Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 22:00   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Trainer Jimmy Brunson (31) deelde ook in de klappen. “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen werkonbekwaam”, zucht de man.
Neem die ouderen (eerste generatie) hun Belgische nationaliteit af. En de rest is aan heropvoeding toe. Meer kan ik hierop niet zeggen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 januari 2008 om 22:00.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 22:10   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat artikel is maar al te waar.
De vraag is echter; los je dit op door slechts vanuit het perspectief van ouders te blijven kijken? Of probeer je ze te overhalen omdat je uiteindelijk dezelfde doelstellingen hebt maar wel vanuit realitisch perspectief? Als ouders blind blijven, bijzondere jeugdbijstand inschakelen en desnoods Ali plaatsen in een omgeving die iets realistischer naar Ali kijkt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 23:46   #43
iman
Vreemdeling

Standaard

Man ,man,man.

Ik lees hier heel veel onwetendheid over de zogenaamde "bruine" medemens. Waarom moet die huidskleur er altijd bijgesleurd worden trouwens?
Luister, in den tijd van mijn vader gebeurden dit soort incidenten ook regelmatig. Alleen waren het toen enkel Belgen en kwamen de betrokkenen uit de lagere sociale klasse.
Mijn vader komt dus uit de lagere sociale klasse, uit een arbeidersgezin.
Er bestond toen nog weinig of geen anticonceptie. Ik spreek over de jaren 30-40-50 en over de arbeidersklasse in de grensstreek Lauwe -Menen.
Mijn vader was het 17de kind van de 22 en het laatste jongetje voor zijn mama.
Hij is in erbarmelijke omstandigheden opgegroeid, geen geld, weinig eten, uitgesloten door de beter klasse,vaak gepest en geslagen als kleuter enz...
Plus verwend door zijn mama.
Zijn eerste zwaar gevecht met een jongen van zijn klas was toen hij 11 jaar oud was. De andere jongen verloor een oog en mijn vader zijn toekomst en zijn leven.
Voel je al een beetje waar ik naartoe wil?

Vergelijk met de allochtone bevolking,naar hier gekomen om te werken in den tijd. Ongeletterd, zeer arm. Vele kinderen...
Snap je hem?

Er kan geen sprake zijn van een goede opvoeding ,indien de moeder helemaal alleen voor een bende kinderen moet zorgen zonder steun van een partner (want die moet werken in fabriek of op het land) en met weinig geld en weinig hoop. Ik geef hier het vb van mijn vader,want het is frappant hoe vergelijkbaar het is met de zwakke sociale positie van allochtone gezinnen in ons land. Alles is blijkbaar sociologie en psychologie,maar de mensen maken er politiek van.

Die agressieve kinderen die dat gedaan hebben,zijn idd niet opgevoed. Plus het zijn jongens en in de natuur is een kind van het mannelijke geslacht altijd wat agressiever.
Neem daarbij nog de cultuur van de Arabieren dat je je als man fysiek moet kunnen bewijzen, dan heb je wandelende tijdbommen.
Hoe dit probleem aanpakken?

Ik weet het niet. Maar een feit is zeker dat het geen probleem is van de allochtone bevolking alleen,maar een maatschappelijk probleem en fenomeen dat overal ter wereld voorkomt en dat moet aangepakt worden bij de wortels.
De opvoeding.

Het bewijst wel dat er procentueel gezien meer achterstand is bij de allochtone bevolking op gebied van opvoeding ,onderwijs en dergelijke in vergelijking met de autochtone bevolking.
Er moet meer werk gemaakt worden van heropvoeding van ontspoorde jongeren en tegenwoordig ook kinderen,dat is een feit. Om het even van waar dat ze afkomstig zijn. Enkel door hen de juiste waarden mee te geven, kan men deze mensen helpen.
Of wou je hen vergassen anders?
Psychiatrische begeleiding en mss als basis een paar goede welgemeende knuffels kunnen wonderen doen.
Ook al tonen deze jongeren minachting tov de therapie, het werkt zeker.
Ons rechtssysteem zou nog wat beter uitgewerkt moeten worden op dat gebied,voor alle mensen die in België verblijven, ongeacht hun huidskleur,afkomst of religie!!!!

Ik schrik toch wel wat van zoveel onwetendheid,onverdraagzaamheid en bitterheid van sommige mensen...

