Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 december 2007, 17:00   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

En nu willen de vakbonden een klassieke tripartite, waar moeien zij zich eigenlijk mee? Vakbonden moeten de arbeidersbelangen verdedigen, met een regeringssamenstelling hebben zij zich niet te moeien!!!!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 december 2007 om 17:01.
Den Ardennees is offline  
Oud 15 december 2007, 23:43   #22
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Nu de Vlaamse partijen het voorbeeld van hun Waalse familie hebben gevolgd en nu ook vechtend over straat rollen ,kan het vormen van een nood/interim nog wel maanden of jaren gaan duren.

Het land moet wel geregeerd worden.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat land geen Belgie zal heten.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 15 december 2007 om 23:51.
Cunning linguist is offline  
Oud 15 december 2007, 23:46   #23
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jongens, er komt geen federale regering meer, ook geen nood/interim.
Dat denk ik ook. De basis om een federale regering te vormen is helemaal weg.
Cunning linguist is offline  
Oud 16 december 2007, 09:31   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En nu willen de vakbonden een klassieke tripartite, waar moeien zij zich eigenlijk mee? Vakbonden moeten de arbeidersbelangen verdedigen, met een regeringssamenstelling hebben zij zich niet te moeien!!!!
Ze mogen natuurlijk wel hun gedacht hebben, en ze mogen hun gedacht uitspreken.
Ze mogen zich zelfs vergissen.

En ze vergissen zich zwaar.

Hun invloed in het parlement, wat betreft aantal mensen die op de stemknopjes mogen duwen, is uiterst minimaal.
De vakbondbonzen denken dat hun stemadviezen gevolgd worden door hun leden, maar uit de verkiezingsuitslag blijkt dat niet. (toch niet voor de sossen; zou er iemand op het forum eens kunnen een lijstje geven van de huidige cd&v'ers die een link hebben met het ACW - ik zie er alleszins weinig die er voor uitkomen - vb. op het applaus ter attentie van Leterme ter bedanking van zijn rechtlijnigheid tijdens de formatie-)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 december 2007, 13:07   #25
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Vandaag in de zevende dag hadden de franstalige polici prachtige woorden en gedachten over een nieuwe regering.
Alleen jammer dat er geen enkel concreet voorstel werd gedaan aan Verhofstadt om een noodregering te vormen.
I amsterdam is offline  
Oud 16 december 2007, 13:47   #26
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Dat denk ik ook. De basis om een federale regering te vormen is helemaal weg.

Een tripartite zal zeker niet snel van de grond komen.
Verhofstadt mag blij zijn als hij de komende weken Oranje-Blauw als "rompkabinet" kan laten starten ,om deze in de loop van volgend jaar uit te breiden tot een volwaardige regering .

Als dat ook niet meer lukt ,dan is het zeker einde Belgie.
I amsterdam is offline  
Oud 16 december 2007, 15:57   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarde mede-forummers,

ik ben begot toch zo nieuwsgierig wat Verafstoot zal gaan vertellen aan de roi de Laeken, morgen bij zijn wekelijks koffiekletske als premier.
En wat hij daarna zal verklaren aan de pers.

Volgens mij heeft hij nul komma nul boodschap.
Of in andere woorden "ik ben een ganse week 100 persent voluntarist geweest, van hier tot in Portugal, en ik heb veel vruchtbare kontakten gehad waarover ik nu niet veel kan zeggen".

Ik kan me de lachsalvo's inbeelden in de hoofdbesturen van de kartelpartners, waar ze zich herinneren dat Leterme als onbekwaam tot het vinden van een kompromis - dus onbekwaam als regeringsleider- gebombardeerd werd.
En brulkikker Dedekker wordt slapend de liberale voorman.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 december 2007, 17:50   #28
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Carl Devos zag in de Zevende Dag maar één uitweg, een oranje blauwe interim-regering op basis van de akkoorden die in oktober gesloten zijn.

Voordeel hiervan is dat een aantal goede zaken inzake veiligheid en justitie kunnen uitgevoerd worden. Het belangrijkste nadeel is dat de urgentie voor een staatshervorming hierdoor verminderd wordt en alles op de lange baan dreigt geschoven te worden.

Uiteraard kan het Vlaams Kartel wel de interim-regering laten "vallen" als de staatshervorming er niet door komt, maar in hoeverre is men dan al vastgeklampt aan zijn of haar postje.

Een oranje blauwe interimregering lijkt de gemakkelijkste weg voor een oplossing, maar voor Vlaanderen ook een zeer gevaarlijke weg.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 december 2007 om 17:52.
Max van Dietschland is offline  
Oud 16 december 2007, 19:23   #29
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Carl Devos zag in de Zevende Dag maar één uitweg, een oranje blauwe interim-regering op basis van de akkoorden die in oktober gesloten zijn.

