![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, ik was vergeten dat je het syndroom van Ganser had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer dat zo veel mogelijk te vermijden, maar soms k�*n ik er gewoon niet omheen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() dat ze beginnen met het quotum voor zwaar gehandicapten iin de regering omhoog te trekken, vann 50 naar 60%.
Gennez zal wel bijdraaien als het te koud wordt in de oppositie Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 januari 2008 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik vind het toch mooi dat Raf een jobke heeft gekregen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ik nog het meeste van geniet, is de wetenschap dat dat jobke van jouw zuurverdiende belastingscentjes betaald wordt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 januari 2008 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat w�*t waar is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de bedoeling hiervan? Wil je me duidelijk maken dat je wil vogelen? Sorry, ik heb geen interesse...
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is een heel duidelijke vorm van positieve discriminatie. Maar waarom niet? Welke werkgevers zullen anders snel geneigd zijn gehandicapten aan te nemen? (Ik ken enkele bedrijven, maar toch, ze zijn niet in de meerderheid, en de taken moeten er ook geschikt voor zijn.)
Bovendien hebben we een kleiner wordende actieve bevolking terwijl daar een groeiende non-actieve op drukt, één en ander kan op termijn voor problemen zorgen. Dus overal waar nog een reserve is op de arbeidsmarkt kan men ze beter aanspreken. Alles moet natuurlijk gebeuren op vrijwillige basis. Ik denk dat het voor deze mensen naast een echt inkomen uit werk veel positieve gevolgen heeft. Ik denk dat er maar wat veel lichamelijk gehandicapten zijn die graag 'normaal' zouden meedraaien in de maatschappij (al dan niet studeren en later een job hebben). Ik vind het dus eigenlijk alleen maar toe te juichen. ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat denk ik niet.
Bij mij zitten er in mijn richting zover ik weet twee meisjes met een lichamelijke handicap. Ik weet niet wat er zal gebeuren als zij later gaan solliciteren en de werkgever heeft de keuze tussen een gehandicapt iemand en een 'gewoon' iemand met eenzelfde diploma , nochtans denk ik wel dat zij studeren om dezelfde redenen als de niet-invalide studenten, namelijk zicht op een interessante toekomst of het openen van deuren die anders gesloten bleven zo je wil. Ik hoop dat men naar overeenkomst tussen job en diploma op zoek gaat, ik denk het wel. Zodat moesten de twee die ik ken in de privé sector geen werk vinden daar tenminste aan de slag kunnen (in een job die hun diploma waardig is, uiteraard).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 januari 2008 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zal het anders zeggen, wilt de overheid soms beweren dat gehandicapten te stom en dom zijn om tests af te leggen? Want blijkbaar neemt de staat geen gehandicapten aan wanneer ze tests afleggen. Deze voorstel is gewoon een belediging aan gehandicapten. Moest ik gehandicapt zijn, ik de staat aangeklaagt wegens smaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: een uitzondering moet evenwel gemaakt worden voor mensen die zelf hun handen laten afrukken in voorbereidingswerken voor terreur ![]() |
|
![]() |
![]() |