![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Ja
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is trouwens niet de eerste maal dat de technici hun eigen kunnen dik onderschatten. Vaak daar gebrek aan kennis over de situatie waarin hun ontwerpen moeten werken en zij geven dan ook altijd een minimum tijd dat ze vermoeden dat hun tuigen zullen meegaan, nooit een maximum tijd Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Als je een schip bouwt puur op ervaring zal je enkel gewone "tried and tested" type schepen kunnen bouwen met middelmatige prestaties.
Als je innovatief bezig gaat zijn, heb je de fysica nodig. Dan ga je moeten rekenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
geldig omdat er tot op heden nog geen enkel verschijnsel, geen enkele empirische waarneming is geweest die tegen die wetten zondigt. Je zou bijgevolg kunnen stellen dat deze natuurwetten binnen het menselijke referentie-kader als 'onomstotelijke waarheid' beschouwd kunnen worden. Natuurlijk kan je gaan zeuren over 'onbekende factoren' en de mogelijkheid dat er een plaats/tijd/dimensie etc. bestaat waar die wetten niet opgaan maar da's een beetje gaan discussieren of 1 + 1 gelijk is aan 2. Misschien is in de 'heftruck'-dimensie 1 plus 1 wel gelijk aan 3? Wie zal het tegendeel bewijzen? Jij alvast niet, lijkt me. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De eerste wet die in de techniek steeds naar voor komt is deze van de wrijving en de tweede is deze van massa en weerstand van lucht en water. En dan ben je nog niet bezig met ook maar iets van de grond los te komen. Zo moet men met het ISS zelfs rekening houden met de aantrekkingskrachten van de andere planeten of het blijft gewoon niet op zijn plaats rondvliegen. En het is al berekend dat het ISS binnen 150 jaar terug binnen de dampkring zal komen juist door de aantrekkingskracht van de aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
en zelfs de eerste wet uit de fysica in mijn tijd, elk actie veroorzaakt een reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Gebeurd dat dan niet via een ionenmotor? In dat geval mag dat toch nauwelijks een belasting opleveren voor de constructie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De inonenmotor is niet echt bruikbaar voor een Boost, maar zelfs dan onstaat er nog torsie. Een boost is immers het terug opduwen van een ruimtetuig. Het is dus een beweging van heel het ISS en door deze beweging onstaat er dus een buiging en een torsie op heel het ISS dat plots word afgeremd en in een andere richtig word geduwd, om daarna terug te worden gestopt. Een boost kan je vergelijken met het optrekken van je auto en daarna terug stil gaan staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Ionenmotoren zijn geschikt voor lange termijn aandrijving, en zullen bijgevolg ook geen grote krachten opleveren, aangezien de acceleraties enorm laag zijn. Zonnezeilen (ja daar is men nu mee aan het experimenteren) zijn een soortgelijke manier van aandrijving. Acceleraties zijn extreem laag, maar over lange periodes kunnen normale snelheden worden gehaald met een toch erg lichte constructie. En duurzame, aangezien geen brandstof nodig is. Zonnezeilen zijn trouwens een van de bewijzen dat de "massaloze" fotonen toch een impuls opleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.556
|
![]() Citaat:
Maar in Duitsland alleen al 75000 EXTRA doden die in verband met luchtvervuiling door het verkeer gesteld worden......rechtvaardigt dat geen strakke ingreep? En verder,het gaat uitsluitend over de "binnen"steden.eerlijk gezegd;als we spreken over de leefbaarheid van de woonkernen dan mag tenminste het wagenpark dat er nog rondrijdt al wat properder zijn ![]() Overigens,inderdaad jammer dat het (nog) niet Europees geregeld is.maar gezien in Italie en Frankrijk er reeds dergelijke steden of stedelijke zones zijn,en nu ook Duitsland volgt,op spectaculaire wijze zelfs,zie ik dat niet te lang meer duren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
|
![]() Dat heeft echter niets met de CO2 uitstoot van wagens te maken, er is bij mijn weten nog nooit iemand gestorven van de Co2-uitstoot van auto's. Ik vermoed dat het hier voornamelijk over fijn stof gaat. 't Wordt dan ook eens tijd dat de discussie verruimt wordt naar de echt schadelijke stoffen als we spreken over de vervuiling van auto's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Burger
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 106
|
![]() Citaat:
Je hebt wel gelijk dat je door het kappen van bomen het klimaat kunt veranderen. Zuid-Spanje was vroeger minder warm, omdat er meer bomen stonden. Maar in sommige gebieden kan je gewoon geen bossen planten omdat het er, door de circulatiepatronen, gewoon te weinig regent. Anders zouden woestijngebieden puur toevallig zijn, omdat iemand daar ooit eens de bomen heeft gekapt. Zo werkt het natuurlijk niet. Verder zal de potentiële evapotranspiratie toenemen als de temperatuur stijgt (= gewone fysica), dus zal het relatief gezien droger worden. Een stijging van 10°C heeft, als de neerslagpatronen niet veranderen, altijd een verdroging tot gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
He gebeurd zelfs bijna wekelijks dat er ieman din zijn garage dood word aangetroffen in het westen, gestikt in de co² van zijn eigen auto. Veder geef ik je gelijk dat men idd de vervuiling van iets in zijn geheel moet bekijken en niet slechts 1 deel ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het trouwens CO die hier de boosdoener is, niet CO2. Laatst gewijzigd door alpina : 10 januari 2008 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
We vervuilen eigenlijk slechts om valse redenen. Onwil om omschakelen, onwil om niet te zeggen tegen de energiebaronie, luiheid, gewoonte en om de staatskas te vullen. Want de propere energiedragers willen we gewoon niet gebruiken omdat we ze niet meer kennen en gooien veel gratisse energie weg in de vuilbak en gaan er verder voor op de loop, omdat het zogezegd te veel lawaai maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 106
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.556
|
![]() Citaat:
Bovendien is het geopolitiek in groeiende mate oninteressant om nog zo afhankelijk te zijn van aardolie-destillaten..... En dan is er de leefbaarheid van de steden,serieus verpest door scheefgelopen mobiliteit... je zou bijna medelijden krijgen met onze autofabrikanten ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 januari 2008 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |