Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2007, 21:52   #241
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Volgens mij komt het omdat het nu tot de algemene bewustzijn van onze arme islamitische onderdrukte genodigde door aan het dringen is dat ze eigenlijk in Bezette Gebieden leven, die dringend geboycot moeten worden, en ondermijnd. Simpel. Je ziet het overal waar het Herrenvolk (cfr. circe) gaarne heerst, daar moet de 'andere' beschaving met hand en tand en rotje en gekaapt vliegtuig en ontplofpersonen bestreden worden. Dat begint nu van héél jongsaf. En wereldwijd.
ze worden zo geboren, zelfs babykes krijgen ermee te maken, waarom krijgen ze anders de naam mohammed toebedeeld ?

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:53   #242
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mij interesseert meer de oorzaak. Hoe komt het dat dergelijke situaties zich nu voordoen en, misschien, vroeger niet? Tell Me. Is de jeugd te veel verdorven ? Te veel gewoon ? Of zijn ouders niet streng genoeg, of kunnen ze hun kinderen niet opvoeden ? En liefst gene zever over het ligt weer aan die vreemdelingen.
Toen ik 16-18 was kende ik Jean, uit Asse (echte naam). Hij was even oud en werkte als hulpje in een bedrijfje. Elke maandag kon Jean vertellen over zijn Za- et Zo-avond: meestal was er wel één van de twee avonden een vechtpartij geweest in de dancing waar hij en zijn maten gingen, en waar die van 't dorp ernaast "boel kwamen maken" of een tegen bezoekje van Jean & C° naar de dancing van dat ander dorp...
IMO niks nieuws dus, behalve dat het nu in de krant en op TV komt. En ja, er werd ook al eens een mes getrokken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:53   #243
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Voor de rest alles goed in je villawijk
Misschien wonen er in mijn straat wel meer nationaliteiten dan dat er bloembollen in uw tuin te vinden zijn. Neen, sorry, je vergist je. Sta mij toe niet steeds te moeten meehuilen met de wolven, iets te gemakkelijk mijn gedacht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:54   #244
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij interesseert meer de oorzaak. Hoe komt het dat dergelijke situaties zich nu voordoen en, misschien, vroeger niet? Tell Me. Is de jeugd te veel verdorven ? Te veel gewoon ? Of zijn ouders niet streng genoeg, of kunnen ze hun kinderen niet opvoeden ? En liefst gene zever over het ligt weer aan die vreemdelingen.
Ik weet niet of je in dit geval kunt stellen dat die jongeren rotverwend waren. ALthans niet op materieel vlak. De wijk Zurenborg is een stadsdeel dat de jongste jaren een herwaardering heeft gekregen zoals "'t Zuid". Immobilieën gaan er vlot van de hand. Een botsing tussen culturen ligt dan ook wsl. ten grondslag van deze uitbarsting.

De opwaardering van 't Zuid is vrijwel geruisloos gegaan, zonder sociale conflicten. Maar deze wijk was dan ook niet een concentratie van allochtonen. In Zurenborg krijgen allochtonen het gevoel dat ze "hun" buurt aan het kwijtspelen zijn door de toenemende groei van autochtonen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:55   #245
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
de jongetjes zijn helden, enkel omdat er iets tussen hun benen hangt.
Doet me denken aan iets wat ik vaak zie in m'n buurt:

Marokkaans (of Turks) koppel rijdt met de auto (Mercedes, uiteraard ) weg. De kleine jongen van 5 �* 6 jaar zit naast de vader, moeder zit op de achterbank.

Zoiets is zelfs niet eens wettelijk... (kind moet 12 jaar zijn dacht ik alvorens het vooraan mag plaatsnemen?)

Laatst gewijzigd door Kim : 3 december 2007 om 21:55.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:57   #246
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wat goede wil zou je dat kunnen stellen van die ventjes die eerst wat bommetjes stonden te gooien. Een 21e eeuwse versie van Dennis The Menace misschien?

Dat hun oudere broers nadien "ter hulp" kwamen met messen en verkeersborden verdient het predikaat "kwajongensstreek" niet meer. Voor de rest alles goed in je villawijk?
Moeten we ze allemaal in één zak steken misschien, en meegeven met Zwarte Piet ?
Oud 3 december 2007, 21:59   #247
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zoiets is zelfs niet eens wettelijk... (kind moet 12 jaar zijn dacht ik alvorens het vooraan mag plaatsnemen?)
nee, ze moeten enkel in een autostoel of op een autozitje...

Het zegt veel over de plaats van die jongetjes, maar onwettelijk is het niet
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:00   #248
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten we ze allemaal in één zak steken misschien, en meegeven met Zwarte Piet ?
Rudy het is heel simpel. Kijk nu eens verder. Dat gelul over Zurenborg, subsidie voor een jeugdhuis, immobiliën enzo dat heeft er toch allang niks meer mee te maken. Ik had het eerder al gepost maar je hebt het misschien niet gezien. Ik post het nog eens omdat dat over-geanalyseer alleen maar alles erger maakt...

Volgens mij komt het omdat het nu tot de algemene bewustzijn van onze arme islamitische onderdrukte genodigde door aan het dringen is dat ze eigenlijk in Bezette Gebieden leven, die dringend geboycot moeten worden, en ondermijnd. Simpel. Je ziet het overal waar het Herrenvolk (cfr. circe) gaarne heerst, daar moet de 'andere' beschaving met hand en tand en rotje en gekaapt vliegtuig en ontplofpersonen bestreden worden. Dat begint nu van héél jongsaf. En wereldwijd.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:00   #249
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen slecht gedacht, regel jij dat nog snel want donderdag is hij weer op weg naar Spanje...
Oud 3 december 2007, 22:00   #250
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien wonen er in mijn straat wel meer nationaliteiten dan dat er bloembollen in uw tuin te vinden zijn. Neen, sorry, je vergist je. Sta mij toe niet steeds te moeten meehuilen met de wolven, iets te gemakkelijk mijn gedacht.
Ik heb geen tuin en ik ben de enige Belg in mijn appartementsgebouw. Dit gezegd zijnde, er zullen ondertussen tal van sociologische studies circuleren die hebben gezocht naar de nodige causale verbanden. Ofwel wil men ze niet in de praktijk brengen, ofwel zijn ze nauwelijks te realiseren ofwel zat men er telkens compleet naast.
Oud 3 december 2007, 22:02   #251
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat vind jij als ervaringsdeskundige?
Oud 3 december 2007, 22:04   #252
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan iets wat ik vaak zie in m'n buurt:

Marokkaans (of Turks) koppel rijdt met de auto (Mercedes, uiteraard ) weg. De kleine jongen van 5 �* 6 jaar zit naast de vader, moeder zit op de achterbank.

vroeger wel, mr ik geloof dat dat verandert is. de moslims doen toch eens iets volgens de wet zie, wel nt bewust, mr allee, ..... hoop doet leven

Oud 3 december 2007, 22:05   #253
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Outlaw, als ze niet op een stoeltje zaten was het wel onwettelijk, he lol
niet te rap hopen
Oud 3 december 2007, 22:05   #254
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toen ik 16-18 was kende ik Jean, uit Asse (echte naam). Hij was even oud en werkte als hulpje in een bedrijfje. Elke maandag kon Jean vertellen over zijn Za- et Zo-avond: meestal was er wel één van de twee avonden een vechtpartij geweest in de dancing waar hij en zijn maten gingen, en waar die van 't dorp ernaast "boel kwamen maken" of een tegen bezoekje van Jean & C° naar de dancing van dat ander dorp...
IMO niks nieuws dus, behalve dat het nu in de krant en op TV komt. En ja, er werd ook al eens een mes getrokken.
Een dancing zeg je? Waar al wel eens een pint teveel wordt gedronken en het hormonengehalte wel eens hoog durft oplopen door het verzameld vrouwelijk schoon daar. En ja, tijdens of na de voetbal wordt er ook al eens behoorlijk wat afgeknokt.

Maar meot de maatschappelijke gewenning nu al zo worden opgetrokken dat dit soort ongein nu ook al mag verwacht worden op een sinterklaasfeestje?
Oud 3 december 2007, 22:06   #255
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
nee, ze moeten enkel in een autostoel of op een autozitje...

Het zegt veel over de plaats van die jongetjes, maar onwettelijk is het niet
en ze zijn heus nt alleen de baas in hun gezin, mr ook tegen oudere autchtone toezichters en leerkrachten, etc.

hun etterige nek laten ze overal zien.

Oud 3 december 2007, 22:07   #256
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je VTM-nieuws hebt gezien, maar daar kon je zien dat er tientallen jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst rondom de plaats delict stonden.
Best niet op reageren, anders gaat-ie zichzelf nog ernstig nemen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:07   #257
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Outlaw, als ze niet op een stoeltje zaten was het wel onwettelijk, he lol
niet te rap hopen
LOL

hoop doet leven ( weer eens wat goeie hoop de grond ingeboord )

Oud 3 december 2007, 22:11   #258
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Kim, help ons uit de nood, zat hij al dan niet op of in een stoeltje???
Oud 3 december 2007, 22:15   #259
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Kim, help ons uit de nood, zat hij al dan niet op of in een stoeltje???
Hij zat niet op een stoeltje. Hij kwam zelfs amper boven de deur uit!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:16   #260
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind jij als ervaringsdeskundige?
Wat ik vind ? Dat je als ouder verdorie goed bij de pinken moet zijn vooraleer je optreedt tegenover je eigen kinderen. Voor je het weet ben je de klos, ook al denk je het toch zo goed te weten. Zoals ik elders in deze topic lees over een lap tegen hun oren, vergeet het maar. waar ligt dan de fout: bij het kind, de ouders, of de omgeving ? Op zich al een discussie waard.

Wat ik bedoel is dat het toch zo gemakkelijk gezegd is voor iemand anders. Ik kan hier waar ik woon tientallen ouders citeren die als een haar van hun kids wordt gekrennkt de onnozelste baldadigheden zouden uithalen, maar zelf verre van het voorbeeld hebben getoond. Ik moet er geen tekeningetje bij maken.

Ik weet het zelf niet beste Elio, wat het beste is. En ik heb nog drie tieners voor de boeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be