Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 12:54   #381
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is inderdaad ongelofelijk dat Edina in een zaak die overduidelijk is nog probeert dat enigzins goed te praten.
Leer lezen: ik heb letterlijk geschreven dat NIETS deze feiten goedpraat. Wat er gebeurd is, is onaanvaardbaar en de daders moeten gestraft worden. Maar ik blijf wel bij de feiten en daar schijnen sommigen het moeilijk mee te hebben.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:55   #382
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Gelukkig zijn er nog mensen die begrijpend kunnen lezen. En bierke behoort duidelijk niet tot die groep gezien zijn latere reactie.
Te pijnlijke vergelijking zeker om HVT op te dissen
Oud 4 december 2007, 12:55   #383
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus die Turk die er woont weet niet waarover hij klapt? Is dat geen racisme dan?
ja, maar die Turk zal ook een Belgisch paske hebben en daarom een racist zijn tegenover die Marokkaantjes.
Oud 4 december 2007, 12:55   #384
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leer lezen: ik heb letterlijk geschreven dat NIETS deze feiten goedpraat. Wat er gebeurd is, is onaanvaardbaar en de daders moeten gestraft worden. Maar ik blijf wel bij de feiten en daar schijnen sommigen het moeilijk mee te hebben.
Deze is eentje om te onthouden bedankt
Oud 4 december 2007, 12:56   #385
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus: kinderen doen lastig, werpen een voetzoeker, één krijgt van een volwassene wat het nieuws eufemistisch een "tik" noemt, vindt dat hij dat thuis moet/kan vertellen en de vader en/of broer neemt dat niet...

Vraagje: wie hier zou begrip vertonen zo een volwassene zijn zoon sloeg voor een wajongensstreek?
kenzo,
Mag ik jouw 10-jarige zoon een "tik" geven als ik vind dat hij 't uithangt?
Daiwa,
Jouw 10-jarige zoon?
Kim,
Jouw10-jarige zoon?
Wij willen niet dat onze kinderen geslagen worden door anderen.
Als u iets van de (echte) arabische cultuur moest afweten dan zou u weten dat het voor hen normaal is dat anderen (leraars, politie, ouderen) hun kinderen terecht wijzen en eventueel een mep verkopen. Maar, of dat nu telt voor niet gelovigen weet ik niet.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:56   #386
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, fantasie. De ruzie tussen de kinderen ontstond op het plein en had niets met het feest te maken. Behalve dan dat de kinderen er waarschijnlijk niet waren geweest als er geen Sinterklaasfeest was doorgegaan. Blijf eens bij de feiten aub.
ben je er dan zeker van dat dit gegeven niets te maken heeft met de feiten??
Het is niet de eerste keer dat moslims hun ongenoegen uiten over het feit dat de sint overal opduikt, terwijl dit niet in hun cultuur past...

Op de school van mijn zoontje hoor ik al zulke opmerkingen... Het gaat dan in de trant van "die van ons krijgen niets, want wij vieren dat niet, maar ze zien dan wel dat de blanke kinderen volop speelgoed krijgen."
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:57   #387
Boadicea

Standaard

Citaat:
Tussen die reacties stonden er nog van mensen die daar wonen en die lieten een heel ander geluid horen... maar die citeer je hier waarschijnlijk liever niet. De man in kwestie is blijkbaar ook nog niet op de hoogte van het feit dat er geen slagermessen bij te pas zijn gekomen. Zelfs geen mesSEN. Er was welgeteld één mes.

Niet verwonderlijk dat de reacties worden verwijderd. Gisteren stonden daar gewoon duidelijke oproepen tot etnische zuivering (naar het voorbeeld van Servië) en het bulkte daar van de xenofobe praat. Of van nepreacties - zogezegd van allochtonen - enkel en alleen ter provocatie waarop sommigen maar al te gretig ingaan (misschien wel dezelfde als degenen die de nepreactie plaatsten). Een triestig schouwspel en serieuze media onwaardig. Niet dat de GVA serieuze media kan genoemd worden...
Bestaat er hier nog zoiets als serieuze media, als de bronnen elkaar over één fait divers als een verstoord sinterklaasfeestje al niet gelijkvormig kunnen berichten?
Oud 4 december 2007, 12:58   #388
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja. Het is weer raak. Op VTM nu: "ALLOCHTONE JONGEREN".
En, is dat gelogen ofzo?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:59   #389
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En, is dat gelogen ofzo?
Ja, want het zijn Nieuw-Belgische jongeren.
Oud 4 december 2007, 13:01   #390
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn er nog mensen die begrijpend kunnen lezen. En bierke behoort duidelijk niet tot die groep gezien zijn latere reactie.
Je kan natuurlijk altijd eens antwoorden op m'n vraag ook:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ben jij een straathoekwerk(st)er of buurtwerk(st)er daar ?
Oud 4 december 2007, 13:03   #391
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik blijf wel bij de feiten en daar schijnen sommigen het moeilijk mee te hebben.
wat zijn de feiten tot nu toe gekend...

Kleine kinderen onder de 10 gaan op een openbaar plein spelen na een sinterklaasfeestje en dit is niet naar de zin van enkele marokaantjes van om en bij de 12 jaar.

In een reactie worden rotjes naar die kinderen gegooid (op het plein of in het cafe)

Ouders komen erbij om hun kinderen te verdedigen.

Er volgt een terechtwijzing, al dan niet met een tik erbij (ik lees nergens erger dan een tik, dus ik ga er vanuit dat het geen pak slaag is of echt iets pijnlijks)

Die marokaantjes gaan hun broers halen van 14 - 15 jaar...

Hierop worden ouders geslagen met een verkeersbord en worden 2 vaders gestoken met een broodmes... (meerdere messen en ijzeren buis vind ik niet in alle bronnen terug, dus geen feit)

Klopt dit Edina??
Oud 4 december 2007, 13:04   #392
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Over die ''schoolmeestertik'' stel jij je vragen ja.
Waarom die er gekomen is komt niet bij jou op zeker? Of dacht jij dat die man even het feestje heeft verlaten om een van die crapuleuze gasten buiten een tik te gaan geven....zo maar.
Ja, ik stel mij daar idd vragen over. Ik vind niet dat je kinderen "tikken" moet uitdelen. En dan nog vooral omdat het alleen maar een negatief effect kan hebben. Ik zou ook graag weten waarom die tik er precies gekomen is.

Ter illustratie: ik zat ooit eens te eten op diezelfde Dageraadplaats toen een voetbal op een tafel verderop terecht kwam en een vrouw een glas wijn over haar kleed kreeg. Een oudere broer kwam zich onmiddellijk bij de vrouw in kwestie verontschuldigen, maar zij begon te roepen en te tieren dat het toch altijd hetzelfde was met die allochtonen! Allemaal crapuul! En het ging hier over een voetbal die per ongeluk op tafel was beland hé. Dit om maar te zeggen dat reacties ook niet altijd evenredig zijn met de feiten.

Maar nogmaals: zelfs als het een overdreven reactie was, dan praat dit op geen enkele manier goed wat er nadien is gebeurd zoals ik al eerder zei. Maar ik zie niet in waarom het dan plots taboe zou zijn daarover te spreken.
Oud 4 december 2007, 13:06   #393
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik stel mij daar idd vragen over. Ik vind niet dat je kinderen "tikken" moet uitdelen. En dan nog vooral omdat het alleen maar een negatief effect kan hebben. Ik zou ook graag weten waarom die tik er precies gekomen is.

Ter illustratie: ik zat ooit eens te eten op diezelfde Dageraadplaats toen een voetbal op een tafel verderop terecht kwam en een vrouw een glas wijn over haar kleed kreeg. Een oudere broer kwam zich onmiddellijk bij de vrouw in kwestie verontschuldigen, maar zij begon te roepen en te tieren dat het toch altijd hetzelfde was met die allochtonen! Allemaal crapuul! En het ging hier over een voetbal die per ongeluk op tafel was beland hé. Dit om maar te zeggen dat reacties ook niet altijd evenredig zijn met de feiten.

Maar nogmaals: zelfs als het een overdreven reactie was, dan praat dit op geen enkele manier goed wat er nadien is gebeurd zoals ik al eerder zei. Maar ik zie niet in waarom het dan plots taboe zou zijn daarover te spreken.
En blijkbaar hebben sommigen hier het zeer moeilijk om dat te verstaan.
Alsof omdat je je vragen stelt bij de tik dat betekent dat je de messteken zou goedkeuren.

Ik begrijp echt niet waarom je nog moeite probeert te doen...
Oud 4 december 2007, 13:07   #394
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dus als uw kinderen (hopelijk heeft u die niet) op straat aan het spelen zijn, en andere kinderen gooien bommetjes naar uw kinderen kijkt u dan gewoon toe?

Laatst gewijzigd door Bierke : 4 december 2007 om 13:08.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:07   #395
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus die Turk die er woont weet niet waarover hij klapt? Is dat geen racisme dan?
Volgens sommigen is Zurenborg zelfs een getto. Wat is je punt nu? En wat heeft dit in hemelsnaam met racisme te maken?
Oud 4 december 2007, 13:08   #396
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij een straathoekwerk(st)er of buurtwerk(st)er daar ?
Nee, ik werk in een totaal andere sector.
Oud 4 december 2007, 13:10   #397
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus als uw kinderen (hopelijk heeft u die niet) op straat aan het spelen zijn, en andere kinderen gooien bommetjes naar uw kinderen kijkt u dan gewoon toe?
Ben je zo of doe je nu gewoon zo?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 december 2007 om 13:10.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:12   #398
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ben je zo of doe je nu gewoon zo?
Ik stel gewoon een vraag wat Edina zou gedaan hebben als het voorval in zijn/haar omgeving plaatsvond wat is daar mis mee? Blijkbaar is het vergoeilijken van uitlokking een hobby voor sommigen in mijn ogen als ik de reacties lees.
Oud 4 december 2007, 13:12   #399
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me voorstellen dat als ze rotjes gooien naar jouw kinderen dat je zo wel eens kan reageren.
Zoals ik al eerder aanhaalde, misschien was het een duw in de zin van "waar denk je dat jij mee bezig bent?"

Ik denk niet dat het echt een slag was en een klets op de billen ook niet

Als ik de verslaggeving lees, vermoed ik dat die tik echt niet zo'n drama is geweest... Zeker niet in verhouding met de risico's die zo'n rotjes met zich meebrengen als ze te dicht in de buurt komen van die kleine kinderen...

Geloof me, ik ben ook tegen slaan edm, maar als zich zoiets zou voordoen (allochtoon of autochtoon) ik ben ook niet zeker dat ik met mijn handen op de rug die kinderen zou toespreken... zonder daarom echt fysiek agressief te worden
Oud 4 december 2007, 13:13   #400
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat ze dan snel haar kinderen binnenhaalt, na zich uitbundig te hebben verexcuseerd bij de bommetjesgooiende allochtoontjes omdat ze hun cultuurpatroon hebben durven doorbreken.

Eens binnengekomen krijgen haar eigen kinderen dan een pak slaag zodat ze niet meer zullen vergeten dat ze zich als dhimmie moeten gedragen in een moslimbuurt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be