Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 18:31   #281
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat noem ik haast dierenmishandeling.

Mmmm. Hoeveel pelse frakken lopen er daar rond? Ik zou me wel amuseren in dat huis.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 20:01   #282
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Er zitten wel schoon beesten tussen amai nie, ik heb een paar drie-kleurige katten gezien, zoals je misschien weet zijn die redelijk gezocht en heel mooi ook, zeker als er ros bijzit in de kleurenmix.
Inderdaad, ik zou er meteen wel enkele willen overpakken.

maar dan wordt mijne man zot, geloof ik
Oud 21 december 2007, 16:36   #283
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

ik heb onlangs gehoord dat melk eigenlijk niet goed zou zijn voor katten. Iemand hier die weet of dat waar is?

Je zou het anders niet zeggen, onze buren geven hun katten dagelijks melk, en die dieren vragen niet liever.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 16:38   #284
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik heb onlangs gehoord dat melk eigenlijk niet goed zou zijn voor katten. Iemand hier die weet of dat waar is?

Je zou het anders niet zeggen, onze buren geven hun katten dagelijks melk, en die dieren vragen niet liever.
wel iki heb dit dus ook al gehoord, zeer vreemd. voor zover ik wist waren katten altijd melk-dieren. de kat is lief -> kommetje melk...

blijkbaar klopt dit dus niet helemaal.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 17:08   #285
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

melk is harstikke slecht voor katten, die krijgen daar euh... buikloop van. Racekak zeg maar.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 17:10   #286
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

Ze lusten het heel graag maar verteren het niet.
Krijgen er acute dia-reeksjes van.

Mijn kat (nu 20 en in topform) krijgt het nooit.
Een buurvrouwtje wilde heel lief zijn en lokte de kat stiekem.
Wanneer ik thuiskwam en het hele huis stonk naar beige drek, wist ik dat ze melk gegeven had

Ik geef het nooit. Kijk hoe enorm een kalf is, hoe wil je dat zo'n klein kattemaagje dat gaat verteren?
Oud 21 december 2007, 17:21   #287
Den Ardennees

Standaard

Raar hé, en toch drinken ze zo graag een kommetje melk.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 december 2007 om 17:21.
Oud 21 december 2007, 18:05   #288
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Ik heb katten die melk lusten en er ook geen last van hebben, diegenen die er wel last van hebben blijven er uit zichzelf af. Uiteindelijk is het een kat of drie hier die melk drinkt. De liefhebbers komen het ook vragen op het afgesproken uur, ongeveer een half uur nadat ik wakker ben.

Eén uitzondering en das Snufke, die drinkt alleen maar chocomelk, liefst Cècèmel.

De theorie is dat katten niet tegen de lactose in de melk kunnen, daarom ook dat er kattenmelk bestaat waar die lactose werd uitgehaald. Ik vind dat veel te duur, die beesten blijven zelf van hetgeen hen ziek maakt.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 18:21   #289
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ze lusten het heel graag maar verteren het niet.
Krijgen er acute dia-reeksjes van.

Mijn kat (nu 20 en in topform) krijgt het nooit.
Een buurvrouwtje wilde heel lief zijn en lokte de kat stiekem.
Wanneer ik thuiskwam en het hele huis stonk naar beige drek, wist ik dat ze melk gegeven had

Ik geef het nooit. Kijk hoe enorm een kalf is, hoe wil je dat zo'n klein kattemaagje dat gaat verteren?
Melk is helemaal niet zo gezond als we dat als kind (meestal letterlijk) ingelepeld hebben gekregen. De meeste volwassenen hebben zelfs een lichte lactose intolerantie. Enkel onze babies en kleuters weten er wel weg mee, maar de rest van ons verdraagt dat slecht. Een leuke poco-toestand is natuurlijk dat als vanouds in de klasjes voor de peuters en kleuters een klein brikje melk per kid wordt uitgedeeld (hier althans toen ik klein was) en in de VS zeker omdat de lobby erom vraagt. Maar toen kwamen de studies die aangaven dat melk nog wel verteerd wordt door blanke peuters en kleuters maar veel minder door zwarte leeftijdsgenootjes. Flinke rel in de VS geweest (en nog steeds een heikel onderwerp), want de poco's eisten dat scholen geen melk meer gaven aan de kindertjes omdat dat discriminatie en -natuurlijk- racisme was. Ik ben er nog niet uit hoe dat boeltje is afgelopen maar veel scholen stopten toen met melk geven aan kleuters. Leg dat maar eens uit aan zo'n jong kind... je krijgt je melkje niet omdat die anderskleurige het niet zo goed verdraagt. Typisch voorbeeld van poco onzin.

Nu ja, ik ga melk niet verdedigen. Rond mijn 4 jaar kreeg ik het plots niet meer binnen. Een allergie zou ik het niet noemen, want ik kreeg geen pukkels of begon niet rood te worden e.d., maar ik kreeg het gewoon mijn keel niet meer door. De weeë smaak en geur ervan doen me gewoon overgeven. Later als puber toch nog eens geprobeerd om een slokje melk te drinken en ik heb dat slokje van de keukenkasten kunnen afkuisen. Die ene slok melk bleef in mijn keel steken en zat daar te wachten tot ik misschien eens wou ademen, wat niet lang op zich liet wachten.

And yet... Ik ben dol op kaas. Het verteert ook niet makkelijk bij me, maar ik hou er wel van.

Melk en zuivelproducten, het blijven hoofdbrekers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 18:26   #290
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Ik heb tot mijn 12-13 zéker 1 liter melk per dag gedronken, nu krijg ik het niet meer binnen.
Waarom weet ik niet, maar het resultaat mag er zijn

r

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 19:06   #291
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ik heb katten die melk lusten en er ook geen last van hebben, diegenen die er wel last van hebben blijven er uit zichzelf af. Uiteindelijk is het een kat of drie hier die melk drinkt. De liefhebbers komen het ook vragen op het afgesproken uur, ongeveer een half uur nadat ik wakker ben.

Eén uitzondering en das Snufke, die drinkt alleen maar chocomelk, liefst Cècèmel.

De theorie is dat katten niet tegen de lactose in de melk kunnen, daarom ook dat er kattenmelk bestaat waar die lactose werd uitgehaald. Ik vind dat veel te duur, die beesten blijven zelf van hetgeen hen ziek maakt.
Mijn katten niet dus... ik heb al bijna tien katten opgevoed (lol) en allemaal vonden ze dat witte spul heerlijk, maar kregen er toch lever en darm probleempjes van. Allemaal.
Oud 21 december 2007, 20:07   #292
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 20:15   #293
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Miauwkes!
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:09   #294
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Mijn katten niet dus... ik heb al bijna tien katten opgevoed (lol) en allemaal vonden ze dat witte spul heerlijk, maar kregen er toch lever en darm probleempjes van. Allemaal.
Zoals gezegd, ik heb er drie die er geen last van hebben: Billy, Tosha en Snufke.

Snufke lust ook graag chocolade, wat naar het schijnt ook niet goed is voor katten?! Minouch en Twister zijn beiden liefhebbers van pikant: curry, paprika, peper, sterke smaken en geuren, enkel die twee lusten het.

Ik heb er één die nu ziek is door te ontwormen, Ursula, ze ligt al een week in de zetel zonder bijna te bewegen, ik ben dat gewoon bij haar.
Oud 22 december 2007, 13:21   #295
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd, ik heb er drie die er geen last van hebben: Billy, Tosha en Snufke.

Snufke lust ook graag chocolade, wat naar het schijnt ook niet goed is voor katten?! Minouch en Twister zijn beiden liefhebbers van pikant: curry, paprika, peper, sterke smaken en geuren, enkel die twee lusten het.

Ik heb er één die nu ziek is door te ontwormen, Ursula, ze ligt al een week in de zetel zonder bijna te bewegen, ik ben dat gewoon bij haar.
Hoe gaat dat ontwormen in zijn werk? Een week in de zetel zonder bewegen? Komt dat nog wel goed?

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 december 2007 om 13:21.
Oud 22 december 2007, 13:26   #296
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hoe gaat dat ontwormen in zijn werk? Een week in de zetel zonder bewegen? Komt dat nog wel goed?
Bij de meesten door een pil te geven, zij die niet willen slikken krijgen een druppel op de vacht die door de huid dringt en dezelfde werking als een pil heeft. Dat goedje is zeer duur daarom dat ik ze liever een pil geef. Met Ursula komt alles wel goed hoor, ze is daar altijd een week ziek van.
Oud 22 december 2007, 13:40   #297
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Melk is helemaal niet zo gezond als we dat als kind (meestal letterlijk) ingelepeld hebben gekregen. De meeste volwassenen hebben zelfs een lichte lactose intolerantie. Enkel onze babies en kleuters weten er wel weg mee, maar de rest van ons verdraagt dat slecht. Een leuke poco-toestand is natuurlijk dat als vanouds in de klasjes voor de peuters en kleuters een klein brikje melk per kid wordt uitgedeeld (hier althans toen ik klein was) en in de VS zeker omdat de lobby erom vraagt. Maar toen kwamen de studies die aangaven dat melk nog wel verteerd wordt door blanke peuters en kleuters maar veel minder door zwarte leeftijdsgenootjes. Flinke rel in de VS geweest (en nog steeds een heikel onderwerp), want de poco's eisten dat scholen geen melk meer gaven aan de kindertjes omdat dat discriminatie en -natuurlijk- racisme was. Ik ben er nog niet uit hoe dat boeltje is afgelopen maar veel scholen stopten toen met melk geven aan kleuters. Leg dat maar eens uit aan zo'n jong kind... je krijgt je melkje niet omdat die anderskleurige het niet zo goed verdraagt. Typisch voorbeeld van poco onzin.

Nu ja, ik ga melk niet verdedigen. Rond mijn 4 jaar kreeg ik het plots niet meer binnen. Een allergie zou ik het niet noemen, want ik kreeg geen pukkels of begon niet rood te worden e.d., maar ik kreeg het gewoon mijn keel niet meer door. De weeë smaak en geur ervan doen me gewoon overgeven. Later als puber toch nog eens geprobeerd om een slokje melk te drinken en ik heb dat slokje van de keukenkasten kunnen afkuisen. Die ene slok melk bleef in mijn keel steken en zat daar te wachten tot ik misschien eens wou ademen, wat niet lang op zich liet wachten.

And yet... Ik ben dol op kaas. Het verteert ook niet makkelijk bij me, maar ik hou er wel van.

Melk en zuivelproducten, het blijven hoofdbrekers.
Ik heb ook dat book van Dr. D'adamo gelezen, over het bloedgroep dieet. Die heeft ook de behoeften van bloedgroepen en etniciteiten gedifferencieerd, zonder daar een probleem over te maken, bv. Afrikaanse origine heeft meer behoefte aan (ik zeg maar wat) eiwitten en verteert beter mais dan blanken.

Dat dieet is best wel goed geaccepteerd en naar ik weet is daar geen probleem over gemaakt. Maar het viel me wel op. In Europa zou zo'n verschil in dieet (Caucasian/African American) niet bepaald goed onthaald worden.

Het is trouwens een heel interessant gegeven. Die heeft ook onderzoek naar melkproducten en bloedgroep gedaan.
Oud 22 december 2007, 14:34   #298
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Sissie, mijn poesje......

By Derk2
Oud 22 december 2007, 17:00   #299
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Sissie, mijn poesje......

By Derk2
Bestaan er nu ook al hippie katten?
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 19:02   #300
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Bestaan er nu ook al hippie katten?
Al vanaf 1967.
http://www.youtube.com/watch?v=B7YeZcscOkA

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be