![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |||||
|
![]() Het is te laat voor een uitgebreide bespreking van mogelijke oorzaken en verklaringen, maar ik kan misschien enkele quotes neerzetten die wat discussiestof kunnen doen opwaaien:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar toch nog even dit: Veel mensen stellen zich de vraag hoe het komt dat Marokkanen vaker negatief in het nieuws komen dan andere minderheids-bevolkingsgroepen? Eén en ander heeft te maken met perceptie: omdat mensen een negatief beeld hebben van Marokkanen (1) onthouden ze het sneller als deze mensen op een negatieve manier in het nieuws komen, waardoor deze mensen effectief meer in het nieuws lijken te komen. Ten tweede wordt de manier van de werkelijkheid zien ook verkleurd door vooringenomenheid. Zo kan het zijn dat iemand hoort van een Marokkaan die aangevallen werd door een groepje Belgen twee weken later bij hoog en bij laag beweerd dat dit omgekeerd was... zich hierbij helemaal niet bewust van de verandering van informatie. Er zijn nog meer valsstrikken in ons geheugen die ervoor zorgen dat we één en ander niet meer objectief kunnen zien. Bovendien zijn Marokkanen de grootste groep van migranten in België, geen wonder dus dat ze meer in het nieuws komen dan andere minderheidsgroepen. (2) (1) Citaat:
(2) http://www.knack.be/nieuws/belgie/-m...ticle3922.html
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
|
![]() Hier nog een gevat stukje dat nagels met koppen slaat
Ben ik nou zo slim... of zijn jullie nou zo dom ? Deze retorische vraag zou ik kunnen stellen aan de pers, die verwoede pogingen doet om het allochtone racisme dat ten grondslag ligt aan een steekincident in Antwerpen te verdoezelen. Op de telegraaf-site kan men in de reacties de ware toedracht toch lezen. Ene A.N. uit Antwerpen schrijft: "Ik woon vlakbij de plaats waar dit is gebeurd. Ik zag de Marokkaanse jongeren een Sinterklaasfeest binnenvallen, waarop enkele vaders terugvochten. Er vielen uiteraard klappen. Daarop zijn de jongeren weggevlucht en een korte tijd daarna teruggekomen met versterking. Die versterking bestond uit een aantal adolescenten die gewapend waren met messen. En inderdaad, 2 vaders zijn als wraak neergestoken." Niet dat het veel uitmaakte, want ongeveer 95 % van de reageerders was al tot de juiste conclusie gekomen dat het hier om 'allochtone' daders moest gaan. De ingrediënten messen, oudere broers en rotjes gooien bij Sinterklaas zeggen de mensen al genoeg. En dat is terecht. Want berichten dat allochtonen dit inheemse feest verzieken zijn niet nieuw. http://www.trouw.nl/deverdieping/overigeartikelen/article558174.ece/Sinterklaas_moet_en_zal_gevierd Potentiële daders hebben veel minder last van hun lage sociale status en slechte scholing of opvoeding tijdens de islamitische feesten. Niet alleen weten zij zich dan opeens wel te gedragen, maar daarnaast eisen zij dan op hoge toon respect van de autochtoon voor hun feestdagen. Respect dat zij zelf niet willen opbrengen voor de autochtoon en zijn feesten. Voor mij is het overduidelijk dat een kind dat opgevoed wordt met de koran een verknipte visie op andersgelovigen zal krijgen. Jaren terug onderzocht de commissie Blok of de integratie van minderheden geslaagd was, en op de dag dat zij Amsterdam aandeden voor een werkbezoek zond radio 1 een reportage uit over de integratie van kinderen op een zogenaamde 'zwarte school'. Op de vraag wat zij van Nederlanders vonden antwoorde een snotaap van hooguit twaalf: "Nederlanders zijn vieze vuile honden, want ze drinken bier en dat mag niet van allah". De andere kinderen joelden instemmend, en de linkse verslaggever kon er wel om lachen. Je moet er niet aan denken dat je niet-islamitische kind hier tussen zou zitten. Niet vreemd dat kinderen die allah volgen dit soort dingen denken, want de Koran staat vol met verwensingen, vervloekingen en bedreigingen aan het adres van andersdenkenden. De zogenaamde 'ongelovigen' worden neergezet als slechte mensen (80:42) en allah verbiedt vriendschappen tussen 'gelovigen' en 'ongelovigen' (60:13). Ongeloof in allah wordt als misdadig beschreven (59:04) en talloze malen wordt beloofd dat de ongelovigen in het hiernamaals zullen worden vernederd (o.a. 58:05). In de Engelse vertaling van de Koran staan 230 verwijzingen naar het woord unbelievers, plus 190 verwijzingen naar disbelievers, 30 verwijzingen naar het woord rejecters en 100 verwijzingen naar hell. De Koran is vele malen korter dan de Bijbel en telt slechts 114 hoofdstukken, waarvan de laatste 20 niet langer zijn dan 8 regels tekst. Het overheersende thema is geloof in relatie tot ongeloof, en nergens is enig begrip of mededogen veroorloofd voor de 'ongelovigen'. (update: dit filmpje geeft precies weer wat ik bedoel) http://youtube.com/watch?v=ksJKqtzm1-Y Natuurlijk laat dit zijn sporen na bij de mensen die vanaf hun jongste jaren verteld wordt dat dit het letterlijke woord van god is. Religieus racisme is het gevolg van de koran, die in deze zelfs nog gematigder is dan de verzamelde hadiths, de andere religieuze boeken van de moslim. Vreemd genoeg hebben veel mensen er vrede mee dat ze gediscrimeerd worden door de islamieten. Maar laat ik het steekincident in Antwerpen eens vertalen naar een omgekeerde situatie: Tijdens een suikerfeest voor kleine moslimkindertjes zoeken autochtone twaalfjarigen ruzie met de moslimkleuters, ze gooien bij de feestgelegenheid rotjes naar binnen en als er een een klap krijgt zorgen ze voor versterking van hun oudere broers die een paar moslimvaders neersteken. Zeker weten dat de kranten weken vol zouden staan met vurige verhalen over het blanke racisme, dat wel wordt erkend. Ik wed dat het instellen van een meldpunt "geweld tegen sinterklaasfeest" nog wel eens tot opmerkelijke resultaten zou kunnen lijden. Wanneer er sprake van geweld is in combinatie met messen, rotjes en oudere broers zullen er weinig autochtone daders tussen zitten. Bron: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=...ik_nou_zo_slim...
