Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2008, 22:47   #281
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Plus al de vleiers die niet geaarzeld hebben om hem een mes in de rug
te steken.

Frank heeft zijn leven gewijd aan het VB vanaf 1977.

Zijn voorzitterschap heeft hem in zijn persoonlijk leven
geen gouden eieren gelegd.

Hij was al die intriges kotsbeu en ik kan dit wel ergens verstaan.

Een ding heeft hij zeker met mij gemeen : TROUW en nog eens TROUW.

En al die roddels die over hem nu de ronde doen maar die in feite
lasterlijke leugens zijn. Maar mede aangebracht door mensen binnen
het VB.

Om van te kotsen!

Laten wij niet vergeten dat het voorzitterschap van het VB onbetaald
is en dat Frank zeer veel opofferingen in zijn persoonlijk leven heeft
gebracht omwille van zijn ideaal.

Frank! Het gaat u goed in het verdere leven. Karel had de juiste
man gekozen. Maar er is inderdaad een tijd van komen en gaan!
Het is eenzaam aan de top met zoveel mensen rond U. Dat is een regel die op alle organisaties slaat. Alle respect voor Frank Vanhecke en alle begrip dat hij na 12 jaar wat rust wil uit de schijnwerpers.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 22:50   #282
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Google gebruik ik regelmatig op internet.

Maar jij goochelt en dan nog bij Blokkwatch!!
Ja, dan moet je van niets meer verschieten.
What's in a name?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 22:52   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zag Frank van Hecke drie keer in mijn leven live in actie.
Een eerste keer op de ijzerbedevaart waar een rel uitbrak omdat een paar mensen uit een stoet werden geplukt net op het ogenblik dat zij over een Belgische vlag liepen die op de grond lag.
Van Hecke heeft daar met de politie onderhandeld en de gemoederen bedaard.

De tweede keer dat ik hem tegen het lijf liep was op een verboden betoging in Linkebeek.

De derde keer vond plaats op een brug in Gent waar een tv-zender de Vlaamsgezinden die voor een onafhankelijk Vlaanderen waren had opgeroepen aanwezig te zijn. Hans van de Cauter was er trouwens ook. Ik hoorde hem pal voor de camera 'domme flamingant' tegen iemand roepen.

De twee laatste keren was Marie-Rose Morel er ook bij. Een geheim liefdeskoppel zou echter in bed gezeten hebben inplaats van daar zijn tijd te spenderen.

Frank van Hecke heeft op mij alle drie de keren de indruk nagelaten dat hij een beschaafd, voornaam mens is.
Hij zal allicht niet lezen wat ik hier schrijf, maar ook al ben ik geen overtuigde VB-er, mijn respect heeft hij beslist.

Laat mij maar weten of Frank van Hecke gehuldigd wordt ten afscheid. Voor één keertje wil ik dat graag meemaken.
Oud 15 januari 2008, 22:54   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
What's in a name?
Vermits je het niet lijkt door te hebben. Het gaat niet over een naam, System.
Oud 15 januari 2008, 22:55   #285
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Plus al de vleiers die niet geaarzeld hebben om hem een mes in de rug
te steken.

Frank heeft zijn leven gewijd aan het VB vanaf 1977.

Zijn voorzitterschap heeft hem in zijn persoonlijk leven
geen gouden eieren gelegd.

Hij was al die intriges kotsbeu en ik kan dit wel ergens verstaan.

Een ding heeft hij zeker met mij gemeen : TROUW en nog eens TROUW.

En al die roddels die over hem nu de ronde doen maar die in feite
lasterlijke leugens zijn. Maar mede aangebracht door mensen binnen
het VB.

Om van te kotsen!

Laten wij niet vergeten dat het voorzitterschap van het VB onbetaald
is en dat Frank zeer veel opofferingen in zijn persoonlijk leven heeft
gebracht omwille van zijn ideaal.

Frank! Het gaat u goed in het verdere leven. Karel had de juiste
man gekozen. Maar er is inderdaad een tijd van komen en gaan!
F. Vanhecke heeft eieren voor zijn geld gekozen. Hij ging weg omdat hij de nederlaag voelt aankomen bij de volgende verkiezingen. Meer moet men daar allemaal niet achter zoeken. Intriges zijn er altijd geweest. In elke partij. Men wordt op de eerste plaats afgeschoten door zijn eigen partijgenoten en dan pas door de tegenstanders van een andere partij. Dat is overal zo.

Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2008 om 22:56.
Oud 15 januari 2008, 22:58   #286
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
. Collaboratie echter was meewerken aan de de misdaad met misdadigers..
Daar kun je terecht zo over oordelen.
Maar dat geldt dan natuurlijk ook voor iedereen die collaboreerde, inbegrepen de hogere belgische kringen waaronder de koning en de waalse staalindustrie.
En dat geldt dan ook voor alle collaborateurs en wapenleveranciers aan het communisme. En dat is een heel lange lijst.

En wie is vandaag dapper genoeg om China te veroordelen omwille van het uitroeien van Tibetanen en hun zeer merkwaardige cultuur?
Zelfs de paus waagde het niet om de Dalai Lama te ontvangen om China niet te mishagen.

