![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Staatssecretaris
|
![]() Met de spaarlampen heeft met ook een groot voordeel..."kwikwolk" zoals het in het Brusselse was.
Volgens mij is de oorzaak een of andere firma die TL en andere spaarlampen recycleerde heeft zich ontdaan van de kwik waar moesten ze anders kwijt....in de riolering komt daarna toch in de lucht. Laatst gewijzigd door chris k : 27 januari 2008 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb immers al de ervaring met een aantal leds dat ze tamelijk vlug de geest gaven. Enige tijd geleden kocht ik bij Conrad.nl enkele powerled-spots. Een ervan gaf na nauwelijks een paar weken al de geest. De vier andere werken nog steeds. Ook van andere mensen die met leds hebben geëxperimenteerd, heb ik al gehoord dat ze te maken krijgen met lampjes die vroegtijdig al niet meer werken. En enkele maanden geleden verkocht men in de Lidl led-spots die in Tsjechië waren vervaardigd. Hier ook dezelfde ervaring. Maar goed, ik verneem graag van u welke leds volgens u van uitstekende (Europese) kwaliteit zijn en waar die te verkrijgen zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zwak punt bij LEDS waardoor grillige slijtage: warmte-afvoer; je zou ze eigenlijk met een ventilator ofzo moeten koelen. Hieraan verwant, LEDs in/aan motorvoertuigen: boordnetspanningszwenkingen tussen 11 en ruim 14 Volt geven, door de typische "drempeling" in de werking van een LED (beneden een kritische spanning "dicht" en daarboven alles doorlatend) wisselende toenamen tot meer dan 100% van het bedoeld stroomverbruik die moeilijk/duur te beheersen zijn en wat dus totnogtoe niet wordt tegengegaan; hitte, verkorting van de levensduur, kassa.
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw typisch autoritair neerbuigend stijltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de auteur van deze draad dit niet verdient, het onderwerp en de vragen zijn goed voor de gewone burger, weet je wel, de man met de pet, waar de spA zogenaamd over gaat. Je haalt er koeien bij, maakt discussie stuk, en doet puur aan gemeen en vals schelden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn spaarlamp van 8w werkt al zes jaar,en soms meer dan 12 uur per dag,ik kocht het voor een 5€
![]()
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ook niet, ondanks de beloftes die er gemaakt werden. Als indirekte en bijverlichting voldoen ze ruimschoots.
![]() |
![]() |
#232 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Toch zullen naar mijn verwachting de LEDs de lampen van de toekomst worden.
De nieuwste typen met nog weer verhoogde lichtopbrengst zijn nog niet of veruit onvoldoende in de handel en temperatuurbeheer(sing) moet worden verbeterd.
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, voor dergelijke doeleinden vind ik leds op dit ogenblik nuttig. Daarom stel ik mij ook terechte vragen bij berichten waarin mensen beweren dat er wel leds bestaan die tegen de spaarlamp kunnen concurreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld, en ik kijk er met veel belangstelling naar uit. Alleen ligt de led op dit ogenblik nog steeds ferm achterop met de spaarlamp, en dit rekening houdend met prijs, levensduur en lichtvolume. Indien mensen het omgekeerde menen, verneem ik heel graag welke leds (merk, firma) wel die standaard bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Klopt; ik heb er aangetroffen met brand-uren op de verpakking voorspeld als "7000" maar ook wel 8000 en .... 4000.
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Ikea spaarlampen in de kaars en bolvorm hebben een B label. Nog steeds stukken beter dan een doorsnee gloeilamp.
De Megaman lampen zijn A+ gelabeld. LED lampen zijn nu nog duurder. Maar dat blijft niet duren. En elke milliwatt die ik kan besparen, zelfs met inlevering van een beetje comfort, is een goeie.
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een eerlijke en moedige bekentenis, maar iedereen wist 't al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN