![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees zonet op hln, dat het pensioen van de Vlamingen tot 8% lager ligt, in vergelijking met dat van de Walen.
Lees meer 2 bedenkingen maak ik mij : 1) Waar is dat goed voor ? Waarom weeral die verschillen tss Noord en Zuid ? 2) Wat wil de media nu bereiken door dit exact nu naar voren te brengen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de media zal het wel "gewoon een vaststelling" zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Nogal logisch, hier wordt meer gewerkt.
Het is toch vanzelfsprekend dat een arbeider die maar 2000 bruto per maand verdient en dat 20 jaar lang, een LAGER pensioen krijgt dan een andere arbeider die 3000 bruto per maand kreeg, en dat 20 jaar lang. Wie meer bijdraagt, zal meer terugkrijgen.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() En de vakbonden blijven "solidariteit " prediken. Die schijnheiligaards weten weeral van niets .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Al op andere thread geantwoord, maar hier dus hetzelfde:
Als het over pensioen en solidariteit gaat: Hoeveel krijgen onze politici (alle landsdelen) eigenlijk? En hoe lang moeten ze daarvoor werken?
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() als er in Wallonië vroeger hogere lonen uitgekeerd zijn is het wiedes dat ze meer pensioen hebben
of dit nu goed of slecht is... en inderdaad je kan je afvragen waarom de media dit feit nu presenteren. om nog eens de tegenstellingen in de verf te zetten, om nog eens olie op het vuur te gooien
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch blijken er ook regionale verschillen te bestaan. Daarbij valt op dat de laagste pensioenen in Vlaanderen uitbetaald worden. Met gemiddeld 1.006 euro krijgt een Vlaamse gepensioneerde 5,2 procent minder dan zijn Waalse en zelfs 8,2 procent minder dan zijn Brusselse collega. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() juist, zoals hier iemand al verteld heeft:
als jij 3000€ verdient heb jij meer pensioen dan iemand die 2000€ verdient zowel hier in Vlaanderen als in Wallonië
De verkiezingsbeloften van vandaag zijn de belastingen van morgen - Martin L. King Laatst gewijzigd door sfiete : 14 december 2007 om 10:15. Reden: zinsbouw fout |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() zou het kunnen te maken hebben met het feit dat er in Wallonie meer zware, vuile (en dus goedverdienende) jobs waren: mijnen, staalindustrie enz... ?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 december 2007 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() het zou een goede reden kunnen zijn,
ik weet niet of dat in de mijnen werken zo'n goedverdienende job was?
![]() |
#14 | |
|
![]() het kon van mijn tot mijn verschillen, maar ik heb gehoord en gelezen dat ondergrondse arbeid wel goed verdiende.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ze zouden dus die feiten moeten achterhouden, om geen olie op t vuur te gieten ... goe bezig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
alleen wordt het feit gepresenteerd alsof het een schande (en wat weet ik nog veel meer) is dat er mensen in Wallonië meer pensioen krijgen dan hier een pensioen wordt geregeld op basis van je salaris... ik vind gewoon dat het in het artikel niet goed weergegeven is (dat iemand appels met peren gaat vergelijken) en zoiets doet olie op het vuur gooien, voor nog meer walenhaat.
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Is ook zo voor erfenis.In Vlaanderen heb je 3 schijven,in Wallonië 9.
Heb je dan de dikke pech van te erven in Vlaanderen wonende in Wallonië krijg je er 12 over de kop. Was in ieder geval zo,kennissen van mij kregen ermee te doen.Resultaat,erfenis=habbekrats,teveel taksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ironisch genoeg waren de meeste lage arbeidskrachten vlamingen, en de management franstaligen.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Wallonie natuurlijk. De lonen liggen daar, zeker voor kader, een pak hoger dan in Vlaanderen.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar aangezien de franstaligen vier parlementen hebben, tegenover de vlamingen slechts één, zullen er nogal wat meer franstalige politici zijn...
|
![]() |
![]() |