Het lijkt wel alsof iedereen gewoon de krant leest en enkel naar roddels luisters. Weinig mensen vatten de koe bij de horens en gaan zelf op onderzoek uit.
Ik ben een onderzoeksmens en ik probeer altijd objectief te blijven. Mensenrechten en plichten moeten gerespekteerd worden, ten allen tijden. We leven toch in een democratie? Met een uitgebalanceerd rechtvaardig rechtssysteem of toch tenminste een streven ernaar? Wel dan, laat ons over mensen praten dan en niet meer over makakken en bruinen...
Groeten.
iman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 23:58   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk, jongens zijn nu eenmaal agressief en tja, in een gezin van zeventien kinderen.. hoe moet dit dan?
U denkt erg fatalistisch!
Als jongens agressiever zijn moet je binnen opvoeding eraan werken hen aan te leren dit te beheersen, en het is een maatschappelijk probleem dat er zoveel rotexcusen zijn om daaraan een draai te geven.
Natuurlijk, die eerste generatie..hoeveel jonge Marokkaanse gezinnen ken u nog met zeventien kinderen?? Kom he, die zeventien trouwden met wie?? Juist ja, tot heden is die beweging van migratie bezig, de huwelijksmarkt in Marokko is bekend hoor.
Kijk, als je verkiest hier te wonen bepaald niet Allah maar sociaal economische draagkracht, dat geldt voor alle ouders, dus ook voor Marokkaanse gezinnen en de meesten doen dit ook dus slaat uw uitleg hoe mooi ook nergens op
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 10:36   #45
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Is er nu nog iemand verbaasd dat het weer allochtonen zijn?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 10:59   #46
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neem die ouderen (eerste generatie) hun Belgische nationaliteit af. En de rest is aan heropvoeding toe. Meer kan ik hierop niet zeggen.
Deze vragen blijven nog te beantwoorden, dacht ik: 1. waarom gebeurt dit niet, en 2. hoe gaan wij, van wie de kinderen blijkbaar op elk moment door een horde wilden kunnen worden aangevallen, zorgen dat het wel gebeurt?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 11:07   #47
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iman Bekijk bericht
Wel dan, laat ons over mensen praten dan en niet meer over makakken en bruinen...
Schitterende post, iman.

Alleen nog dit, ter verklaring van je laatste zin hierboven. Geen enkele Vlaming, op een handvol stumperds na, heeft IMHO uit zichzelf iets tegen Marokkanen of andere vreemdelingen. Ook zal hij niet zomaar uit zichzelf de misdaden van sommigen Marokkanen generaliseren tot alle Marokkanen. Die negatieve, zeer bittere houding ontstaat pas nadat onze regeerders decennia lang geweigerd hebben om adekwaat in te grijpen tegen die misdaad en het straatgeweld. Het is puur machteloze woede, en zeer terecht als je het mij vraagt, die eigenlijk gericht is tegen de heersende klasse die vandaag nog steeds weigert gepaste maatregelen te nemen.

Als je dat ziet, staan we bij het begin van een oplossing, denk ik.
Oud 15 januari 2008, 11:14   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Schitterende post, iman.

Alleen nog dit, ter verklaring van je laatste zin hierboven. Geen enkele Vlaming, op een handvol stumperds na, heeft IMHO uit zichzelf iets tegen Marokkanen of andere vreemdelingen. Ook zal hij niet zomaar uit zichzelf de misdaden van sommigen Marokkanen generaliseren tot alle Marokkanen.
Ach, voor de "Marokkanen" waren de Italianen de zondebokken, daarvoor de joden en verder continu de Walen en de franskiljons, de "boerkens", die van 't stad...
Men schijnt hier altijd zondebokken en pispalen nodig te hebben.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 januari 2008 om 11:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 11:31   #49
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach, voor de "Marokkanen" waren de Italianen de zondebokken
Heb je voorbeelden van 30 Italianen die ooit een kindervoetbalploeg in elkaar sloegen met messen en paraplu's? Of Joden die met zijn zevenen een jongen van 12 in elkaar sloegen en met vuurwerk bestookten?

Als je een dergelijk voorbeeld uit de voorbije honderd jaar gevonden hebt, zal ik eens naar je afgezaagde filosofie luisteren.

