Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 01:26   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mij lijkt het toch dat er al moslimwijken zijn, ook wel aandachtwijken genoemd!
Dus wat is nu uw punt?
Kunt u me in Antwerpen wijken aanwijzen waar Joden even dominant aanwezig zijn?
Aangezien ze tegenover moslims een veel kleinere groep zijn, is dit ook te merken binnen wijken, dus klopt het niet dat u stelt dat moslims niet dezelfde vrijheden hebben, of zelfs maar aan hen een vorm van integratie wordt verwacht, die niet ook van Joodse burgers wordt verwacht!
ik begrijp eerlijk gezegd nniet veel van dat tekstje van je

maar het komt me zo over dat je stelt van beide groepen, even ongeacht de andere problematiek, er net hetzelfde varwacht zou worden inzake integratie en net dezelfde vrijheid wordt gegeven ivm eigenheid... tot op die hoogte dat hun eigenzinnige wereldje wat al te veel in wordt opgemerkt hetzij in concentratie van bepaalde buurten hetzij algemeen in absolute grootorde van voorkomen

is het dat wat je bedoelde, alice ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 01:32   #42
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bedreigen? Waar heeft u dat vernomen?
En volgens u betekent dit dan dat moslims en Joden even weinig geintegreerd zijn???
Nochtans horen we veel harder, vaker en luider protesten van moslims dan van Joodse burgers!
dat laatse kan je net zogoed zien als een vorm van integratie...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 05:56   #43
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
23/01 'De joden willen zich niet integreren'

De Antwerpse moslim en politicus Hicham El Mzairh (Open Vld) verwijt de joden een gebrek aan integratie. Aanleiding is joods protest tegen de aanwezigheid van het boek ’Hitlers handlangers’ in de etalage van een antiquariaat in de Lange Leemstraat in Antwerpen.
Het boek is ondertussen verwijderd, maar de discussie begint pas.

De aanwezigheid van het (overigens helemaal niet controversiële) boek in de etalage zorgde vooral bij oudere joden voor verontwaardiging. Zij vinden dat dit boek in een buurt waar veel joden wonen niet al te prominent moet worden aangeprezen. De antiquair heeft het boek intussen uit de etalage gehaald en wil verder geen polemiek over de zaak.

Hicham El Mzairh gaat in een open brief de discussie wel aan en spreekt over hypocrisie. “Hoe zit het met de integratie van de joodse gemeenschap in Antwerpen?”, schrijft hij. “Zij mogen hun eigen scholen met betonnen barricaden bouwen. Maar o wee als een moslim durft te zeggen dat hij plannen heeft voor een islamitische school.”

“Waarom blijf ik mij inzetten voor de integratie van de moslims, als de hele politieke wereld in Vlaanderen hypocriet staat tegenover de integratie van een andere groep omdat er niemand er zogezegd last van heeft?”

“Ik verwacht mij aan veel kritiek”, reageert El Mzairh als we hem contacteren. “Maar het gaat om het integratiedebat. Ik sta overigens ook kritisch tegenover het gebrek aan integratie binnen de moslimgemeenschap.”
”Sommige politici meten met twee maten en twee gewichten. Zij vrezen het verwijt te krijgen antisemiet te zijn. Hoe kan ik mijn verhaal over integratie verkopen in moskeeën en verenigingen als ik zou zwijgen over de joden? Ik kreeg in het verleden al bedreigingen van moslims en extreemrechts voor mijn standpunten. Zwijgen is geen optie, want dan maak ik mij zelf schuldig aan hypocrisie.”

De hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel, Michael Freilich, vindt dat El Mzairh eerst de nodige kennis van zaken moet opdoen, vooraleer van leer te trekken. ”Enkele bejaarde joden gaven aan het moeilijk te hebben met de cover van het boek. Die mensen hebben de kampen nog meegemaakt, en zo’n boek roept herinneringen op. Dat is alles”, zegt Freilich.

Volgens de joodse journalist zou het geen kwaad kunnen dat El Mzairh en de moslimgemeenschap onderwezen worden over de holocaust. ”Ze kennen de gevoeligheden die bij de joden leven niet.”

----------------

Goed punt van die man. Altijd maar zagen over integratie, maar echt consequent zijn? niet als het over de joden gaat!
Integratie=integratie. Voer een beleid en vraag van IEDEREEN dezélfde inspanning. Verwachten dat de moslims hun hoofddoek afzetten maar tegelijk toelaten dat de joden een klein Israël uitbouwen kan niet. Al dat gehengel naar "integratie" is belachelijk wanneer dit niet gepaard gaat met consequentie en gelijkberechtiging van alle immigrantenvolkeren.
Als er 1 geloofsgroep is dat beter ze, n bek kan houden over integratie dan zijn het wel die hypocriete Mohammedanen. Zelf hebben ze lak aan integreren, treden ze uiterst agressief zowel verbaal als fysiek op tegen andersdenkenden, snijden ze dieren op brutale wijze de keel over(dan liefst nog thuis in hun badkuip), kunnen ze hun overbesexte handen niet thuis houden van westerse vrouwen, plegen ze overvallen...etc Maar ja, voor neonazi,s zoals jij is natuurlijk elk middel goed om de Joodse gemeenschap in een slecht daglicht te stellen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 06:22   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Als er 1 geloofsgroep is dat beter ze, n bek kan houden over integratie dan zijn het wel die hypocriete Mohammedanen. Zelf hebben ze lak aan integreren, treden ze uiterst agressief zowel verbaal als fysiek op tegen andersdenkenden, snijden ze dieren op brutale wijze de keel over(dan liefst nog thuis in hun badkuip), kunnen ze hun overbesexte handen niet thuis houden van westerse vrouwen, plegen ze overvallen...etc Maar ja, voor neonazi,s zoals jij is natuurlijk elk middel goed om de Joodse gemeenschap in een slecht daglicht te stellen.
En van welke ideologische stroming ben jij?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 09:59   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Praha wat ik bedoel is; Joodse burgers accepteren de gevolgen van hun zelfgekozen segregatie en wegen niet binnen de samenleving door maatschappelijke conflicten en oververtegenwoordiging in sociale aandachtgroepen.Dat betekent dat zij anders omgaan met die samenleving dan moslims zelf doen, ookal zijn hun omstandigheden gelijkend.
Het verschil zit in levensovertuiging.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 10:53   #46
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pffff, Joden slachten hun dieren ook ritueel, hoor (koosjer). Maar hun messen moeten wel vlijmscherp en kaarsrecht zijn, om het dier meteen te kunnen doden.
Oud 24 januari 2008, 10:54   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

haaaahahahahahahahaaaa
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 10:55   #48
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En van welke ideologische stroming ben jij?
protestants-anglofiel-atlantisch-ultraliberaal-zionistisch

Oja, ook sympathisant van de noord-Ierse terreur van de Engelsen.

Toffe jongen hé
Oud 24 januari 2008, 11:04   #49
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus moslims die in een totaal gesegregeerde wijk wonen met een moskee, minaretten etc en economisch een totale mini-economie hebben opgezet, maar niet meedoen met criminele activiteiten, daar hebt ge geen probleem mee?
Je omschrijft het wat scherp, maar daar zal het inderdaad op neerkomen.

Citaat:
Dus integratie, waartoe dient dat eigelijk dan volgens u?
Overlast voorkomen, en in casu de uit de hand lopende straatcriminaliteit terugdringen. Wat dacht u anders?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:18   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, Europa heeft een Christelijke basis.
Europa heeft een 'heidense' basis, een 'christelijke' basis én een 'humanistische' basis.

Laatst gewijzigd door system : 24 januari 2008 om 12:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:22   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Europa heeft een 'heidense' basis, een 'christelijke' basis én een 'humanistische' basis.
én een joodse lieve schat. Tenzij je de basis van het christendom (vooral protestantisme gaat daarnaar terug): de bijbel, even wil verwijderen uit het collectieve Europese geheugen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:41   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Die joden storen niemand.

Wie pleegde nu weer een aanslag op hun sefardische synagoge in Antwerpen?

Juist.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:46   #53
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
én een joodse lieve schat. Tenzij je de basis van het christendom (vooral protestantisme gaat daarnaar terug): de bijbel, even wil verwijderen uit het collectieve Europese geheugen?
OT= joods
NT= christelijk

Daarbij.. wtf? met die redenering is binnen 400 jaar de islam ook een "pijler van Europa".
Oud 24 januari 2008, 12:49   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OT= joods
NT= christelijk
Het gaat wel om meer dan de joodse invloed op het christendom; het gaat om de directe invloed van het jodendom in Europa.

Citaat:
Daarbij.. wtf? met die redenering is binnen 400 jaar de islam ook een "pijler van Europa".
Waarschijnlijk wel. De wegen van de natuurlijke evolutie zijn ondoorgrondelijk.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:49   #55
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarschijnlijk wel. De wegen van de natuurlijke evolutie zijn ondoorgrondelijk.
gij vindt dat nu wel, maar ik zou de mening van circe willen weten

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 januari 2008 om 12:50.
Oud 24 januari 2008, 13:04   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gij vindt dat nu wel, maar ik zou de mening van circe willen weten
Als de Eurabische regeringen op deze manier voortdoen zal het geen 400 jaar duren vooraleer de joods-christelijke basis van de Europese geschiedenis vermalen wordt tot "onbestaand", net zoals het in Noord-Afrika, de Levant en het Midden-Oosten tot "onbestaand" werd vermalen.

Nog een beetje moeite en de islamitische arabische kolonisten hadden zelfs de Assyrische beschavingen tot het rijk van Atlantis laten behoren.

Als men dus zo voort blijft doen, zich blijft prostitueren (ik heb er geen ander woord voor gevonden) voor islamitische bezetters, dan gebeurt wat men in Wenen heeft kunnen vermijden.

Ik ga het alvast niet meer hoeven mee te maken: ik ben ofwel dood, ofwel verkoop ik heel de boel en ga ergens anders van mijn laatste dagen genieten.
Aan Edina en de andere poco-laborateurs wil ik het echter wèl van harte gunnen. Ik hoop dat zij nog mogen meemaken dat hun kleindochters in burka worden gekneld en met stokslagen van straat gekieperd als ze zich zonder mannelijke begeleider naar buiten durven begeven.

En dan zullen Edina en de andere colaborateurs zich Circe herinneren....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 januari 2008 om 13:07.
Oud 24 januari 2008, 14:07   #57
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voor het gemak "vergeet" Edina hier even te vermelden hoe het komt dat synagogen "voor de veiligheid" betonblokken voor de deur hebben moeten plaatsen zeker.

Niet enkel voor deuren van synagogen maar ook voor deuren van joodse scholen. Een ware schande zeker? Liever voorstander dat een paar palestijnse " vrijheidsstrijders" er nog wat bommen komen leggen en een paar joodse kinderen de lucht inblazen zoals eind vorige eeuw gebeurde? Of bent U dat vergeten Edina?
Het verband tussen aanslagen die dateren van het begin van de jaren tachtig en de aanwezigheid van die betonblokken ontgaat me volkomen. Tussen die aanslagen en plaatsen van die blokken liggen namelijk bijna 20 jaar. Bovendien zijn in België niet enkel joden het slachtoffer geweest van racistische aanslagen. Nochtans zijn zij wel de enige bevolkingsgroep die deze speciale bescherming krijgt. Meer zelfs, ze hebben ook nog eens een erkende eigen bewakingsdienst genaamd Shmira... moslims moeten er niet eens aan denken een bewakingsdienst te mogen oprichten. Niet dat ik voor zo'n bewakingsdiensten ben. Wel integendeel!

