![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
Ik heb het al eens mogen meemaken dat ik in De Panne (of is het La Panne?) een visrestaurant had bezocht waar de menukaart in ééntalig Frans was opgesteld. Het personeel begreep wel Nederlands maar antwoordde in het Frans. Toen ik vroeg om de menukaart te vertalen voor mijn gemak kwam de Maitre d' mij vriendelijk in mijn oor fluisteren dat als ik moeilijk ging doen hij liever had dat ik mijn biezen zou pakken. Aldus geschiedde...
P.S. Nee straatrue, ik sprak geen dialectisch boerentaaltje tegen die jobstudente. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 december 2007 om 22:55. |
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=filosoof;3131436]Zeg dan toch "de Vlaamsnationalisten": dan ben je dichter bij de werkelijkheid.
De Bom? Degene die VU-mandatarissen ooit bij de congrescolom plaatsten of die andere zotten onder de Ijzertoren plaatsten? Mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint, "Nu is het "U weet wel waarom", als het dan te laat is wordt dat: :"Wir haben es nicht gewust."Monokul"? NO, thnx Niemand wordt als racist geboren. Racist wordt je tussen de vreemden. Het is niet moeilijk geen racist te zijn als je ergens in een villawijk te Brasschaat woonachtig bent. Als je in het St- Andries kwartier in Antwerpen woont is het al een heel ander verhaal. |
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2007 om 23:10. |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2007 om 00:26. |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alhoewel de Vlamingen er, via de Vlaamse Beweging, in geslaagd zijn meer respect af te dwingen voor hun taal, blijft de Vlaams-Waalse (lees: de tegenstelling tussen Nederlands- en Franstaligen) aanwezig. Een dossier als BHV past perfect in de geschiedenis van de oude taalstrijd en dát is meteen de reden waarom een ogenschijnlijk eenvoudig dossier in BHv zo gevoelig ligt. |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Vreemdeling
|
heel erg bedankt voor alle antwoorden
Als de verschillen zo enorm groot zijn, hoe is het dan mogelijk dat het land maarliefst 175 jaar bijelkaar gebleven is? Jullie geven geld aan wallonie en zien daar niks voor terug. Eigenlijk zien we nog één deel van belgie over het hoofd, het duitstalige deel. Speelt die ook een rol bij deze verkiezingen en het verleden? Wat onafhankelijkheid betreft, de walen hadden vorige jaar op de RTBF(die ook in nederland te bekijken) een nep-journaal uitgezonden. Dat is natuurlijk vragen om problemen. Een splitsing lijkt mij eigenlijk op kort-termijn(enkele jaren) zo goed als onmogelijk. Enkel het vlaams-belang is daar voor, en zoiets te realiseren lijkt mij een enorme klus. Of zit ik daar naast? Een tijdelijke nood-regering lijkt me op dit moment het simpelst, al kan ik me daar in vergissen |
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat beweert u, hiermee aangevend dat u nog niet veel in het VK bent geweest. Ik heb al van alles gezien in de Londense volksbuurten (en daar heel weinig merkkledij gevonden trouwens).
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En inderdaad, voor de jarenlange financiële transfers zien we niets terug. We krijgen zelfs geen dankuwel, maar slechts minachting en verder Franstalig imperialistisch streven. |
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De duitstaligen zijn zo goed als niets, we zouden niets verliezen als we ze niet meer hadden, op de landkaart kan je hun gebied amper herkennen. Die nep-uitzending was bedoeld om de mensen bang te maken. Revoluties, in een moderne variant dan, KAN je NIET zien aankomen. Het is ook gewoon mogelijk dat men onmogelijk België kan blijven besturen, zoals nu zo een beetje. |
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Duitstaligen hebben zich grotendeels vereenzelvigd met België, ook al omdat ze negatieve ervaringen hebben gehad met de nasleep van WO II. Toen werden bijna alle Duitstalige intellectuelen (pastoors, politieagenten... enz.) in verdenking gesteld en werden heel velen voor Duitsgezindheid veroordeeld. U mag niet vergeten dat in het interbellum er in de Duitstalige gebieden een heel actieve Duitsgezinde partij actief was die bij iedere opeenvolgende verkiezing een ruime meerderheid haalde. De Belgische staat heeft na WO II daar hardhandig en bijna definitief mee afgerekend. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er waren nooit omgekeerde transfers dat heeft professor Hannes zwart op wit bewezen.
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er zijn gewoon te weinig gegevens over de periode 1830-1945 om echte conclusies te kunnen trekken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 december 2007 om 12:19. |
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|