Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2007, 21:21   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Bij een parlement wordt er voor een totaalpakket gekozen. Niemand kiest op basis van de mening van een bepaalde partij over kerstbomen.
In een echte democratie zou hierover door het volk beslist moeten kunnen worden.
Jaarlijks referendum over kerstalletjes? Zoek de begrippen "indirecte democratie" en "volksvertegenwoordiging" eens op, want je schint er een probleem mee te hebben.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2007 om 21:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 21:24   #142
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Spreek erover als je er iets van weet.
Alé, de Filosoof die nu uit vulgaire dhimmitude op zijn kop gaat staan en beweren dat er geen diervriendelijke slachtmethoden bestaan in onze slachthuizen. Verdoving, electrische schok, het bestaat ineens niet meer omdat het hem niet goed uitkomt. Hypocriet tot in de kist ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 21:26   #143
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaarlijks referendum over kerstalletjes? Zoek de begrippen "indirecte democratie" en "volksvertegenwoordiging" eens op, want je schint er een probleem mee te hebben.

Jij schijnt daar vooral een probleem mee te hebben, zeker met de volksvertegenwoordiging uit de 'verkeerde' partij.
Oud 14 december 2007, 21:30   #144
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom hebben de zelfverklaarde democraten het referendum nog niet ingevoerd?
Omdat ze ervan overtuigd zijn dat resultaten niet stroken met hun progressieve wanen en wensen. Dus zetten ze liever oor- en oogkleppen op dan naar de stem van de bevolking te luisteren.
Oud 14 december 2007, 21:30   #145
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hoezo in de teen geschoten?
De enige die in de teen geschoten werd is de overijverige poco wiens beslissing teruggeroepen werd. Er zijn inderdaad grenzen aan politieke correctheid.
neen hoor
of ze er nu wel of niet zijn.....kerststalletjes kunnen me gestolen worden online, net als hoofddoeken overigens

links heeft echter nooit geen zever verkocht inzake die dingen
rechts, of lees de overgrote meerderheid als je dat beter zint, duidelijk wel
gevolg een ingediend voorstel dat hoe je ook draait of keert ruim kan hoeft geïnterpreteerd te worden op kerststalletjes en zelfs tot kersbomen toe
zich beroepen op 'tradites' helpt hier niet wegens de onmiskenbare christelijke roots voor het ene en de zonnewendegodsdient voor het andere

dat bedoelde ik dus, Online
en ik vrees dat dit zelfs nog maar het begin is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 21:31   #146
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij schijnt daar vooral een probleem mee te hebben, zeker met de volksvertegenwoordiging uit de 'verkeerde' partij.
Zo je zélf al aangeeft dat die partij verkeerd is...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 21:34   #147
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet ze : die meerderheid eist niet op dat ambtenaren met kerststalletjes op hun hoofd rond mogen lopen.
doet er niet toe Online

het is zelfs nog sterker daar kerststalletjes en kerstbomen behoren tot de infrastructuur van zo'n openbaar gebouw
als je strikt de regels wilt gaan toepassen op het personeel is het maar meer dan billijk de eerdere bereikte consencus inzake het gebouw zeker toe te passen
Oud 14 december 2007, 21:46   #148
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen hoor
of ze er nu wel of niet zijn.....kerststalletjes kunnen me gestolen worden online, net als hoofddoeken overigens
Ambtenaren met een kerststalhoofddeksel zijn er vooralsnog niet. De kerstversiering mocht blijven staan in het justitiepaleis. De overijverige poco werd terug gefloten.

Citaat:
links heeft echter nooit geen zever verkocht inzake die dingen
Ze hebben heel lang, heel veel kabaal gemaakt tot elk kruisteken uit de openbare gebouwen gebannen werden. En plots draaien ze hun kar met de komst van de allahtonen : plots konden ze niet hypocriet genoeg zijn. Zo groot hun heksenjacht op katholieke kruistekens was, zo groot was hun ijver en dhimmitude om symbolen van de meest onverdraagzame religie ter wereld, de islam, wel binnen de openbare gebouwen te sluizen.

Citaat:
rechts, of lees de overgrote meerderheid als je dat beter zint, duidelijk wel
gevolg een ingediend voorstel dat hoe je ook draait of keert ruim kan hoeft geïnterpreteerd te worden op kerststalletjes en zelfs tot kersbomen toe
zich beroepen op 'tradites' helpt hier niet wegens de onmiskenbare christelijke roots voor het ene en de zonnewendegodsdient voor het andere
1) Nooit gehoord van leestekens?
2) Kerstbomen hebben geen christelijke roots.
3) Onze cultuur (en daar horen kersbomen, stalletjes en kerstballetjes bij) hoeft niet overboord gegooid te worden om een stel integratieonwillige moslims te plezieren. Waar trek je de grens praha? Ga je alle betaalde religieuse feestdagen afschaffen (waar de 'geprovoceerde' moslims dan weer helemaal niet over klagen)? Ga je kerken, katedralen en kappellekes met de grond gelijk maken. Ga dorpsnamen veranderen (Sint- ..)?
Als jij consequent bent, dan ijver je zelf door tot 2 eeuwen Westerse beschaving volledig met de grond gelijk gemaakt hebt.

Wat jij niet schijnt te begrijpen is dat er een leitcultuur is. En die leitcultuur bepaalt wat en wat niet in openbare gebouwen toegelaten is. Zo simpel is het.

De hoofddoek is trouwens meer dan een religieus symbool. Het is de vlag van de radicale islam. Net zomin als petjes of T-shirts met SPA of VB-logo's toegestaan zijn, is het normaal dat de vlag van de politieke islam ook niet geafficheerd wordt in openbare gebouwen.
Oud 14 december 2007, 21:46   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Als u nu replikeert, dan is de aanleiding daarvan 9 kansen op 10 een woede-aanvalletje omdat ik je onnozel vraagspelletje onmiddellijk doorzag.

2. Ben je intussen al wat gekalmeerd?
1. Heeft u toch wel dikke pech te maken te hebben met die 1 kans op 10 dat ik me bescheur van het lachen.

Uw ballonnetje 'Als u nu replikeert ...' gaat niet op, hoor, integendeel :

het is pfffrrttt pfft ... : léég !

2. Gekalmeerd? Ik ben nog niet eens aan de eerste fase van opwinding geraakt.
D�*�*rvoor zal u toch ècht wel wat harder uw best moeten doen.

Veel succes !

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 december 2007 om 21:50.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 21:47   #150
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo je zélf al aangeeft dat die partij verkeerd is...
Zag je de aanhalingstekens niet Filosoof?
Oud 14 december 2007, 21:48   #151
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Heeft u toch wel dikke pech te maken te hebben met die 1 kans op 10 dat ik me bescheur van het lachen.

Uw ballonetje 'Als u nu replikeert ...' gaat niet op, hoor, integendeel :

het is pfffrrttt pfft ... : léég !

2. Gekalmeerd? Ik ben nog aan de eerste fase van opwinding geraakt.
D�*�*rvoor zal u toch ècht wel wat harder uw best moeten doen.

Veel succes !
Zo snel opgewonden?
Oud 14 december 2007, 21:51   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo snel opgewonden?
Sorry, tikfoutje. Overkomt zelfs de beste.

My bad.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 22:03   #153
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren met een kerststalhoofddeksel zijn er vooralsnog niet. De kerstversiering mocht blijven staan in het justitiepaleis. De overijverige poco werd terug gefloten.
ja dat zei je al zo'n 150 keer ondertussen... veranderd echter niets aan de zaak
al wat je erbovenop kan krijgen is een beteugeling voor discriminatie moest het voorstel al wet zijn en niet meer teruggefloten worden

Citaat:
Ze hebben heel lang, heel veel kabaal gemaakt tot elk kruisteken uit de openbare gebouwen gebannen werden. En plots draaien ze hun kar met de komst van de allahtonen : plots konden ze niet hypocriet genoeg zijn. Zo groot hun heksenjacht op katholieke kruistekens was, zo groot was hun ijver en dhimmitude om symbolen van de meest onverdraagzame religie ter wereld, de islam, wel binnen de openbare gebouwen te sluizen.
je ziet echt het verschil niet goed
nuance is je totaal onbekend
kruistekens waren alom aanwezig en dit gedurende gans het jaar... je kan hier dus wel spreken dat 1 godsdienst werkelijk werd opgedrongen
maar goe... voor mijn part hadden ze mogen blijven en ergens heb je wel een punt
maar als je dan toch zo prat wilt gaan op 'kontdraaiereij van links' en 'consequentie van rechts' waar blijf je dan nu ?

Citaat:
1) Nooit gehoord van leestekens?
staan er teveel of teweinig ? mijn beste
je eigen schrijfseltjes al eens goed bekenen ?
Citaat:
2) Kerstbomen hebben geen christelijke roots.
so ?
hoeft ook niet.... 't heeft wel degelijk godsdienstige roots....vooral lekker consequent blijven hé
en selectief kerststalletjes vergeten ?

Citaat:
3) Onze cultuur (en daar horen kersbomen, stalletjes en kerstballetjes bij) hoeft niet overboord gegooid te worden om een stel integratieonwillige moslims te plezieren.
'onze cultuur' versus 'hunnen cultuur' heeft daar geen ballen met te maken... dat weet je immers goed genoeg
ik heb nog steeds geen wetsartikeltje of voorstel gezien waarin sprake is van een leitcultur... kan nog komen natuurlijk

Citaat:
Waar trek je de grens praha? Ga je alle betaalde religieuse feestdagen afschaffen (waar de 'geprovoceerde' moslims dan weer helemaal niet over klagen)? Ga je kerken, katedralen en kappellekes met de grond gelijk maken. Ga dorpsnamen veranderen (Sint- ..)?
Als jij consequent bent, dan ijver je zelf door tot 2 eeuwen Westerse beschaving volledig met de grond gelijk gemaakt hebt.
helemaal niet
als ik consequent ben dan blijft al 'tgeen je me hier probeert toe te schrijven gewoon bij het oude... ik zie geen enkele reden tot verandering
op dat van die feestdagen na misschien... dat zou zowel voor allochtonen of andere godsdiensten en culturen maar ook voor grote delen van 'onze bevolking' leuk zijn moest dat vrij te nemen zijn
helaas praktisch gezien kan dit haast niet

Citaat:
Wat jij niet schijnt te begrijpen is dat er een leitcultuur is. En die leitcultuur bepaalt wat en wat niet in openbare gebouwen toegelaten is. Zo simpel is het.
ah ... ik was er al op aan 't wachten : de leitcultuur
neen zo simpel is dat niet... want als dat zo simpel zou zijn schrijf je gewoon wat je niet wenst in openbare gebouwen ipv een heimelijk te baseren op de zogenaamde neutraliteit

Citaat:
De hoofddoek is trouwens meer dan een religieus symbool. Het is de vlag van de radicale islam. Net zomin als petjes of T-shirts met SPA of VB-logo's toegestaan zijn, is het normaal dat de vlag van de politieke islam ook niet geafficheerd wordt in openbare gebouwen.
allez deze dan maar weer....
zo zie jij, en duizende anderen dat
wie weet zie ik het ook wel zo
niettemin is het een zoveelste 'drogreden' die van toepassing is op zowat alles dat denkbaar is... en vergeet niet eentje die klaagt is in principe genoeg

Laatst gewijzigd door praha : 14 december 2007 om 22:06.
Oud 14 december 2007, 22:09   #154
Banneling

Standaard

Citaat:
ah ... ik was er al op aan 't wachten : de leitcultuur
neen zo simpel is dat niet...
Zo simpel is het wel.

De rest van je schrijfsels waren zo goed als onleesbaar wegens gebrek aan leestekens.
Best neem je het woord 'nuance' en 'consequentie' niet meer in de mond, want wanneer jij op de inhoud van die termen gewezen wordt, veeg je ze van tafel met .... subjectief gebral.
Oud 14 december 2007, 22:19   #155
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het wel.
niettes .... geef me de nodige voorbeelden in de wet waarop ze baseert op die fameuze leitcultuur
dat kan niet moeilijk zijn

Citaat:
De rest van je schrijfsels waren zo goed als onleesbaar wegens gebrek aan leestekens.
jaja Online, goe geprobeerd

Citaat:
Best neem je het woord 'nuance' en 'consequentie' niet meer in de mond, want wanneer jij op de inhoud van die termen gewezen wordt, veeg je ze van tafel met .... subjectief gebral.
het subjectief gebral is volledig de jouwe, mijn beste Online... dit bewees je nog enkele post geleden met wat flagrante leugens over uitzonderingsmaatregelen ivm die rituele slachtingen voor onze 'lieverdjes'

besluit : Online is weer zowat op het einde van zijn latijn als ie aan het beledigen slaat

