Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 19 december 2007, 14:37   #41
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nogal off-topic, maar je hebt wel gelijk. Ik vind dat een oerdomme zet van de zelfverklaarde "vader van de verruiming".
Te verwachten valt wel dat nogal wat Vlaamsgezinden daar zullen overkijken, na de lelijke streek die het kartel hen nu gelapt heeft, en maar weer met de wasknijper op de neus Belang zullen stemmen.
Kortaf is offline  
Oud 19 december 2007, 14:37   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Mja, misschien off-topic maar toch wel gerelateerd natuurlijk. Vlaamse frontvorming is meer dan ooit nodig, volgens mij. Dergelijke fratsen zijn 100% contra-productief. Waarom laten ze die ranzige kantjes toch niet gewoon vallen zodat ze echt werk kunnen maken van die Vlaamse ontvoogding?
omdat dit paste in een open oorlog tussen Dewinter-Annemans en Van Hecke-Morel.
Oud 19 december 2007, 14:38   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, misschien off-topic maar toch wel gerelateerd natuurlijk. Vlaamse frontvorming is meer dan ooit nodig, volgens mij. Dergelijke fratsen zijn 100% contra-productief. Waarom laten ze die ranzige kantjes toch niet gewoon vallen zodat ze echt werk kunnen maken van die Vlaamse ontvoogding?
Die singeltjes enzo vind ik ook maar niets, maar over Vlaamse frontvorming, u zegt toch niet dat het de schuld van het VB is dat er geen front is?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 19 december 2007 om 14:38.
HAMC is offline  
Oud 19 december 2007, 14:40   #44
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die singeltjes enzo vind ik ook maar niets, maar over Vlaamse frontvorming, u zegt toch niet dat het de schuld van het VB is dat er geen front is?
Dat weet ik niet, daarvoor sta ik er op dat vlak te ver buiten... maar deugd doen zo'n fratsen toch niet, me dunkt. Ik zie Annemans nog niet meteen zo'n grappen uithalen.
Wat ik vooral wou zeggen, is dat ik het gewoon oerdom vond om daarop te willen focussen. Er zijn toch belangrijker dingen me dunkt.
den ambetantsten is offline  
Oud 19 december 2007, 14:54   #45
SPAFAN
Banneling

Standaard

Toch wel een lachwekkende vertoning van rechts ,we wonen samen met iemand,trouwen zelfs,maar komen nooit samen buiten
SPAFAN is offline  
Oud 19 december 2007, 14:56   #46
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/Meningen/Pol...aspx?poll=5896

Citaat:
Het partijbureau van het CDH zette vannacht unaniem het licht op groen voor regeringsdeelname. Vrijdag kan de interimregering van CD&V, Open VLD, PS, MR en CDH de eed afleggen.

Heeft u vertrouwen in deze interim-regering?

Nee 65,14%

Ja 34,86 %
Een tweederde meerderheid in Vlaanderen tegen de knoeiregering van VHS.

Dat de CVP al maar begint te zweten.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 19 december 2007 om 14:58.
Kortaf is offline  
Oud 19 december 2007, 15:02   #47
Gast123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, daarvoor sta ik er op dat vlak te ver buiten... maar deugd doen zo'n fratsen toch niet, me dunkt. Ik zie Annemans nog niet meteen zo'n grappen uithalen.
Wat ik vooral wou zeggen, is dat ik het gewoon oerdom vond om daarop te willen focussen. Er zijn toch belangrijker dingen me dunkt.
Het is in elk geval de reden waarom ik nooit VB stem.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren, mocht het Belang hun ranzige kantjes achterwegen laten. Gaan ze daarmee hun huidige kiezers verliezen? En aan wie dan eigenlijk? Volgens mij zouden ze enkel kiezers winnen die nu nog worden tegengehouden door hun moskeeliedjes en hun disciminerende uitspraken.

Eigenlijk zou er gewoon één grote partij moeten zijn die na de verkiezingen waar maakt wat ze voor de verkiezingen beloofd heeft. Beloof desnoods iets minder. Beter een gewone vis vangen, dan vissen in een lege vijver!

Laatst gewijzigd door Gast123 : 19 december 2007 om 15:02.
Gast123 is offline  
Oud 19 december 2007, 15:29   #48
rik47
Gouverneur

Standaard

Zijn aan wachten op reactie van Dewever of iemand van de N-VA, ben enorm benieuwd......
rik47 is offline  
Oud 19 december 2007, 15:34   #49
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA roept leden samen op donderdagavond 19/12/07
De N-VA roept haar leden donderdag 20 december om 19u30 bijeen in het ICC te Gent. De N-VA vraagt geen ministerpost en zal geen deel uitmaken van de interimregering. Het partijbestuur vraagt wel het vertrouwen om verder te onderhandelen over de staatshervorming met 23 maart als de door Yves Leterme geformuleerde deadline. De N-VA houdt al 6 maanden stand: Vlaanderen heeft extra bevoegdheden nodig om haar welvaart en welzijn veilig te stellen. Een staatshervorming blijft broodnodig.