![]() |
#785 | |||
|
![]() Bovenstaande is een complete quote van één persoon, wil je dat mss tussen quote-tags zetten Smiley, dan is het duidelijker.
Eén van je quotes ingooglen liet mij uitkomen bij het niet mis te verstane "nieuwsbericht": Citaat:
Citaat:
Ik stel voor dat zowel 'links' als 'rechts' en 'centrum' het eens lezen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 december 2007 om 00:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#786 |
Banneling
|
![]() blijf maar excuses opwarmen en wandaden goedpraten.
De tijd van experimenten van halfzachte linksen, groenen en overjaarse 68'ers is voorbij. discipline, dat moet die mannekes bijgebracht worden. Veel, en snel. En diegenen voor wie het te laat is: de doos in en indien mogelijk de grens over. Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 december 2007 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat het bij mij niet opkomt om ambras te zoeken en iemand met een mes te bedreigen en /of zelfs te steken,hoe komt het dat ik vroeger veilig op straat kon toeven zonder me zorgen te maken,hoe komt het dat jongeren van 10 jaar reeds met de bedoeling van rel te zoeken de straten opgaan? Waar haal je het in uw hoofd om daar de schuld steeds te zoeken bij de doorsnee Vlaming,trek uw ogen eens open het gaat van kwaad naar erger,en daar zal ooit grote ambras van komen,want die gasten verstaan alleen de taal van het geweld! Straffen verdorie,zodat het kaf van het koren gescheiden wordt en zij die het wel goed menen er niet het slachtoffer van worden,en dan bedoel ik ook de vreemdelingen. Wanneer is het feitelijk genoeg voor jullie voor er ingezien gaat worden dat brave burgers geen messteken of slagen verdienen.
![]() |
![]() |
#788 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
a ja natuurlijk! dat verklaard alles! goh ik zou ook mijn mes bovenhalen als iemand op mijn schommel ging zitten hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#790 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#791 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ze ermee hebben verkregen is/was dat ze vanaf toen zouden betrokken worden bij deze herdenking aangezien hun verweer was, dat er langs hun zijde ook slachtoffers waren gevallen en deze ook moesten worden herdacht. of zoals ze het gewoonlijk spelen, worden ze op hun criminele streken niet gepakt des te beter, worden ze erop gepakt en krijgen ze tegenwind, spelen ze het mogelijke slachtoffer.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 9 december 2007 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
|
![]() Citaat:
Had u mijn post gelezen dan had u misschien opgemerkt dat er zelfs door andere allochtonen druk nagedacht wordt over oplossingen om dat probleem, dat minstens ten dele een probleem dat te maken heeft met opvoeding is, aan te pakken. Ik pleit misschien wel voor hetzelfde, enkel op evidence based manier en niet op basis van mijn buikgevoel of de angst van sommigen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 december 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of had je een deadline gezet ergens wanneer het nadenken in resultaat gaat uitmonden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals u kon lezen in één van de onderzoeken die ik aanhaalde leidt een snelle assimilatie net tot criminaliteit! Op het eerste gezicht lijkt dat paradoxaal, maar dat is heel begrijpelijk: er is nl een groep allochtonen die snel vooruitgang boekt en opklimt uit hun (laten we eerlijk zijn) negatieve of zwakke status, maar er is ook een groep die daar niet in slaagt en ter plekke blijft trappelen. Mensen uit deze groep zullen vaker crimineel gedrag plegen. Citaat:
2. Maak uwzelf niets wijs: er zullen ook heus wel buurten bestaan waar u als klein jongetje (of meisje) vroeger niet mocht komen van uw ouders of tantes, met reden. Er stonden namelijk autochtonen die dat plekje zagen als hun bezit en die er 'hun (al dan niet criminele) ding' deden en daarbij geen pottekijkers dulden. We baken allemaal zo ons eigen stukje terrein af, zowel vroeger, als nu. Noteer dat ik hiermee nog altijd niet heb goedgepraat wat er gebeurt is! Dat is voor u misschien makkelijker want zo kan u mij in een vakje stoppen, maar ik moet u teleurstellen: ik ben niet van plan iets goed te praten.
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
|
![]() Citaat:
Er heeft zich niet eens een analoge situatie voorgedaan. Misschien kan het artikel nog eens lezen soelaas brengen?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 december 2007 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
|
![]() Beseft u dat het al belachelijk veel helpt als de meerderheid van de mensen hun vooroordelen en angst niet uit hun blik spraken als ze een groepje allochtonen zien?
![]() |
![]() |
#797 | |
|
![]() Citaat:
Dat ik vind dat het gebruik van messen in de samenleving moet gestimuleerd worden? Ik voorstel dat iedere allochtoon één krijgt tesamen met zijn goedgekeurde asielaanvraag? En bovendien een boekje met tips over waar je vooral veel verkeersborden kunt vinden en hoe je ze uit de grond kunt halen en als wapen gebruiken erbijvoegen? ![]() De rest van mijn reactie komt overeen met die op Bittersweet.
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Provinciaal Statenlid