Laatst gewijzigd door praha : 14 december 2007 om 22:21.
Oud 14 december 2007, 22:30   #156
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
niettes .... geef me de nodige voorbeelden waarop de wet zich dan basseert en er sprake is van één verheven cultuur
Zowat 99 % van onze wetgeving, gebaseerd op de Code Napoléon. Uit de sharia of islamitische wetgeving is er gelukkig genoeg nog zo goed als niets binnengeslopen. Niet verheven genoeg praha (lees : te achtellijk, inhumaan, gruwelijk)

Citaat:
het subjectief gebral is volledig de jouwe, mijn beste Online... dit bewees je nog enkele post geleden met wat flagrante leugens over uitzonderingsmaatregelen ivm die rituele slachtingen voor onze 'lieverdjes'
Welke leugens?
Ik stelde gewoon dat onze wetgeving acherpoortjes heeft voorzien die de halal-slachtingen (of het barbaars doodmartelen op religieuse basis) mogelijk maakten. Ongehoord in de 21ste eeuw. Doch helaas weer goedgepraat door de poco's die nog meer dan ooit al het geval is geweest hun broek blijven afsteken voor alles wat allahtoon is. Tja, een ander kiespubliek hebben ze niet meer hé.

be
Citaat:
sluit : Online is weer zowat op het einde van zijn latijn als ie aan het beledigen slaat
Tof. Zo'n uitlating betekent dat ik over gans de lijn gelijk heb. Niets kwetst meer dan de waarheid, ook voor Praha.
Oud 14 december 2007, 22:33   #157
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

belachelijke, bekakte, bescheten, bedaarde, beduusde, bewerkte... enz... enz... bange blanke brusselse belg
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 22:36   #158
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

palais de justice...

ministre de la justice..

mis ik iets ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 22:40   #159
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
mis ik iets ?
hersens mijn beste
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 22:44   #160
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowat 99 % van onze wetgeving, gebaseerd op de Code Napoléon. Uit de sharia of islamitische wetgeving is er gelukkig genoeg nog zo goed als niets binnengeslopen. Niet verheven genoeg praha (lees : te achtellijk, inhumaan, gruwelijk)
dat volstaat jammer genoeg niet
bitter weinig voorbeelden voor 99%

Citaat:
Welke leugens?
Ik stelde gewoon dat onze wetgeving acherpoortjes heeft voorzien die de halal-slachtingen (of het barbaars doodmartelen op religieuse basis) mogelijk maakten. Ongehoord in de 21ste eeuw. Doch helaas weer goedgepraat door de poco's die nog meer dan ooit al het geval is geweest hun broek blijven afsteken voor alles wat allahtoon is. Tja, een ander kiespubliek hebben ze niet meer hé.
vergeet het... het zijn leugens ... en vooroordelen
1) omdat je insinueert dat illigale thuisslachtingen ( uiteraard bij wet verboden ) massaal zouden plaasvinden ... aan jou dus om dat aan te tonen
2) de strengere wet stamt reeds vanuit 1986 ... verdere aanpassingen exclusief beschouwende en tracht dierenwelzijn, gezondheidsnormen en religieuze noden met elkaar te rijmen ... daarvoor bestonden die beperkingen niet
dus waar zie je de uitzonderingen voor onze 'lieverdjes' ?
voor mijn part sleuren ze dat er zo vlug mogelijk uit, eventueel die aanpassing dat het verdoofd moet gebeuren, voor iedereen en het ganse jaar door
3) dat 'doodmartelen' door de anderen is hier als een eufemisme voor onze eigen praktijken gebruikt... maar is dat niet
4) 'salonslachtingen' of welke leuke term je ook wilt bedenken voor dat thuisslachten slaat mijn part eerder op onze eigen kneuterboerkes die nog lustig verder hun varkentje, schaapje ... weet ik veel, in hun tuinhuisje slachten

Citaat:
Tof. Zo'n uitlating betekent dat ik over gans de lijn gelijk heb. Niets kwetst meer dan de waarheid, ook voor Praha.
op wat moge dat slaan Online ?
omdat ik dus zeg dat je mijn laatste post integraal weggewuifd heb met het excuus dat 'm niet te lezen zou zijn
en je overigens wijs op de steeds terugkerende beledigen argument ad hominem
zou dat beteken dat ik je gelijk zou geven ?

Laatst gewijzigd door praha : 14 december 2007 om 22:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be