parlementaire meerderheid. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We kiezen een parlement, geen premier. Als de premier persé uit de grootste partij moet komen, waarom een burgemeester in Antwerpen dan niet, gedurende vele jaren? Het parlement benoemd uiteindelijk de ministers, niet de kiezer, en als het parlement het eens is met Verhofstadt, kan Leterme op zijn kop gaan staan. ??
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bedoelde gisteren Di RUPO in Controverse toen hij zij dat Vlaanderen vroeger overleefde dankzij wallonie... nu krijgen zij elk jaar 12 MILJARD euro om geen kloten te doen ?! DAT IS TOTAAL IETS ANDERS DAN ER VOOR TE WERKEN !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 3 december 2007 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp dit niet goed waarom veel Belgicisten dit blijkbaar een goed argument vinden. Het ging toch niet om dezelfde voorstellen? Wat maakt het dan uit of N-VA in het verleden ook eens 'nee' heeft gezegd tegen een voorstel? Kijk liever naar de inhoud; Milquet heeft als enige geweigerd akkoord te gaan met een nota die stelde dat:
- Deze regering niet mocht opleggen wat er wel en niet besproken mocht worden in de Conventie. (Nota bene Milquet is degene die zegt dat Oranje-Blauw geen akkoorden voor een staatshervorming kan maken wegens geen 2/3 meerderheid, maar ze wil WEL dat Oranje-Blauw aan iedereen oplegt waarover gepraat mag worden. Niet zeer consequent.) - Fiscale initiatieven van de regios moeten mogelijk zijn. (Bestaat er een reden waarom dat niet zou mogen?) - Om het even welke 2/3 meerderheid volstaat om een voorstel goed te keuren. (Milquet wou een vooraf een "evenwichtige samenstelling" opleggen, de facto de PS -een oppositiepartij!- vetorecht geven over de initiatieven van de meerderheidsregering. Hallucinant en ondemocratisch.) Kan je mij nu eens één enkel argument ter verdediging van haar standpunten voorleggen? De bottom line is dat als je vergelijkt vanwaar de Vlamingen komen (de 5 Vlaamse resoluties), er al buitengewoon veel is gecompromitteerd. Als je vergelijkt vanwaar de Franstaligen komen (geen overdracht van bevoegdheden) staan ze nog exact op hun beginpunt. Elke vergelijking tussen CDH en N-VA in deze zaak is dus zinloos, het verschil zou niet groter kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kartel zal heus niet instemmen met een regering die Letermes goedkeuring niet wegdraagt. De nadelen van democratische verkiezingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag een link naar een eerder ultimatum dat door Leterme werd gesteld.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mij gaat het niet of ze gelijk heeft of niet, het gaat mij erom dat er met twee maten en twee gewichten wordt gewerkt door Leterme. Voor N-VA wil hij nieuwe kansen voorzien, maar dat wil hij niet voor CDH. Dat vind ik dus niet
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() 800.000 stemmen. Misschien niet de geschikte kandidaat, maar de Franstaligen mogen op z'n minst toch een beetje respect tonen voor de democratie.
Laatst gewijzigd door Dycore : 3 december 2007 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Milquet eist naar Franstalige gewoonte de uitbreiding van hun belangen, met als kers op de taart de uitbreiding van Brussel. De Wever wil enkel behouden wat er nog overschiet van Vlaanderen en bestrijd een België dat versterking van Franstalige belangen dient ten koste van Vlaanderen. Zoek de verschillen. Laatst gewijzigd door Dycore : 3 december 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het kartel enkel campagne zou gevoerd hebben met promotie voor een behoud van vlaanderen hadden ze nooit gewonnen. Ze vonden het nodig om zaken te beloven waarvan ze wisten dat ze dat nooit konden waarmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat, is dat de formateur op een bepaald moment zijn eindvoorstel ter stemming heeft voorgelegd, en 3/4 zeiden ja.
![]() |
![]() |
#134 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als zelfs jij deze dictaten van Milquet blijkbaar onverdedigbaar vindt, had deze vraag van N-VA kennelijk toch wat legitimeit. De motivering van beide partijen om nee of ja te zeggen, is dus fundamenteel verschillend. Citaat:
Daar wil men dan inderdaad iets voor terug, maar op dat punt weigert ze een millimeter toe te geven. Tja, wat doe je dan, als formateur? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat is dat deze ex-formateur niet bekwaam was om een voorstel te doen waarin CDH en N-VA tevreden zijn. Want een hypocriete reacties hier zeg, als milquet neen zegt is het dwarsliggen en als BDW nee zegt is dat bij zijn standpunt blijven. Wat mij verbaasd is dat CD&V een voorstel gaat doen bij alle partijen waarvan hij niet eens weet of N-VA het wel gaat aanvaarden, een goed voorbeeld van hoe hun communicatie nu al niet werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke zaken hebben ze beloofd waarvan ze wisten dat ze het niet konden waarmaken? Kijk, het is heel simpel: België kan enkel verder als er geregionaliseerd wordt. Waarom daar iets tegenover moet staan is mij onduidelijk. Of is België dan toch niet zo belangrijk? Kan de keuze van het volk niet gerespecteerd worden? Of moet het nog radicaler worden? Laatst gewijzigd door Dycore : 3 december 2007 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |