![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt : politie-assistentie in de wijken waar de politie al jaren niet meer mag/durft komen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/verschueren1.htm Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb de kritiek gelezen en ben het er niet mee eens, Marion stelt volgens mij niet dat criminaliteit etnisch gekleurd is maar wel dat culturele opvatting, o.a doorgegeven via opvoeding voor een grotere vertegenwoordiging zorgt van groepen in specifieke misdrijven.
Dat lijkt me logisch, opvoeding is cultureel bepaald en blijkbaar wordt aan jonge Marokkanen niet steeds meegegeven van stelen altijd fout is! Bovendien onderzocht Van San twee wijken waaronder het Dokske in Merksem, haar conclusies over gedrag van jongeren bevestigen zich nog steeds. De weerstand van politiek links tegen dit soort studies zit blijkbaar diep, zelf vond ik het genuanceerd, maar nog steeds zijn er mensen die vinden dat sommige verbanden niet onderzocht mogen worden? Het rapport vermeldt trouwens evengoed de oververtegenwoordiging van Vlamingen bij witte boordcriminaliteit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() En van het feit dat je je eerst bij de politie moet melden alvorens je je 's nachts bij een apotheker van wacht mag aanmelden in Brussel, daar heb je waarschijnlijk ook nog nooit van gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-ik weet niet of 't werd doorgevoerd (ik ben in goede gezondheid en moet zelden naar de apotheek) -niet noodzakelijk een relatie met de door jou gehaatte "moslims" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Uiteraard bestaat er een relatie met de torenhoge criminaliteit bij de allochtone bevolking (die zoals je weet uit een groot deel allahtonen bestaat). Dacht je dat deze beschermingsmaatregel er gekomen is omdat apothekers veelvuldig overvallen worden door gepensionneerde autochtone oma's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel je eens voor dat een groepje 'rechtsradikalen' regelmatig wat ontspanning zou zoeken door allochtonen op de tram het leven zuur te maken. Hoe lang zou dat spelletje duren denk je. En zouden ze er met een berisping vanaf komen? Moet ik er nog een tekeningetje bijmaken? Vergeet ook niet dat die officiële studies moeten blootleggen wat door de opdrachtgever gewenst is. Of geen volgende opdracht meer.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 14 januari 2008 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k denk dat sommige deurwaarders met witte handschoenen aan gewoonweg hun neus optrekken als ze een bepaalde wijk moeten binnenwandelen, al was het maar uit schrik voor de omwoners. Een uitstervend ras, net als de notarissen, die met hun kleinburgerlijkheid de kleine man op z'n fouten gaat wijzen. Laatst gewijzigd door Rudy : 14 januari 2008 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze Marokkaanse messentrekkers alvast niet : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Omdat je niet veel verder dan de propagandamolen van het VB kijkt?
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet noodzakelijkerwijs. Wel als ze door de slachtoffers en getuigen geïdentificeerd werden als de messentrekkers. Waarom zou ik twijfelen aan hun getuigenissen. Ik verlaag me me niet to jouw politiek correcte nichterij die per definitie van elk autochtoon slachtoffer een dader maakt, en van elke allochtone dader een onschuldig, kansarm lammetje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Hemeleers doodt twee leeftijdsgenoten voor hij 18 jaar was. Zijn moeder had minstens 5 vrienden en minstens 5 kinderen. Geen twee kinderen van dezelfde springer.
