Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2007, 17:47   #181
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
maar dat is zoiets raars, in onze buurt zijn zowat 3/4 van de katten familie van elkaar. Zo heb ik een kat met haar "tante" weten vechten, en onze kat slaat en klauwt geregeld naar haar "dochter" die werd geadopteerd door de buren van twee huizen verder.
Idd ze realiseren zich niet dat ze familie van elkaar zijn volgens mij. Je kan dat best raar noemen want uiteindelijk kennen ze die geur van kleins af aan. Ergens komt er dus een punt waarop ze zeggen foert! Vanaf hier sta je alleen, ik kan je niet meer helpen, meer nog ik ga met je vechten... Het is vanaf dan 'soldaatje zonder vriend.'
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 17:58   #182
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ Bekijk bericht
Woensdagavond zette ik mijn auto aan de parking van een frituur. Bij het uitstappen merkte mijn vriendin een poes op, die regelrecht in haar armen spurtte. Vriendin direct verkocht en wou het beest meenemen. Ik beetje terughoudend: 'als ze er na het eten nog is, nemen we ze misschien wel mee'.
We eten, we doen de deur van de frituur open, 'wie' staat daar. Juist, die kat.
Ik heb die kat dus meegedaan naar huis. Eerst bij de ouders gestopt om wat whiskas en kattenbakvulling mee te pikken. Valt thuis mijne frang, dat ik van mn huisbaas geen huisdieren mag houden. Besloten om het de dag erop toch maar eens te vragen aan de huisbaas. Beestje hele nacht braaf geweest. Pipi en kaka in kattenbak. Maar 's morgens. Hell broke loose. Dat beest had honger. Dus ik geef het eten, voor ik naar m'n werk vertrek. Beestje gelukkig, ik vertrek naar mijn werk. Aan de voordeur van het appartementsgebouw - ik woon op het eerste verdiep - hoor ik die kat janken. Meteen enkele buren wakker ...

*zucht*

Heb het beest in een doos gestopt, en gedropt in de tuin van m'n grootouders (met nog een extra pot whiskas).

En nu dat kakgevoel. Misschien had die kat wel een baasje en een matje voor een warme kachel. Neemt een of andere onverlaat die kat mee om ze de dag nadien te moeten droppen op een plek die vreemd is voor die kat.

Wat denken jullie?

Vindt die kat zn weg terug? Ik woon ongeveer zes kilometer van de parking waar we ze vonden.

Hi Nick_, er zijn katten die geleerd hebben hoe ze aan eten moeten geraken, dat ze daarvoor vriendelijk moeten zijn weten ze ook. Het kan best zijn dat je vriendin er als een bekende uitziet voor die kat. Ik heb er ook zo één die van niemand schrik heeft en overal gaat vragen om gestreeld te worden. Soms blijft die bij de buren slapen, meestal als hij kwaad is op mij.

Spijtig voor jou en je vriendin dat ze niet wou/kon blijven. Ik zou me niet teveel zorgen maken over die kat, 6km is niet heel ver en als het een beroepsschooier is weet die wel hoe ze haar plan moet trekken. Begin best met een kitten als je ooit een kat wil nemen voor de eerste keer.

Greetz

Ovidius

Laatst gewijzigd door Ovidius : 15 december 2007 om 17:59.
Oud 15 december 2007, 18:00   #183
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Het rare is dat ik mensen ken die een kat hadden die een jong had gekregen, dat ze heeft opgevoed zoals het hoort...maar nadien vonden die mensen geen nieuw onderkomen dus bleven ze met twee katten zitten. Die moeder leek het echter niet te pikken dat haar zoon daar ook was en liet duidelijk blijken dat dat geen deel meer uitmaakte van haar "gezinsplanning".
Klinkt heel bekend, zouden we daar iets uit moeten leren? Liever niet, ze zijn keihard voor elkaar die katten.
Oud 15 december 2007, 18:03   #184
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Idd ze realiseren zich niet dat ze familie van elkaar zijn volgens mij. Je kan dat best raar noemen want uiteindelijk kennen ze die geur van kleins af aan. Ergens komt er dus een punt waarop ze zeggen foert! Vanaf hier sta je alleen, ik kan je niet meer helpen, meer nog ik ga met je vechten... Het is vanaf dan 'soldaatje zonder vriend.'
Ik moest zo opeens denken aan:
http://www.lyricsandsongs.com/print_song/594495.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:03   #185
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

O jee, ik begin Derks te worden!

