Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2008, 16:33   #1
straatrue
Minister-President

Standaard Samenwerking Rijsel-Kortrijk-Doornik

De voorstanders van splitsing van BE zeggen wel eens: kijk naar streek Kortrijk-Doornik-Rijsel: aparte regio's die toch goed samenwerken.

Ik zou het niet zeggen hoor: Rijsel heeft bijvoorbeeld zonder overleg besloten om de vrachtwagens via de A17 tussen Doornik en Kortrijk weg te houden van hun autosnelwegen en via België te laten rijden.
Die weg was niet voorzien op zoveel verkeer.
Gevolg: hele stukken van A17 (zeker rond Doornik) kapot gereden en de Belgen mogen betalen.

Je moet je niet al te veel voorstellen van die samenwerking.

Ik denk ook:treinrit Kortrijk-Rijsel kost ook meer dan Kortrijk-Brussel.
Wie zoekt het eens op?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 16:52   #2
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

sommige akkoorden deugen niet. alle respect straatrue, maar daar was ik zonder deze topic ook wel opgekomen.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 17:00   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hopla, nog maar eens een verlatingsangstdraadje geopend.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 19:45   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De voorstanders van splitsing van BE zeggen wel eens: kijk naar streek Kortrijk-Doornik-Rijsel: aparte regio's die toch goed samenwerken.

Ik zou het niet zeggen hoor: Rijsel heeft bijvoorbeeld zonder overleg besloten om de vrachtwagens via de A17 tussen Doornik en Kortrijk weg te houden van hun autosnelwegen en via België te laten rijden.
Die weg was niet voorzien op zoveel verkeer.
Gevolg: hele stukken van A17 (zeker rond Doornik) kapot gereden en de Belgen mogen betalen.

Je moet je niet al te veel voorstellen van die samenwerking.

Ik denk ook:treinrit Kortrijk-Rijsel kost ook meer dan Kortrijk-Brussel.
Wie zoekt het eens op?
Wat betreft het gebruik van de autostrade via Rijsel: ik meen me te herinneren dat dit wel degelijk in onderling akkoord gekomen is.
Het idee was dat de vrachtwagens van internationaal vervoer veel vlugger, ekonomischer en ekologischer Rijsel kunnen passeren, door er in een boog omheen te rijden.
Ik denk dat mijn herinneringen juist zijn, en ik word daarin gesteund: als je de E17 richting Rijsel rijdt, dan zie je wegwijzers naar Parijs, die je via Doornik leiden; terwijl voor Rijsel het rechtdoor is. Mocht Vlaanderen niet akkoord zijn met die omweg langs Doornik, dan zouden ze toch simpel de wegwijzers naar Lille èn naar Parijs gewoon rechtdoor laten staan.

Van die treinrit weet ik geen fluit.
Ik dacht dat op ons grondgebied een treinrit een kostprijs heeft die samengesteld is uit een opstapkost en een kost volgens aantal km. (als ge bij den bond van grote gezinnen een 50 % kortingkaart hebt, dan moet ge geen master in wis- en natuurkunde zijn om te zien dat ge toch geen 50 % korting krijgt, ah neen, de korting is enkel op het aantal km).
Zou het kunnen dat Frankrijk andere prijsberekeningen maakt?
En wat zou er dan verkeerd aan zijn om de kostprijs van die internationale treinrit te berekenen als de som van de rekening van beide landen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 19:51   #5
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat betreft het gebruik van de autostrade via Rijsel: ik meen me te herinneren dat dit wel degelijk in onderling akkoord gekomen is.
Het idee was dat de vrachtwagens van internationaal vervoer veel vlugger, ekonomischer en ekologischer Rijsel kunnen passeren, door er in een boog omheen te rijden.
Ik denk dat mijn herinneringen juist zijn, en ik word daarin gesteund: als je de E17 richting Rijsel rijdt, dan zie je wegwijzers naar Parijs, die je via Doornik leiden; terwijl voor Rijsel het rechtdoor is. Mocht Vlaanderen niet akkoord zijn met die omweg langs Doornik, dan zouden ze toch simpel de wegwijzers naar Lille èn naar Parijs gewoon rechtdoor laten staan.
De Belgen gingen niet akkoord met die maatregelen en hebben in BE geen borden willen zetten om de vrachtwagens naar Rijsel te leiden via de A17.

Omgekeerd moeten de vrachtwagens die naar BE willen via Doornik en de A17 naar Kortrijk.
Protest van de Belgen heeft niets uitgehaald, gelukkig hebben ze de schade dus kunnen beperken tot 1 rijrichting.
Oud 13 januari 2008, 20:07   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik zeg dat niet. Wat nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:08   #7
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zeg dat niet. Wat nu?
Ben jij alle voorstanders?
Oud 13 januari 2008, 20:33   #8
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Ik ken iemand en die zegt het niet dus niemand zegt het. Quod erat demonstrandum

Om iemand die we allemaal wel kennen eens te quoten.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:48   #9
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ter informatie: internationale tickets zijn duurder dan vergelijkbare binnenlandse tickets. Je krijgt er dan ook een CIV-ticket voor, met iets meer rechten dan een binnenlands ticket.
Niettemin heb je wel het zgn. Trampolinebiljet (en -abonnementen), als ik me goed herinner gesubsidieerd door de regio Nord-PdC, maar die zijn alleen maar geldig tussen Kortrijk en Rijsel, en Doornik en Rijsel, en ook alleen maar daar te koop.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:00   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgen gingen niet akkoord met die maatregelen en hebben in BE geen borden willen zetten om de vrachtwagens naar Rijsel te leiden via de A17.

Omgekeerd moeten de vrachtwagens die naar BE willen via Doornik en de A17 naar Kortrijk.
Protest van de Belgen heeft niets uitgehaald, gelukkig hebben ze de schade dus kunnen beperken tot 1 rijrichting.
En ik zeg je juist dat er wel borden staan in de richting naar Frankrijk.
En niet alleen voor kamions, ook voor gewone auto's.
Als ikzelf verwacht dat er spitsfiles zijn in Rijsel, dan rijd ik om, dus zoals de borden aangeven. In 't midden van de nacht, volg ik die borden niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be