![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lijkt een discussie jou niet redelijk zinloos als jij enkel het grootste gebazuin op samenzweringsitejes en dergelijke gaat vertrouwen en niets uit de wetenschappelijke peer reviewed literatuur? ...
![]() |
![]() |
#1202 | |||
|
![]() Wie zegt trouwens dat Exxon er werkelijk mee is gestopt?
Citaat:
Citaat:
Ze zenden nu de boodschap uit dat er inderdaad een klimaatsverandering aan de hand is die veroorzaakt is door mensen en dat politieke actie vereist is. Zo gelooft de publieke opinie dat ze definitief de andere richting zijn uitgedraaid en nu toegeven dat ze al die jaren van ontkenning verkeerd waren. Maar dat is buiten hun leepheid gerekend, want stiekem stimuleren ze wetenschappers om de IPPC rapporten in twijfel te trekken... en gezien Exonn ondertussen duidelijk de klimaatsverandering aanvaardt heeft, kunnen zij daar natuurlijk nooit achterzitten maar wijst alles erop dat er echt iets schort aan de klimaatsveranderingswetenschap, in de ogen van de burger in de straat, althans ... Welke van alle aangeschreven wetenschappers dringend wat cash nodig had, zien we hier allicht binnenkort op dit forum ... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 |
|
![]() Toch schandalig dat er iemand betaalt voor onderzoek dat anderen tegenspreekt. Toch schandalig dat iemand de andere zijde van de discussie durft financiëren.
Of wil jij geen discussie, Groentje? Ach, natuurlijk niet, het zijn de oliemaatschappijen, die mensen die je al op voorhand schuldig verklaard hebt, en dat op basis van eenzijdige discussie. Of was het een ideologische consequentie? Weet je, beschuldigden worden meestal het voordeel van de twijfel gegund en krijgen dan de kans om zichzelf te verdedigen. Fair trial and due process. Of schiet je daar niet zo mee op? Ik zou ook zo veel mogelijk wetenschappelijke advocatuur zoeken, mocht de groep die openlijk oproept tot de nationalisering van mijn eigendom steeds sterker en luider worden. Laatst gewijzigd door Heftruck : 2 januari 2008 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 |
|
![]() en ik heb al keer op keer de vergelijking gemaakt met de bedragen van de "tegenpartij". Perspectief en zo
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 |
|
![]() Als ge echt eerlijk zijt groentje, dan kan je, zonder dat je in het kamp van de negationisten wordt geduwd, terecht kritiek hebben op het Kyoto-protocol en hoe men het geheel probeert te bereiken.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, discussie hoeft niet zinloos te zijn. Ik vind dat bijna alles wat je in de 'mainstream' wetenschap vindt, of nietwaar is of een 'bias' heeft, want het wordt gebruikt en gemaakt voor politieke doeleinden. De 'wetenschap' is niet zo 'zuiver' in mijn ogen. Ik geef toe dat ik de 'wetenschap' behoorlijk aan de kant schuif ja. Als ik iemand hoor zeggen Volgens de huidige 'wetenschap" is mijn eerste reactie idd afwijzing. Ik heb hier al eens een thread over geopend. en jij noemt iets van 'samenzweringsitjes" 'gebazuin' , en dat moet je zelf weten, maar je zou ook eens kunnen onderzoeken wat er zoal staat. Naruurlijk zeg ik niet dat alles wat daar staat klopt, maar waarschijnlijk veel meer dan wat je in de "mainstream' vindt, die staan bomvol met leugens, en tsja, als daar dan uit geciteerd wordt. ![]() Nuff Said Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 3 januari 2008 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tsja, ik bedoel het niet naar, maar er zitten tussen wetenschappers vee' mensen met Obsessieve compulsieve stoornissen. Nu moet je dat eigenlijk ook wel hebben om 'wetenschapper' te zijn. ![]() kan zijn goede en slechte kanten hebben. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 | |
|
![]() Citaat:
Dat je dergelijke nonsens zoals hierboven voor waar aanneemt, maakt pijnlijk duidelijk dat je ab-so-luut geen benul hebt waar je het over hebt. Als dat zo duidelijk is voor een onderwerp waar ik wel iets van af weet, wat moet dat dan zijn voor de onderwerpen waar ik niets echt over weet? Geloofwaardigheid, snappie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tsja, je hebt blijkbaar je oordeel al klaar voordat je een en ander onderzoekt. Het feit dat jij een artiikel schrijft wat goedgekeurd en uitgediept wordt, zegt toch helemaal niets van wat ik zeg?????? Ik heb het universiteitswereldje ook van binnen gekend. Maar het gaat subtieler dan jij het hier beschrijft. Het zogenaamde ''peer review' is al helemaal niet zo zuiver als je doet voorkomen, er zit een 'bias' in, maar pff dat heb ik a eerder geschreven ergens. En zolang je binnen de 'lijntjes' blijft 'tekenen' als je begrijpt wat ik bedoel, zul je tuurlijk niks merken! Maar de vraag is, wat gebeurt er als je 'buiten' de 'lijntjes' gaat tekenen. DAT is wat ik bedoel. Dat jij en anderen publicaties er door krijgen zegt nog helemaal niks, want ik heb nergens gezegd dat er geen publicaties zijn! Natuurlijk zijn die er! Onderzoek eens kritiek op de wetenschap en dan bedoel ik niet "Feyerabend" "Kuhn" "Popper". Maar wat er via bv "peer review" onderdrukt wordt. Of via geldstromen. Maar ja, zoals ik al dacht,de mensen die er zelf inzitten 'zien' het niet. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Serieus Pieke, soms vind ik dat jij contrair doet gewoon om contrair te zijn. Ieder recht-door-zee wetenschapper moet op z'n minst de wenkbrauwen fronsen bij de strategiën van Exxon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als de mens 'global warming' kan veroorzaken dan zullen de militairen wel de eersten geweest zijn die dat onderzocht hebben. Alle technologie die voor de wapenindustrie gebruikt kan worden moet onderzocht worden omdat de vijand dat ook doet.