AAAAAAAAAAAAAAAAAARrgggggh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:04   #186
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
...

een ervan is trouwens in mijn armen gestorven.
Tegelijk mooi en heel triest maar ik zou het ook niet anders willen.

Ik heb laatst eens gehoord dat een kat wanneer ze het einde voelt naderen alleen wil zijn, ik hoop dat dat een kwakkel is, het zijn per slot van rekening geen olifanten hé? Ik heb daar trouwens nog geen verder info over gevonden.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 15 december 2007 om 18:22.
Oud 15 december 2007, 18:07   #187
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Prachtige song makker, ik ga der morgen nog eens tegoei ene luisteren sie.

Maar je hebt gelijk, ik vraag me ook soms af naar wat een mens refereert als hij iets probeert uit te leggen, jij blijkt me beter te kennen dan ikzelf, respect!
Oud 15 december 2007, 18:08   #188
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
O jee, ik begin Derks te worden!

AAAAAAAAAAAAAAAAAARrgggggh
Oud 15 december 2007, 18:19   #189
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Tijd voor nog wat fotookes.

Oud 15 december 2007, 18:19   #190
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Tegelijk mooi en heel triest maar ik zou het ook niet anders willen.

Ik heb laatst eens gehoord dat een kat wanneer ze het einde voelt naderen alleen wil zijn, ik hoop dat dat een kwakkel is, het zijn per slok van rekening geen olifanten hé? Ik heb daar trouwens nog geen verder info over gevonden.
Ik heb eens een kat gehad die gestorven is. Hij kwam rond middernacht met zeer veel nadruk op mijn schoot zitten, iets dat hij nooit deed. Hij ronkte heel hard. Ik vond het zo vreemd dat ik een uur ben blijven zitten met de spinnende kat op schoot. Tot hij uit het raam achter mij sprong, de tuin in. De volgende ochtend heb ik hem dood gevonden. Volgens de symptomen was hij vergiftigd. Ik ben er nog triestig om en dat is al zo'n 11 jaar geleden. Zijn naam was 'Medi'. Ik had nl. 'Klein' en 'Medium'.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:21   #191
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Oud 15 december 2007, 18:26   #192
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick
En nu dat kakgevoel. Misschien had die kat wel een baasje en een matje voor een warme kachel. Neemt een of andere onverlaat die kat mee om ze de dag nadien te moeten droppen op een plek die vreemd is voor die kat.

Wat denken jullie?

Vindt die kat zn weg terug? Ik woon ongeveer zes kilometer van de parking waar we ze vonden.
Ik denk niet dat die kat een ander baasje had, anders zou ze niet zo happig zijn geweest om mee te gaan met jullie.

Katten zijn trouwens wel toffe huisdieren en het is de moeite om er eentje te nemen. In het begin heb je er wel wat last mee, maar na een tijdje zijn ze aangepast en dan heb je er normaal geen problemen meer mee.

De kat bij ons thuis moet s'avonds de deur uit als wij gaan slapen, dat hebben we 'm zo aangeleerd. Dan gaat hij jagen en s'morgens als iedereen thuis vertrekt mag hij terug binnen en dan slaapt hij praktisch de ganse dag door als wij niet thuis zijn. Je moet er dus zeker niet altijd op letten
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:29   #193
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik heb eens een kat gehad die gestorven is. Hij kwam rond middernacht met zeer veel nadruk op mijn schoot zitten, iets dat hij nooit deed. Hij ronkte heel hard. Ik vond het zo vreemd dat ik een uur ben blijven zitten met de spinnende kat op schoot. Tot hij uit het raam achter mij sprong, de tuin in. De volgende ochtend heb ik hem dood gevonden. Volgens de symptomen was hij vergiftigd. Ik ben er nog triestig om en dat is al zo'n 11 jaar geleden. Zijn naam was 'Medi'. Ik had nl. 'Klein' en 'Medium'.
Dat vind ik nu nog het grootste nadeel aan katten, dat er een reële kans is dat ze doodgaan na een paar jaar. Vergiftiging komt regelmatig voor, maar verkeersongelukken zijn volgens mij de grootste doodsoorzaak.
Oud 15 december 2007, 18:32   #194
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat vind ik nu nog het grootste nadeel aan katten, dat er een reële kans is dat ze doodgaan na een paar jaar. Vergiftiging komt regelmatig voor, maar verkeersongelukken zijn volgens mij de grootste doodsoorzaak.
dat doodgaan is een vreselijk nadeel ja. Mijn kat is nu 20 jaar oud, en heeft 1x in zijn leven een dierenarts gezien. Dat was een rotwijf die meteen begon met prikken geven en gore medicijnen in zijn lieve bekkie te douwen, dus daar ben ik meteen mee gestopt. 20 jaar ja, en totally fit. Hij rent, speelt, ronkt, is net genoeg aanhankelijk en toch discreet. Hij doet zijn job als kat uitstekend.

Ik hoop dat hij dat nog lang zal doen. Hij gaat niet naar buiten, en eet alleen maar senior voeding uit de delhaize (prima kwaliteit!).
Oud 15 december 2007, 18:36   #195
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
dat doodgaan is een vreselijk nadeel ja. Mijn kat is nu 20 jaar oud, en heeft 1x in zijn leven een dierenarts gezien. Dat was een rotwijf die meteen begon met prikken geven en gore medicijnen in zijn lieve bekkie te douwen, dus daar ben ik meteen mee gestopt. 20 jaar ja, en totally fit. Hij rent, speelt, ronkt, is net genoeg aanhankelijk en toch discreet. Hij doet zijn job als kat uitstekend.

Ik hoop dat hij dat nog lang zal doen. Hij gaat niet naar buiten, en eet alleen maar senior voeding uit de delhaize (prima kwaliteit!).
Dat is chance hebben
Oud 15 december 2007, 18:39   #196
PollyCorrect

Standaard

Ja. Zeker weten. Echt een mirakelkat. Die is eens van de 3e verdieping gesprongen, en zat daar beneden in de tuin gras te grazen. Geen vuiltje aan de lucht. Hij ging vroeger ook via het dak op pad en bleef soms dagen weg, dat was wel stress als hij niet thuiskwam. Maar hij wist altijd wel de weg terug te vinden. Nu blijft hij altijd binnen.
Oud 15 december 2007, 18:46   #197
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kat nooit buiten laten eh, mijn kat vroeger zat soms voor de deur en liep misschien eens onder een geparkeerde auto maar meer dan vijf meter van mijn deur ging die niet. En tuin ook niet, dus binnen en very safe.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:47   #198
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Je kat nooit buiten laten eh, mijn kat vroeger zat soms voor de deur en liep misschien eens onder een geparkeerde auto maar meer dan vijf meter van mijn deur ging die niet. En tuin ook niet, dus binnen en very safe.

Dan wordt het beestje pas helemaal dol, hij moet juist zich buiten uitleven.
Oud 15 december 2007, 18:50   #199
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:

Dan wordt het beestje pas helemaal dol, hij moet juist zich buiten uitleven.
Helemaal niet, anders was hij zeker op een dag eens weg gelopen toen de deur openstond, en die stond genoeg open. Katten hebben dat niet nodig, die immense territoriale vrijheid, als ze gewoon kunnen doen waar ze zin in hebben is dat meer dan genoeg.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:55   #200
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
mijne ging vroeger uit zichzelf via de daken de tuinen in, maar nu gaat hij nog niet eens dichtbij de deur. Vindt het héérlijk binnen, daar is hij de koning.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be