Tot dan hoor je thuis in het vakje "verongelijkte zeuren".
Oud 15 januari 2008, 11:36   #50
Bometal
Burger

Standaard

die politieke correctheid van sommige mensen en die struisvogelpolitiek hé ...

ZUM KOTSEN !!!

Grootste probleem nu in dit apenland, als je maar 1 ding negatief opmerkt over deze "verrijkers" , wordt er direct met de vinger gewezen en geroepen: "RACIST !!!!!!!!" Waarheid kwetst misschien jongens ?

Doe zo voort jongens ... Doe zo voort ... Gewoon hoofd in de grond steken en dan lossen de problemen zich zelf wel op ...

Ge zou van minder verrechtsen ....

Dan verschieten ze dat ze met moeite de kiesdrempel zullen halen in de toekomst ...

Laatst gewijzigd door Bometal : 15 januari 2008 om 11:41.
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 11:40   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iman Bekijk bericht
Die agressieve kinderen die dat gedaan hebben,zijn idd niet opgevoed. Plus het zijn jongens en in de natuur is een kind van het mannelijke geslacht altijd wat agressiever.
Neem daarbij nog de cultuur van de Arabieren dat je je als man fysiek moet kunnen bewijzen, dan heb je wandelende tijdbommen.
Hoe dit probleem aanpakken?
Om te beginnen zouden we ze al eens kunnen verplichten onze cultuur over te nemen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 17:40   #52
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Allochtoon geweld gecensureerd

15.01.2008 11.43u - Het voorbije weekend werd de scholierenploeg ‘V&O United’ uit Merksem na afloop van de wedstrijd in elkaar geslagen door allochtonen die het veld bestormden. Heel wat spelertjes moesten met verwondingen naar de spoedafdeling van een ziekenhuis gebracht worden. Ook de trainer kreeg de volle laag. We citeren een stukje uit zijn getuigenis in Gazet van Antwerpen: “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen werkonbekwaam. Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu's op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.” De aanvallers gooiden en sloegen ook met bakstenen. Gazet van Antwerpen berichtte uitvoerig en eerlijk over dit schokkende incident, in één editie zelfs met een artikeltje op de voorpagina. De volgende dag werd het bericht overgenomen door de Standaard en het Nieuwsblad, dit keer op de binnenpagina’s. Maar intussen had de censuur toegeslagen: de vermelding dat die meute geweldenaren volledig uit allochtonen bestond, was netjes weggeknipt. Al zullen oplettende lezers dat wel uit de context hebben afgeleid… De Morgen ging nog een stukje verder in de politiek correcte schurftigheid: daar suggereerde men zelfs heel fijntjes dat die brute aanval wel uitgelokt zou zijn door racistische opmerkingen.

Waar zijn de rode broeders en hogepriesters nu om hun nummertje op te voeren over de verrijking van de multuculturel maatschappij?Zoals gewoonlijk verdwijnen ze in de koellissen van de lafheid.Bewijst dat zij rascisten zijn op het hoogste niveau welke zich keren tegen hun eigen cultuur.Ook de media hebben hier het bewijs geleverd dat ze klaar zijn om de ganse westerse cultuur te verraden met "de morgen "op kop.Hopelijk komen er ook eens rechtbanken om deze verraders te veroordelen...
Oud 15 januari 2008, 17:43   #53
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

op de VRT zeiden ze dat de trainer en spelers 'slechts' lichtgewond geraakte.
En de vechtpartij was zogezegd ook al lang op voorhand uitgelokt
Oud 15 januari 2008, 18:21   #54
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Allochtoon geweld gecensureerd

15.01.2008 11.43u - Het voorbije weekend werd de scholierenploeg ‘V&O United’ uit Merksem na afloop van de wedstrijd in elkaar geslagen door allochtonen die het veld bestormden. Heel wat spelertjes moesten met verwondingen naar de spoedafdeling van een ziekenhuis gebracht worden. Ook de trainer kreeg de volle laag. We citeren een stukje uit zijn getuigenis in Gazet van Antwerpen: “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen werkonbekwaam. Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu's op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.” De aanvallers gooiden en sloegen ook met bakstenen. Gazet van Antwerpen berichtte uitvoerig en eerlijk over dit schokkende incident, in één editie zelfs met een artikeltje op de voorpagina. De volgende dag werd het bericht overgenomen door de Standaard en het Nieuwsblad, dit keer op de binnenpagina’s. Maar intussen had de censuur toegeslagen: de vermelding dat die meute geweldenaren volledig uit allochtonen bestond, was netjes weggeknipt. Al zullen oplettende lezers dat wel uit de context hebben afgeleid… De Morgen ging nog een stukje verder in de politiek correcte schurftigheid: daar suggereerde men zelfs heel fijntjes dat die brute aanval wel uitgelokt zou zijn door racistische opmerkingen.

Waar zijn de rode broeders en hogepriesters nu om hun nummertje op te voeren over de verrijking van de multuculturel maatschappij?Zoals gewoonlijk verdwijnen ze in de koellissen van de lafheid.Bewijst dat zij rascisten zijn op het hoogste niveau welke zich keren tegen hun eigen cultuur.Ook de media hebben hier het bewijs geleverd dat ze klaar zijn om de ganse westerse cultuur te verraden met "de morgen "op kop.Hopelijk komen er ook eens rechtbanken om deze verraders te veroordelen...

De politiek correcte schurftigheid van links : dat je heb heel goed verwoord.
Het electoraat begint ook steeds meer de neus op te halen wanneer dat volkje in de buurt komt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 21:05   #55
Winterhamer
Banneling

Standaard

Als men over allochtonen zeikt haalt men altijd de autochtone voetbal hooligans erbij

Die tijd is nu ook voorbij nadat we in Belgie En Nederland hebben gezien dat als allochtonen de voetbal hooligan zijn het tien keer erger is.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 21:07   #56
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus het louter vermelden van gewelddaden gepleegd door allochtonen (in groep) is een haatpost Filosoof?

Waarom haat jij het zo als de geweldcultuur van steeds dezelfde categorie allochtonen in het nieuws komt? Moet de realiteit gemaskeerd worden omdat ze niet in je progressieve visie past?

Wat indien een allochtone ploeg van voetballertjes aangevallen zou geweest zijn door een stel autochtone hyena's? Moet er dan ook gezwegen worden?
precies, als het omgekeerd was zou het nu zelfs op de Nederlandse tv zijn.
Oud 15 januari 2008, 21:16   #57
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het louter vermelden van gewelddaden gepleegd door allochtonen (in groep) is een haatpost Filosoof?

Waarom haat jij het zo als de geweldcultuur van steeds dezelfde categorie allochtonen in het nieuws komt? Moet de realiteit gemaskeerd worden omdat ze niet in je progressieve visie past?

Wat indien een allochtone ploeg van voetballertjes aangevallen zou geweest zijn door een stel autochtone hyena's? Moet er dan ook gezwegen worden?
Citaat:
Ach, voor de "Marokkanen" waren de Italianen de zondebokken, daarvoor de joden en verder continu de Walen en de franskiljons, de "boerkens", die van 't stad...
ja want de italianen zorgde voor zoveel criminaliteit

kom eens inhoudelijk terug, je ontwijk alles
Oud 15 januari 2008, 23:22   #58
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wij kunnen missen echter zijn allochtonen-aanbidders & eigen volk haters die zich voor filosofen nemen, maar die alleen nonsens verspreidden...Het soort mensen wiens enige talent erin bestaat om van goed eten stront te maken...Ik wil natuurlijk niemand bij name noemen: wie het schoentje past, trekke het aan

Laatst gewijzigd door forumspook : 15 januari 2008 om 23:26.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 23:45   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politiek correcte schurftigheid van links : dat je heb heel goed verwoord.Het electoraat begint ook steeds meer de neus op te halen wanneer dat volkje in de buurt komt.
Gewone copy/paste zonder bronvermelding...
dit is de bron:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Zo gevonden...

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 januari 2008 om 23:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 00:02   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Heb je voorbeelden van 30 Italianen die ooit een kindervoetbalploeg in elkaar sloegen met messen en paraplu's? Of Joden die met zijn zevenen een jongen van 12 in elkaar sloegen en met vuurwerk bestookten?

Als je een dergelijk voorbeeld uit de voorbije honderd jaar gevonden hebt, zal ik eens naar je afgezaagde filosofie luisteren.

Tot dan hoor je thuis in het vakje "verongelijkte zeuren".
Precies waar ie thuishoort
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be