Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 15:30   #101
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ah ok.

Maar kennen we dan linkse nationalisten die voor een onafhankelijk Vlaanderen gaan? En ik bedoel dan wel een Vlaamse republiek, niet een soviet Vlaanderen.
linkse nationalisten zijn de enigen die consequente nationalisten zijn en voor de echte onafhankelijkheid gaan.
Dat is namelijk een soeverein Vlaanderen, geen Vlaanderen van gattenlikkers van het mondiaal grootkapitaal.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:35   #102
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
het veebee is nochtans de partij die altijd zegt dat ze de enige consequente 'vlaamse en dus rechtse' partij is.

Nu ja, een partij die bestuurd wordt door mentaal gehandicapten zegt wel meer belachelijke dingen.
Jongens, jongens ... Het niveau ligt weer eens hoog bij de liberaalhatende 'Vlaams' ''nationalisten''.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:36   #103
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
linkse nationalisten zijn de enigen die consequente nationalisten zijn en voor de echte onafhankelijkheid gaan.
Dat is namelijk een soeverein Vlaanderen, geen Vlaanderen van gattenlikkers van het mondiaal grootkapitaal.
De Vee-es-bee is blijkbaar de partij die altijd zegt dat ze de enige consequente 'vlaamse en dus linkse' partij is.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 22 januari 2008 om 15:40.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:37   #104
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

die opmerking over het vb heb ik er weer uitgehaald, we hebben het tenslotte over het vb en niet over de BUB eh.
Oud 22 januari 2008, 15:38   #105
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en het is een feit dat links nationaal consequenter is dan rechts nationaal. Liberalisme is per definitie anti-nationaal in de huidige globaal-kapitalistische context terwijl links de nadruk legt op gemeenschap en collectiviteit (zoals de natie).
Oud 22 januari 2008, 15:40   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
een onafhankelijk Vlaanderen gaat zo welvarend en kapitaalkrachtig zijn, dat er geen linkse (lees arme arbeider) meer overblijft !

is dat nu goed of slecht, Pelgrim ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:40   #107
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en het is een feit dat links nationaal consequenter is dan rechts nationaal. Liberalisme is per definitie anti-nationaal in de huidige globaal-kapitalistische context terwijl links de nadruk legt op gemeenschap en collectiviteit (zoals de natie).
Het is wel grappig hoe de hevigste anti-liberalen hier telkens komen verkondigen wat het liberalisme nu eigenlijk is.

Ik persoonlijk vind communisme zever. Als ik nu ga verkondigen wat het communisme precies inhoudt in allerlei threads, ga jij mijn uitspraken omtrent communisme dan nog au serieux nemen?
Oud 22 januari 2008, 15:41   #108
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
die opmerking over het vb heb ik er weer uitgehaald, we hebben het tenslotte over het vb en niet over de BUB eh.
Goed, die uitspraak ging er inderdaad een beetje over.
Oud 22 januari 2008, 15:41   #109
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Zo zie je maar dat samenwerking op Vlaams nationale basis nog ver weg is... Ook hier tijdens deze discussie kan je vaststellen dat rechts steeds de hand uitsteekt naar links en dat links een poging doet om rechts te diaboliseren.

Waarom is over dat ene punt (Vlaamse onafhankelijkheid bewerkstelligen) overeenkomen zo moeilijk?
Oud 22 januari 2008, 15:43   #110
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Rechts automatisch gelijkstellen met liberalisme is een dwaling. Is het Front National of de NPD liberaal? Ik dacht het niet. Het VB automatisch gelijkstellen met liberalisme is eveneens een dwaling (zie bv. de recente partijstandpunten over Nederlands in het onderwijs.)

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 22 januari 2008 om 15:47.
Oud 22 januari 2008, 15:46   #111
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Zo zie je maar dat samenwerking op Vlaams nationale basis nog ver weg is... Ook hier tijdens deze discussie kan je vaststellen dat rechts steeds de hand uitsteekt naar links en dat links een poging doet om rechts te diaboliseren.

Waarom is over dat ene punt (Vlaamse onafhankelijkheid bewerkstelligen) overeenkomen zo moeilijk?
Dat is nu net het probleem van bepaalde linkse Vlaams nationalistische partijen: ze stoten elke hand af. Elke hand die ook maar een beetje ruikt naar 'rechts', 'grootkapitaal', 'liberalisme', 'werkgeversgezindheid', ...

Als je een onafhankelijk Vlaanderen wil bereiken dat moet dat je prioriteit zijn, en geen ideologisch gezwets daarbij hanteren als maatstaf om te kijken hoe je er moet komen. Je moet je daarboven kunnen zetten, een onafhankelijk Vlaanderen is belangrijker.
Oud 22 januari 2008, 15:46   #112
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Rechts automatisch gelijkstellen met liberalisme is een dwaling. Is het Front National of de NPD liberaal? Ik dacht het niet. Het VB automatisch gelijkstellen met liberalisme eveneens een dwaling (zie bv. de recente partijstandpunten over Nederlands in het onderwijs.)
Vlaams Belang is inderdaad verre van een liberale partij.
Oud 22 januari 2008, 15:47   #113
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is nu net het probleem van bepaalde linkse Vlaams nationalistische partijen: ze stoten elke hand af. Elke hand die ook maar een beetje ruikt naar 'rechts', 'grootkapitaal', 'liberalisme', 'werkgeversgezindheid', ...

Als je een onafhankelijk Vlaanderen wil bereiken dat moet dat je prioriteit zijn, en geen ideologisch gezwets daarbij hanteren als maatstaf om te kijken hoe je er moet komen. Je moet je daarboven kunnen zetten, een onafhankelijk Vlaanderen is belangrijker.
Correct. En daarna zien we wel verder.
Oud 22 januari 2008, 15:52   #114
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een onafhankelijk Vlaanderen gaat zo welvarend en kapitaalkrachtig zijn, dat er geen linkse (lees arme arbeider) meer overblijft !
op basis waarvan heb je dat bedacht? De fabeltjeskrant van meneer de uil?

Citaat:
is dat nu goed of slecht, Pelgrim ?
Ik kom dus tot de conclusie dat je tegen een onafhankelijk Vlaanderen bent. Dat weet ik dan ook weeral.
Oud 22 januari 2008, 15:53   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel grappig hoe de hevigste anti-liberalen hier telkens komen verkondigen wat het liberalisme nu eigenlijk is.

Ik persoonlijk vind communisme zever. Als ik nu ga verkondigen wat het communisme precies inhoudt in allerlei threads, ga jij mijn uitspraken omtrent communisme dan nog au serieux nemen?
Je hebt geen tegenargument gegeven. Wie voor een liberaal beleid is is tegen overheidspretentie die de marktwerking (en dus het grootkapitaal) verstoort. En dus per definitie ook tegen een onafhankelijke soevereine Vlaamse staat die over de eigen sociaal-economische hefbomen beschikt.
Nu liberaal zijn betekent per definitie globalistisch en dus antivlaams zijn.
Oud 22 januari 2008, 15:54   #116
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

rechts steekt helemaal niet de hand uit. Rechts steekt alleen de hand uit naar links wanneer links braaf de mond houdt en zwijgt over alle themas. Welnu, met zogenaamde vlaamsgezinden die Vlaanderen op een plateau aanbieden aan het grootkapitaal wil ik nooit of te nimmer samenwerken als ik me aan hun versie van 'Vlaanderen' moet conformeren.
Oud 22 januari 2008, 15:57   #117
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Jongens, jongens ... Het niveau ligt weer eens hoog bij de liberaalhatende 'Vlaams' ''nationalisten''.
waarom? Pelgrim heeft gelijk, het VB stelt vlaams gelijk met rechts.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 16:00   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
op basis waarvan heb je dat bedacht? De fabeltjeskrant van meneer de uil?

Ik kom dus tot de conclusie dat je tegen een onafhankelijk Vlaanderen bent. Dat weet ik dan ook weeral.

dat moet dan diezelfde krant zijn waar jij
Citaat:
uithaalde ....

slecht geslapen Pelgrim ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 16:01   #119
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Rechts steekt helemaal geen hand uit. Ik stel vast dat het VB de Vlaamse strijd gelijk stelt met de ijver voor een "rechts Vlaanderen". Dikke zever, ik wil helemaal geen belastingsverlaging of privatizeringen, en dat heeft nu eens niks met volksnationalisme te maken. Niks, noppes, nada.
Trouwens, kom aub niet af met veralgemeningen zoals "rechts wilt dit", "links doet dat". Praat concreet over partijen, personen, standpunten, etc.
Want wat voor de éen "links" is, is dat bijvoorbeeld voor de ander helemaal niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 16:01   #120
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
rechts steekt helemaal niet de hand uit. Rechts steekt alleen de hand uit naar links wanneer links braaf de mond houdt en zwijgt over alle themas. Welnu, met zogenaamde vlaamsgezinden die Vlaanderen op een plateau aanbieden aan het grootkapitaal wil ik nooit of te nimmer samenwerken als ik me aan hun versie van 'Vlaanderen' moet conformeren.
Onjuist, "rechts" steekt de hand niet uit naar "links" wanneer links constant begint te zeveren dat diezelfde rechtsen 'handlangers van het grootkapitaal' zijn, dat zijzelf 'consequentere Vlamingen' zijn, enzovoorts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be