Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2008, 16:10   #101
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Mijn "vergoeding" is mijn prima lichamelijke conditie. En die kan niemand mij "geven". Die moet ik zelf betalen, en verdienen. Niemand kan zich in uw plaats trainen, en dan zijn lichamelijke conditie aan u verkopen
Jammer, anders zat ik wél goed in de slappe was.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 16:11   #102
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Even serieus nu:
Jammer genoeg moet ik je van je zeeleeuw-vetkweek-aspiraties nu eens helemaal ontnuchteren.
De mens beschikt al van nature over een vrijwel onuitputtelijke energiereserve aan vetten: bij mannen 20% en bij vrouwen 30% van het lichaamsgewicht.

Onze reserve aan koolhydraten in bloed en lever is na anderhalf uur submaximale inspanning totaal uitgeput. De rest gebeurt dan op vetverbranding, en die krijg je nooit op.
Het staat zwart op wit: mannen met een buikje leven langer. Het schoonheidsideaal is lang niet altijd in elke situatie de meest gezonde optie.
Oud 21 januari 2008, 16:19   #103
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het staat zwart op wit: mannen met een buikje leven langer. Het schoonheidsideaal is lang niet altijd in elke situatie de meest gezonde optie.
Ik had dat al gehoord op de radio.
Typisch sensatiezoekerij van hoog desinformatie-gehalte.

Natuurlijk moet anexorexia als hoekig schoonheidsideaal door ietwat gevuldere rondingen vervangen worden, maar het mannenbuikje is gelukkig niet tot ons gekomen, vereeuwigd in marmer als schoonheidsideaal, en het zal zich nu en in de toekomst ook niet kunnen opwerken tot schoonheidsideaal.

Helaas! Want dan moest ik niet zo meer zweten en puffen, dagelijks.

Let wel, lang leven vind ik geen nastrevenswaardig ideaal. Het gaat me om de kwaliteit van mijn dagelijkse leven NU.
Oud 21 januari 2008, 16:21   #104
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De ene heeft al wat meer onuitputtelijke vetreserves dan de ander, maar ik verkies een minimale onuitputtelijke vetrreserve.
Maar vanuit het oogpunt van energierlevering beschikken we allemaal over onuitputtelijke vetreserves, ik herhaal het nog maar eens, bij de man 20% en bij de vrouw 30% lichaamsgewicht.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 januari 2008 om 16:23.
Oud 21 januari 2008, 16:32   #105
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Vetpotten zonder vet is natuurlijk ook niet alles...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 16:34   #106
Don Quichote
Banneling

Standaard

Geen last van vet.

Weinig eten.
3 uren (3x1) intensief sporten per week.

Maar betwijfel dat het sporten veel vet verbrandt.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 16:42   #107
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Don Quichote;3219495]

Geen last van vet.

Citaat:
Weinig eten.

Citaat:
3 uren (3x1) intensief sporten per week.
Dat is niets te veel.

Citaat:
Maar betwijfel dat het sporten veel vet verbrandt
Om vet te verbranden moet je je hartslag onder het omslagpunt houden. Ga je erboven, dan verbrand je geen vet, maar koolhydraten.
Oud 22 januari 2008, 01:20   #108
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k Zou er dringend moeten aan beginnen...maar tijd hé... na een paar jaar bijna niets meer (max 1x week)is er van fit niet veel sprake, slank nog wel

En bijna 25 jaar competitie volley gespeeld te hebben (4 of 5 x/week.... (en de bijhorende slijtage in enkels, knieën, rug en schouders...)
ah, ik ben nu ook onlangs bij een vriendenkriing gestart met volleyballen. Een keer in de week matchen. Best wel leuke sport.
sport nu 6 dagen van de 7. Begin me fitter en fitter te voelen
Oud 22 januari 2008, 01:20   #109
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Vetpotten zonder vet is natuurlijk ook niet alles...
chipie, ik wacht nog op jou gegevens
Oud 22 januari 2008, 01:26   #110
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Om vet te verbranden moet je je hartslag onder het omslagpunt houden. Ga je erboven, dan verbrand je geen vet, maar koolhydraten.
klopt niet.
Oud 22 januari 2008, 01:32   #111
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Precies of je hebt een fitnessabonnement nodig om te bewegen . Ik zal zelf wel beslissen hoe ik beweeg, en de laatste keer dat ik het eens nakeek had ik niet meer nodig dan een paar schoenen, eventueel een fiets .

Wetenschap wordt schromelijk misbruikt om de vrijheid in te perken, elke keer opnieuw.
Niet zo veralgemenen, zeker niet tesamen met het tentoonstellen van een gebrek aan kennis.
Oud 22 januari 2008, 01:34   #112
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
klopt niet.
Het komt er op neer dat je hartslag binnen een bepaalde grens moet blijven, om de vetverbranding optimaal te houden. Als je boven/onder die grens zit verbrand je nog wel vetten, maar niet meer op het maximale niveau.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 10:20   #113
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het komt er op neer dat je hartslag binnen een bepaalde grens moet blijven, om de vetverbranding optimaal te houden. Als je boven/onder die grens zit verbrand je nog wel vetten, maar niet meer op het maximale niveau.
Neen, zodra je boven een bepaalde intensiteit van inspanning gaat, schakelt het metabolisme over op anaërobe koolhydraatverbrandig (zonder zuurstof, met melkzuur ofte lactaatvorming). De reden daarvan is dat verbranding van koolhydraten veel sneller gaat en dus veel meer momentele energie levert dan vetverbranding, en het metabolisme kiest op dat mement voor de snelste verbrandigswijze. De vetverbranding wordt dan minimaal.