Citaat:
En nee, de kleine groep orthodoxe joden storen niemand. En ja er zitten ook vervelende mensen bij die dan toevallig in Edina's straat zullen wonen!
Maar ze blinken niet uit in de werkloosheidscijfers, ze torenen niet hoog boven de criminaliteitscijfers uit, ze eisen niet dat hun dochters met pruik of zijzelf met hoed en krullen aan de balie van het stadhuis moeten kunnen zitten, ze vullen niet bovenmatig de gevangenissen of de criminaliteitscijfers, ze komen niet dagelijkse in het nieuws omdat ze weer eens ergens wat jonge mensen hebben ineengeklopt of wat oude dametjes van hun saccoche hebben beroofd. In al die spullen is er amper een orthodoxe jood te bekennen.
Mij storen orthodoxe joden helemaal niet. Ook niet de familie waarover ik het had. Merk op dat jij hen als vervelende mensen hebt bestempeld en niet ik. Maar als je denkt dat de conservatieve houding van die familie een uitzondering vormt binnen de orthodox joodse gemeenschap, dan heb je het wel lelijk mis. Maar blijkbaar is dat conservatisme alleen storend als er in een gemeenschap nog andere problemen zijn. Erg consequent is dat allemaal niet. Hoe kan dat conservatisme bij de ene nu aangegrepen worden als te bestrijden wegens de oorzaak van alle kwaad, terwijl dat bij de andere gemeenschap wordt getolereerd?

Citaat:
Nog iets: waarIN moeten ze integreren? Ze wonen hier al tweeduizend jaar!

Had Europa geen JUDEO-CHRISTELIJKE basis dan?
En nu mag je eens quoten waar ik heb geschreven dat (orthodoxe) joden zich moeten integreren! Je schijnt te vergeten dat integratie het stokpaardje van rechts is en dus alles behalve dat van mij. Het is niet meer dan terecht dat de hypocriete houding wat betreft integratie bij rechts wordt aangekaart. Of heeft integratie plots niets meer te maken met uiterlijke tekenen, met eigen winkels, eigen wijken, en noem maar op? En ga je nu beweren dat er geen enkel probleem is met gelijkheid tussen mannen en vrouwen (één van je stokpaardjes) bij orthodoxe joden ofzo?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:17   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, blijkbaar heb je er geen probleem mee jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.
Want dat doe je als je niet inhoudelijk reageert maar steeds op de vrouw speelt!
Ik heb in ieder gaval aan uw postings nooit gemerkt dat jij veel kennis over subgroepen bij moslims hebt en al evenmin blijkt hier dat dit beter is als het over Joden gaat.
Meestal blijf ik beleefd maar voor u een uitzondering;zijn er mensen die het in uw buurt uithouden zonder koppijn? Uw betweterigheid staat iedere dialoog in de weg!
Ofwel heb je last van projectie, ofwel ken je het verschil niet tussen inhoudelijke reacties en persoonlijke aanvallen...

Ik constateer dat jij degene bent die niet meer inhoudelijk wenst te discuteren, dus stel ik voor dat je mijn berichten gewoon negeert.

Ik merk overigens op dat je je mening ondertussen tenminste wel al hebt bijgesteld van "er zijn geen joden die gesegregeerd leven" tot "zelfgekozen segregatie". Rest de vraag waarom de enen zouden mogen kiezen voor segregatie en de anderen niet. En waarom zaken zoals gelijkheid tussen man en vrouw voor de ene groep belangrijk is en voor de andere niet.
Oud 24 januari 2008, 14:19   #59
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoogmoed, ik vind anders ook dat het Palestijns Joods conflict weinig te maken zou mogen hebben met de houding van Antwerpse moslims tegenover Antwerpse Joden
Daar ben ik het volmondig mee eens. Maar denk je nu echt dat de houding van sommige Antwerpse Joden tegenover moslims niet beïnvloed wordt door datzelfde conflict?
Oud 24 januari 2008, 14:21   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edina
Ook niet de familie waarover ik het had. Merk op dat jij hen als vervelende mensen hebt bestempeld en niet ik.
Inderdaad. correct. jij hebt niet gezegd dat ze vervelend waren, enkel dat ze een tape over het speelgebied hadden getrokken om arabieren en joden uit elkaar te houden.

Evenmin heb je verteld welke bedreigingen je islamitische pamperkindjes voordien aan die joodse kinderen hadden gemaakt.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be