Men zou met een weerwapen bepaalde delen van de wereld kunnen laten opwarmen en zo heel veel mensen vermoorden en later in de geschiedenisboeken schrijven dat het allemaal door klimaatsverandering kwam. Klinkt onvoorstelbaar maar het is tijd voor een nieuwe grote genocide, ik voel het. Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 3 januari 2008 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 | |
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ga even hard van leer tegen mensen die met bv een Monckton afkomen. Maar ik krijg het op mijn heupen van de algemeenheden als "de olie-industrie" die "de propagandamachine tegen ACC" financieert, want daar merk ik niks van in onze belgische kranten en tijdschriften (au contraire), of zelfs maar de Europese (misschien buiten een Duits of een Brits blad). Maar is natuurlijk handig als je een vijand kunt tevoorschijn toveren die je langs alle kanten (met liefst nog onzuivere methoden) tegenwerkt. Doet me denken aan Hansen die continu zit te claimen dat hem vanuit de overheid tegengewerkt wordt, terwijl hij net de klimaatwetenschapper is met de meeste interviews en airtime (en waarbij hem gemakkelijk vergeet dat em nog steeds voor NASA werkt, en hij dus eigenlijk niet mag spreken "uit naam van NASA", of politieke uitspraken doen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | |
|
![]() Citaat:
Tunnelvisie. Of je ruziet graag online, één van de twee. Het maakt echter niet uit, het maakt je in elk geval tot een oninteressant persoon om met te debatteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | ||
|
![]() Citaat:
Heftruck, wil je eens onderzoeken wat voor effect de wolkenvorming op ons klimaat heeft? Je krijgt een budget van $ 100 000. Zie je een verschil? Zoniet, zijn we uitgepraat. Dan hebben we het nog niet eens over de ethische kant van de zaak, die het belangrijkste is! Of vind jij het soms ethisch om te zeggen tegen iemand dat roken goed is tegen longkanker, zodat die persoon verderpaft in de veronderstelling dat zijn lichaam en gezondheid daar wel bij zullen varen? Citaat:
![]() ![]() ![]() Zie boven.
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | ||
|
![]() Citaat:
Als ik spreek over de werkelijkheid, en jij verwerpt die hele werkelijkheid omdat jij niet gelooft dat ze echt bestaat (of omgekeerd), dan wordt iedere verdere stap onmogelijk. Citaat:
Los daarvan denk ik, ja, gegeven dat politici mensen zijn zullen ze wel een verborgen agenda hebben die ze het publiek niet meedelen. Dat gaat van grote fraude (hier en daar een bevriende bedrijfsmanager enkele miljarden toestoppen voor een zogenaamde klus) tot normale wensen zoals bv. ik wil bekend worden, ik wil mijn positie en het daaraan verbonden loon behouen of ik wil goede dingen doen voor het volk (waar natuurlijk niets mis mee is). En natuurlijk zijn er daardoor ook netwerken. Politiek is in mijn ogen voor een groot stuk toneel. Niet meer of niet minder. Achter de schermen zitten de mensen die echt de touwtjes in handen hebben. Dat zijn de multinationals of gewoon de mensen die echt een groot vermogen hebben. Maar wat de NWO-stream beweert gaat m.i. allemaal veel te ver. Er schuilt ook iets heel ambivalent in die theorie, een paradox als het ware: moest wat er allemaal wordt geschreven kloppen, dan zou geen weldenkend NWO-lid ooit toelaten dat die dingen gepubliceerd zouden worden in een boek of op internet. Want ook het internet is een medium dat wordt gecontroleerd, door de nwo, volgens de nwo-verhalen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 januari 2008 om 21:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 | ||
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, maar dit soort woordspelletjes is flauw en kinderlijk. Citaat:
En dan kom jij hier zogenaamd "wetenschappelijk" vanalles verklaren, laat me niet lachen, je neemt er een loopje mee. Je vooroordelen t.o.v. olieproducenten en andere industriële producenten en je ideologische motivatie spelen duidelijk een veel belangrijkere rol dan enig wetenschappelijk debat. Zij en iedereen die niet akkoord is (of er nog maar kritiek op heeft) met de stelling dat de opwarming van de aarde antropogeen is, zijn "de slechten". Veel plezier in je ideologisch zwart-wit wereldje van goed versus kwaad, maar ik doe er niet aan mee. Laatst gewijzigd door Heftruck : 3 januari 2008 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Op dat laatste stuk ga ik volledig akkoord moeten gaan met Heftruck.
Who gives waar de financiering vandaan komt, de resultaten zijn daarom nog niet vals. |
![]() |
![]() |