![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus die rechtsen vinden:
-dat allochtonen ons werk afpakken -dat ze lui zijn en moeten werken -dat ze geweigerd mogen worden op basis van hun afkomst etc..., maar dat ze tegelijk toch werk MOETEN vinden. Kortom: ze moeten worden weggepest via achterpoortjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Veel blabla en gezever hier voor een pseudo-onderzoek...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
-Velen zijn idd lui en die zouden moeten werken ja. Heb jij liever dat ze parasiteren op jouw belastingen? -Volgens mij worden allochtonen minder vaak aangenomen omdat ze nu eenmaal lastiger personeel zijn. Uit ervaring weet bijvoorbeeld ik dat een zeer groot deel van de allochtonen systematisch ziek wordt op vakantie. (Naast de vliegvelden in Marokko zal een dokter zitten die ziektebriefjes afstempelt.) Mijn oplossing is die "slechte" allochtonen terugsturen, zodat er geen reden meer is om de allochtonen te "discrimineren". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ik mis inzicht over de grootte van de aangeschreven bedrijven; kan mij voorstellen dat grotere bedrijven eerder bereid zijn enig risico te nemen waar het bijvoorbeeld om 1 procentje van het aantal aangestelden gaat, tegen bij een klein bedrijf waar 1 persoon misschien 30 �* 100 percent van het personeelsbestand betekent.
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Dat is mijn taak niet. De uwe?
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks nieuws. Triestig genoeg maar het is zo. We kunnen enkel hopen dat diversiteitsmanagers en de media de bedrijven toch iets meer sensibiliseren. Maar ik blijf optimistisch. Ik denk toch dat er op dat vlak vooruitgang wordt geboekt, een beetje langzaam maar zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat nog goed meevalt eigenlijk. Als er bvb geboortejaar 1950 en 1980 op de andere CV had gestaan was het verschil nog veel groter geweest. Daarnaast: dat bepaalde groepen vreemdelingen het moeilijker hebben om door een eerste selectie te raken lijkt me logisch. Als jouw groep een negatief imago heeft speelt dat tegen jou. De mens die die selectie maakt heeft ook geen onbeperkte tijd om alle kandidaten individueel te ontmoeten, dus ja dan is het logisch dat een kandidaat van een groep die geen negatief imago meezeult 'bevoordeeld' is. Het is alleen nonsens om die man dan als een racist te beschouwen want hij doet gewoon waar hij voor betaald wordt. Een zo goed mogelijke kandidaat proberen te vinden met beperkte tijd en informatie. Het probleem zit bij de groep én dat is wat aangepakt moet worden. Hou op met de profiteurs te onderhouden, zet de misdadigers en fundamentalisten het land uit. Het zal de aangepaste migrant die wél zijn/haar stokje wil bijdragen aan deze samenleving oneindig meer helpen dan met een beschuldigend vingertje naar het HR departement/de personeelschef/de werkgevers te wijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Bij mij speelt land van herkomst, kleur, geslacht, seksuele voorkeur geen rol, religie wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Uiteraard mogen ze allemaal uitgenodigd worden. Niemand die dat de werkgever verbiedt. Maar ze hoeven of moeten van geen enkele instantie of wettelijke bepaling allemaal uitgenodigd te worden voor een gesprek. Dus worden Jan, Piet en Klaas wel uitgenodigd voor een verder gesprek en krijgen Mohammed en Mbeki keurig een brief in de brievenbus met daarin "jammer doch helaas, wij hebben een andere kandidaat gevonden, maar wie weet in de toekomst..." of iets van gelijke strekking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij iemand wil uitsluiten op basis van zijn eventuele religieuze voorkeur, moet ik u toch kunnen uitsluiten op basis van een politieke voorkeur? Misschien is die AD-wetgeving dan toch aan aanpassing toe, denk je niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was : hoe leidt je politieke voorkeur uit een CV af? Ooit al eentje van dichtbij gezien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN