Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 13:15   #401
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze dan snel haar kinderen binnenhaalt, na zich uitbundig te hebben verexcuseerd bij de bommetjesgooiende allochtoontjes omdat ze hun cultuurpatroon hebben durven doorbreken.

Eens binnengekomen krijgen haar eigen kinderen dan een pak slaag zodat ze niet meer zullen vergeten dat ze zich als dhimmie moeten gedragen in een moslimbuurt.

Man man, hoe kan je nu nog discussiëren als jij zo reageert.
Een beetje volwassenheid Circe, een beetje volwassenheid...

Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 december 2007 om 13:15.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:17   #402
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geweldig toch welke conclusies er weeral getrokken worden nog voor de juiste feiten bekend zijn! Het staat in ieder geval al vast dat er verschillende versies zijn van de feiten. Wat eerst "rotjes" binnengooien in het café heette, bleek zich achteraf op het plein te hebben afgespeeld. En hoewel eerst werd gesproken over jongeren bewapend met slagersmessen, bleek achteraf 1 jongen met een broodmes geweest te zijn. De Dageraadplaaats werd prompt herleidt tot een probleemwijk, terwijl iedereen die die buurt kent beter weet. Maar mensen leren blijkbaar niet bij... Sensatie, pers, hysterie... het blijft verkopen.

Nu is het zo klaar als een klontje dat wat er gebeurd is sowieso onaanvaardbaar is. Daar twijfelt echt niemand aan. En de daders moeten ervoor gestraft worden. Maar daarom hoeft dit nog niet te worden opgeblazen tot proporties die het niet heeft.

En last but not least: hoewel dit op geen enkele manier de feiten relativeert of rechtvaardigt, stel ik mij toch vragen bij de zogenaamde "schoolmeestertik" die één van de ouders heeft uitgedeeld. Ik zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren indien een Marrokaanse vader een "schoolmeestertik" uitdeelt aan een autochtoon kindje... De term "schoolmeestertik" vind ik sowieso nogal eufemistisch.

Ja, die tik. Allez die slag in dat gezicht. Die flagrante mishandeling van dat allochtoon jongetje. Die faciale verminking. Laat het ons daar eens zéér uitgebreid over hebben.

P.S. Bent u Kristien Hemmerechts?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:19   #403
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, Edina, die tik...
dat moet dan uitgepraat worden tussen de vaders onderling... Eventueel met het nodige geroep edm...
De broers van enkele jaren ouder hebben hier geen zaken mee en zeker niet met een broodmes.
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:20   #404
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Trouwens, Edina, die tik...
dat moet dan uitgepraat worden tussen de vaders onderling... Eventueel met het nodige geroep edm...
De broers van enkele jaren ouder hebben hier geen zaken mee en zeker niet met een broodmes.

Ik dacht dat ze dat duidelijk zei

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Maar nogmaals: zelfs als het een overdreven reactie was, dan praat dit op geen enkele manier goed wat er nadien is gebeurd zoals ik al eerder zei. Maar ik zie niet in waarom het dan plots taboe zou zijn daarover te spreken.
Oud 4 december 2007, 13:21   #405
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

dan moet ze die tik ook niet als excuus inroepen.
Oud 4 december 2007, 13:22   #406
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
'last but not least!'
Onze linkse strijders maken zich natuurlijk grote zorgen over die "schoolmeestertik' en dan nog aan een allochtoon kindje.
Dat tart toch alle verbeelding. De rechten van het kind, en zowaar waarom niet de mensenrechten worden hier duidelijk op een onaanvaardbare manier verkracht!
De ruk naar rechts moet onverbiddelijk een halt toegeroepen worden vooraleer de zaak helemaal uit de hand loopt.
Politiek correcte recuperatie heet zoiets. Vooral de multikul-mantra blijven voortmurmelen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:22   #407
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL! Voor objectieve berichtgeving moet je vooral bij het VB zijn. Natuurlijk leggen ook zij leggen een link met het Sinterklaasfeest.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:23   #408
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Die ouders kijken amper om naar hun kinderen, laten ze maar lopen.

Dan krijg je zo'n situaties.

Opvoeding, dat mankeert bij die kereltjes...
Onze verrijkers bekijken opvoeden iets anders dan wij;
De moeder is thuis baas, (alhoewel in de praktijk de oudste zoon) en geeft zij de opvoeding)
Op straat geven de ouderen en de politie de opvoeding (mogen geweld gebruiken).
Op school de leraars (mogen geweld gebruiken)
De vaders zelf moeien zich niet.

Daar in dit land de leraars, politie en ouderen niet slaan naar andermans kinderen, loopt hun reeds zo gebrekige manier van opvoeden helemaal mis en verliezen ze alle respect voor ons.
Dit wordt nog versterkt door dat ze zich enorm superrieur tegenover ons voelen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:24   #409
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, die tik. Allez die slag in dat gezicht. Die flagrante mishandeling van dat allochtoon jongetje. Die faciale verminking. Laat het ons daar eens zéér uitgebreid over hebben.

P.S. Bent u Kristien Hemmerechts?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:25   #410
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ja maar vind u een soorgelijke reactie dan abnormaal?
Oproepen tot etnische zuivering vind ik idd abnormaal. Het is genoteerd dat jij dit klaarblijkelijk niet vindt. De overgrote meerderheid van de allochtonen vindt deze feiten even onaanvaardbaar dan jij en ik. Maar dat dringt blijkbaar niet door.
Oud 4 december 2007, 13:27   #411
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En over dat kloppen op het hoofd met een verkeersbord zwijgen we zedig?
Ik versta echt niet hoe jij hier een poging tot doodslag - ja Edina, van messteken en kloppen op het hoofd kun je doodgaan - nog kunt goed praten. Het enigste wat jou meest zorgen baart is die ''schoolmeestertik''.
Nee, het probleem is dat jij alleen leest wat je wil lezen. Er werd idd ook met een verkeersbord geslagen. En dat is - net zoals die messteken - totaal onaanvaardbaar zoals ik ondertussen al een keer of drie heb gezegd.
Oud 4 december 2007, 13:30   #412
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het probleem is dat jij alleen leest wat je wil lezen. Er werd idd ook met een verkeersbord geslagen. En dat is - net zoals die messteken - totaal onaanvaardbaar zoals ik ondertussen al een keer of drie heb gezegd.
Dus: het slagen met verkeersborden is onaanvaardbaar, het steken met een slagersmes is onaanvaardbaar.

Is het gooien met bommetjes in een groepje kleine kinderen ook onaanvaardbaar volgens jou? of is dit toegestaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:31   #413
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Te pijnlijke vergelijking zeker om HVT op te dissen
Nee, jij begrijpt op gewoon niet wat ik zeg. Ik zal het speciaal voor bierke nog eens duidelijk herhalen: het feit dat er een sinterklaasfeest aan de gang was heeft niets met de feiten te maken. Of om het nog duidelijker te stellen: de ruzie tussen de kinderen had niets met het Sinterklaasfeest te maken. Dringt het stilaan door?
Oud 4 december 2007, 13:31   #414
Banneling

Standaard

Citaat:
Oproepen tot etnische zuivering vind ik idd abnormaal. Het is genoteerd dat jij dit klaarblijkelijk niet vindt. De overgrote meerderheid van de allochtonen vindt deze feiten even onaanvaardbaar dan jij en ik. Maar dat dringt blijkbaar niet door.
De overgrote meerderheid van de allochtonen geeft geen reet om wat er gebeurt is en geeft de eigen allahtone gemeenschap nooit een signaal van nu is het welletjes geweest, dergelijke 'incidenten' schaden ons al zeer pover imago.
Nope, ze liggen er helemaal niet wakker van. Trouwens, 'in eigen boezem kijken' ligt de allahtone gemeenschap niet. Ze heeft geen opvoedkundige lessen te krijgen van kaffirs. Hooguit mogen excuustrezen als Edina wat leuteren over achterstelling, ongelijke kansen en de klassieke linkse zever om dergelijke gewelddaden te vergoeilijken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:32   #415
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

waarom geven ze dan eens geen duidelijk signaal zowel naar die jongeren als naar ons toe dat ze dit niet pikken??
Oud 4 december 2007, 13:32   #416
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben je er dan zeker van dat dit gegeven niets te maken heeft met de feiten??
Er zijn vooralsnog geen enkele aanwijzingen die het tegendeel aantonen.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 december 2007 om 13:33.
Oud 4 december 2007, 13:33   #417
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En last but not least: hoewel dit op geen enkele manier de feiten relativeert of rechtvaardigt, stel ik mij toch vragen bij de zogenaamde "schoolmeestertik" die één van de ouders heeft uitgedeeld. Ik zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren indien een Marrokaanse vader een "schoolmeestertik" uitdeelt aan een autochtoon kindje... De term "schoolmeestertik" vind ik sowieso nogal eufemistisch.
Last but not least? Dat 'feit' lijkt me nu toch wel het minst belangrijke uit dat hele verhaal. Er worden hier bommetjes gegooid naar kleine kinderen en jij maakt je zorgen om een 'schoolmeestertik' die niet door de vingers zou kunnen. Als de feiten zich hadden afgespeeld in pakweg Marokko, dan was het volgens mij niet bij een schoolmeestertik gebleven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:34   #418
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij begrijpt op gewoon niet wat ik zeg. Ik zal het speciaal voor bierke nog eens duidelijk herhalen: het feit dat er een sinterklaasfeest aan de gang was heeft niets met de feiten te maken. Of om het nog duidelijker te stellen: de ruzie tussen de kinderen had niets met het Sinterklaasfeest te maken. Dringt het stilaan door?
nu wijk jij af van de feiten, want dat weet je ook niet 100% zeker...
Je hebt de daders nog niet gehoord. Misschien waren ze wel jaloers dat de goede heilige man voor die kinderen kwam en niet voor hun...
Oud 4 december 2007, 13:34   #419
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Man man, hoe kan je nu nog discussiëren als jij zo reageert.
Een beetje volwassenheid Circe, een beetje volwassenheid...

Het klopt toch wat circe zei.

Eens binnengekomen krijgen haar eigen kinderen dan een pak slaag zodat ze niet meer zullen vergeten dat ze zich als dhimmie moeten gedragen in een moslimbuurt.

Lees bvb deze (nu politiek correct verwijderde) reacties eens op GVA.

Citaat:
03/12/2007 08:58

Die belgen moet zich niet moeien; wie is hier trouwens baas ? Wij toch. Er worden nog veel te weinig belge neergestoken of vermoord.

Rachida Elgouan, Antwerpen.
ID: 50769

Citaat:
03/12/2007 08:53

Waar klagen die belge over ? Sinteklaas moet afgeschaft worre. Binnekort zijn wij toch de baas over die belge

Redouan S., Antwerpen.
ID: 50763

Lees ook eens deze reacties op ontdek islam om te begrijpen waarom 40 jihadis een autodief (hun moslimbroeder) uit een politiewagen gaan bevrijden.

Abderrahman Ibn Hassan schreef:

Ik heb een afkeer van alle koeffar ( ook Moeder Theresa) tot hij een moslim wordt dan ben ik verplicht om van hem te houden ( zelfs als die moslim een onderdrukker en crimineel is).

Amir Ibn Khattab schreef:

Een grote zondaar ( Die gelooft in allah en zijn profeet en verricht het gebed ) is bij allah beter dan een ongelovige, niemand ontkent dit behalve een groot onwetende

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=21331&st=0&sk=t&sd=a&sid=11f71 e015c1bcbf7f6b5788ec6919046&start=15
Een moslim is immers beter dan een niet-moslim ook al is die moslim een crimlineel en die niet-moslim de beste goedhartigste mens die je maar kan tegenkomen.
Oud 4 december 2007, 13:35   #420
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat zo zijn? Omdat de Patrones van het Allochtoon Crapuul, dat zo beslist heeft?

Met wat had hun frustraties dan wel te maken Edina? Was het drie graden te koud voor hen? Verveelden ze zich dood? Was het een ingeving van Allah om precies die dag op dat moment een feestje te gaan verstoren waar net toevallig een Sinterklaas-party doorging.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be