Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2008, 12:24   #121
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Terug naar de topic zelf...

Valkeniers is de pasmunt (zeg maar cement) om de boel bij elkaar te houden. Vanhecke met zijn Mata Hari heeft zichzelf onmogelijk gemaakt (geen concensus meer mogelijk) en daar hebben zijn talrijk geworden vijanden gebruik van gemaakt. Wil meteen ook zeggen dat geen concensus mogelijk is rond Dewinter én Annemans. Verandert dat iets aan de zaak ?
Wij gaan nu een beetje terug naar het Dillen-tijdperk van de beginjaren '90. Het tijdperk van de baronniën. Dillen liet overal begaan omdat hij niet meer de macht en de goesting had om in te grijpen. Colen heeft dit trouwens in de krant laten zetten. Het Blok verdeeld zoals India eeuwenlang, in honderden vorstendommetjes, met almachtige radja's en maharadja's. Ook een positieve noot: de hoerentent op de Madou moet niet ongerust zijn, ze zullen bij het afsterven van hun bok niet als sutti's mee op de brandstapel moeten om levend verbrand te worden. Dat is wettelijk verboden...

Wat we nu zullen zien is een voorzitter zonder basissteun in de hoogste partijorganen. Die langs alle kanten om steun zal moeten smeken. Duwen en trekken, en complotten smeden. Wie denkt dat de tegenstellingen met Valkeniers opgelost zijn, dwalen. Integendeel, afrekeningen zullen volgen.
Interessante ontwikkeling.
Gij draait nog erger dan de wind... maar zo kennen we U wel weer: Fijn dat je er weer bent om onze zondag op te fleuren
Oud 13 januari 2008, 12:47   #122
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Gij blaast altijd warm en koud, hé! De ene keer wilt ge "milities" oprichten en nu hoopt ge weer het beste voor de Partaai. En dan nog Annemans zo ophemelen...
Ik ben een Christelijk mens en prefereer altijd een vreedzame oplossing omdat dit nu éénmaal het meest duurzaam is. Pas wanneer we in een situatie komen waarin er totaal geen hoop meer is om ook maar kleine stappen te kunnen zetten in de richting van meer solidarisme en nationalisme, wanneer het regime geweld gebruikt tegen Vlaamse nationalisten en wanneer er geen enkele kans meer is om op via dialoog een oplossing te vinden, dan mag de optie geweld en eventuele milities niet worden uitgesloten.

Wat Annemans betreft vind ik dat hij zijn rol in het parlement zeer goed heeft gespeeld. In tegenstelling tot idioten als De Klucht, is zijn kritiek altijd inhoudelijk. Bovendien heeft Annemans bewezen dat hij ook constructief kan meewerken en niet altijd kritiek spuien, het applaus na de eenzijdige stemming in de bevoegde kamercommissie was hier een goed voorbeeld van.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:51   #123
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Werken bij De Morgen verstandige mensen, soms vraag ik mij dat af. Heb hen ooit de vraag gesteld en kreeg als antwoord dat ze niet mogen schrijven wat ze willen, maar wat de lezers graag willen. En dat 'de betalende lezer' moeilijk en veeleisend is, en van alle strekkingen.
Peter Vandermeersch = marketeer van het jaar.

DS-lezers = vlaamsgezind en toch schrijven ze veel minder Vlaamsgezind dan vroeger (behalve Tegenbos)
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:55   #124
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

dan zal valkeniers 'der untergang' vanop de eerste rij mogen meemaken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:56   #125
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Gerolf Annemans zou ook een goede kandidaat voorzitter zijn geweest. Gerolf heeft de afgelopen maanden tijdens de formatiecrisis puik werk neergezet.

Ik ken Valkeniers onvoldoende om nu reeds een oordeel te vellen. Ik zal hem beoordelen op daden. Alleen maar te hopen dat zijn verleden in de haven geen rol zal spelen in het sociaal economische programma van de partij.

Annemans was de gangmaker binnen de partij om de extremist Hoppe uit te nodigen op aansturen van Beliën. Annemans wil de partij economisch liberaler.
Valkeniers zegt van niet, maar gelet op zijn verleden én sommige uitspraken van hem... Afijn, men doet maar. Het VB is mijn ding al geruime tijd niet meer.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 13:40   #126
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

ik vraag me af of Bruno Valkeniers familie is van die andere Valkeniers, Jef Valkeniers, ex-Volksunie parlementslid

de kans lijkt me wel groot aangezien er volgens deze site slechts 31 Valkeniersen in Belgie rondlopen: http://www.familienaam.be/
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 13:42   #127
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik vraag me af of Bruno Valkeniers familie is van die andere Valkeniers, Jef Valkeniers, ex-Volksunie parlementslid

de kans lijkt me wel groot aangezien er volgens deze site slechts 31 Valkeniersen in Belgie rondlopen: http://www.familienaam.be/

a ja, volgens wikipedia zijn het neven, Bruno was altijd al het zwarte schaap van de familie staat er

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jef_Valkeniers
Oud 13 januari 2008, 13:56   #128
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
a ja, volgens wikipedia zijn het neven, Bruno was altijd al het zwarte schaap van de familie staat er

