![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ? | |||
Samengaan met Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
17 | 19,10% |
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
32 | 35,96% |
Als onafhankelijke partij opkomen |
![]() ![]() ![]() |
38 | 42,70% |
Samengaan met nog een andere partij |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,25% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de NVA het kartel verlaat, dan moet het niet zijn om "zijn eigen weg te gaan", maar om het onmogelijk te maken dat de CD&V haar verkiezingsprogramma verloochent en met dat verraad dan het mooie weer gaat maken. Zonder NVA kan de CD&V haar leidende rol wel vergeten en valt ze terug op het niveau van de VLD. Ze kan dus de regeringsvorming onder leiding van een door het ACV gekaapte CD&V verijdelen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
#342 |
Europees Commissaris
|
![]() Die laatste 7 maanden zijn wel definitief afgesloten.
Nu spreekt Leterme over "van België houden", meer geld voor Brussel, uitbreiding van de invloed van Brussel, herfederalisering van belangrijke bevoegdheden, de "onaanraakbare interpersonele solidariteit" etc. Me dunkt dat de CD&V hier een zware bocht terug naar het verleden gemaakt heeft. Lang zal je dat niet meer kunnen negeren. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 07:57. |
![]() |
![]() |
#343 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige verschil tussen Yves en Guy zijn die 7 maanden. |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#346 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb hem gehoord. De nieuwe regering wordt pas gevormd op 23 maart, en als de NVA meegaat zal een partijcongres dat moeten goedkeuren. Er is dus nog tijd om de CD&V weer klein te maken en de machtsgreep van het ACV te verijdelen.
|
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal dus een andere keer geweest zijn want ik heb niets gehoord over wat jij hier zegt.
#348 |
Europees Commissaris
|
![]() Dank je.
Die periode lijkt nu wel even afgesloten, maar ik ben ervan overtuigd dat die zeven maanden België voorgoed veranderd hebben. Ook al ziet wat komen gaat er niet goed uit, het is het begin van de omkering van de machtsverhoudingen in dit land geweest. Als het in maart niet goed afloopt, dan is de conclusie imho dat de Vlamingen weliswaar een belangrijke stap gezet hebben, maar nog niet rijp waren om de klus af te maken. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 08:23. |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg er nog bij dat je met 'de Vlamingen' zijn politici bedoelt en we zijn het eens.
#350 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij leert bij. |
|
![]() |
![]() |
#351 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er echt een onwankelbare meerderheid van Vlamingen was die niet afweek van haar wil om de foute machtsverhoudingen te beëindigen, dan had Leterme zijn beruchte interview van twee dagen terug er totaal anders uitgezien. |
|
![]() |
![]() |
#352 | |
Europees Commissaris
|
![]() Denk je dan dat de meerderheid van de Vlamingen al mentaal klaar is om actief de stap naar onafhankelijkheid te zetten? Ik deel dat optimisme niet. Maar gelukkig is dat niet zo belangrijk: het heeft er alle schijn van dat het vooral de apathie van de Vlaming is die een rol zal spelen in het verdwijnen van België.
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die moet je mij eens uitleggen Kortaf je pleit er tegen dat N-VA het kartel opblaast, maar je geeft ook toe dat de CD&V tanker gekeerd is ... hoe combineer je die twee ?? welke signalen heb jij dat het ACW zijn ijzeren greep terug zal lossen ? Vind je de logische uitstap van Leyman als antwoord op die ACW putch een blunder ? |
|
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij en ik bepalen alvast dat kader niet.
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#356 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De juiste reden is: een regering onder ACV-leiding verijdelen. Dat kan de NVA, en dat kan ze makkelijk. Het juiste moment is : de stemming in de kamer over een regeringsprogramma dat sterk afwijkt van het kartel-verkiezingsprogramma van 10 juni. |
|
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het zal u mss niet plezieren, maar ik had t niet beter kunnen zeggen om diezelfde reden moet ik elke Vlaming dan ook vragen om nooit meer voor één van die valse partijen, die beiden een pest voor vlaanderen blijken te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
#358 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk van wel, we hebben beiden een aandeeltje van minstens één zes miljoenste. En waarschijnlijk iets meer, vermits we actief met politiek bezig zijn en onze mening niet voor onszelf houden.
|
![]() |
![]() |
#359 | |
Europees Commissaris
|
![]() Toch wel. Hoe kunnen juiste stellingen anders dan me plezieren, zonder onderscheids des persoons?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: