![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Godsdiensten hebben ook een positieve kant. Een therapeutische waarde.Tot spijt van wie het benijdt. Het is niet omdat u of ik de godsdienst niet nodig hebben, dat andere mensen daar geen baat kunnen bij vinden. Alleen, dogmatische godsdiensten wel in de gaten blijven houden. We moeten een tweede Franse Revolutie proberen te vermijden. Daarom is discreet preventief beleid zeer doeltreffend. Ik ben zeker dat u het daarmee eens bent. Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2008 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2008 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In verschillende afrikaanse landen is de Kerk nog de enige hoop en hun instellingen en missieposten het enige dat nog fatsoenlijk functioneert! Waar de tegenhanger van de kerk, de arabische millities aan het werk zijn vluchten de mensen weg voor hun strijd terwijl de kerk een toevluchtsoord is. De meeste van bovenstaande berichten zijn het beantwoorden niet waard omdat ze effenaf leugenachtig zijn. Ik ken vele priesters, maar geen enkele zoals jullie ze voorstellen. Ze zijn van de kerk, maar vooral van de Kerk. Ook valt het mij op dat de misdaden van de islam stelselmatig ontkend en verzwegen worden en vele van de kerk verzonnen. Zoals geschreven zal voor het einde de leugen schijnbaar regeren, maar wij geloven dat daar een einde aan komt. Vroeger had ik het moeilijk het de armoede die door de kerk verheerlijkt werd. Ietske minder met de onthechting: waarom kunnen engelen vliegen: omdat ze niet zwaar tillen aan de dingen. Nu met de dreigende opwarming van de aarde en het broeikaseffect zou een vrijwillige colectieve armoede wel eens heilzaam kunnen zijn in plaats van de collectieve hebzucht en verspilzucht van heden. We zullen dit maar afwijzen zeker omdat het gepreekt werd door de kerk? . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2008 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En ik heb het sterke vermoeden dat dat komt omdat sexualiteit een kracht is die je niet kan ontkennen of onderdrukken, dan gaat ie 'ondergronds' en op een vervormde manier naar buiten komen (pedofilie) Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Pin d"Ar |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat neem ik niet aan: al wordt de leugen 1000 maal herhaald het blijft een leugen. Het is niet omdat de missionarissen met de kolonisatoren samenwerkten dat ze het waren. Een buschaufeur is nog geen bus, hoelang hij er ook mee rijdt!! De dag van vandaag wordt er zoveel gelogen in de media* dat je wel sterk in je schoenen moet staan om niet te begeven eronder. *en ook in de reklame: melk bvb is goed voor de koeien: hoevaak wordt ons niet wijsgemaakt dat het, en de afgeleiden ervan ook goed is voor ons? (ik heb het wel over koemelk) . . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens dat er heeeeel veel gelogen wordt in de media! Echter, in de media wordt de paus nogal positief afgeschilderd. Maar dat is dus, volgens jou, dan ook een leugen? Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() en dit dan: Uit de Biografie van Credo Mutwa:
Citaat:
http://www.bibliotecapleyades.net/esp_credo_mutwa04.htm Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 8 januari 2008 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Banneling
|
![]() of dit:
Citaat:
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 8 januari 2008 om 21:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De missionarissen maakten integraal deel uit van het koloniaal systeem. Niet alleen in Belgisch Congo maar over heel Afrika. Zij werkten samen met de kolonisator, zij buitten uit, samen met de kolonisator, zij w�*ren, samen met het burgelijk gezag, dè kolonisator. De missionarissen hadden zelden respect voor de waarden van de inlanders, noch voor hun levenswijze, noch voor hun cultuur. Zij probeerden Westerse waarden op te dringen (zo waren ze ook opgeleid). En daar zijn ze tot op zekere hoogte (maar niet helemaal) in geslaagd. Met alle gevolgen vandien. Centraal- en Zuidelijk Afrika zijn nog altijd een puinhoop die hun authenticiteit proberen terug te vinden. Tevergeefs vrees ik. Maar vergis u niet, er is hoop voor u. Ook in Noordelijk-Afrika is er verandering op til. Door de repressieve houding van de islam is er een nieuw christendom aan het ontluiken. Een 'catacombisch christendom' noem ik het. Het weze misschien een troost voor u, ook al is dit het werk van protestantse (veelal Amerikaanse) zendelingen. Door de mondialisering maakt zulk christendom wel een reële kans. Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2008 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Precies zoals Credo Mutwa zegt! Maar als men "Christen" is en men de vele leugens van de kerk geslikt heeft, snap ik best dat het even 'slikken' is. Of je gaat aan de 'cognitieve dissonantie' ![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mij is aangeleerd zelfstandig te dènken, niet om iets goedgelovig aan te nemen.Zoals?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 januari 2008 om 05:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 januari 2008 om 05:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet nu niet of het al vermeld is in deze draad. Maar veschillende data van gebeurtenissen zouden totaal vals zijn en de RKK zou ook ferm aan de tijdsrekening geknoeid hebben. Plus de geschiedenis in het algemeen zou vervalst zijn. Zelfs veel wetenschappers zouden dit slikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij mijn weten horen "data" echter niet tot de geloofsschat die de RKK haar gelovigen voorhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Inderdaad en van zoveel belang is dit ook niet. Of Jezus nu in het jaar 7 voor onze tijdrekening of in het jaar 3 zou zijn geboren is niet zo essentieel. Het kan natuurlijk wel interessant zijn om de juiste leeftijd van Jezus te berekenen. En dan is het helemaal niet uitgesloten dat hij ouder was dan 30. Een 'rabbi' kon men pas worden als men wat ouder was.
Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2008 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles wijst er op dat hij een zonnemythe is, net zoals zijn ,voorgangers. En idd dankzij de kerk hebben we een "lineaire tijd" ipv cyclisch zodat we grotendeels afgesloten zijn van de natuurlijke cycli. Precies wat de kerk wil. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Omdat ik niet te beroerd ben om die kwestie voor ogen te zien: nederigheid is inderdaad een mooie deugd. Ik wou dat ik ze wat meer in praktijk kon brengen, maar om een mij nog steeds niet duidelijke reden lukt me dat op mijn 42e nog altijd niet goed. Dus troost ik me met de gedachte dat onbescheidenheid nog altijd beter is dan valse bescheidenheid. Is 't gepermitteerd? Daaraan voeg ik nog toe dat zo ongeveer eenieder op dit forum, die er per definitie nood aan heeft zijn mening uit te bazuinen, blijk geeft van een gebrek aan nederigheid. Want nederigen zwijgen en laten anderen in hun waarde. Trekken we jouw redenering eventjes door, dan zouden christengelovigen, gehoorzamend aan de deugd van de nederigheid, zich niet langer op een forum mogen vertonen. Niettemin wordt van christengelovigen juist verwacht dat zij kond doen van de Blijde Boodschap, dat zij getuigen wat die Boodschap voor hen betekent. En dit horen zij te doen aan eenieder die naar hen wil luisteren. Aangezien jij in discussie treedt met mij, mag ik ervan uitgaan dat je tot luisteren bereid bent. En uit jouw opmerking besluit ik dat je niet echt weet wat die christelijke deugd inhoudt. Hoogstens heb je het klokje horen luiden, maar het klepeltje weet je toch niet echt hangen... Tot slot: jij kent mij niet, en ik ken jou niet. Mocht ik mijn echte identiteit hier prijsgeven, dán pas zou je me terecht kunnen beschuldigen van onbescheidenheid. Nu beschuldig je hoogstens een naam: ElFlamencoLoco; over de persoon achter die naam weet je in de verste verte niets. Ik neem aan dat we dit best ook zo laten... |
|
![]() |
![]() |