![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Leer lezen: ik heb letterlijk geschreven dat NIETS deze feiten goedpraat. Wat er gebeurd is, is onaanvaardbaar en de daders moeten gestraft worden. Maar ik blijf wel bij de feiten en daar schijnen sommigen het moeilijk mee te hebben.
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#383 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#385 | |
|
|
Citaat:
Als u iets van de (echte) arabische cultuur moest afweten dan zou u weten dat het voor hen normaal is dat anderen (leraars, politie, ouderen) hun kinderen terecht wijzen en eventueel een mep verkopen. Maar, of dat nu telt voor niet gelovigen weet ik niet. |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Het is niet de eerste keer dat moslims hun ongenoegen uiten over het feit dat de sint overal opduikt, terwijl dit niet in hun cultuur past... Op de school van mijn zoontje hoor ik al zulke opmerkingen... Het gaat dan in de trant van "die van ons krijgen niets, want wij vieren dat niet, maar ze zien dan wel dat de blanke kinderen volop speelgoed krijgen." |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
|
Ja, want het zijn Nieuw-Belgische jongeren.
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#391 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Kleine kinderen onder de 10 gaan op een openbaar plein spelen na een sinterklaasfeestje en dit is niet naar de zin van enkele marokaantjes van om en bij de 12 jaar. In een reactie worden rotjes naar die kinderen gegooid (op het plein of in het cafe) Ouders komen erbij om hun kinderen te verdedigen. Er volgt een terechtwijzing, al dan niet met een tik erbij (ik lees nergens erger dan een tik, dus ik ga er vanuit dat het geen pak slaag is of echt iets pijnlijks) Die marokaantjes gaan hun broers halen van 14 - 15 jaar... Hierop worden ouders geslagen met een verkeersbord en worden 2 vaders gestoken met een broodmes... (meerdere messen en ijzeren buis vind ik niet in alle bronnen terug, dus geen feit) Klopt dit Edina?? |
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
|
Citaat:
Ter illustratie: ik zat ooit eens te eten op diezelfde Dageraadplaats toen een voetbal op een tafel verderop terecht kwam en een vrouw een glas wijn over haar kleed kreeg. Een oudere broer kwam zich onmiddellijk bij de vrouw in kwestie verontschuldigen, maar zij begon te roepen en te tieren dat het toch altijd hetzelfde was met die allochtonen! Allemaal crapuul! En het ging hier over een voetbal die per ongeluk op tafel was beland hé. Dit om maar te zeggen dat reacties ook niet altijd evenredig zijn met de feiten. Maar nogmaals: zelfs als het een overdreven reactie was, dan praat dit op geen enkele manier goed wat er nadien is gebeurd zoals ik al eerder zei. Maar ik zie niet in waarom het dan plots taboe zou zijn daarover te spreken. |
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Alsof omdat je je vragen stelt bij de tik dat betekent dat je de messteken zou goedkeuren. Ik begrijp echt niet waarom je nog moeite probeert te doen...
|
|
|
|
#394 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 4 december 2007 om 13:08. |
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Europees Commissaris
|
Ben je zo of doe je nu gewoon zo?
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 december 2007 om 13:10. |
|
|
|
|
|
#398 |
|
Minister-President
|
Ik stel gewoon een vraag wat Edina zou gedaan hebben als het voorval in zijn/haar omgeving plaatsvond wat is daar mis mee? Blijkbaar is het vergoeilijken van uitlokking een hobby voor sommigen in mijn ogen als ik de reacties lees.
|
|
|
#399 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Zoals ik al eerder aanhaalde, misschien was het een duw in de zin van "waar denk je dat jij mee bezig bent?" Ik denk niet dat het echt een slag was en een klets op de billen ook niet Als ik de verslaggeving lees, vermoed ik dat die tik echt niet zo'n drama is geweest... Zeker niet in verhouding met de risico's die zo'n rotjes met zich meebrengen als ze te dicht in de buurt komen van die kleine kinderen... Geloof me, ik ben ook tegen slaan edm, maar als zich zoiets zou voordoen (allochtoon of autochtoon) ik ben ook niet zeker dat ik met mijn handen op de rug die kinderen zou toespreken... zonder daarom echt fysiek agressief te worden |
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eens binnengekomen krijgen haar eigen kinderen dan een pak slaag zodat ze niet meer zullen vergeten dat ze zich als dhimmie moeten gedragen in een moslimbuurt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|