Bron: www.n-va.be
Afwachten maar. Morgenavond weten we meer...
Zwartengeel is offline  
Oud 19 december 2007, 15:36   #50
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Zijn aan wachten op reactie van Dewever of iemand van de N-VA, ben enorm benieuwd......
Wees gerust, die reactie komt er niet. Men gaat deze regering, althans zo heet dit onding toch officieel, oogluikend toestaan en dan, zogezegd, de balans maken einde maart. Maar welke balans mag men verwachten als Leterme zelf al te kennen geeft dat er tegen dan zeker geen akkoord mag worden verwacht. Uitzicht is al genoeg voor de man... uitzicht op wat? Op de grote vakantie of wat? De tsjeven zijn terug in volle glorie. Wen er maar al aan!
Oud 19 december 2007, 15:38   #51
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

weer uzelf tegenspreken
wie geloofd de kranten toch
wie geloofd u nog
kontendraaier
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ScreenShot030.jpg‎
Bekeken: 185
Grootte:  346,7 KB
ID: 29084  

Laatst gewijzigd door De Waal : 19 december 2007 om 15:41.
De Waal is offline  
Oud 19 december 2007, 15:40   #52
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, die reactie komt er niet. Men gaat deze regering, althans zo heet dit onding toch officieel, oogluikend toestaan en dan, zogezegd, de balans maken einde maart. Maar welke balans mag men verwachten als Leterme zelf al te kennen geeft dat er tegen dan zeker geen akkoord mag worden verwacht. Uitzicht is al genoeg voor de man... uitzicht op wat? Op de grote vakantie of wat? De tsjeven zijn terug in volle glorie. Wen er maar al aan!
Ja, daar kan ik mee akkoord gaan, en in maart doet de NVA juist hetzelfde want we zijn nu zover, we kunnen nu niet stoppen, geef ons het vertrouwen en dat congres dat slikt dat. Belgie gered, BDW een diep gelukkig man.

Tot in 2009. Ondanks het geklungel van het VB, zwartste zondag.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 19 december 2007, 15:41   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt wel alsof ze er het voor aan het doen zijn, men wil precies een VB met 38% van de stemmen in 2009. Vreemd hè?

Tel er is 15% NVA - zonder BDW, bij, mooi getal wat?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 19 december 2007 om 15:42.
HAMC is offline  
Oud 19 december 2007, 15:42   #54
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave21be Bekijk bericht
Het is in elk geval de reden waarom ik nooit VB stem.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren, mocht het Belang hun ranzige kantjes achterwegen laten. Gaan ze daarmee hun huidige kiezers verliezen? En aan wie dan eigenlijk? Volgens mij zouden ze enkel kiezers winnen die nu nog worden tegengehouden door hun moskeeliedjes en hun disciminerende uitspraken.

Eigenlijk zou er gewoon één grote partij moeten zijn die na de verkiezingen waar maakt wat ze voor de verkiezingen beloofd heeft. Beloof desnoods iets minder. Beter een gewone vis vangen, dan vissen in een lege vijver!
Ik denk dat het beter is als er voor ieder wat wils is.
Er zijn wel degelijk mensen die gevoelig zijn voor de vreemdelingenproblematiek.
FDW spreekt met zijn belachelijk liedje een bepaalde niche aan (die ook gaat stemmen).
Deze mensen vormen een potentieel waar bepaalde academici hun neus voor ophalen.
Om bepaalde mensen te bereiken moet je nu eenmaal in staat zijn je taalgebruik aan te passen aan hetgeen door hen best begrepen wordt. Op dit vlak denk ik dat FDW ’s stunt een bepaald gevoelen uitdrukt wat velen niet bij andere partijen kunnen tergvinden.
Ik denk met andere woorden dat het niet slecht is als er een ietwat vuile partij blijft bestaan, er is daar een kiezerspotentieel voor.
Anderzijds is het goed dat ook de burger die de boodschap graag op een nettere manier geserveerd krijgt zijn gading vindt.
Meerdere partijen ter rechterzijde dus.
Belangrijkste is dat deze partijen het onderlinge getwist achterwege laten en gaan voor een Vlaanderen met zeer verregaande autonomie en een behoorlijk veiligheids- en vreemdelingenbeleid.
Oud 19 december 2007, 15:44   #55
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

Dus als een peiling zegt dat 87% van de Vlamingen wil dat België blijft bestaan is ze "onbetrouwbaar", maar een internetpeiling waarin iets staat dat u uitkomt is dan weer wel betrouwbaar?

