![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als dat helpt:
Ik ken het probleem. Alleen hebben onze buren ook de gewoonte om hun (plastic!) afval op te stoken. (Ze hebben allesbranders...) Er wonen zo drie buren rondom ons huis. De politie bellen had in ons geval geen zin. Die roken nooit iets en na de vraag of de desbetreffende buren plastic stookten en daar negatief op antwoorden was de kous af. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 december 2007 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar bestaan toch wel esthetisch verantwoorde oplossingen voor denk ik hoor. Qua kostenplaatje weet ik wel niet hoe dat juist zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat ik al eerder geschreven heb: sommigen nemen het begrip allesbrander heel ruim op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil dat eigenlijk niet doen omdat wij verder heel goed met die mensen opschieten. Telkens als ik ze aanspreek over die schouw kijken zij heel schuldig en zeggen ze dat ze het nog eens zullen bekijken maar verder dan 'bekijken' doen ze niks.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schouw kan dan onmogelijk een continu stijgende lijn blijven volgen (er zitten stalen poutrels in de weg) en de ruimte onder het hoogste dak zijn slaapkamers...
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er ligt een volledige verwarmingsinstallatie op aardgas in dat huis en die hebben ze nog nooit (echt nooit) gebruikt. Daar lopen ze om onbegrijpelijke redenen zelfs nogal hoog mee op. Alsof het een prestatie is om een hoop geld uit te geven aan iets wat je nooit gebruikt... 'kweetet, ik heb rare buren...
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dit allemaal lees, dan zal er niet veel meer overblijven buiten: andere kachel (elektrisch ofzo), of hun kachel niet meer gebruiken eh.
Zou een schuine schouw niet helpen? allez, een rechte, maar dan "scheef afgesneden"...
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 11 december 2007 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ze al een 'ventilator' op mijn kosten voorgesteld. Zo'n ding zit grotendeels in de schouw en in langs buiten amper zichtbaar maar dat wilden ze niet omdat (het kleine zichtbare stukje) niet past bij hun huis en omdat ze denken dat zo'n ventilator in de schouw nogal wat lawaai maakt. Als ze zelfs weigerachtig staan t.o.v. een praktisch onzichtbare oplossing denk ik niet dat ik moet afkomen met een inox schouwpijp van 4 meter. Nee, een oplossing zonder rechtbank zit er niet direct in denk ik. Ik hoopte alleen dat er wettelijke bepalingen ofzo waren voor de afmetingen van zo'n schouw, dan hadden ze geen andere keuze, maar die zijn er blijkbaar ook niet. De enige voorschriften die ik vind zijn er om te zorgen dat je een deftig werkende schouw hebt, geen voorschriften om de buren te vrijwaren van stank en hinder.
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan nog voorstellen om de schouw bovenaan gewoon open te laten (screw de deksteen) of om de openingen aan de andere kanten van de schouw te maken, maar ik vrees niet dat dat veel gaat helpen. De schouw is gewoon niet hoog genoeg.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was alles maar altijd zoals ik het zeg...
![]()
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er hangt nu een lekkere negerin met dikke tetten aan mijne loeter te sabbelen.
Zoiets bv. ![]()
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk hebben we het huis verkocht en zijn we naar een ander deel van de gemeente getrokken, en het is jammer om te zeggen, een witte wijk. En dat is veeeeeeeeeeeeeeel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het toont wel goed aan hoe weinig er tegen te doen is vrees ik...
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet je teleurstellen: als je buren niet willen, kan je weinig doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() zijn we al terug aan het sociale weefsel, de goede banden, de sociale druk zodat ze het uit hun eigen doen ?
![]() |
![]() |
![]() |