Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2008, 04:48   #61
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Deze tabel geef dan weer een idee over hoe ver je achter de komma moet kijken om het effect van een indexaanpassing te ontwaren bij bijvoorbeeld een met nooitgewerkten gelijkgestelde invalide zonder gezinslast: http://www.riziv.fgov.be/secure/nl/a...nces061001.pdf
Maar goed dat er munten zijn van 1 cent.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 06:01   #62
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Zie in datzelfde document ook dat een invalide waarvan vaststaat dat ie wel degelijk al in de gelegenheid was een zelfs mooi kapitaal te vergaren, toch nog tot het driedubbele ontvangt van iemand die al zijn heel leven aan het suggelen is. De wereld op zijn kop.
Oud 4 januari 2008, 20:18   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ja Dannie jong,
dien indeks houdt rekening met de gemiddelde konsument, daarin zit vb. ook een VW-Vorst-premietrekkende arbeider.
Zo'n arbeider huurt naar mijn zeer grove schatting een jaar of vijf zes jaren, en begint dan aan de afbetaling van zijn eigen huis. Maar ook dan eist hij de handhaving van zijn koopkracht. En staat hij erop dat de kost van de huur aan de "gemiddelde" konsument niet hetzelfde is als voor één konsument die heel zijn leven huurt ... en daarbij niet in het minst goed weet welke andere voordelen (belastingsvermindering, autotaks, ....) voorzien zijn om gehandikapten te helpen.

Ik denk dat ons sisteem van indeks, aangevuld met verhogingen die in cao's edm afgesproken worden, nog niet zo slecht is.
(persoonlijk heb ik alleen maar kritiek op de vakbonden dat ze zich onvoldoende inlaten met werknemers uit de zogezegde zwakke sektoren; ze houden zich eer en meer bezig met werklozen dan met die anderen; ja die werklozen zijn natuurlijk 'gebonden' leden ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:09   #64
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Je ziet het nog niet, hé!
Ik ben onderworpen aan dezelfde prijsstijgingen maar krijg slecht een opslag van een paar centjes, terwijl wie al 100 000, - € van de staat ontvangt, nog eens een volle 2000 euro extra krijgt. Wie zoveel verdient woont bovendien in een goed geïsoleerd huis, en heeft dus veel minder last van de stijgende prijzen voor verwarming. En dat systeem zou dan de koopkracht handhaven? Net niet: het verhoogt, integendeel, de kloof tussen arm en rijk.
Zoals gezegd: de koopkracht van de rijken blijft gehandhaaft waar de armen meer kou en honger moeten lijden. Jouw middelmaat merkt daar niet veel van op korte termijn.
Oud 4 januari 2008, 23:29   #65
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
J... en daarbij niet in het minst goed weet welke andere voordelen (belastingsvermindering, autotaks, ....) voorzien zijn om gehandikapten te helpen.
Je had iemand met een inkomen van 650 ook nog eens belastingen willen laten betalen? En die zou een auto hebben?
Geandicapten die iets krijgen bovenop hun uitkering, kunnen niet of nauwelijks met hun medemens converseren, zich niet zonder begeleiding op straat begeven, én niet voor hun eigen hygiëne of kookpotje instaan. De meesten zijn op sterven na dood.
Oud 17 januari 2008, 11:25   #66
eno2
Banneling

Standaard

Mijn huur is 2% aan index gestegen, nu eens kijken hoeveel de uitkeringen meestijgen. Verhofstadt heeft, voor zover ik weet, bovendien een minuscule extra- opslag in de koker gestoken voor Januari, die ik evenwel pas in februari zal krijgen, dus weet ik nog van geen precieze bedragen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 10:11   #67
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Je zou ook kunnen gaan werken om geld te verdienen. Of is dit teveel gevraagd ?
Armen die correct betaald werk kunnen krijgen hebben inderdaad geen problemen meer met het ontbreken van een armenindex.
Dat heb je goed gezien, proficiat.
Oud 22 februari 2010, 19:36   #68
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

De Arms-index ken ik wel, maar de armen-index ken ik niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/TRIN_%28finance%29
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 15:12   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De Arms-index ken ik wel, maar de armen-index ken ik niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/TRIN_%28finance%29
Hij moet nog ingevoerd worden
Oud 1 maart 2010, 09:23   #70
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ik heb 35 jaar hard gewerkt , ben nu 60 jaar en werkloos .
" Geen werk = geen geld ? "
Rechts en Onafhankelijk Vlaanderen ? Nein Danke !
ocmw afschaffen en per jaar die je gewerkt hebt zou je 4 maand een werkloosuitkering kunnen krijgen als het aan mij lag. zou ons een pak minder belastingen kosten waardoor werken goedkoper voor de werkgever is en de werknemer ook meer zou overhouden.
luiheid mag in geen geval aangemoedigd worden
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 09:37   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De ARMEN-INDEX
De armen zouden al kunnen beginnen met hun bicepsomtrek te meten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be