Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 11 januari 2008, 01:35   #261
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
zich in drie splitsen :
1 groep die kartel wil met LDD
2 groep die kartel wil met VB
3 groep "niet splitsen"
Zou wel eens kunnen
1. Brepoels, Storme, ...
2.?
3. Dewever, Bourgois
Oud 11 januari 2008, 01:38   #262
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Zou wel eens kunnen
1. Brepoels, Storme, ...
2.?
3. Dewever, Bourgois

Matthias Storme is al lang geen lid meer van de N-VA hoor. Zet in de plaats een Jan Jambon bv.
Oud 11 januari 2008, 01:41   #263
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Matthias Storme is al lang geen lid meer van de N-VA hoor. Zet in de plaats een Jan Jambon bv.
Daarmee dat hij bij de vzw cassandra zit, dien is dus al overgelopen. En de gazetten hebben daar weer niet over geinformeerd?
Oud 11 januari 2008, 01:44   #264
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Daarmee dat hij bij de vzw cassandra zit, dien is dus al overgelopen. En de gazetten hebben daar weer niet over geinformeerd?
Toch wel: er stond, als ik me goed herinner, een klein bericht in Het Laatste Nieuws. Hij kon zich niet meer verzoenen met de partijlijn.
Oud 11 januari 2008, 01:49   #265
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch wel: er stond, als ik me goed herinner, een klein bericht in Het Laatste Nieuws. Hij kon zich niet meer verzoenen met de partijlijn.
Dat ie uit de parijtop was gezet nadat hij zich moreel verplicht voelde om voor het VB te stemmen wist ik. Maar ik dacht dat hij nog Nva lid was.
Ik vind toch geenenkel artikel waarin sprake is dat Storme deel uitmaakt van LDD, kan je mij de link geven.
Oud 11 januari 2008, 01:54   #266
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat ie uit de parijtop was gezet nadat hij zich moreel verplicht voelde om voor het VB te stemmen wist ik. Maar ik dacht dat hij nog Nva lid was.
Ik vind toch geenenkel artikel waarin sprake is dat Storme deel uitmaakt van LDD, kan je mij de link geven.
Hij is lid van geen enkele partij. Ook niet van Lijst Dedecker. Het bewuste artikel berichtte enkel over zijn opstappen uit de N-VA. Op 1 van de colloquia van KVHV-Gent zei hij dat hij de partijpolitiek beu was.
Oud 11 januari 2008, 01:55   #267
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij is lid van geen enkele partij. Ook niet van Lijst Dedecker. Het bewuste artikel berichtte enkel over zijn opstappen uit de N-VA. Op 1 van de colloquia van KVHV-Gent zei hij dat hij de partijpolitiek beu was.
En waarom zit hij dan mee het programma van LDD te schrijven?

http://www.vzwcassandra.be/gebruiker/werkgroepleden/
zie: justitie, staat en democratie

Alle leden van cassandra zijn lid van LDD dus ik veronderstel Storme ook?

Laatst gewijzigd door maarte : 11 januari 2008 om 01:58.
maarte is offline  
Oud 11 januari 2008, 02:00   #268
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
En waarom zit hij dan mee het programma van LDD te schrijven?

http://www.vzwcassandra.be/gebruiker/werkgroepleden/
zie: justitie, staat en democratie

Alle leden van cassandra zijn lid van LDD dus ik veronderstel Storme ook?
Storme is juridisch adviseur, geen partijlid.
Oud 11 januari 2008, 02:03   #269
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Storme is juridisch adviseur, geen partijlid.
ja, zou wel kunnen dat hij extern adviseur is, van eric verhulst (workforall) wist ik trouwens ook niet dat hij partjlid was.
Oud 11 januari 2008, 02:06   #270
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
ja, zou wel kunnen dat hij extern adviseur is, van eric verhulst (workforall) wist ik trouwens ook niet dat hij partjlid was.
Ik zit met zijn (Matthias Storme's) dochter aan de UGent en die wist me te vertellen dat hij geen partijkaart heeft van eender welke partij.

Laatst gewijzigd door Alexander de Grote : 11 januari 2008 om 02:12.
Alexander de Grote is offline  
Oud 11 januari 2008, 07:48   #271
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bijna onmogelijk is dat het Weverke teveel toegevingen gaat doen. Dat kan hij immers niet, want de NVA zal op het partijkongres dat niet slikken.

Dus het ziet er goed uit; het heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Dank zij het kartel.
Weet je nog, zes maanden geleden?
Het begon met de uitstelling vd staatshervorming tot 2009 wgs Reynders' argument dat anders de PS van de uitgebreide bevoegdheden zou kunnen profiteren, daar zij samen met Ecolo en cdh de dienst uitmaken in het Waalse gewest.
Nu zit de PS in de regering
samen met Leterme en zijn tjseven.
Oud 11 januari 2008, 07:52   #272
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf bovendien mijn hoed afdoen voor de standvastheid waarmee Leterme 175 dagen lang is blijven vasthouden aan zijn belofte voor meer Vlaamse autonomie. Geen énkele Vlaamse politicus die al aan de onderhandelingstafel heeft plaatsgenomen voor de vorming van een federale regering (ook niet de VU van vroeger) is zo lang ongeknield blijven rechtstaan (om het eens poëtisch uit te drukken) voor de MINDERHEID in België.
Om in december finaal door de knieën te gaan.
Oud 11 januari 2008, 08:35   #273
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat iets anders is dan de partijpolitiek beu zijn, maar soit.....

Toen ik Storme een tweetal jaar geleden vroeg hoe hij zijn pleidooi voor het referendum in overeenstemming kon brengen met het lidmaatschap van de N-VA, een partij die flagarant tegen referenda is, antwoordde hij 'dat hij zijn partijlidkaart voor dat jaar niet meer betaald had'. Hij was duidelijk verveeld met mijn vraag en antwoordde er om een of andere reden onrechtstreeks op.

Ik ken trouwens nog een andere democraten die (ook vruchteloos) op zoek zijn geweest naar een partij die haar schouders wilde zetten onder de invoering van het referendum. Niet eens het BROV. Geen enkele partij heeft tot nu toe haar belofte om het referendum in Belgique in te voeren gehouden. Ook de VLD en Vivant niet. Die kregen zelfs in acht jaar niet klaar dat de grondwet ter herziening werd vatbaar verklaard om het referendum te KUNNEN invoeren. En de CD&V/N-VA komen er openlijk voor uit dat ze de macht niet met de burger willen delen.

Heeft er intussen al iemand één woord gehoord over een hervorming van Belgique die de burger soeverein maakt inplaats van 'de natie'?

Ik begrijp dus wél waarom Storme beweert zijn buik vol te hebben van de partijpolitiek, en er tegelijkertijd toch mee bezig is....bij de zoveelste partij waarin hij iets hoopt te bereiken op democratisch vlak..

Ik begrijp al evengoed dat Storme zich aan geen enkele partij meer wil verbinden via een officieel lidmaatschap.
Oud 11 januari 2008, 08:36   #274
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou wel eens kunnen
1. Brepoels, Storme, ...
2.?
3. Dewever, Bourgois

Brepoels zit zeker niet op dezelfde lijn als Storme.
Oud 11 januari 2008, 08:42   #275
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft ervoor gezorgd dat de CD&V niet terug hervallen is in zijn oude, Belgicistische knielerij-stijl zoals de oude CVP destijds.
Vlamingen die niet knielen en het hele land staat op stelten, raar hé?

Daarom dat de N-VA de nodige stemmen leverde om VerhofstadtIII in het zadel te houden, zeker?

Oud 11 januari 2008, 08:46   #276
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat U nu Joëlle Milquet op een porseleinen verhoog plaatsen? Nou breekt m'n klomp... Als het van Open Vld en CD&V als afzonderlijke partij (zonder kartelpartner) had afgehangen, was er zelfs geen énkele stap richting staatshervorming gezet. Beide partijen zijn nog steeds de oude zuilpartijen van vroeger hoor. Enkele uitzonderingen binnen CD&V (Pieter De Crem, Eric Van Rompuy, Yves Leterme zelf,...) buiten beschouwing gelaten.
Dit klopt nochtans als een bus!

Citaat:
Als we iemand daar voor moeten bedanken is het zeker niet YL noch BDW maar wel Madam NON die telkens opnieuw geen genoegen nam met de voorgestelde tegemoetkomingen van YL. Was dit niet zo geweest was het al lang koekenbak geweest en hadden we het al lang aan onzen tutter gehad.

Welke stapje IS er intussen trouwens al effectief gezet richting staatshervorming?

Madam NON zegt nog altijd NON, hoor!
En toch wil Leterme er haar malgre bij.

