![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2007 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En voor zo ver ik weet, noemt men dat dan medeplichtig zijn. En "we hebben dat nooit geweten ! ' ... komt me bekend voor..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge gaat toch niet willen zeker dat ze die taksen op toebak vervangen door taksen op pakweg bananen en appelsienen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En hoe gaan ze bewijzen dat dat daardoor komt ? M.i. heeft dat veel meer te maken met de (onrealistisch) gestegen prijzen die de horeca onwettelijk doorvoert. Eerst hebben ze dubbel en dik geprofiteerd van de invoering van de euro, nu van de stijging van de prijzen die zij meer dan dubbel doorrekenen en dan maar klagen en zagen dat de mensen wegblijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er hier op dit forum voetbalfans?
Hoe zit het met de naleving van het rookverbod in kantines van sportakkomodaties ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk zicht op een klare en duidelijke toestand: nergens in een publieke plaats mag iemand ongevraagd hinder ondervinden van een roker.
Ze (de rokers) hebben het zelf gezocht: hoffelijkheid is geen realistische optie gebleken. Uit het Nieuwsblad van vandaag: CD&V-N-VA wil volledig rookverbod in horeca CD&V-N-VA komt met een wetsvoorstel op de proppen om in de horeca een algemeen rookverbod in te voeren. Nu geldt dat verbod alleen tot restaurants. Dat leidt tot onduidelijkheid, vindt CD&V-N-VA. Ook op de werkvloer zou niet meer gerookt mogen worden. Sarah Smeyers (N-VA), Nathalie Muylle, Jef Van den Bergh (allen CD&V) en de senatoren Dirk Claes (CD&V) en Louis Ide (N-VA) hebben in Kamer en Senaat een wetsvoorstel ingediend. De bestaande wetgeving was een eerste stap in de goeie richting, klinkt het. Maar het klopt niet dat voor jeugdhuizen, sportinfrastructuren en culturele instellingen strengere regels gelden dan voor gewone cafés. Dat is een oneerlijke situatie. Bovendien heeft ook het horecapersoneel recht op een rookvrije werkomgeving, argumenteert CD&V-N-VA. Steeds meer Europese landen hebben een rookverbod ingevoerd: dat doet vrezen dat ons land de boot aan het missen is, klinkt het. Uitzonderingen Om tegemoet te komen aan de vragen van de rokers, voorziet het wetsvoorstel in één uitzondering. Zowel bedrijven als horeca-uitbaters kunnen onder bepaalde voorwaarden een rookkamer installeren waar wel nog gerookt mag worden. Om de horeca financieel tegemoet te komen, stelt CD&V-N-VA voor om het wetsvoorstel te koppelen aan fiscale aftrekmaatregelen of de verlaging van het geldende btw-tarief in de horecasector. Formaat, de koepel van jeugdhuizen, is al lang vragende partij voor zo’n verbod.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de gevangenis is toch bij uitstek een openbare plaats me dunkt ![]() of is dit het bewijs zwart op wit dat niet iedereen dezelfde kansen heeft om daarin te verzeilen ? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 1 februari 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onkeldinges heeft gezegd dat de gevangenen eventjes buiten mogen gaan staan om een sigretje te smoren ...
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Nu is het nog wachten op een kliklijn om rokers aan te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Vreemd, ik zit net te wachten tot wanneer de overheid beslist om de anti-rookmaatregelen stukje-bij-beetje terug te schroeven.
Er stoppen teveel mensen. En dat kost veel te veel. Gederfde inkomsten. Hogere levensverwachting. Terminale kankers en vooral CVA's zijn stukken goedkoper dan pensioentrekkers. Nee, écht... ik vraag me af wanneer we de eerste relativerende 'wetenschappelijke' studies mogen verwachten.
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling