![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar kom, ik zal vijf minuten moeite doen. Maar ook niet meer dan dat. Citaat:
Verder is m'n vraag of dit bedoeld is als tijdloos bevel, dan wel als concrete aanmaning in de concrete situatie waarin Mohammed - pardon God - dit aan de volgelingen zou meegedeeld hebben? Als je wat zoekt op het net, zie je dat er verschillende interpretaties van deze vers zijn, sommige met een serieuze draai. En dat is het punt: er bestaan verschillende interpretaties. 't Maakt niet uit of die nu juist zijn of niet, of zelfs consistent of niet. Misschien zijn er geen consistente vredelievende interpretaties van dat fragment (nuja, expliciet opgeroepen tot geweld wordt er in dat fragment ook niet, maar in andere die je allicht al snel zult aanhalen wel). Ik zie enkel dat de fundamentalistische interpretatie van Smiley door miljoenen moslims niet gevolgd wordt, en ik heb nog geen doorslaggevende reden gezien om hen - zelf atheïst zijnde - als minder echte moslims te beschouwen. (A propos: ik trek de islam ook niet voor hoor. Hoe sneller het godsgeloof van de wereld verdwijnt, hoe beter. Al zie ik het niet zo snel gebeuren, en hangt het er natuurlijk van af waardoor het opgevolgd wordt.)
Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 20:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 22:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet niet doen alsof ik problemen onder de mat wil vegen, hoor.
Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 22:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij moet niet doen alsof ik eender welke religie genegen ben.
![]() |
#87 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 Dat is de hoofddoek volgens de koran, een hoofddoek wordt echter vaak nog om totaal andere redenen gedragen. Omwille van een identiteitsgevoel bijvoorbeeld, of als acte van rebelsheid (geloof het of niet, en ga praten met moslimmeisjes die er één dragen), sommigen vinden het gewoon hip om een hoofdoek te dragen (kijk maar naar de hippe combinaties die ze maken ![]() 3 Neen, dat is geen zwakke redering, pak de vrouwenonderdrukking aan, en het hoofddoekdebat wordt slechts bijzaak. Je moet gewoon oorzaak en gevolg gescheiden kunnen houden. De hoofddoek is niet de oorzaak van de vrouwenonderdrukking maar een gevolg. 4 Door de economische situatie te veranderen en toekomstperspectieven te bieden voor iedereen + mensen uit de marginalitieit te halen, ook met bijvoorbeeld een spreidingsbeleid. Ik weet dat het erg oncontoversieel is wat ik hier zeg (zeker voor een linkse) maar ik ben er ook van overtuigd dat om uit een armencultuur of uit de marginalitieit te geraken mensen ook werkelijk uit de marginale omgeving moeten worden getrkken. Van bij het begin concentratiescholen dus tegengaan, spreiden van waar mensen wonen, mensen met een armencultuur ook tussen mensen laten wonen die niet in de marginalitieit leven enz. Economische perspectieven dus, of positieve elementen, gecombineerd met spreiding om ook de culturele aspecten aan bod te laten komen. 5. Ik wil in geen geval een communistische dictatuur zoals china verdedigen. Maar dat dit communisme negatief is, wil nog niet zeggen dat ht huidige kapitalisme positief is. eengemaakte kracht voor de stridj voor rechtvaardigheid van alle werknemers, laat ons zien dat we veel minder verschillen en veel meer gelijk hebben dan we aanvankelijk meekregen in de huidige samenleving. De meeste verschillen tussen mannen en vrouwen zijn immers genderbepaald, dat betekent dat ze door opvoeding bepaald zijn. Een vrouw mag dan wel kinderen baren, hierna kan de man hier vengoed mee voor zorgen als de vrouw. Het baren van kinderen kan toch geen reden zijn dat alleen de vrouw voor de kinderen moet zorgen, of meer dan de man, dat een vrouw minder verdient, dat een vrouw in het huishouden alles moet doen, dat een vrouw onderdrukt mag worden, enz. Op elk opvoedkundig vlak moeten vrouwen en mannen dezelfde rechten kennen.
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik dat dan gedaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door een andere godsdienst, waar ik evengoed niks meer mee te maken wil hebben, tegenover de islam te zetten lijkt het daar wel op, ja. Ik heb geen trek om de ene religie, die ik vrijwillig achter mij mócht laten, tegen een andere in te ruilen die me op een dag misschien met geweld opgedrongen wordt. Mijn stiefdochter loopt nu al met een hoofddoek door bepaalde delen van Brussel om niet lastig gevallen te worden door aanhangers van de islam.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 januari 2008 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dan heb ik je onbedoeld een verkeerde indruk gegeven: ik heb gewoon een overzicht gegeven van het basisassortiment, en proberen uit te leggen hoe ik uit dat assortiment m'n "keuze" maakte.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het probleem van de onderklasse, zeer schrijnend en compleet wetteloos.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stiefdochter wordt enkel lastig gevallen door islamaanhangers en alleen als ze zonder hoofddoek door bepaalde wijken van Brussel moet voor haar werk.
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist. Maar meestal door de overheid èn door links onder het tapijt geveegd.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bertje zijn oogjes zien glinsteren ![]() In HUMO beweert hij zelfs geen mongool te zijn... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() De linkse filosoof Lévy beweert dat de linksen geen kritiek mogen uitoefenen op de Islam…
Schijnbaar klopt dat... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, Lévy... Als dat al een filosoof is, is het slecht gesteld met de Franse wijsbegeerte. ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 januari 2008 om 14:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij denkt het volgende concept gevonden te hebben om niet helemaal van de kaart geveegd te worden de volgende verkiezingen. Hoop doet leven.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk Knuppel, gelijk wat dat 'm doet, gelijk voor welke partij het 'm doet, gelijk of hij nu zijn rode, zijn blauwe, zijn groene of desnoods zijn gele broek met bruine strepen afsteekt: als hij nu WEER EENS MINISTER wordt, dan vind ik dat hij tenminste in het Guinness Book moet vermeld worden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe ga je het rekord noemen dat hij brak?
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de volksunie iets er nog tussenin dacht ik? dan iets van ID2000? dan spirit? dan spa? en ondertussen blijft dienen gast toch altijd maar minister-van-iets hé?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |