Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 14:26   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Dit maakt me nu eens woest

http://news.be.msn.com/buitenland/Co...mentid=7383187

Het wordt een hoog tijd dat mensen als Bush en consorten meer macht krijgen, zodat de parasiet genaamd mens van de aardbodem verdwijnt, als hij enkel in staat is om zulke dingen te doen.

Als landen als Japan zomaar terug walvissen gaan vangen, bewijzen ze dat ze helemaal geen vooruitgang hebben gemaakt door de ontwikkeling van hightech gadgets.

Het wordt hoog tijd dat we de strop invoeren voor dierenbeulen en landen als Japan boycotten.
Oud 29 januari 2008, 14:34   #2
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Hoe gruwelijk dit ook moge zijn, ik zie in het artikel geen enkele verwijzing naar Japan noch naar walvissen. Het enige wat ik eruit kan opmaken, is dat er 53 zeehonden op de Galapagos-eilanden zijn afgemaakt.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 14:45   #3
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ne goeie walvis, da kan nie slecht zijn.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 14:49   #4
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part mogen ze het - overbodige - legermateriaal (duikboten, kruisers) gebruiken om walvisjagers aan te vallen en zonder waarschuwing te kelderen. Ik hecht meer waarde aan het leven van 1 walvis of zeehond dan aan de hele bemanning van zo'n walvisjager.
Oud 29 januari 2008, 14:50   #5
Boadicea

Standaard

Nee, ik wil er alleen eens de aandacht op vestigen dat er nog steeds grootschalige dierenbeulen bestaan, die beter opgeruimd zouden worden voor ze meer kwaad aanrichten. Volgens mij is het hoog tijd dat er internationale wetten komen om de natuur en de dieren die er in leven te beschermen.

Persoonlijk ben ik al voor een totaal internationaal boycott tegen Japan en vele andere landen die dierenwelzijn verwaarlozen. Dit omvat bv ook Spanje dat wat mij betreft een schandvlek op de EU is.
Aan hoe men een dier behandelt kan men de beschaving van een maatschappij afleiden.
Oud 29 januari 2008, 14:53   #6
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Voor mijn part mogen ze het - overbodige - legermateriaal (duikboten, kruisers) gebruiken om walvisjagers aan te vallen en zonder waarschuwing te kelderen. Ik hecht meer waarde aan het leven van 1 walvis of zeehond dan aan de hele bemanning van zo'n walvisjager.
Tja, homo sapiens sapiens is nu eenmaal een overkweekte soort. Voor elke walvis is een een equivalent van 10 bemanningen van zo een schip. Met andere woorden: wie is er het meest misbaar op deze wereld.

Versta me niet verkeerd: ik ben wel een humanist, maar ik vrees dat ik van alle dieren het minst oploop met mijn eigen soort, die zelfs in staat is zichzelf uit te roeien. Als ze hierbij enkel zichzelf als slachtoffer zou maken, zou ik er op zich nog niet zo veel mee inzitten. Het enige probleem is dat bepaalde vna onze soortgenoten niet bepaald op mijn sympathie kunnen rekenen en dat niet alleen door de manier waarop ze dieren, maar ook medemensen behandelen.
Oud 29 januari 2008, 15:13   #7
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn we toch een verwerpelijke soort hé, en ik meen het nog ook. Jammer dat onze medebewoners van deze aardkloot er meestal slachtoffer van zijn, met de mens op zich zit ik minder in.
Het verdwijnen van onze soort zou, als je wat afstand kan nemen, een goeie zaak zijn voor onze planeet maar voor deze denkpiste wordt men al snel voor puberaal infantiel versleten. Pure weemoed is echter meer van toepassing.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:21   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Amerika (of Europa, als er wat meer éénsgezindheid was) zou beter wat meer druk uitoefenen op Japan om die walvissenjacht tegen te gaan, dan is het direct afgelopen. Ik kan me trouwens moeilijk inbeelden dat er veel Japanners beter worden door de jacht op walvissen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:54   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik las ergens dat de Japanners eigenlijk niet eens een plaatselijke afzetmarkt hadden voor al dat walvisvlees dat gevangen werd voor 'wetenschappelijk onderzoek'. De gewoonte om walvisvlees te verorberen probeert men er blijkbaar te promoten. Waarom? Mischien is het een soort van lange termijn denken: terug kunnen vallen op de walvisvloot omwille van voedselzekerheid in geval van oorlog of zo. Daar zou het 'vlaamse volk' mischien ook beter wat aandacht aan besteden.

Trouwens, als men zich druk maakt om 'de walvissen', dan liefst ook voor de andere levende wezens die we consumeren na ze eerst een dieronwaardig leven te hebben bezorgd door onze harteloze industriele veeteelt. Bescherm de walvis, begin met jezelf.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 16:02   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik las ergens dat de Japanners eigenlijk niet eens een plaatselijke afzetmarkt hadden voor al dat walvisvlees dat gevangen werd voor 'wetenschappelijk onderzoek'. De gewoonte om walvisvlees te verorberen probeert men er blijkbaar te promoten. Waarom? Mischien is het een soort van lange termijn denken: terug kunnen vallen op de walvisvloot omwille van voedselzekerheid in geval van oorlog of zo. Daar zou het 'vlaamse volk' mischien ook beter wat aandacht aan besteden.

Trouwens, als men zich druk maakt om 'de walvissen', dan liefst ook voor de andere levende wezens die we consumeren na ze eerst een dieronwaardig leven te hebben bezorgd door onze harteloze industriele veeteelt. Bescherm de walvis, begin met jezelf.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 16:58   #11
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Het wordt een hoog tijd dat mensen als Bush en consorten meer macht krijgen, zodat de parasiet genaamd mens van de aardbodem verdwijnt, als hij enkel in staat is om zulke dingen te doen.

Als landen als Japan zomaar terug walvissen gaan vangen, bewijzen ze dat ze helemaal geen vooruitgang hebben gemaakt door de ontwikkeling van hightech gadgets.

Het wordt hoog tijd dat we de strop invoeren voor dierenbeulen en landen als Japan boycotten.
Pff, waarom regel je dat zelf niet persoonlijk?
Ik stel een good oldfashionned open oorlog tussen jagers en vegetariers voor.

De jagers mogen hun gewoonlijke jachtmiddelen gebruiken en de vegetariers krijgen de vrije keuze uit tuingereedschap en camouflage met groenten en vruchten allerhande.

Survival of the fittest in de praktijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 17:07   #12
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie het al gebeuren, een pre-emptive strike, nuke the whales! En daarna vallen ze Kyoto binnen om de wereld te redden van global warming.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 17:18   #13
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
En waarom in godsnaam? Allez, toegegeven dat het lekker stoer is om dat soort uitspraken te doen, maar waarom zou ik ook maar 'n moer moeten geven om een walvis?

Gewoon omdat-ie groot en lomp is?
Oud 29 januari 2008, 17:21   #14
Percalion

Standaard

Citaat:
Nee, ik wil er alleen eens de aandacht op vestigen dat er nog steeds grootschalige dierenbeulen bestaan, die beter opgeruimd zouden worden voor ze meer kwaad aanrichten. Volgens mij is het hoog tijd dat er internationale wetten komen om de natuur en de dieren die er in leven te beschermen.
Pff, ze hadden zelf maar hersenen moeten ontwikkelen hé. Pech gehad.
Oud 29 januari 2008, 17:31   #15
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Pff, ze hadden zelf maar hersenen moeten ontwikkelen hé. Pech gehad.
Ben jij dan een gereïncarneerde walvis?

Laatst gewijzigd door eti1777 : 29 januari 2008 om 17:32.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 18:02   #16
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
Ben jij dan een gereïncarneerde walvis?
Wacht maar tot de walvissen plots forummers beginnen op te eten. Dan gaat ge sméken om bloeddorstige interventies door japannerkes met harpoenen! En daarom: pre-emptive strike, nu!
Oud 29 januari 2008, 18:14   #17
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Walvissen zijn wel echt hilarische dieren anders.

Oud 29 januari 2008, 18:17   #18
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is een orca geen walvis.
Oud 29 januari 2008, 18:23   #19
De Sponkmeester
Burger

De Sponkmeester's schermafbeelding

Standaard

Je moet ze raken waar het pijn, als je beetje feeling met de media hebt kan je zo operoepen voor een boycot van Japanse bedrijven(Toyota, Honda,Sony,Hitachi,...) .
Als je zo de Japanse economie raakt zal het rap gedaan zijn.
De Sponkmeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 18:27   #20
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Volgens mij is een orca geen walvis.
Zwaardwalvis is een synoniem.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be