Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 10:22   #341
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Benieuwd hoe links denkend zurenborg hierop zal reageren,wedden dat er geroepen wordt dat dit allemaal komt omdat mustie niet meer op het plein werkt?
Chrstien Hemmerechts zal wel weer verklaren dat haar nooit wat overkomt!
Musti niet meer op da Dageraadplaats? En ik dacht dat jij zo thuis was in dat veldwerk? Het leedvermaak uit je post spreekt in ieder geval boekdelen. Er wordt mij hoe langer hoe meer het één en ander duidelijk...

En nee, Alice, ik woon niet op Zurenborg, maar ik ken meer buurten dan degene waar ik woon. Van een ervaren veldwachter zou ik hetzelfde verwachten trouwens.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:22   #342
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geweldig toch welke conclusies er weeral getrokken worden nog voor de juiste feiten bekend zijn! Het staat in ieder geval al vast dat er verschillende versies zijn van de feiten. Wat eerst "rotjes" binnengooien in het café heette, bleek zich achteraf op het plein te hebben afgespeeld. En hoewel eerst werd gesproken over jongeren bewapend met slagersmessen, bleek achteraf 1 jongen met een broodmes geweest te zijn. De Dageraadplaaats werd prompt herleidt tot een probleemwijk, terwijl iedereen die die buurt kent beter weet. Maar mensen leren blijkbaar niet bij... Sensatie, pers, hysterie... het blijft verkopen.
Is het belangrijk waar de bommetjes gegooid worden? Als het naar andere kinderen is, vind ik het niet meer dan normaal dat die hun ouders tussenbeide komen, vermits de ouders van de daders nergens de bekennen zijn.

Citaat:
Nu is het zo klaar als een klontje dat wat er gebeurd is sowieso onaanvaardbaar is. Daar twijfelt echt niemand aan. En de daders moeten ervoor gestraft worden. Maar daarom hoeft dit nog niet te worden opgeblazen tot proporties die het niet heeft.
Eerst moeten ze gevonden worden en dan mogen ze als penitentie enkele malen met hun gezicht naar Mekka knielen ter vergeving van hun zonden, want negen kansen op tien zal het weinig zaak van gemaakt worden. Na Mombaerts en De Moor geloof ik niet meer in straffen van dat soort criminaliteit.

Citaat:
En last but not least: hoewel dit op geen enkele manier de feiten relativeert of rechtvaardigt, stel ik mij toch vragen bij de zogenaamde "schoolmeestertik" die één van de ouders heeft uitgedeeld. Ik zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren indien een Marrokaanse vader een "schoolmeestertik" uitdeelt aan een autochtoon kindje... De term "schoolmeestertik" vind ik sowieso nogal eufemistisch.
Je geeft het dus toe dat volgens jou die vader gekregen heeft wat hij verdient. Wees blij: de vuile racist heeft het mes in zijn been gekregen. Ga juichen en hou je vast, want in tegenstelling tot De Moor kan deze man zijn verhaal nog wel navertellen en misschien zou je er wel eens versteld van kunnen staan wat hem er toe aangezet heeft te tikken.
Bedenkt dat het allemaal linkse, avant garde ouders zijn, die in normale omstandigheden zeker geen tik zullen uitdelen, zeker niet aan een migrantje, dus zal er heel wat gebeurd moeten zijn, voor die vader zich tot racisme verlaagde.

En? Nu nog kritiek op moegetergde mensen die het eens even niet zien zitten en er nog verder het slachtoffer van moeten zijn?
Oud 4 december 2007, 10:23   #343
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
alleen tegen betaling.
voor niks komt de zon op. gratis bestaat niet.
kapitalist!
Oud 4 december 2007, 10:25   #344
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Een uit de hand gelopen kwajongensstreek ?

Moesten het belgen geweest zijn welke een marrokaans feestje uiteengeschopt zouden hebben,wat zou uw commentaar dan geweest zijn?
"Racistisch antwerpen op zij best"???
Oud 4 december 2007, 10:26   #345
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
kapitalist!
idd.
ik zal het ook eens worden, n�*.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:27   #346
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Een uit de hand gelopen kwajongensstreek ?

Moesten het belgen geweest zijn welke een marrokaans feestje uiteengeschopt zouden hebben,wat zou uw commentaar dan geweest zijn?
"Racistisch antwerpen op zij best"???
Oké, ik zal aan enkele Marokkaanse vrienden eens vragen of ze er iets mee in zouden zitten, moesten die Belgische kindjes de schaapjes willen redden op het offerfeest. Eigenlijk lijkt me dat nog minder onzinnig dan hetgene er nu gebeurd is.
Oud 4 december 2007, 10:27   #347
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
idd.
ik zal het ook eens worden, n�*.
Oei, is dat niet wat te rechts?
Oud 4 december 2007, 10:30   #348
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft het dus toe dat volgens jou die vader gekregen heeft wat hij verdient.
Dat jij niet kan lezen, wist ik al langer. Ik zie dan ook niet in waarom een verdere discussie met jou zinvol zou zijn. Herlees je post nr 338 misschien eens. Het leedvermaak dat je daar hebt, spreekt boekdelen, maar je hoeft dat niet te projecteren op mij.
Oud 4 december 2007, 10:32   #349
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Overigens is het feit dat er een Sinterklaasfeestje aan de gang was totaal losstaand van wat er gebeurde, maar ook dat schijnt niemand door te hebben. Integendeel, de meesten hier zien daar een motief in. De fantasie van sommigen is werkelijk grenzeloos.
Oud 4 december 2007, 10:35   #350
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens is het feit dat er een Sinterklaasfeestje aan de gang was totaal losstaand van wat er gebeurde, maar ook dat schijnt niemand door te hebben. Integendeel, de meesten hier zien daar een motief in. De fantasie van sommigen is werkelijk grenzeloos.
Ga je nu beweren dat die vuile makkaken niet voor deze ruzie hebben gezorgd
Oud 4 december 2007, 10:37   #351
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedenkt dat het allemaal linkse, avant garde ouders zijn
Hoe weten we dat?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:52   #352
luc broes

Standaard

Citaat:
Geweldig toch welke conclusies er weeral getrokken worden nog voor de juiste feiten bekend zijn! Het staat in ieder geval al vast dat er verschillende versies zijn van de feiten. Wat eerst "rotjes" binnengooien in het café heette, bleek zich achteraf op het plein te hebben afgespeeld. En hoewel eerst werd gesproken over jongeren bewapend met slagersmessen, bleek achteraf 1 jongen met een broodmes geweest te zijn. De Dageraadplaaats werd prompt herleidt tot een probleemwijk, terwijl iedereen die die buurt kent beter weet. Maar mensen leren blijkbaar niet bij... Sensatie, pers, hysterie... het blijft verkopen.

Nu is het zo klaar als een klontje dat wat er gebeurd is sowieso onaanvaardbaar is. Daar twijfelt echt niemand aan. En de daders moeten ervoor gestraft worden. Maar daarom hoeft dit nog niet te worden opgeblazen tot proporties die het niet heeft.

En last but not least: hoewel dit op geen enkele manier de feiten relativeert of rechtvaardigt, stel ik mij toch vragen bij de zogenaamde "schoolmeestertik" die één van de ouders heeft uitgedeeld. Ik zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren indien een Marrokaanse vader een "schoolmeestertik" uitdeelt aan een autochtoon kindje... De term "schoolmeestertik" vind ik sowieso nogal eufemistisch.
'last but not least!'
Onze linkse strijders maken zich natuurlijk grote zorgen over die "schoolmeestertik' en dan nog aan een allochtoon kindje.
Dat tart toch alle verbeelding. De rechten van het kind, en zowaar waarom niet de mensenrechten worden hier duidelijk op een onaanvaardbare manier verkracht!
De ruk naar rechts moet onverbiddelijk een halt toegeroepen worden vooraleer de zaak helemaal uit de hand loopt.

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 december 2007 om 10:54.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 11:05   #353
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat uw vrienden alweer in de fout zijn is ondertussen wel al mooi aangetoond.Nie beginnen zeveren.
Leuk om zien hoe linksen hier alweer 10-12 jarige allochtoon krapuul zit te verdedigen.Maar das normaal niewaar dat mensen worden gestoken en kinderen worden aangevallen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 11:26   #354
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens buurtbewoners hadden de kinderen maar niet op het pleintje moeten spelen, dat is namelijk moslimterritorium naar het schijnt.

Waarschijnlijk weet jij daar meer van?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 11:29   #355
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In GVA schreef een - blijkbaar - turkse immigrant :

03/12/2007 08:48

Ik woon met mijn gezin aan de Dageraadplaats, en zie dagelijks hoe Marokkaanse boefjes "inboorlingen" en ook Turkse kinderen wegjagen van het plein. De ouders zijn verantwoordelijk als hun lieve kindjes met slagersmessen op stap gaan. In de Turkse cultuur worden kinderen opgevoed; in de Marokkaanse opgevoederd.

Ali A, Antwerpen.
ID: 50757

(ondertussen zijn de commentaren politiek correct verwijderd, men zou wel eens de verkeerde perceptie kunnen krijgen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2007 om 11:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 11:35   #356
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat jij niet kan lezen, wist ik al langer. Ik zie dan ook niet in waarom een verdere discussie met jou zinvol zou zijn. Herlees je post nr 338 misschien eens. Het leedvermaak dat je daar hebt, spreekt boekdelen, maar je hoeft dat niet te projecteren op mij.
Tuurlijk heb ik leedvermaak als het eens een ander is die slachtoffer is van die stomme smeerlapjes, dan enkel de mensen die ik ken en mezelf. Het is die linkse avant garde die verantwoordelijk is voor het uit de hand lopen van die dingen. Ze mogen er eens het slachtoffer van worden. Eindelijk krijgen de mensen die het zaaien de oogst eens op hun dak.
Oud 4 december 2007, 11:48   #357
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fantasie??

Gezien het feit dat er commentaar komt op Kerst omdat dit niet in hun cultuur past, vind ik dit geen onlogische piste...
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:12   #358
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door action Bekijk bericht
ik vind dat de media deze zaak nog veel te veel heeft opgeblazen

vecht-en steekpartijen zijn dagelijkse kost in antwerpen
Natuurlijk .. mss overkomt het jouw op een dag.. dat zal dan, geen verlies zijn als je zo'n reacties spuuwt
Oud 4 december 2007, 12:15   #359
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal losstaand feit ? wtf die gasten waren op dat sinterklaas feestje net als hun ouders..
Oud 4 december 2007, 12:22   #360
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Totaal losstaand feit ? wtf die gasten waren op dat sinterklaas feestje net als hun ouders..
Ik denk dat Edina het Sinterklaas feestje als motief bedoelde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be