Bv niet of slecht getrainde mensen verbranden helaas bijna onmiddelijk eerst hun koolhydraten en géén vetten bij inspanning...
Oud 22 januari 2008, 10:28   #114

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, zodra je boven een bepaalde intensiteit van inspanning gaat, schakelt het metabolisme over op anaërobe koolhydraatverbrandig (zonder zuurstof, met melkzuur ofte lactaatvorming). De reden daarvan is dat verbranding van koolhydraten veel sneller gaat en dus veel meer momentele energie levert dan vetverbranding, en het metabolisme kiest op dat mement voor de snelste verbrandigswijze. De vetverbranding wordt dan minimaal.

Bv niet of slecht getrainde mensen verbranden helaas bijna onmiddelijk eerst hun koolhydraten en géén vetten bij inspanning...
waardoor onrechtstreeks nadien wel hun vetreserves vlugger worden aangesproken (vermits er minder koolhydraten aanwezig zijn in het lichaam) en ze dus op één manier wel vetten verbranden.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 11:08   #115
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
waardoor onrechtstreeks nadien wel hun vetreserves vlugger worden aangesproken (vermits er minder koolhydraten aanwezig zijn in het lichaam) en ze dus op één manier wel vetten verbranden.
Jonge jonge, tegen die tijd zijn ze allang uitgeteld door de toxische werking van het melkzuur.
Spieruitval, weet je wel.
Om werkelijk vet te verbranden moet je traag, lang en gestaag in de trainingszone werken
(onder het omslagpunt) .

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2008 om 11:21.
Oud 22 januari 2008, 12:04   #116
Don Quichote
Banneling

Standaard

Voor degenen die hun vet effectief willen verbranden, zonder zichzelf iets wijs te maken...

Heel veel niet eten.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:21   #117

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jonge jonge, tegen die tijd zijn ze allang uitgeteld door de toxische werking van het melkzuur.
Spieruitval, weet je wel.
Om werkelijk vet te verbranden moet je traag, lang en gestaag in de trainingszone werken
(onder het omslagpunt) .
Nochtans ... het Atkins dieet is gebaseerd op vermijden van koolhydraten zodat de vetreserves worden aangesproken (maar 't geeft als bijwerking wel een onwelriekende adem).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:52   #118
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ene heeft al wat meer onuitputtelijke vetreserves dan de ander, maar ik verkies een minimale onuitputtelijke vetrreserve.
Maar vanuit het oogpunt van energierlevering beschikken we allemaal over onuitputtelijke vetreserves, ik herhaal het nog maar eens, bij de man 20% en bij de vrouw 30% lichaamsgewicht.
De vetreserves zijn dan ook niet bedoeld voor een uurtje sporten, wel voor bijvoorbeeld een paar weken ziek zijn of een hongerwinter (die, geef ik eerlijk toe, niet zo vaak meer voorkomen in dit deel van de wereld). Maar de vetreserves dienen ook ter bescherming van het lichaam tegen onder andere kou, ziektekiemen en fysiek geweld, gladiatoren hadden bijvoorbeeld, in tegenstelling tot wat de populaire beeldvorming zegt, allemaal overgewicht. Het heeft zijn nadelen, zeker, maar dat heeft slank zijn ook. Voor de meesten van ons is je niet zo druk maken over dat kilo'tje extra waarschijnlijk de beste optie, zolang je het niet overdrijft. Het is niet mijn doel om dik zijn te promoten, wel om aan te geven dat het beeld dat slank per definitie veel gezonder is dan dik simpelweg fout is, de balans moet gezocht worden, en mensen leggen hun ideaalbeeld eerder te laag dan te hoog. En wat sportprestaties betreft heb ik zelf eigenlijk liever een kilo'tje spieren meer dan een kilo'tje vet minder (hoewel in mijn specifieke geval dat laatste geen ramp zou zijn, geef ik eerlijk toe). Ook aan meer spieren zitten natuurlijk weer nadelen, maar goed, je moet wat...
Oud 24 januari 2008, 10:54   #119
eno2
Banneling

Standaard Fastfoodfitness!

Er zijn tegenwoordig supergoedkope ketens zoals 'Your Health', de Mc Donald van de fitness.
Oud 24 januari 2008, 10:55   #120
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovenbuur.
Het is niet mijn doel om dik zijn te promoten, wel om aan te geven dat het beeld dat slank per definitie veel gezonder is dan dik simpelweg fout is.
Daar zit je dan goed fout mee, daar zijn zowat ALLE onderzoeken het over eens.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2008 om 11:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be