Voordeel hiervan is dat een aantal goede zaken inzake veiligheid en justitie kunnen uitgevoerd worden. Het belangrijkste nadeel is dat de urgentie voor een staatshervorming hierdoor verminderd wordt en alles op de lange baan dreigt geschoven te worden.

Uiteraard kan het Vlaams Kartel wel de interim-regering laten "vallen" als de staatshervorming er niet door komt, maar in hoeverre is men dan al vastgeklampt aan zijn of haar postje.

Een oranje blauwe interimregering lijkt de gemakkelijkste weg voor een oplossing, maar voor Vlaanderen ook een zeer gevaarlijke weg.
Daarom moeten ze ook duidelijk een interimregering blijven en een eindtermijn noemen.
Anders wordt het wegzakken in het moeras ,juist iets dat het kartel niet wilde.
I amsterdam is offline  
Oud 16 december 2007, 19:31   #30
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Daarom moeten ze ook duidelijk een interimregering blijven en een eindtermijn noemen.
Anders wordt het wegzakken in het moeras ,juist iets dat het kartel niet wilde.
Eens een regering op poten, kan je het vergeten, eender hoe je die regering njoemt. Als de Vlamingen géén harde garanties hebben op de staatshervormingen die ze wensen, zullen ze er niet komen en zal het ook dé regering zijn en blijven, wegens géén alternatieven. Verkiezingen kunnen ook niet meer, dus zitten ze echt in het slop. De enige manier om het zaakje een béétje te regelen is eisen dat de Franstaligen hun bezwaren tegen de splitsing en zo laten vallen voor een Vlaamse partij in een regering stapt of wil voorstemmen. Men heeft trouwens erge schrik om nieuwe verkiezingen te organiseren, omdat men beseft dat de Vlamingen inderdaad méér eisen, en daar een bevolkingsbrede steun voor de Vlaamse eisen bestaat. Daar liggen de Belgicisten, die proberen om "de flaminganten" als groep zo klein mogelijk voor te stellen, toch wel wakker van, en hun uitspraken dienaangaande zeggen duizend keer meer dan hun pogingen om de Vlaming weg te lachen.

.
Eddy B is offline  
Oud 16 december 2007, 20:14   #31
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Eens een regering op poten, kan je het vergeten, eender hoe je die regering njoemt. Als de Vlamingen géén harde garanties hebben op de staatshervormingen die ze wensen, zullen ze er niet komen en zal het ook dé regering zijn en blijven, wegens géén alternatieven. Verkiezingen kunnen ook niet meer, dus zitten ze echt in het slop. De enige manier om het zaakje een béétje te regelen is eisen dat de Franstaligen hun bezwaren tegen de splitsing en zo laten vallen voor een Vlaamse partij in een regering stapt of wil voorstemmen. Men heeft trouwens erge schrik om nieuwe verkiezingen te organiseren, omdat men beseft dat de Vlamingen inderdaad méér eisen, en daar een bevolkingsbrede steun voor de Vlaamse eisen bestaat. Daar liggen de Belgicisten, die proberen om "de flaminganten" als groep zo klein mogelijk voor te stellen, toch wel wakker van, en hun uitspraken dienaangaande zeggen duizend keer meer dan hun pogingen om de Vlaming weg te lachen.
Dat is toch gemakkelijk Eddy, we krijgen een interim/nood/dictatuur regering die voor eeuwig aanblijft. Geen wettelijke kiezing meer mogelijk? Dat is toch geen probleem voor de democratische partijen in Belgie.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 17 december 2007, 11:34   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu de Vlaamse partijen het voorbeeld van hun Waalse familie hebben gevolgd en nu ook vechtend over straat rollen ,kan het vormen van een nood/interim nog wel maanden of jaren gaan duren.

Het land moet wel geregeerd worden.Daarom zou een noodregering om de noodregering op te starten een oplossing kunnen zijn.

Het is de vraag aan wie ,welke informateur de koning deze opdracht kan geven.
Ik zie niet in waarom er een noodregering zou moeten komen.
Want ik lees vandaag in de gazetten dat er van 't weekend 4,7 miljoen keer bankontakt gebruikt is, en dat er dit jaar meer senten uitgegeven gaan worden aan kadootjes tegenover vorig jaar. Als ge uwe stookolie niet kunt betalen, gaat ge toch niet vermeerderen in onnozel kadokes zeker!
En hoeveel gps'-sen zijn er gekocht dit jaar, of dit eindejaar?

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be