Heb jij daar een verklaring voor?
Oud 11 januari 2008, 09:47   #277
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik blijf bovendien mijn hoed afdoen voor de standvastheid waarmee Leterme 175 dagen lang is blijven vasthouden aan zijn belofte voor meer Vlaamse autonomie. Geen énkele Vlaamse politicus die al aan de onderhandelingstafel heeft plaatsgenomen voor de vorming van een federale regering (ook niet de VU van vroeger) is zo lang ongeknield blijven rechtstaan (om het eens poëtisch uit te drukken) voor de MINDERHEID in België.
Je schrijft toch is blijven vasthouden, maar de greep is al een stuk losser.
ACW heeft zijn pionnen naar voor geschoven met Dehaene, Schouppe, Leterme zelf, en dat verontrust vele CD&V mensen.
Maar, nog even wachten alvorens het kartel definitief te evalueren, zal de toekomst partij positief beinvloeden of hypothekeren.
rik47 is offline  
Oud 11 januari 2008, 16:47   #278
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit klopt nochtans als een bus!

Welke stapje IS er intussen trouwens al effectief gezet richting staatshervorming?

Madam NON zegt nog altijd NON, hoor!
En toch wil Leterme er haar malgre bij.

Heb jij daar een verklaring voor?
Een heel klein stapje, m�*�*r HET fundament voor verdere onderhandelingen: nl. Wallonië ervan overtuigen dat een staatshervorming ONMISBAAR is voor het welzijn van beide regio's. Het besef dat Wallonië anders wéér jaren achteruit geslagen wordt als de huidige constructie behouden blijft. Er zijn nog utopen in Wallonië die blijven vasthouden aan het 'Belgique du Papa', maar die laatsten der Mohikanen zijn stilaan aan het uitsterven.

Ik blijf nog altijd met mijn fundamentele vraag zitten: hoe is het in Godsnaam mogelijk dat Wallonië nooit in zijn eigen mogelijkheden gelooft? Er moet altijd hysterisch gereageerd worden op elke vraag naar meer deelstatelijke autonomie. Een gewone mens zou daarmee tevreden zijn als hij de dingen zelf kan regelen, Wallonië miskent zijn kwaliteiten en blijft liever in de hangmat der Vlaamse solidariteit liggen. Tja...
Oud 11 januari 2008, 17:01   #279
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf nog altijd met mijn fundamentele vraag zitten: hoe is het in Godsnaam mogelijk dat Wallonië nooit in zijn eigen mogelijkheden gelooft? Er moet altijd hysterisch gereageerd worden op elke vraag naar meer deelstatelijke autonomie. Een gewone mens zou daarmee tevreden zijn als hij de dingen zelf kan regelen, Wallonië miskent zijn kwaliteiten en blijft liever in de hangmat der Vlaamse solidariteit liggen. Tja...
Wallonië en de franstaligen geloven wel degelijk in hun eigen mogelijkheden. Zij doen dit met meer overtuiging dan de vlamingen. Zij controleren de belgische staat met inbegrip van de vlamingen. Hun mogelijkheden gaan verder dan wat de vlamingen ooit denken te kunnen bereiken met hun onafhankelijkheid.

De manier hoe zij dit land (vlamingen incluis) besturen is natuurlijk niet de wijze waarop de vlamingen dit zouden wensen. Niettemin doen zij dit in hun eigen profijt. Wie doet beter ?
Oud 11 januari 2008, 17:11   #280
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Wallonië en de franstaligen geloven wel degelijk in hun eigen mogelijkheden. Zij doen dit met meer overtuiging dan de vlamingen. Zij controleren de belgische staat met inbegrip van de vlamingen. Hun mogelijkheden gaan verder dan wat de vlamingen ooit denken te kunnen bereiken met hun onafhankelijkheid.

De manier hoe zij dit land (vlamingen incluis) besturen is natuurlijk niet de wijze waarop de vlamingen dit zouden wensen. Niettemin doen zij dit in hun eigen profijt. Wie doet beter ?
Correct. Edoch: de gewone Waal wordt door zijn vertegenwoordigers opgelicht waar hij bij staat. Mensen als Olivier Maingain denken populair te worden met zijn anti-Vlaamse discriminatie, Madame 'Non' denkt populair te zijn als ze haar favoriete stopwoordje kan etaleren en luidkeels van de daken kan schreeuwen "qu'elle est la seule francophone ici au table". Meer nog dan sommige Vlaamse politici doen wordt de gewone Waal gedesinformeerd door zijn vertegenwoordigers, niet in het minst door de zeer militante, politiek gebonden media. Eigenlijk zal ik 1 keer achter Filip Dewinter staan die nu debatrondes in Wallonië zal voeren met als doel de voordelen van een eventuele Waalse verregaande regionalisering uit de doeken te doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be