Ik verafschuw de misdaden van de nazies, maar ook alle andere. En ik moet kotsen van al die scherpslijpers en hun dubbele standaard. Die hun ogen sluiten voor alle misdaden van heel de wereld, maar meer dan een halve eeuw na de feiten alleen Staf Declerck met de vinger wijzen.
Oud 15 januari 2008, 22:59   #287
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
F. Vanhecke heeft eieren voor zijn geld gekozen. Hij ging weg omdat hij de nederlaag voelt aankomen bij de volgende verkiezingen. Meer moet men daar allemaal niet achter zoeken. Intriges zijn er altijd geweest. In elke partij.
Van Hecke maakte plaats voor de volgende voorzitter omdat dit het beste was voor zijn partij.
De volgende verkiezingen zullen trouwens bewijzen dat Van Hecke geen Steve Stevaert is en dat enkel je eigen wensdromen vals waren.
Oud 15 januari 2008, 23:00   #288
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik verafschuw de misdaden van de nazies, maar ook alle andere.
Citaat:
En ik moet kotsen van al die scherpslijpers en hun dubbele standaard. Die hun ogen sluiten voor alle misdaden van heel de wereld, maar meer dan een halve eeuw na de feiten alleen Staf Declerck met de vinger wijzen.
Ik kots mee.
Oud 15 januari 2008, 23:02   #289
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik verafschuw de misdaden van de nazies, maar ook alle andere.

Ik kots mee.
Dan bent u nu samen collectief aan het overgeven. Dat kan wel eens een slecht geweten luchten.

Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2008 om 23:10.
Oud 15 januari 2008, 23:05   #290
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bent u nu samen collectief aan het overgeven. Dat kan wel eens een slecht geweten luchten.
Over mijn geweten en dat van Luc hoef jij je geen zorgen te maken. Haatdragenden zoals de club waar jij je mosterd haalt zouden beter hun eigen geweten eens grondig onderzoeken.
Oud 15 januari 2008, 23:05   #291
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
F. Vanhecke heeft eieren voor zijn geld gekozen. Hij ging weg omdat hij de nederlaag voelt aankomen bij de volgende verkiezingen. Meer moet men daar allemaal niet achter zoeken. Intriges zijn er altijd geweest. In elke partij. Men wordt op de eerste plaats afgeschoten door zijn eigen partijgenoten en dan pas door de tegenstanders van een andere partij. Dat is overal zo.
Ben jij helderziende?
De kernthema's van het VB zijn Vlaamse autonomie, de transfers, de onveiligheid en de islamisering.
Waarschijnlijk zal het octopus-gezelschap geen (goed) resultaat opleveren voor de Vlamingen. De transfers verhogen nog steeds, de onveiligheid blijft een groot peobleem, islam en terroristen zijn niet uit het nieuws.
Waarop is jou voorspelling van een VB-nederlaag gebaseerd?
Oud 15 januari 2008, 23:09   #292
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee laatste keren was Marie-Rose Morel er ook bij. Een geheim liefdeskoppel zou echter in bed gezeten hebben inplaats van daar zijn tijd te spenderen.
Het is niet omdat 2 mensen er een geheime relatie op na houden, dat ze daarom 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 in bed moeten liggen, toch?

Citaat:
Frank van Hecke heeft op mij alle drie de keren de indruk nagelaten dat hij een beschaafd, voornaam mens is.
En mensen die een beschaafde indruk nalaten, houden er nooit geheime liefdesrelaties op na?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 23:12   #293
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Over mijn geweten en dat van Luc hoef jij je geen zorgen te maken. Haatdragenden zoals de club waar jij je mosterd haalt zouden beter hun eigen geweten eens grondig onderzoeken.
Het verwondert mij tenzeerste dat u zich gewaardigt me een antwoord te geven. Ik dacht dat ik op uw negeerlijst stond. Erg beginselvast bent u alvast niet.
Oud 15 januari 2008, 23:12   #294
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Vanhecke is in de eerste plaats politicus. (raspoliticus zelfs)
Hij zal het onderhuidse gejudas binnen de partij ondertussen kotsbeu zijn. (ik kijk uit naar z'n memoires)
En de bui hangt er; willen of niet... En dan doen politici een 'Stevaertje'; niks zo erg als een verkiezing té lang op post blijven. Geeft altijd een bittere toets zo aan het eind van een -voor het overige indrukwekkende- carrière.

Ik mag 's mans gedachtengoed hoegenaamd niet, maar de manier waarop hij die partij samen heeft weten houden, verdient enig ontzag.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 23:13   #295
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij helderziende?
De kernthema's van het VB zijn Vlaamse autonomie, de transfers, de onveiligheid en de islamisering.
Waarschijnlijk zal het octopus-gezelschap geen (goed) resultaat opleveren voor de Vlamingen. De transfers verhogen nog steeds, de onveiligheid blijft een groot peobleem, islam en terroristen zijn niet uit het nieuws.
Waarop is jou voorspelling van een VB-nederlaag gebaseerd?
U zegt waarschijnlijk, maar u bedoelt hopelijk.
Oud 15 januari 2008, 23:16   #296
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Vanhecke is in de eerste plaats politicus. (raspoliticus zelfs)
Hij zal het onderhuidse gejudas binnen de partij ondertussen kotsbeu zijn. (ik kijk uit naar z'n memoires)
En de bui hangt er; willen of niet... En dan doen politici een 'Stevaertje'; niks zo erg als een verkiezing té lang op post blijven. Geeft altijd een bittere toets zo aan het eind van een -voor het overige indrukwekkende- carrière.