![]() Lees de levenswandel van vader, moeder en zoon. Een Marokkaan zou er begod een rooie kop van krijgen. Laatst gewijzigd door Rudy : 14 januari 2008 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals. Ja, er zitten relatief meer allochtonen in de gevangenis. Ja, ze plegen relatief meer misdaden. Probeer dan op z'n minst eens problemen als een volwassene onder ogen te zien in plaats van frustraties op een zondebok uit te werken. Stigmatiseren en diaboliseren kan je enkel bij wie van niet beter weet. Bij mij ben je wel aan het verkeerde adres. Etniciteit en religie hebben niets met competenties en kwalificaties te maken. Als je het tegenovergestelde beweert, beweer ik dat je zelfs je eigen leugens niet gelooft. We kunnen er misschien beiden eens goed om lachen, maar laten we vooral mensen blijven hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie die problemen heel volwassen onder ogen : ik durf ze te benoemen en roep de poco's op om de moed te hebben dat ook maar eens te doen. Zolang de poco's als palingen in een emmer snot blijven kronkelen om toch maar niet de dingen bij naam te noemen, zal ik ze blijven benoemen, steeds tot hun grote angst en ergernis (die, als je daar even verder over nadenkt Rudy, ook veelzeggend is). In plaats van hier de missionaris van de politieke correctheid te spelen - hoe afgezaagd weer Rudy - doe je er beter aan die progressieve angsthazen eens wakker te schudden. Hoe kunnen ze immers met een begin van oplossing voor de dag komen, als ze niet eens het lef hebben de dingen bij naam te noemen. Dat jij uit een poco-matische reflex dat automatisch (en natuurlijk zonder enig bewijs) dramatiseert tot het stigmatiseren en diaboliseren van een bevolkingsgroep, zegt veel over jouw volwassenheid ... en angsten om zelf ten prooi te vallen van de demonseringsnetten die "progressief links" decennia lang heeft uitgespannen om boodschappers met verkeerde boodschappen de mond te snoeren. Probeer eerst van die frustratie af te geraken Rudy, en pas dan zullen je goede bedoelingen enigszins geloofwaardig zijn. En natuurlijk is er wel een verband tussen etniciteit, geloof en criminaliteit. Sommige bevolkingsgroepen slagen er niet in hun kinderen op te voeden, als ze al aan opvoeden toekomen. Hun kinderen vindt men terug in de torenhoge criminaliteitscijfers net zoals in lijst van schoolafvallers en klaplopers. Beweren dat de grootouderlijke cultuur en de verkrampte gehechtheid aan een religie die geen Verlichting heeft doorgemaakt en allergisch is voor alles wat te Westers is, er voor niets tussen zit, is kinderlijk naief. Je kan je nu reppen om dat onder het predicaatje 'racisme' te duwen : het verandert niets aan de realiteit. Los daarvan verplicht niemand je mijn post te lezen. Laatst gewijzigd door Online : 14 januari 2008 om 21:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik ook wel, laat staan erop te reageren. Elk z'n leven en visie uiteindelijk. Niemand die je trouwens verplicht mijn postings te lezen. Er bestaat zoiets als een negeerlijst. Circe heeft er ondertussen al minstens tweemaal mee gedreigd.
Daarbij. Ik zeg ook niet dat k je postings niet interessant vind. Voor wie vrij recent je commentaren leest lijkt het allemaal nieuw. Wie tientallen keren hetzelfde leest, haakt af. Blijkbaar hebben velen minder geduld dan ik. Mij zijn uw postings interessant omdat ze vooral een missie bij een kleine extreemrechtse groep bevestigen. Het is niet mijn bedoeling je op andere gedachten te brengen. Sta mij wel toe anderen te verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek als wakkere burger, burger zonder oogkleppen die zich niet laat hinderen door politiek correcte taboes. Dat jij die wakkere burger onder extreemrechts classeert betekent dat je jezelf nog niet bevrijd hebt van de poco-matige reflex om elke kritische en ongewenste stem gemakshalve te demoniseren als extreemrechts. Hou dus op met commentaren over "het stigmatiseren van een ganse bevolkingsgroep", als je precies hetzelfde poogt te doen met elke wakkere burger zonder multicultureel correcte complexen. Ik schrijf duidelijk "poogt", om je duidelijk te maken dat het effect ervan op mij nihil is. Persoonlijk zou ik het pas een affront vinden om gestigmatiseerd te worden als 'progressief (extreem)links', vooral nu we de invulling daarvan gezien hebben door het sletje Gheysen. |
|
![]() |
![]() |