![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Da's toch veel te soft voor terroristen. Allé komaan, electroshocken gebruikt men tegenwoordig gewoon op burgers als die niet naar een politie agent luisteren (Tasers). Neenee, electroshocks zijn voorbehouden voor het normale volk dat bevelen in twijfel trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Polygraafen zijn zo al zeer onbetrouwbare toestellen (geen wonder dat ze niet rechtsgeldig zijn) en jij wil ze dan ook nog eens gebruiken tijdens martelingen. Ik betwijfel dat het resultaat te betrouwen is. Je weet toch dat iemand die goed kan liegen zonder probleem een pollygraaf test kan doorstaan, terwijl dat een zenuwachtig persoon die de waarheid spreekt best wel eens kan 'buizen' op de test. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben echter wel blij dat ik in de creatieve sector werk en niet als ondervrager bij de één of andere inlichtingendienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, als we door een pure Hollywood-bril kijken, kunnen we inderdaad denken dat het enke gaat om situaties zoals deze: Citaat:
Neen, 24 is geen realiteit en Jack Bauer bestaat niet IRL.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 13 december 2007 om 16:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Het lijkt me trouwens nog niet zozeer in strijd met hoe het echt zou zijn, als je die pacifisten de boel laat regelen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als ze al een "proces" kregen, dan leek het wel alsof ze het boek van Kafka als handleiding voor het "proces" gebruikten. Citaat:
![]() Trouwens, als je moet beginnen folteren om informatie te verkrijgen, dan getuigt dat enkel van extreem verregaande incompetentie van de betrokken inlichtingendiensten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 13 december 2007 om 17:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je me fout begrepen hebt. Ik wou alleen maar zeggen dat als het mijn job was dat ik die dan ook waarschijnlijk zou uitvoeren zoals het hoort (zoals het mij is aangeleerd). Het experiment van Milgram toont aan dat mensen, als ze de opdracht krijgen van bovenaf en bijgevolg dus verantwoordelijkheid voor hun daden van zich kunnen afschuiven, de meest wrede dingen kunnen aandoen bij andere mensen, ookal zou je het niet van hun verwachten. Mensen steken eigenlijk vrij simpel in mekaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zou u trouwens zo goed willen zijn een lijst te geven van de inlichtingendiensten die van dergelijke methodes gebruik maken en de bewijzen. Kwestie van te weten tegen wie er een klacht moet worden neergelegd bij het Internationaal Strafhof.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mogen vrijheidsstrijders ook gemarteld worden - of ben je dan in feite geen cent beter dan de Nazi's tijdens WOII. Marteling op zich levert ten eerste niet de gewenste resultaten, vanweg hier reeds boven aangehaalde argumenten... Anderzijds is het gewoonweg belachelijk van dit te gebruiken tegenover moslimextremisten die helemaal geen centralistische organisatiestructuur hebben. Dit soort methodes zal bijna geen enkele aanslag voorkomen hebben.
![]() |
![]() |
#60 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie het breder. Ik zie het als technieken van inlichtingendiensten, die een eigen opdracht hebben en niet dezelfde verantwoording moeten afleggen als een doorsnee ambtenaar. Ik vertrouw inlichtingendiensten niet genoeg om volledige en autonome beslissingsbevoegheid hierover te geven. Citaat:
![]()
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 13 december 2007 om 17:36. |
||
![]() |
![]() |