Ik mag 's mans gedachtengoed hoegenaamd niet, maar de manier waarop hij die partij samen heeft weten houden, verdient enig ontzag.
Misschien, maar u spreekt uzelf tegen. Een 'raspoliticus' heeft een olifantenhuid. Anders houdt men het er niet lang uit. Politiek is la comedia del arte. En mensen zoals u, die trappen er in.

Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2008 om 23:17.
Oud 15 januari 2008, 23:21   #297
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, maar u spreekt uzelf tegen. Een 'raspoliticus' heeft een olifantenhuid. Anders houdt men het niet lang uit. Politiek is la comedia del arte. En mensen zoals u, die trappen er in.
Ik trap 'er' allang niet meer in, System.

Als putje bij paaltje komt, bestaat er bitter weinig 'oprecht' idealisme in de politiek. Ik wil gerust nog de hypothese aannemen dat Vanhecke zoiets had als een 'politieke roeping', maar uiteindelijk volgt hij nu de wijsheid die VDB zo mooi wist te verwoorden: 'Teveel is trop, en trop is teveel'

Kortom, hij doet een 'Stevaertje'; niet geheel oneervol me dunkt.
Het verschil met de hopman van de sossen is wel dat hij zich niet meteen in het goedbetaalde prepensioenbaantje kan laten benoemen. Die pil is dus niet verguld. Maar het principe is hetzelfde. De mayonnaise is aan het schiften geslagen bij het VB.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 23:24   #298
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Het is niet omdat 2 mensen er een geheime relatie op na houden, dat ze daarom 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 in bed moeten liggen, toch?
Mensen die een druk leven hebben én getrouwd zijn hebben geen 24 op 24 uur de kans om aan een geheime liefde te besteden. Dat zijn eerder gelegenheidsdieven. Morel en Van Hecke maakten dus geen gebruik van de gelegenheden waar ik hen tegenkwam.

Citaat:
En mensen die een beschaafde indruk nalaten, houden er nooit geheime liefdesrelaties op na?
Van Hecke heeft op mij alle drie de keren dat ik hem bezig zag een beschaafde indruk nagelaten. Dat heeft dus niets te maken met een eventuele geheime liefdesrelatie. Ik was waar hij zijn moest als voorzitter van een onafhankelijkheidspartij. D�*t bedoelde ik.
Een geheime relatie maakt van een mens trouwens geen onbeschofterik. Of zijn voor jou soms als die belgicistische politici die effectief voor een andere relatie kozen onbeschaafd?
Oud 15 januari 2008, 23:24   #299
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kun je terecht zo over oordelen.
Maar dat geldt dan natuurlijk ook voor iedereen die collaboreerde, inbegrepen de hogere belgische kringen waaronder de koning en de waalse staalindustrie.
En dat geldt dan ook voor alle collaborateurs en wapenleveranciers aan het communisme. En dat is een heel lange lijst.

En wie is vandaag dapper genoeg om China te veroordelen omwille van het uitroeien van Tibetanen en hun zeer merkwaardige cultuur?
Zelfs de paus waagde het niet om de Dalai Lama te ontvangen om China niet te mishagen.

Ik verafschuw de misdaden van de nazies, maar ook alle andere. En ik moet kotsen van al die scherpslijpers en hun dubbele standaard. Die hun ogen sluiten voor alle misdaden van heel de wereld, maar meer dan een halve eeuw na de feiten alleen Staf Declerck met de vinger wijzen.
U moet niet de misdaad van de collaboratie proberen te verantwoorden door te verwijzen naar andere misdaden.

Dat is hetzelfde als dat u zou zeggen: ja, ik heb het huis in brand gestoken, maar mijn buurman heeft het ook gedaan met een ander huis. We hebben het hier niet over de Chinezen of de Tibetanen.
Oud 15 januari 2008, 23:26   #300
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Hecke maakte plaats voor de volgende voorzitter omdat dit het beste was voor zijn partij.
Frank Vanhecke was nochtans zelf een heel andere mening toegedaan toen hij zich kandidaat stelde in december (of alleszins toch zei zich kandidaat te zullen stellen).

Een geprikkelde reactie van Annemans en Dewinter volgde en plots, zomaar, gooit Vanhecke de handdoek in de ring. Merkwaardig. De VB-kopstukken spreken trouwens zelf over Valkeniers als zijnde een 'consensuskandidaat', wat duidelijk aangeeft dat er over Vanhecke geen consensus bestond.

Nee, er zit of zat duidelijk een haar in de boter bij 't VB. Ik zou daar niet al te naïef over doen.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be