Trouwens, ik zie nergens op de site van de VRT iets staan over een weigering van de N-VA.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 19 december 2007 om 15:46.
Geert C is offline  
Oud 19 december 2007, 15:46   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik denk dat het beter is als er voor ieder wat wils is.
Er zijn wel degelijk mensen die gevoelig zijn voor de vreemdelingenproblematiek.
FDW spreekt met zijn belachelijk liedje een bepaalde niche aan (die ook gaat stemmen).
Deze mensen vormen een potentieel waar bepaalde academici hun neus voor ophalen.
Om bepaalde mensen te bereiken moet je nu eenmaal in staat zijn je taalgebruik aan te passen aan hetgeen door hen best begrepen wordt. Op dit vlak denk ik dat FDW ’s stunt een bepaald gevoelen uitdrukt wat velen niet bij andere partijen kunnen tergvinden.
Ik denk met andere woorden dat het niet slecht is als er een ietwat vuile partij blijft bestaan, er is daar een kiezerspotentieel voor.
Anderzijds is het goed dat ook de burger die de boodschap graag op een nettere manier geserveerd krijgt zijn gading vindt.
Meerdere partijen ter rechterzijde dus.
Belangrijkste is dat deze partijen het onderlinge getwist achterwege laten en gaan voor een Vlaanderen met zeer verregaande autonomie en een behoorlijk veiligheids- en vreemdelingenbeleid.
Het feit blijft hoe dan ook dat het moment om met die single uit te pakken wat ongelukkig gekozen was. Beter om zoieis te doen in komkommertijd dan in volle politieke crisis, want het vreemdelingenstandpunt levert het VB op dit moment niet één extra stem op.
Zwartengeel is offline  
Oud 19 december 2007, 15:47   #57
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, daar kan ik mee akkoord gaan, en in maart doet de NVA juist hetzelfde want we zijn nu zover, we kunnen nu niet stoppen, geef ons het vertrouwen en dat congres dat slikt dat. Belgie gered, BDW een diep gelukkig man.

Tot in 2009. Ondanks het geklungel van het VB, zwartste zondag.
Da's hoe dan ook koffiedik kijken. Een ding is zeker: de radicalisering is niet meer te stoppen, toch niet door de problemen voor zich uit te schuiven zoals nu andermaal gebeurt. Zoals ik het ooit zei tegen een parlementslid toen ik hem wees op zijn eigen tegenstrijdigheden en leugenachtigheid: schrik heb ik er niet voor, mijn kindjes hebben toch blauwe ogen en blond haar! Demagogisch? Kan zijn! Simplistisch? Ongetwijfeld! Maar van een ding ben ik wel zeker: al die zogenaamde, in zacht-velours gezeten democraten gaan hun nek niet uitsteken als het er echt op aankomt. Walging, da's al wat mij nog rest voor die mensen. Diepe walging!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 19 december 2007 om 15:49.
Oud 19 december 2007, 15:49   #58
Geert C

Standaard

Citaat:
Da's hoe dan ook koffiedik kijken. Een ding is zeker: de radicalisering is niet meer te stoppen, toch niet door de problemen voor zich uit te schuiven zoals nu andermaal gebeurt. Zoals ik het ooit zei tegen een parlementslid toen ik hem wees op zijn eigen tegenstrijdigheden en leugenachtigheid: schrik heb ik er niet van, mijn kindjes hebben toch blauwe ogen en blond haar! Demagogisch? Kan zijn! Simplistisch? Ongetwijfeld! Maar van een ding ben ik wel zeker: al die zogenaamde, in zacht-velours gezeten democraten gaan hun nek niet uitsteken als het er echt op aankomt. Walging, da's al wat mij nog rest voor die mensen. Diepe walging!
Bedankt om nogmaals de stelling te bewijzen dat extreem-rechts geen tegenstanders nodig heeft om haar imago schade toe te brengen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 19 december 2007, 15:49   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dus als een peiling zegt dat 87% van de Vlamingen wil dat België blijft bestaan is ze "onbetrouwbaar", maar een internetpeiling waarin iets staat dat u uitkomt is dan weer wel betrouwbaar?

Trouwens, ik zie nergens op de site van de VRT iets staan over een weigering van de N-VA.
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...laamsepartijen

Citaat:

De N-VA stapt zeker niet in de interim-regering. De partijtop zal een deelname dan ook niet voorleggen aan het congres morgen.

(Belga)

Het partijcongres moet wel beslissen of de N-VA de nieuwe meerderheid zal steunen.

"Dit is een noodregering met een beperkt programma. We zullen de teksten beoordelen en het congres zal bepalen of wij die meerderheid steunen", zegt Geert Bourgeois (foto).

Voor de N-VA is vooral wat er na de interim-regering komt van belang, de staatshervorming. "Krijgt Vlaanderen die sleutels in handen om zijn toekomst te verzekeren, om zijn welvaart te verzekeren", vraagt Bourgeois zich af.

De staatshervorming zal in de schoot van de interim-regering worden voorbereid. De N-VA wil op die staatshervorming wegen door aanwezig te zijn in het comité dat daarvoor door de regering wordt opgericht.
Zwartengeel is offline  
Oud 19 december 2007, 15:52   #60
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Bedankt om nogmaals de stelling te bewijzen dat extreem-rechts geen tegenstanders nodig heeft om haar imago schade toe te brengen.
Ja, simpelen van geest moet een mens soms met eenvoudige, simpele voorstellingen benaderen. Dat zegt trouwens meer over die mensen die je daarmee en op die manier benadert (moet benaderen, want anders snappen ze je toch niet) dan over jezelf...
Voor het overige mag u zich verder wentelen in uw grote, democratische gelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be