Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 23 januari 2008, 07:50   #341
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
NVA zou best z'n eigen weg gaan in plaats van binnen een kartel z'n stempel te drukken op een partij die niet Vlaamsnationalistisch is.
Dat is de natte droom van de VLD en andere Belgisch-nationalisten, natuurlijk: de macht van het kartel breken en zo zelf terug op het voorplan komen. Als ik De Wever was, zou ik hen dat niet gunnen.

Als de NVA het kartel verlaat, dan moet het niet zijn om "zijn eigen weg te gaan", maar om het onmogelijk te maken dat de CD&V haar verkiezingsprogramma verloochent en met dat verraad dan het mooie weer gaat maken.

Zonder NVA kan de CD&V haar leidende rol wel vergeten en valt ze terug op het niveau van de VLD. Ze kan dus de regeringsvorming onder leiding van een door het ACV gekaapte CD&V verijdelen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 07:59.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 07:52   #342
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De laatste 7 maanden op vakantie geweest?
Die laatste 7 maanden zijn wel definitief afgesloten.

Nu spreekt Leterme over "van België houden", meer geld voor Brussel, uitbreiding van de invloed van Brussel, herfederalisering van belangrijke bevoegdheden, de "onaanraakbare interpersonele solidariteit" etc.

Me dunkt dat de CD&V hier een zware bocht terug naar het verleden gemaakt heeft. Lang zal je dat niet meer kunnen negeren.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 07:57.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 07:55   #343
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik weet ook, denk maar aan twee jaar geleden ivm BHV, dat de VLD een zeer twijfelachtige partner is.

...

Niet vergeten dat onze zo geprezen premier 8 jaar alles voor zich uitgeschoven heeft, alles heeft laten rotten, dat de begrotingen veel gebakken lucht bevatten, dat er nog lijken uit de kast zullen vallen.
De gelijkenissen tussen VHS en Leterme beginnen anders pijnlijk duidelijk te worden. Het ziet er naar uit dat Yves een Guyke aan het doen is: een opvallend verkiezingssucces boeken met een uitgesproken Vlaams programma en met dat succes dan het Belgisch nationalisme gaan versterken.

Het enige verschil tussen Yves en Guy zijn die 7 maanden.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:15   #344
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de NVA het kartel verlaat, dan moet het niet zijn om "zijn eigen weg te gaan", maar om het onmogelijk te maken dat de CD&V haar verkiezingsprogramma verloochent en met dat verraad dan het mooie weer gaat maken.

Zonder NVA kan de CD&V haar leidende rol wel vergeten en valt ze terug op het niveau van de VLD. Ze kan dus de regeringsvorming onder leiding van een door het ACV gekaapte CD&V verijdelen.
Als je Bart Dewever een paar dagen geleden op de radio gehoord had, dan wist je dat ook dit er niet inzit.
Oud 23 januari 2008, 08:16   #345
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De gelijkenissen tussen VHS en Leterme beginnen anders pijnlijk duidelijk te worden. Het ziet er naar uit dat Yves een Guyke aan het doen is: een opvallend verkiezingssucces boeken met een uitgesproken Vlaams programma en met dat succes dan het Belgisch nationalisme gaan versterken.

Om in te kaderen!
Oud 23 januari 2008, 08:17   #346
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als je Bart Dewever een paar dagen geleden op de radio gehoord had, dan wist je dat ook dit er niet inzit.
Ik heb hem gehoord. De nieuwe regering wordt pas gevormd op 23 maart, en als de NVA meegaat zal een partijcongres dat moeten goedkeuren. Er is dus nog tijd om de CD&V weer klein te maken en de machtsgreep van het ACV te verijdelen.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:19   #347
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zal dus een andere keer geweest zijn want ik heb niets gehoord over wat jij hier zegt.
Oud 23 januari 2008, 08:22   #348
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om in te kaderen!
Dank je.

Die periode lijkt nu wel even afgesloten, maar ik ben ervan overtuigd dat die zeven maanden België voorgoed veranderd hebben. Ook al ziet wat komen gaat er niet goed uit, het is het begin van de omkering van de machtsverhoudingen in dit land geweest.

Als het in maart niet goed afloopt, dan is de conclusie imho dat de Vlamingen weliswaar een belangrijke stap gezet hebben, maar nog niet rijp waren om de klus af te maken.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 08:23.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:23   #349
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeg er nog bij dat je met 'de Vlamingen' zijn politici bedoelt en we zijn het eens.
Oud 23 januari 2008, 08:33   #350
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:

De stage die Yves aan het lopen is bij Guy doet hem blijkbaar deugd.
Hij leert bij.
straatrue is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:34   #351
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeg er nog bij dat je met 'de Vlamingen' zijn politici bedoelt en we zijn het eens.
Ik zal de kans om het met je eens te zijn nog even moeten uitstellen. Ik bedoel met "de Vlamingen" wel degelijk alle zes miljoen. Ik geloof niet echt in een machtige kaste die het arme volk keer op keer te kakken zetten. Ze doen wat ze denken dat ze zich kunnen permitteren: wij bepalen het kader.

Als er echt een onwankelbare meerderheid van Vlamingen was die niet afweek van haar wil om de foute machtsverhoudingen te beëindigen, dan had Leterme zijn beruchte interview van twee dagen terug er totaal anders uitgezien.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:34   #352
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dan dat de meerderheid van de Vlamingen al mentaal klaar is om actief de stap naar onafhankelijkheid te zetten? Ik deel dat optimisme niet. Maar gelukkig is dat niet zo belangrijk: het heeft er alle schijn van dat het vooral de apathie van de Vlaming is die een rol zal spelen in het verdwijnen van België.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:35   #353
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Die laatste 7 maanden zijn wel definitief afgesloten.

Nu spreekt Leterme over "van België houden", meer geld voor Brussel, uitbreiding van de invloed van Brussel, herfederalisering van belangrijke bevoegdheden, de "onaanraakbare interpersonele solidariteit" etc.

Me dunkt dat de CD&V hier een zware bocht terug naar het verleden gemaakt heeft. Lang zal je dat niet meer kunnen negeren.
deze post in kombinatie met die ervoor

die moet je mij eens uitleggen Kortaf

je pleit er tegen dat N-VA het kartel opblaast, maar je geeft ook toe dat de CD&V tanker gekeerd is ... hoe combineer je die twee ??

welke signalen heb jij dat het ACW zijn ijzeren greep terug zal lossen ? Vind je de logische uitstap van Leyman als antwoord op die ACW putch een blunder ?
Anna List is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:36   #354
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij en ik bepalen alvast dat kader niet.
Oud 23 januari 2008, 08:37   #355
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de natte droom van de VLD en andere Belgisch-nationalisten, natuurlijk: de macht van het kartel breken en zo zelf terug op het voorplan komen. Als ik De Wever was, zou ik hen dat niet gunnen.

ik bedoel dus : dat verijdelen van je laatste paragraaf, dat kan toch alleen maar door het kartel op te blazen voor devolgdende verkiezing ?! of zie jij dat anders ?
Anna List is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:38   #356
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je pleit er tegen dat N-VA het kartel opblaast, maar je geeft ook toe dat de CD&V tanker gekeerd is ... hoe combineer je die twee ??
Ik pleit er voor dat NVA het kartel opblaast om de juiste reden en op het juiste moment.

De juiste reden is: een regering onder ACV-leiding verijdelen. Dat kan de NVA, en dat kan ze makkelijk.

Het juiste moment is : de stemming in de kamer over een regeringsprogramma dat sterk afwijkt van het kartel-verkiezingsprogramma van 10 juni.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:39   #357
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

²
het zal u mss niet plezieren, maar ik had t niet beter kunnen zeggen

om diezelfde reden moet ik elke Vlaming dan ook vragen om nooit meer voor één van die valse partijen, die beiden een pest voor vlaanderen blijken te kiezen.
Anna List is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:39   #358
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij en ik bepalen alvast dat kader niet.
Ik denk van wel, we hebben beiden een aandeeltje van minstens één zes miljoenste. En waarschijnlijk iets meer, vermits we actief met politiek bezig zijn en onze mening niet voor onszelf houden.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:41   #359
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zal u mss niet plezieren
Toch wel. Hoe kunnen juiste stellingen anders dan me plezieren, zonder onderscheids des persoons?

Citaat:
om diezelfde reden moet ik elke Vlaming dan ook vragen om nooit meer voor één van die valse partijen, die beiden een pest voor vlaanderen blijken te kiezen.
CD&V lijkt me vooralsnog geen tweede VLD te zijn. Het kan zijn dat ze dat worden, maar het absolute nihilisme waarmee de VLD ons acht jaar gegeseld heeft zou je toch minimaliseren als je het gelijkstelde met de huidige houding van de CD&V.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 08:44.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 08:45   #360
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pleit er voor dat NVA het kartel opblaast om de juiste reden en op het juiste moment.

De juiste reden is: een regering onder ACV-leiding verijdelen. Dat kan de NVA, en dat kan ze makkelijk.

Het juiste moment is : de stemming in de kamer over een regeringsprogramma dat sterk afwijkt van het kartel-verkiezingsprogramma van 10 juni.
Ik hoop met jou mee dat je deze keer gelijk krijgt. Ik vrees echter dat de N-VA evenmin zal opstappen 'op het juiste moment' als de tsjeven het het juiste moment vonden om de N-VA te wippen onmiddelijk na verplichte stemming van de burgers.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be