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jef_Valkeniers

Bruno De Wever ook denk ik.
Oud 13 januari 2008, 14:01   #129
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Bruno De Wever ook denk ik.
heb nog les gehad van hem. De familie De Wever was een zeer rechts nest. Toen Bruno als tiener té linkse denkbeelden begon te vertonen, heeft vader De Wever hem met een rugzak op trektocht gestuurd door de DDR, zodat hij kon zien hoe "goed" dat communisme was.
Oud 13 januari 2008, 14:03   #130
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
heb nog les gehad van hem. De familie De Wever was een zeer rechts nest. Toen Bruno als tiener té linkse denkbeelden begon te vertonen, heeft vader De Wever hem met een rugzak op trektocht gestuurd door de DDR, zodat hij kon zien hoe "goed" dat communisme was.
In DDR selchts 1 vorm van communisme en op tv Rus gezien die zei: nu heb je in de winkels meer keuze maar voor de rest voelde ik me toch gelukkiger in het oude Rusland zonder al die maffiosi en openlijke poenscheppers van nu.
Oud 13 januari 2008, 14:09   #131
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In DDR selchts 1 vorm van communisme en op tv Rus gezien die zei: nu heb je in de winkels meer keuze maar voor de rest voelde ik me toch gelukkiger in het oude Rusland zonder al die maffiosi en openlijke poenscheppers van nu.
een zeer toepasselijke uitspraak hier over is: de fouten van het huidige regime kunnen het communisme op geen enkele manier goedpraten, evenmin als de fouten van het communisme het huidige regime kunnen goedpraten.
Oud 13 januari 2008, 17:50   #132
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Pietje geloof jij dat de lijst Dedecker nog veel stemmen kan afsnoepen van het VB en denk je dat bij de aanstelling van en meer 'gematigde' figuur als Valkeniers er geen splitsing komt in het VB tussen de reallo's en de fundi's? Persoonlijk denk ik dat het VB met een serieus probleem zit aan hun rechterkant met de lijst Dedecker.
Of Dedecker nog veel VB-kiezers gaat kunnen afsnoepen is moeilijk in te schatten, evenmin of die Valkeniers al dan niet een "gematigd" figuur zou zijn. Feit is, dat iedere stem minder voor het VB een goede zaak is, ook al vind ik persoonlijk dat Dedecker (op politiek vlak) een grote onbenul is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 19:45   #133
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Of Dedecker nog veel VB-kiezers gaat kunnen afsnoepen is moeilijk in te schatten, evenmin of die Valkeniers al dan niet een "gematigd" figuur zou zijn. Feit is, dat iedere stem minder voor het VB een goede zaak is, ook al vind ik persoonlijk dat Dedecker (op politiek vlak) een grote onbenul is.
Groot gelijk pietje, door dat vervloekte VB zouden de transfers wel eens kunnen in gevaar komen en hoe moet die arme Di Rupo dan al zijn onderhorigen onderhouden.
Oud 13 januari 2008, 19:52   #134
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Maar ik dacht dat hij schacht was van het eerste NSV!-jaar, maar nog geen politiek actief student was toen KVHV-Antwerpen uiteenviel.
Ik was dus fout. Valkeniers was één van de mensen die zodanig een degout hadden gekregen van het KVHV dat ze de NSV! hebben opgericht. Een stichter van de NSV! dus

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:01   #135
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was dus fout. Valkeniers was één van de mensen die zodanig een degout hadden gekregen van het KVHV dat ze de NSV! hebben opgericht. Een stichter van de NSV! dus
oude zakken kunnen ook nog eens gelijk hebben hé. Nu goe, 't is voor mij voldoende reden om, dixit Bart De Wever, 'de NSV-grap' in handen van Valkeniers te geven.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:06   #136
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Dat de leider van VB afgelost ordt nog voor hij de pensioengerechtigde leeftijd heeft overschreden is op zich al groot nieuws : ik verwacht dat er nu "zuiveringen" in de ene of andere richting zullen plaatshebben. Men moet goed eten dat VB in ezen geen partij is die
rechtstreekse politieke macht ambieert : het bezetten van politieke mandaten en het saboteren van de democratische beginselen van de staat zijn voor haar ruimschoots voldoende - een achteruitgang qua aantal mandatarissen is zelfs een zegen : het vergroot de greep van de leiding op de "gelukkige verkozenen".

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:08   #137
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dat de leider van VB afgelost ordt nog voor hij de pensioengerechtigde leeftijd heeft overschreden is op zich al groot nieuws : ik verwacht dat er nu "zuiveringen" in de ene of andere richting zullen plaatshebben. Men moet goed eten dat VB in ezen geen partij is die
rechtstreekse politieke macht ambieert : het bezetten van politieke mandaten en het saboteren van de democratische beginselen van de staat zijn voor haar ruimschoots voldoende - een achteruitgang qua aantal mandatarissen is zelfs een zegen : het vergroot de greep van de leiding op de "gelukkige verkozenen".
Of het Vlaams Belang wordt een partij als een ander. Wie zou dat nu het ergste vinden?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:31   #138
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Dat de leider van VB afgelost ordt nog voor hij de pensioengerechtigde leeftijd heeft overschreden is op zich al groot nieuws : ik verwacht dat er nu "zuiveringen" in de ene of andere richting zullen plaatshebben.
Lange messen en al?
Citaat:
Men moet goed eten dat VB in ezen geen partij is die
Smakelijk

Laatst gewijzigd door Metternich : 13 januari 2008 om 20:31.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 21:52   #139
luc broes

Standaard

Citaat:
Roger, jij hebt het weeral goed begrepen!
Inderdaad Men moet goed eten

Mogelijk moet je ook eens naar de dokter met dat ene vingertje dat niet altijd goed mee wil!

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 januari 2008 om 21:57.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 22:24   #140
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Lucien, waarom bied jij je diensten niet aan bij De Morgen ofzo? Iemand die zo goed weet hoe het Vlaams Belang in elkaar zit, zullen ze daar zeker kunnen gebruiken.
Lucien heeft gewoon gelijk! Er is momenteel hoegenaamd geen "clash" over de toekomstige ideologie of strategie van de partij aan de gang, maar zuiver over "belangen" (o wat een woordspeling *zucht*).
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be