Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2008, 18:08   #1181
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
dan zal dit artikeltje je teleurstellen vermoed ik:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7092614.stm
Zoals ik al eerder gezegd heb is de BBC een 'tool' van de elite,
dus hecht ik hier bijzonder weinig waarde aan.
Dat BBC niet zuiver is, is duidelijk aangetoond met 9-11

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 18:19   #1182
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Zoals ik al eerder gezegd heb is de BBC een 'tool' van de elite,
dus hecht ik hier bijzonder weinig waarde aan.
Dat BBC niet zuiver is, is duidelijk aangetoond met 9-11

Pin d"Ar
mag ik het als volgt samenvatten :
iedereen die iets zegt wat je niet zint liegt en iedereen die zegt wat je wil horen spreekt de waarheid ?
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 09:02   #1183
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mag ik het als volgt samenvatten :
iedereen die iets zegt wat je niet zint liegt en iedereen die zegt wat je wil horen spreekt de waarheid ?

nee, want dat kan je ook van jou zeggen!
Iik heb er redenenen voor.
zie ook NWO thread.

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 09:16   #1184
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akke Bekijk bericht
Een veel gebruikt 'scepticisme', en een terechte 'concern', ware het niet dat er weldegelijk onderzoek naar heat island effects e.d. is gebeurd. Resultaat: een afwijking van (uit het hoofd) 0.006°C wereldwijd, waar ook rekening mee wordt gehouden in de modelberekeningen.

Bron: nieuwste IPCC-rapporten.

Les: Check wat er in de peer-reviewed literatuur over te vinden is voor je een oordeel velt.

Bullcrap (en hou dat vingertje maar omlaag). Het serieus onderschatten en zelfs afwijzen van het bestaan van een echte "uban heat island" effect is gebaseerd op de studies van oa Peterson. En zijn classificatie van urban en rural sites doet op zijn minst stof oplaaien (ffs, op basis van sattelietwaarnemingen snachts). 0,05°C per eeuw wereldwijd, terwijl het kleinste kind dat effect zelf kan waarnemen... Maar het is wel convenient natuurlijk...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 09:18   #1185
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooreerst moet je bewijzen dat die stations ook daadwerkelijk een afwijking inhouden : in tegenstelling tot meterologie houdt klimaatwetenschap zich bezig met trends over langere termijn.
Een meetstation dat slecht geplaatst is, valt daarom nog niet noodzakelijk af omdat als de afwijking systematisch hetzelfde blijft, de trend ook gelijk blijft.

surfacestations.org heeft een kwalificatie gemaakt in 'goede' en 'slechte' stations.
guess what : de trends veranderen voor geen haar.
en de kleine temperatuurverschillen tussen 'goed en 'slecht' hebben nog een verrassend besluit :
de door hen als 'goed' gekwalificeerde stations laten in de voorbije eeuw een GROTERE opwarming zien dan diegene die ze als slecht kwalificeerden

Als er, aangezien de trends krek hetzelfde zijn, één besluit mag genomen worden uit de op surfacestations.org gepubliceerde gegevens, is het wel dat global warming ONDERSCHAT is geworden.

Jules, beetje voorbarig die conclusie omdat bij mijn weten nog niet eens de helft van alle stations geaudit is (en ik dacht dat de trends dezelfde waren, niet groter, link?).
Oud 2 januari 2008, 09:26   #1186
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderstreepte is jouw mening.

ik ben van mening dat het gestuurd wordt en er een boel achtergehouden wordt.
Persoonlijk vind ik je vertrouwen in de 'wetenschap' enorm naief!
Denk er ten eerste eens over na wie de onderzoeken etc betaalt.
Maar het gaat nog veel dieper dan dat, ik heb dat al eerder gezegd.
Verder zijn 'wetenschappers' ook maar mensen met allerlei vooroordelen,
psychopathien, etc etc

Of onderstaande eens lezen:

http://www.amazon.com/Alternative-Sc.../dp/0892816317

Pin d"Ar

Psychopathien zelfs, dat verklaart veel, bedankt voor de diagnose
Oud 2 januari 2008, 09:57   #1187
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De wetenschappers die de inbreng van de mensen op het klimaat proberen te bagatelliseren, worden immers niet zelden gesponsord door olie- en industriebedrijven, zoals bv. Exxon.
Je moet minder vermoeden en meer met feiten op de proppen komen.
You talk the talk, now walk the walk. Kom eens met wat bedragen die Exxon betaald heeft om mist te spuien over CC. Ik ben benieuwd.
Oud 2 januari 2008, 10:05   #1188
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De olie- en energiebedrijven die achter documentaires als the Great Swindle zitten, hebben gigantische financiële belangen met betrekking tot het milieu.

Hun doel is simpel: de aarde blijven exploiteren, de bossen blijven ontginnen en nog meer industrie - lees omzet - en naar de eventuele gevolgen niet kijken.

Après nous le déluge.
Grappig, net zeg je dat DE WETENSCHAP niet bestaat, maar nu scheer je wel gemakkelijkheidshalve de hele olie- en energieindustrie over dezelfde kam. I ot news for you, sinds begin deze eeuw zijn de grote spelers op de markt, genre Shell en BP, op de kar van de CC gesprongen. Ze hebben er zelfs oa the Pew Center for Global Climate Change voor opgericht.

Citaat:

Of denk je echt dat het hele klimaatsprobleem een listige manier is om munt te slaan uit... uit wat eigenlijk ?
uit u en ik. Of denk je dat carbon trading het klimaat gaat redden?
Oud 2 januari 2008, 10:19   #1189
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
You talk the talk, now walk the walk. Kom eens met wat bedragen die Exxon betaald heeft om mist te spuien over CC. Ik ben benieuwd.
Onder voorbehoud :

http://www.exxposeexxon.com/facts/Ex...tsAnalysis.pdf

Citaat:
· ExxonMobil’s newly published World Giving Report reveals that in 2006, ExxonMobil funneled $2.1 million in grants to some 41 think tanks and front groups that continue to deny the science and block government action on global warming.

· Total ExxonMobil funding to all denial organizations from 1998 to 2006 now totals nearly $23 Million, according to the ExxonSecrets.org database.

· Twenty four of the groups identified in a January 2007 report by the Union of Concerned Scientists as manufacturing uncertainty around global warming science between 1998 and 2005 received an additional $1.6 million in funding in 2006.

· Four groups that received continued funding in 2006 have consistently been at the center of ExxonMobil’s fight against action on global warming. These groups were named as participants in the leaked 1998 American Petroleum Institute memo that detailed the Global Climate Science Communications Plan, a multiyear, multimillion dollar strategy to manufacture uncertainty around the science of global warming. These groups are The Heartland Institute, George C. Marshall Institute, American Legislative Exchange Council and Frontiers of Freedom. Total 2006 funding tothese groups was $421,000 with a sum of over $3.6 Million since 1998. (See Appendix B for funding totals, Appendix C for details of their work on global warming in 2005.)

· ExxonMobil’s 2005 IRS Form 990 tax statements, the latest available, reveal that in that year, 14 organizations were funded specifically for work on the issue of climate change. In the company’s public World Giving Report, it characterized these grants as “General Support” or failed to disclose
the purpose of the funding.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 januari 2008 om 10:19.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 10:37   #1190
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, want dat kan je ook van jou zeggen!
Iik heb er redenenen voor.
zie ook NWO thread.

Pin d"Ar
Ik heb het net even onderzocht en in de NWO-threads doe je exact wat Jules hierboven zegt :

Citaat:
iedereen die iets zegt wat je niet zint liegt en iedereen die zegt wat je wil horen spreekt de waarheid.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 10:46   #1191
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
een goei 30 million, vs meer dan a billion tegenover de research concerning man-made CC.

David vs Goliath.

Tussen haakjes, een jaar geleden stond er dit te lezen:

Citaat:
"We know enough now - or, society knows enough now - that the risk is serious and action should be taken."

Exxon Vice President for Public Affairs Kenneth Cohen
Citaat:
This is a hugely positive development: the world's largest oil company has stopped denying the fact of global warming in favour of talking about how to address it.
http://www.desmogblog.com/exxon-ackn...climate-change
Oud 2 januari 2008, 14:30   #1192
kiko

Standaard

Citaat:
Met dank aan parcifal.

Aan Pieke : negeer de informatie gerust hoor, of doe er smalend over, of minimaliseer wat je wil, maar dat maakt de feiten niet minder ernstig.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 14:45   #1193
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dank aan parcifal.

Aan Pieke : negeer de informatie gerust hoor, of doe er smalend over, of minimaliseer wat je wil, maar dat maakt de feiten niet minder ernstig.
gelukkig kunnen we alles wel in het juiste perspectief plaatsen. Oef. David vs Goliath...

want face it, dag in dag uit die artikels in de gazetten die man-made CC ridiculiseren, dat begon wel wat tegen te steken

Zelfs Exxon heeft zijn kar gekeerd, volgens het artikel uit de WSJ uit januari 2007 . Je mag voor mijn part nog steeds de stoute olie- en energie-industrie beschuldigen van het sturen van een massale mediacampagne, maar ik heb er hier in belgië nog niet veel van gelezen. En het bewijst eigenlijk dat je zelf niet goed weet waar je het over hebt. Soit, ignorance is een bliss, ook al ben ik er niet helemaal zeker van.
Oud 2 januari 2008, 14:54   #1194
Heftruck

Standaard

Ik bewonder je gedrevenheid, Pieke.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 2 januari 2008 om 14:55.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 15:13   #1195
kiko

Standaard

Citaat:
gelukkig kunnen we alles wel in het juiste perspectief plaatsen. Oef. David vs Goliath...

want face it, dag in dag uit die artikels in de gazetten die man-made CC ridiculiseren, dat begon wel wat tegen te steken

Zelfs Exxon heeft zijn kar gekeerd, volgens het artikel uit de WSJ uit januari 2007 . Je mag voor mijn part nog steeds de stoute olie- en energie-industrie beschuldigen van het sturen van een massale mediacampagne, maar ik heb er hier in belgië nog niet veel van gelezen. En het bewijst eigenlijk dat je zelf niet goed weet waar je het over hebt. Soit, ignorance is een bliss, ook al ben ik er niet helemaal zeker van.
Exxon heeft (hopelijk op tijd) de bui zien hangen, en geredeneerd dat het onhoudbaar is om hun vorig standpunt bij het grote publiek te doen standhouden. Of anders wedden ze op twee paarden tegelijk, daar zou ik ook niet van verschieten.

Dus, wat is het probleem nu eigenlijk ? Zoals parcifal al aantoonde, heeft Exxon op zijn minst dubieuze relaties met wetenschappers die de klimaatsverandering en de invloed van de mens op het klimaat, trachten in twijfel te brengen.

Het feit dat Exxon nu probeert zijn gezicht te bewaren en de schade te beperken door, zoals je zelf zegt, "zijn kar te keren", heeft geen enkele invloed op wat ik in het verleden gezegd heb over bedrijven zoals Exxon.

Het is niet omdat deze op de valreep van ideeëngoed veranderen, dat hun talloze pogingen om de waarheid geweld aan te doen, zomaar eventjes onder tafel geveegd kunnen worden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 15:22   #1196
Heftruck

Standaard

Citaat:
Exxon heeft (hopelijk op tijd) de bui zien hangen, en geredeneerd dat het onhoudbaar is om hun vorig standpunt bij het grote publiek te doen standhouden. Of anders wedden ze op twee paarden tegelijk, daar zou ik ook niet van verschieten.

Dus, wat is het probleem nu eigenlijk ? Zoals parcifal al aantoonde, heeft Exxon op zijn minst dubieuze relaties met wetenschappers die de klimaatsverandering en de invloed van de mens op het klimaat, trachten in twijfel te brengen.

Het feit dat Exxon nu probeert zijn gezicht te bewaren en de schade te beperken door, zoals je zelf zegt, "zijn kar te keren", heeft geen enkele invloed op wat ik in het verleden gezegd heb over bedrijven zoals Exxon.

Het is niet omdat deze op de valreep van ideeëngoed veranderen, dat hun talloze pogingen om de waarheid geweld aan te doen, zomaar eventjes onder tafel geveegd kunnen worden.
Was je maar even kritisch t.o.v. overheden.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 16:34   #1197
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jules, beetje voorbarig die conclusie omdat bij mijn weten nog niet eens de helft van alle stations geaudit is (en ik dacht dat de trends dezelfde waren, niet groter, link?).
om de een of de andere reden was uit mijn post weggevallen dat het om 30% van de gegevens zou gaan.
De trends zijn zoals ik schreef hetzelfde, de grootte-orde is iets verschillend (of die significant is is andere koek).
Oud 2 januari 2008, 16:35   #1198
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een goei 30 million, vs meer dan a billion tegenover de research concerning man-made CC.

David vs Goliath.
30 million is een heel pak geld om niet één peer-review artikel als return te krijgen
Oud 2 januari 2008, 16:36   #1199
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Was je maar even kritisch t.o.v. overheden.
de conclusies van klimaatonderzoek gaat in heel landen lijnrecht in tegen het standpunt van de partijen in de meerderheid in het parlement.
Oud 2 januari 2008, 21:01   #1200
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die bedragen hier al zo'n zevenhonderd keer gezet zijn, waaronder door mij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be