Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2007, 13:50   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U kan dan misschien een stand bij houden, hoeveel keer sale flamand gebruikt wordt en hoeveel keer luie waal gebruikt wordt.
luie waal wordt bij mijn weten niet gebruikt door 12-13 jarigen, en zeker niet om een niet-waal ermee te beledigen. hier gaat het over iemand proberen te beledigen met het ergste wat je kan zijn, te vergelijken met makak.
Oud 6 december 2007, 13:51   #22
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Alsof ik me daar iets van aantrek als er iemand sale Flamand naar mij roept, hij of zij zal al blij mogen zijn dat ik het hoor.

Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 13:55   #23
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlamingen zoeken de oorlog, ze zullen die vinden. Die scheldwoorden zijn maar het begin.
wow, nu heb ik schrik
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 13:56   #24
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
luie waal wordt bij mijn weten niet gebruikt door 12-13 jarigen, en zeker niet om een niet-waal ermee te beledigen. hier gaat het over iemand proberen te beledigen met het ergste wat je kan zijn, te vergelijken met makak.
Man man waar blijft de onzin toch vandaan komen, maar het zal u zo als zovelen beter uitkomen en dan verzinnen we er maar een verhaaltje rond.
Ik zal het nederlands dan niet machtig genoeg zijn om de niveaus van schelden te verstaan zeker?
Maar blijkbaar zijn ineens alle vlamingen het frans wel machtig genoeg om dit wel te kunnen verstaan.

Laatst gewijzigd door santos : 6 december 2007 om 13:57.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 13:56   #25
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over kinderen. Er zijn 9 kansen op 10 dat al die kinderen politiek niet volgen maar ze zijn zeker en vast al geconfronteerd geweest met anti-Franstalige gevoelens vanwege de Vlaamse bevolking.
Ocharme toch.. Je moet toch zelf ook inzien dat nogal zwakjes overkomt.

Waar zijn ze die anti-Franstalige gevoelens tegengekomen? Toch niet in het door VNJ overspoelde Wallonië? Of misschien in het anti-Frans bastion Brussel?

Of zou het heel heel misschien uit de Franstalige media zelf kunnen komen?

Citaat:
Als men al bijvoorbeeld ziet dat kinderen van dezelfde leeftijd in Vlaanderen lid van de VNJ zijn, kunnen we ons vragen stellen over de Vlaamse jongeren.
Inderdaad helemaal representatief voor de gemiddelde Vlaamse scholier.

Nu we toch over scholieren bezig zijn.. Hebben de kinderen in Komen het ook zelf gezocht? Of is dat gewoon omdat ze later omwille van hun afkomst een gevaar zouden kunnen betekenen?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 13:58   #26
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ach ja, dat "sale flamand" raakt echt mijn kouwe kleren niet. Van hetzelfde niveau als "vuile makak". Gewoon wat ettertjes die trendy willen zijn. Iets van alle tijden zeker?

Ergerlijk is wel dat er blijkbaar een peer pressure is die verhindert om op school zijn best te doen en ondermaats presteren stimuleert. Een buis halen op een vak mag nooit een geuzensymbool worden. Werk aan de (opvoedings)winkel dus!
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 13:59   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
U weet toch wel het vuur aan te wakkeren. Mensen zoals u zijn JUIST de oorzaak van het Vlaams-Nationalisme. Jammergenoeg voor u, ziet u de ironie er niet in.
Het oorzaak van die scheldwoorden is JUIST het Vlaams-Nationalisme.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:01   #28
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat voor onzin is dit nu in de huidige context kan men niet zeggen dat luie waal een cliché is en als het dan toch een cliché is wel dan is dat sale flamand even goed een cliché.
Of komt het misschien beter uit dat het wel een scheldwoord is en het andere niet?
Als u een Nederlander, gierige hollander noemt is duidelijk een scheldwoord.
Er is wel een verschil. Oostenrijkers en Duitsers hebben hopen clichés over elkaar. Maar op een enkeling na is er niemand die de ander echt gaat haten omwille van dat vooroordeel.

Gierige Hollander is iets wat heel vaak plagerig gezegd wordt, net zoals domme Belg. Wie zich daardoor beledigt voelt heeft gewoon lange tenen.

Wat ik wil zeggen, je mag al eens een grapje maken.

Maar sale Flamand heeft nul humor gehalte. Het is gewoon een scheldwoord dat vloeit uit het anti-Vlaams sentiment in Brussel.

Zo wordt Flamand als scheldwoord niet alleen tegen Vlamingen gebruikt maar ook tegen andere Franstaligen.

Edit: Hiermee wil ik niet zeggen dat 'Luie Waal' niet als scheldwoord gebruikt kan worden, het hangt helemaal af van de toon waarop je het zegt. Ik heb het echter enkel nog maar plagerig gehoord. En dat vergelijken met 'Sale Flamand' dat je in Brussel naar je hoofd geslingerd worden is gewoon fout.

Laatst gewijzigd door vooruit : 6 december 2007 om 14:02.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:03   #29
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel aan de Vlaamse Kust. En Vlamingen die Franstaligen slecht bekijken omdat ze ONDER HEN in het Frans spreken. Vlamingen zoeken de oorlog, ze zullen die vinden. Die scheldwoorden zijn maar het begin.
Bent u de burgemeester van Wezembeek-Oppem?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:03   #30
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zowel voor de Fransen als voor de Nederlanders zijn zowel de Walen als de Vlamingen ... domme Belgen..

Grapjes over de buren bestaan er sinds mensenheugenis gierige Schotten, Mecklenburgers en Hollanders zijn overal legio (a Dutch treat =....)

De Antwerpse chauvinist ziet zijn stad omringt door : "die van over het water" , "de Ollanders in Brasschaat", "de Boerekes van de Kempen" en
".. achter Kontich wonen ook mensen".

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:06   #31
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Er is wel een verschil. Oostenrijkers en Duitsers hebben hopen clichés over elkaar. Maar op een enkeling na is er niemand die de ander echt gaat haten omwille van dat vooroordeel.

Gierige Hollander is iets wat heel vaak plagerig gezegd wordt, net zoals domme Belg. Wie zich daardoor beledigt voelt heeft gewoon lange tenen.

Wat ik wil zeggen, je mag al eens een grapje maken.

Maar sale Flamand heeft nul humor gehalte. Het is gewoon een scheldwoord dat vloeit uit het anti-Vlaams sentiment in Brussel.

Zo wordt Flamand als scheldwoord niet alleen tegen Vlamingen gebruikt maar ook tegen andere Franstaligen.
Net zoals luie waal wordt toegepast. Ik zie en hoor genoeg vlamingen als ze in de ardennen op vakantie zijn. En zelfs dan zijn ze niet verlegen om over de walen te oordelen en onder elkaar gebruiken ze dan het scheldwoord luie waal.
Ik vind dat alles behalve een cliché. Voor mij heeft gierige hollander anders ook nul humor gehalte en afgezien van vlamingen heb ik er nog niet veel andere mee zien lachen. Maar zoals ik al zei, het komt u beter uit zo hé een beetje het slachtoffer spelen en zeggen dat jullie scheldwoordjes maar clichés zijn.
En zoals u kon zien ben ik niet de enige die al gehoord had van "luie waal".
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:07   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan dan misschien een stand bij houden, hoeveel keer sale flamand gebruikt wordt en hoeveel keer luie waal gebruikt wordt.
die vergelijking mag niet van het VB!!!
"Eigen Vuilwoord Eerst"Wat denk je nu wel, een Waalse viezigheid durven vergelijken met een geëikte VB-uitdrukking?? Die linksen zijn toch over niets beschaamd..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:08   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Bent u de burgemeester van Wezembeek-Oppem?
Nee maar wat heeft dit daarmee te maken?
Oud 6 december 2007, 14:10   #34
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zowel voor de Fransen als voor de Nederlanders zijn zowel de Walen als de Vlamingen ... domme Belgen..

Grapjes over de buren bestaan er sinds mensenheugenis gierige Schotten, Mecklenburgers en Hollanders zijn overal legio (a Dutch treat =....)

De Antwerpse chauvinist ziet zijn stad omringt door : "die van over het water" , "de Ollanders in Brasschaat", "de Boerekes van de Kempen" en
".. achter Kontich wonen ook mensen".
okee, maar "vuile Vlaming" genoemd worden, is niet grappig.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:10   #35
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee maar wat heeft dit daarmee te maken?
De burgemeester van Wezembeek en jij zeggen anders exact hetzelfde. Meneer van Hoobrouck d'Aspre zegt de laatste tijd ook constant dat hij in oorlog leeft met Vlaanderen.
Oud 6 december 2007, 14:16   #36
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ocharme toch.. Je moet toch zelf ook inzien dat nogal zwakjes overkomt.

Waar zijn ze die anti-Franstalige gevoelens tegengekomen? Toch niet in het door VNJ overspoelde Wallonië? Of misschien in het anti-Frans bastion Brussel?

Of zou het heel heel misschien uit de Franstalige media zelf kunnen komen?

Inderdaad helemaal representatief voor de gemiddelde Vlaamse scholier.

Nu we toch over scholieren bezig zijn.. Hebben de kinderen in Komen het ook zelf gezocht? Of is dat gewoon omdat ze later omwille van hun afkomst een gevaar zouden kunnen betekenen?
Waar zijn ze die anti-Franstalige gevoelens tegengekomen? Aan de Vlaamse Kust of ergens anders in Vlaanderen. En wat het VNJ betreft, het toont wel een zekere imago van Vlaanderen samen met het NSV, TAK, Voorpost, enz......
Oud 6 december 2007, 14:18   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De burgemeester van Wezembeek en jij zeggen anders exact hetzelfde. Meneer van Hoobrouck d'Aspre zegt de laatste tijd ook constant dat hij in oorlog leeft met Vlaanderen.
Ik kan hem wel begrijpen aangezien de houding van de Vlamingen.
Oud 6 december 2007, 14:21   #38
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik vind dat er een efficiëntere manier van beteugelen is : geen centen meer van de Vlaamse belastingbetaler voor het franstalig onderwijs.

Dit lijkt me het soort berichtgeving waarvan men hoopt dat het massaal zal opgepikt worden door Waalse lezers, voornamelijk buiten Brussel.
Oud 6 december 2007, 14:21   #39
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan hem wel begrijpen aangezien de houding van de Vlamingen.
Over welke houding van de Vlamingen heeft u het?
Oud 6 december 2007, 14:26   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke houding van de Vlamingen heeft u het?
Het ventileren van hun haat tegen alles wat niet flamingant is. Tegen vreemdelingen, moslims, Walen, Vlamingen die een andere opinie of taal hebben.
De "mesthoop" waar Bart Dewever over sprak dus...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be