![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u ooit zelf een dier doodgemaakt en het daarna opgegeten? | |||
Ja, ik doe dat zelfs dikwijls |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Ja, maar gewoon omdat ik vond dat ik dat eens moest gedaan hebben |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Ja, maar tegen mijn zin en ik vond het verschrikkelijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Nee, maar ik vind wel dat ik dat eens zou moeten proberen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Nee, en dat zal ik ook nooit doen, want dat is nergens voor nodig |
![]() ![]() ![]() |
18 | 42,86% |
Nee, ik ben vegetariër |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jantje, geef toch gewoon eens toe dat je een onnozele en op niets gebaseerde uitspraak deed! Het is een beetje pijnlijk hoe je je hier in bochten aan het wringen bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap heeft nog nergens bevestigd dat mens en rund van dezelfde voorouder komt. En de onnozele uitspraak is dan men geen rundsvlees eet omdat die dieren te dcht tegen de mens staan, maar wel zeedieren,(vis)laat martelen omdat die tochniets met de mens gemeen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit staat uiteraard los van het al dan niet "martelen" van een lagere diersoort als vissen. Persoonlijk eet ik zowat alles wat leeft en wat uiteraard legaal op de markt verkrijgbaar is, en ik heb er geen enkel probleem mee als ik het zelf moet doden en slachten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Ik ben vegetariër en heb mijn principes. Als men geen respect kan hebben voor het leven van een dier, zoals onze huidige vleesindustrie, heeft men ook geen recht om er over te beslissen.
In de oude tijden, toen mensen moesten jagen om te overleven, speelde er ergens nog een principe van natuurlijke selectie. Deze is in onze huidige consumptiemaatschappij volledig zoekgeraakt, samen met het respect voor de natuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niets vaststaand bewezen. Die bepaling in je posting is immersvan veel te groot belang, om zeker te zijn dat de bewering, alle zoogdieren omen van dezelfde voorouder. De kans dat er twee oerzoogdieren hebben bestaan is nog niet uitgesloten. de gezamelijke voorvader kan dus nog steeds verder weg liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rund is de achterneef van de achterneef van de primaat zijn achterneef. het vermoedelijke oerdier is de directe voorvader van de mens Wie is staat dan het dichtste bij de mens. De paling die slechts 4 ontwikkelingen terug zit, of het rund dat 20 vertakkingen ver van ons vandaan zit? Voor mij die paling. Want je moet eerst afdalen tot het oerdier en dan terug helemaal stijgen ombij het rund te geraken, terwijl je slechts twee ontwikkelingen verder moet dalen om de paling te hebben. Sommige vissoorten staan dus dichter bij de mens dan het rund, gewoon om dat ze tot onze voorouders behoren en het rund slechts een heel verre achterachter achter neef is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijgevolg, als de mens technische middelen gebruikt om dierenpopulaties te beheren of uit te roeien, is dat dus een vorm van natuurlijke selectie, gewoon een moderne variant. Het is gewoon een verderzetting van de 'survival of the fittest' : evolutie met andere woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() @ Jantje: je maakt je hopeloos belachelijk ("de paling is de bedovergrootvader van het oerzoogdier"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 29 januari 2008 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijgevolg kunnen de handelingen van de mens nooit tegennatuurlijk zijn en kunnen we -in mijn visie- wel degelijk spreken van evolutie maar nu met de mens als bijkomende criterium. Toch vreemd dat sommigen zo'n romantisch idee hebben van de 'natuur'... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mens --> oerzoogdier --> oerlanddier --> oervis --> oereencellige koe --> oerzoogdier --> oerlanddier --> oervis --> oereencellige () --> () --> () --> paling --> oervis --> oereencellige Zoals je ziet, hoeven de mens en de koe maar één (1) stapje terug te doen om bij een gemeenschappelijke voorouder uit te komen, terwijl er drie (3) stappen gedaan moeten worden om de gemeenschappelijke voorouder van zowel mens, koe als paling te vinden. Vertel me nu eens Jantje, wie staan er het dichtst bij elkaar: de mens en de koe óf de mens en de paling? Laatst gewijzigd door Vuyschthaemert : 29 januari 2008 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als biologe zou je moeten weten dat dat een wetenschappelijk aanvaarde evolutielijn is. Aanvaarde, omdat er geen omonstotelijke bewijzen zijn dat die lijn juist is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() De eerste bioloog die zo'n onzin vertelt moet ik nog tegenkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want binnen de evolutietheorie stammen alle dieren van de oervis af. En staat de vis in afstammingslijn dus dichter omdat deze zelfs binnen onze eigen lijn blijft en de andere zoogdieren slechts een vertakking zijn. Je bent dus veg omdat je geen dieren wil opeten en dan eet je ook geen enkel dier,wantelke dier is wel terug te brengen tot de stam van de mens, of je verkoopt onzin,omdat je enkel naar de oplopende lijnen kikt en niet naar de neerwaardss en handeld dus rascistisch tegenover dieren. Laatst gewijzigd door Jantje : 29 januari 2008 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve niet te schelden. Ik zal hier echt een allerlaatste poging wagen om het je alsnog duidelijk te maken. - We gaan terug naar die oervis. - Die oervis splitste zich in diverse soorten andere vissen. - Een bepaald groepje vissen ging op een gegeven moment aan land, terwijl de andere visjes vrolijk bleven rondzwemmen in het water. - De vissen die aan land gingen, ontwikkelden zich tot amfibiën, reptielen, vogels en ja, ook tot zoogdieren. - Uit dat eerste zoogdiertje ontwikkelde zich dus later koeien, paarden, mensen, konijnen, herten, tijgers, honden etc etc En nu heel goed opletten Jantje: de koe is dus een vertakking (zoogdier) van een vertakking (oerzoogdier) van een vertakking (landdier) van een vertakking van die oervis, en dus helemaal geen directe afstammeling van die oervis. Laatst gewijzigd door Diatonos : 29 januari 2008 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |