![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||
Minister-President
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
|
![]() Citaat:
Daar gaat heel je redenering, Filo... Mooi geprobeerd toch. De 'staat' moet neutraal blijven; niet enkel de 'macht' ik kan enkel hopen dat je in deze discussie er niet voor gekozen hebt je IQ te verlagen tot ergens beneden de gemiddelde kamertemperatuur... (nog zo'n gekende truuk) Citaat:
Ook mooi geprobeerd, maar u zweeft ergens in de wolken met uw hoogst originele wishfull thinking. Citaat:
Citaat:
Waar jij zoal voor of tegen bent doet hier niet echt terzake, niet?
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 29 januari 2008 om 16:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 januari 2008 om 19:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
|
![]() Een politie agent is ook een ambtenaar... beeld je eens in dat je een boete krijgt van een agente met een hoofddoek...
![]()
__________________
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
|
![]() Of nog erger, een rechter met hoofddoek!
__________________
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 32
|
![]() de logica? Ambtenaren beslissen niet vanuit eigen gezag, maar vanuit het gezag van de overheid.. Als je dat gezag wil vrijwaren dan kleef je best geen ideologische/religieuse symbolen aan een ambtenaar.
__________________
Kamiel doet graag zijn zegje |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() Citaat:
Om ze te herkennen. Rechters en politieagenten hebben wel degelijk een discretionnaire bevoegdheid: ze treden op uit eigen initiatief. Loketbedienden zijn doorgeefluiken. Indien je discriminatie door hen wil vermijden moet je trouwens zorgen dat je zelf geen uitwendige tekenen van een eredienst draagt, nietwaar? Ik zie geen enkele logica meer in de godsdiensthaters. Waarom zou een sluierdragende ambtenaar iemand onheus behandelen? Omdat die GEEN sluier draagt? Dan moet je degenen die aan een balie komt in uniform komen, of ben je elke logica kwijt uit blinde haat? Het uniformeren, het ontdoen van symbolen helpt logischerwijze geen barst om ongelijke behandeling door ambtenaren aan loketten tegen te gaan! Men moet derhalve de bevolking dwingen om naakt, in uniform naar een balie te trekken, of men moet balie-ambtenaren BLINDDOEKEN ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
Banneling
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
|
![]() Citaat:
Om als zodanig herkend te worden. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets met hun persoonlijkheid te maken, indien wel dan is er reden tot klagen. Het heeft niets met hun voorkomen te maken: die beïnvloed geenszins HUN houding. Een teken van engagement in een godsdienst, een manifestatie van hun persoonlijkheid door het dragen van bepaalde kledij ontslaat hen niet van de regel dat ze de wet moeten toepassen. Indien ze dat NIET doen, dan blijkt dit ook niet uit hun klederdracht! Met andere woorden: of ze nu een tulband dragen, een keppeltje of niet maakt niets uit, maar: indien ze het wel dragen is degene die hen aanspreekt aan het loket wel gewaarschuwd. Indien paranoïa de basis is van het verbieden van persoonlijke kenmerken, dan werkt je systeem averechts! Het maakt de zaak gevaarlijker voor degene die naar een loket gaat. Het hele gedoe houdt geen steek: men gaat de moslima's "beverijden" van hun sluier, wat ze niet willen.Men heeft nooit overlegd noch bestudeerd of de sluier een zaak is die hen hindert of juist helpt om hun identiteit te bewaren, en wat de gevolgen zijn van het hen ontnemen van hun identiteit: dit zou wel eens een averechts effect kunnen hebben op de samenleving waar wij zo aansturen op integratie en assimilatie. Verbied een symbool af, en het wordt een ICOON! Men heeft de vakbonden niet geraadpleegd om te zien wat de effecten zijn, wat de discriminerende gevolgen zijn van de maatregel. Het allerergste is dat onze partijen nu Pontius Pilatus spelen: niet het parlement gaat nu de jodenvervolging goed- of afkeuren, niet wetgever gaat bepalen of bepaalde steden toegankelijk zijn voor homo's, of ze in sommige steden een homo-taks moeten betalen, of ze in bepaalde steden binnen mogen, en al dan niet met een roze ster worden voorzien en beboet , belast of opgesloten: men laat dit aan de "autonomie" van de gemeenten over! Liefst gemeenten met een hoog VB gehalte! En dat, mijn waarde forumvrienden is het terugkeren naar de FEODALITEIT! Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben op de grote stap die het VB hiermede gerealiseerd heeft naar de Middeleeuwen. Proficiat Philippe! Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 januari 2008 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
|
![]() [quote]
Citaat:
Heb jij ooit al Hollandse migranten eisen horen stellen om achter het loket met hun grootouders' houten klompen te mogen zitten? He jij ooit al Chinese migranten eisen horen stellen om met ingebonden voetjes de identiteit van hun grootouders te mogen demonstreren achter het loket? Heb jij ooit al Japanse migranten horen eisen om in hun grootmoeders' geisha-tenue achter het loket te mogen zitten? Heb jij ooit al eens overwogen om je hersenen te gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() [quote=Online;3233250]
Citaat:
Maar heb je ooit gehoord van mensen die graag gaan behoren tot een groep die hen niet wenst? Marx stelde ook "ik wil niet behoren tot een groep die mij als lid aanvaardt" (Groucho Marx). Het is nu toch duidelijk dat je niet gaat ijveren om lid te worden van een gemeenschap die je niet accepteert als mens. Die je wantrouwt om je kledij. Het leidt tot polarisering, en dat is het enige doel van het VB, natuurlijk. Hoe "open" vld -ers en vooral christelijke partijen dit verantwoorden zal me benieuwen. Het debat is nu open: gaan we naar de vrije stadsrepublieken, waar moreel onontwikkelden de morele norm opleggen of blijven we een beschaafd land, waar in het parlement de gelijkheid der Belgen een feit blijft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Banneling
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
|
![]() Citaat:
Zouden die mensen doorhebben dat de progressieven van Spa hen louter uit electoraal opbod 'aanvaarden' en evenzeer de neus ophalen voor hun religieuse fixaties als de doorsnee VB-er (met uitzondering van een paar wacko's als Bettina Gheysen en uzelf, maar die progressieve marginalen zijn helemaal niet representatief). Citaat:
Dat betekent evolueren naar het kalifaat waar dhimmies als jij als eerste gedumpt worden eens de moslims in de meerderheid zijn.Als dat jouw beschavingsmodel is, waarom doe je dan niet iedereen een plezier door carrière als taliban te gaan maken in een islamparadijs? Laatst gewijzigd door Online : 30 januari 2008 om 18:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() [quote]
Citaat:
EN dus: wie wind zaait zal storm oogsten. Dergelijke stommiteiten hebben één gevolg: actie is immers reactie. Citaat:
Er is gewoon geen ethische verantwoording mogelijk voor racisme en godsdiensthaat, en of het nu het VB is of de Spa doet niets ter zake. Wat WEL ter zake doet is dat dit een stap is naar de creatie van stadsstaten, en dat dit het opheffen is van een EHTISCHE staat. Citaat:
![]() Citaat:
Dit is hop! Vort! Terug naar de middeleeuwen, en niets anders! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||||||
Banneling
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
|
![]() [quote][quote=ericferemans;3233372]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() Geestig: ik dacht dat het precies de Taliban waren die dresscodes willen invoeren....
En ik dacht nu net dat ik vind dat de staat, de gemeente, de provincie a) het recht niet heeft om dit te doen b) het meest op Taliban trekt door dit te doen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
|
![]() Eric Feremans heet in het echt Mohammed Feremans, hij is enkele jaren geleden al bekeerd tot de islam.
Maar om zijn internet-jihaad gemakkelijker te kunnen voeren doet hij alsof hij nog steeds Eric heet. (Taqija of huigelarij)
__________________
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
|
![]() Oorlog en vrede in de islam
Is de islam een religie van vrede? In korte tijd hebben autochtone Nederlanders moeten wennen aan een veelheid van Arabische termen als uitdrukking voor allerlei moslimbegrippen. In dit hoofdstuk doen wij een poging hierin een weg te vinden. Hierbij past wel een waarschuwing: er komen allerlei vreemde woorden en termen in voor die een vreemde wereld voor ons gaan ontsluiten! Nog moeilijker wordt het, als bekende termen ineens in een heel andere betekenis worden gebruikt. Zo krijgen begrippen die wij negatief bestempelen, zoals ‘verraad’ of ‘huichelen’ of ‘sluipmoord’ in het moslimdenken een positieve lading, bijvoorbeeld als middel tot overwinning of als martelaarschap en toegang tot het paradijs. Anderzijds worden begrippen die in het Westen een positieve lading hebben, zoals ‘dialoog’, ‘democratie’ of ‘integratie’ door de moslims als verachtelijk en decadent ‘kafirdenken’ (het denken van niet-moslims, ‘ongelovigen’) terzijde geschoven en zelfs tegen het Westen gebruikt.5) De kernvraag is nu: Is de islam een religie van vrede? Het antwoord moet luiden: het hangt er maar vanaf vanuit welk gezichtspunt (westers of moslim) je uitgaat. Moslims beantwoorden deze vraag uiteraard bevestigend. Maar dat moet de westerse mens niet geruststellen, totdat wij weten wat zij hiermee bedoelen. Wij leggen dit maar al te makkelijk uit vanuit onze westerse opvatting over tolerantie, maar daarmee vergissen wij ons net zozeer, als met de coëxistentie die de communisten eenmaal predikten. Vrede (Salam), volgens de moslims, is het kenmerk van Dar al-Salam, Huis van Vrede, waarin geen scheiding is van kerk/moskee en staat. Daarom zijn in hun ogen ‘verwesterde’ landen als Turkije, Algerije en Egypte afgevallen van het ware geloof en het eerste doelwit van de strijders voor de echte of ware islam. Andersdenkenden, zoals Joden en christenen, worden in deze samenleving geduld als dhimmies (letterlijk ‘beschermelingen’), de Arabische uitdrukking voor ‘houthakkers en waterdragers’ uit de Bijbel. Salam is heerschappij van Dar al-Islam. Deze bestaat thans in een toenemend aantal moslimlanden en provincies of deelstaten, zoals Noord-Nigeria. Een maatschappij wordt beschouwd als Dar al-Islam (Huis van Islam), als daar de sjaria is ingevoerd, waarbij niet langer wordt rechtgesproken door kafirs (ongelovigen), maar door geestelijken. Het betekent tegelijk de afschaffing van alle andere wetten, of – in een overgangsstadium – het overrulen (‘sjariatiseren’) van alle wetten van een land, inclusief hun Constitutie of Grondwet, door de wet van islam. Pas als alle landen behoren tot de Dar al-Islam en de sjaria wereldwijd het denken, de cultuur en de wetten van de kafirs heeft verdrongen, zullen alle mensen leven onder de gezegende oemma-islam 6) (Dit begrip wordt hieronder nader verklaard.) Zolang er geen mondiale salam heerst, is de islam in staat van oorlog met alle landen die niet vallen onder Dar al-Islam. Sterker nog, zolang voelt de islam zich bedreigd en zelfs aangevallen door alle landen die niet-islamitisch zijn in deze betekenis die verkeren in de Dar al-Harb ofwel Huis (staat) van oorlog. Die landen verkeren in grote spanning en strijd en worden verdeeld in 1. de ‘afvallige en huichelachtige’ staten die eenmaal de ‘zegeningen van de islam’ hebben gekend, waaronder ook heel Palestina, zoals de moslims het land noemen dat God aan de Israëlieten heeft gegeven, 2. de kafirstaten die verkeren in een staat van wanorde, vanwege hun ‘achterlijke’ cultuur en wetten, ingegeven door hun onkunde en ongeloof. Kafirlanden met een belangrijke moslimminderheid liggen tussen deze beide in en gelden als Dar al-Kufr (Huis van Ongeloof). Djihad = vestigen van Dar al-Islam. Het instrument om te komen van Dar al-Harb tot Dar al-Islam is de djihad, ofwel ‘heilige oorlog‘. Hierover laat de Koran (bijvoorbeeld in de Soera’s 2, 8 en 47) geen misverstand bestaan. De djihad kent drie fasen: 1. het hart, het denken van het individu, de ‘inspanning van het geloof’, 2. het gebruik van het woord, op podium, in de pers, boeken en propaganda als ‘culturele invasie’ met het gedachtegoed en begrippenkader van de islam, 3. de klassieke djihad is de daad waarmee op vreedzame of gewelddadige wijze de moslimsamenleving wordt verwezenlijkt met het invoeren van de sjaria. Van deze djihad kan alleen de eerste fase worden beschouwd als religieus, maar tegelijk conditionerend tot de tweede en derde fase die uitsluitend ideologisch en politiek zijn. 7) Deze tweede fase van de djihad omvat a. het onderricht in moskee en school om de leden van de moslimgemeenschap oemmabewust resp. djihadbewust te maken, b. de voorlichting naar buiten, door deze fase voor te stellen als ‘religieus’ en te doen vallen onder vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst In diverse landen voltrekt zich momenteel al de derde fase. Hierbij gaat het dikwijls om provincies of deelstaten, zoals Mindanao in de (overwegend katholieke) Filippijnen, Atjeh, Centraal Sulawesi, de Molukken en noordelijk Nigeria en de overige staten in West-Afrika. Typerend is de volgende uitspraak van de gezaghebbende imam Özcan Arzöglü: “De djihad is de strijd tegen de ongelovigen met de bedoeling hen tot de islam over te halen en de verspreiding en de triomf van de islam over alle godsdiensten te bewerkstelligen. Wanneer de ongelovigen weigeren moslim te worden, moeten zij worden onderworpen of vernietigd. De djihad is een goddelijk bevel en wordt als een heilige plicht voor de moslimnatie beschouwd.” Hudna = uitstel van Dar al-Islam Het begrip ‘wapenstilstand’ drukt onvoldoende de ware betekenis uit van een devies dat Mohammed bij zijn veldtochten gebruikte. Toen zijn tegenstanders hem te sterk waren, bood hij hun een hudna aan, d.w.z. een vrede-voor-eenbepaalde- tijd van maximaal tien jaar. Toen de inwoners van Mekka hierop ingingen, verslapte hun waakzaamheid, totdat zij bij de volgende veldtocht van de profeet werden verslagen. Je kunt hudna dus omschrijven als: je klaarmaken voor de strijd door de tegenstander uitstel te bieden, hem zand in de ogen te strooien. Het begrip hudna (Engels: truce) is te vergelijken met het communistische begrip coëxistentie. Degenen, die hierop serieus ingingen, kregen van Lenin de weinigvleiende naam ‘nützliche Idioten’. Zo hebben ook de moslims weinig respect voor christenen en humanisten die met hen de ‘dialoog’ aangaan. Tijdens zo’n dialoog vroeg een christendeelnemer waarom de moslims ook niet eens het initiatief namen voor zulke ontmoetingen. De belangrijkste moslimdeelnemer antwoordde: “Waarom zouden wij dit doen? Wij hebben van u niets te leren, omdat u ons niets te vertellen hebt.” Het Medinamodel = Leven onder Dar al-Harb In tal van landen vormen de moslims slechts een minderheid van de bevolking en van hen trachten velen zich - geheel of ten dele - aan te passen aan westerse maatstaven. Men spreekt dan ook wel van een aangepaste of ‘Euro-islam’, in tegenstelling tot het radicale en strijdbare islamisme, waarop in hoofdstuk 10 en 11 nader wordt ingegaan. In het Westen wordt deze ontwikkeling als een vooruitgang beschouwd, te vergelijken met het ‘treden uit de donkere Middeleeuwen’ van bijgeloof en kerkelijke alleenheerschappij, dus in ’t bijzonder de scheiding van kerk/moskee en staat. Het denken van de moslims is echter niet westers, maar Arabisch. Het wordt levend gehouden door het opzeggen van de Koran en het onderwijs in de Hadieth. Zo gaan de leidende moslims op dezelfde wijze met het Westen om als Mohammed in de zevende eeuw met Medina: migreer naar de christelijke gebieden, want men is daar tolerant en gastvrij; stel je vredelievend en vriendelijk op; ga roepen om religieuze, sociale en politieke rechten en privileges; krijg veel kinderen en vestig je er voor vast. Naarmate de moslimgemeenschap zich uitbreidt, vindt er een geleidelijke, maar onomkeerbare rechts- en machtswisseling plaats, net zolang, totdat de balans doorslaat en de ‘jonge koekoek’ de andere vogels wegdrukt of het nest uitwerkt (vrij naar G.L.O. Moshay, Wie is deze Allah? pag. 31-32.) Taqija = aanpassing (huichelarij) Mensen die dit allemaal kunnen weten, sluiten deze uitleg bewust uit, waardoor anderen die niet beter weten, een verkeerde indruk krijgen en op valse wijze worden gerustgesteld. Als moslims bijvoorbeeld spreken over het begrip godsdienstvrijheid, geven zij hieraan hun eigen interpretatie. Zouden zij dit hanteren in de betekenis die onze landen hieraan geven, dan zou dit kunnen leiden tot een massale uittocht uit de islam. Daarom geldt kritisch onderzoek als één van de grootste bedreigingen of sjirk binnen de islam, te vergelijken met geloofsafval, want dan zou immers Mohammed een valse profeet blijken te zijn geweest. Zo geldt de uitspraak: “Je wordt niet gedwongen om te geloven” alleen voor de buitenstaander die moslim wil worden, maar nooit voor een moslim die christen wordt. Met andere woorden: je kunt wel de islam binnengaan, maar niet uitgaan, daar volgt naar de sjaria de doodstraf op. Ook het onderscheid tussen radicale (fundamentalistische) en gematigde moslims is taqija. Zou bijvoorbeeld in een stad of streek de meerderheid moslim zijn en op grond hiervan de sjaria worden ingevoerd, dan tellen alle moslims mee, ook de gematigde en de nominale. Ook het optreden met twee gezichten is een zaak van taqija. In landen waar de moslims een minderheid vormen, wordt gesproken met de ‘zachte soerateksten’ vanuit de Mekkaperiode, maar in landen met een moslimmeerderheid kunnen de niet-moslims daar geen beroep op doen, want daar gelden de ‘harde soerateksten’ uit de Medinaperiode (zie ook bij Koran onder ‘abrogatie’). Oemma-islam is de gemeenschap der moslims, het wereldwijde moslimbewustzijn. Dit is meer dan een besef van verbondenheid, het is de voedingsbodem om wereldwijd te streven naar de vestiging van de Dar al-Islam. Het is ook datgene wat alle moslims -soennieten en sji’ieten, orthodoxen en vrijzinnigen, geletterden en ongeletterden, radicalen en gematigden- met elkaar verbindt. De dynamiek van de oemma-islam wordt aangewakkerd door de zgn. Moslimbroederschap, die staatsoverstijgend actief is. Zelfs al hebben de imams in het Westen geen officiële banden met de Moslimbroederschap hun oemmabewustzijn brengt hen ertoe hun preken te richten op de realisering van de Dar al-islam. Hoe groter de oemma (moslimgemeenschap) is, des te sterker de heilsrichting, dat wil zeggen de aanvalskracht. Dit oemmagevoel is zo groot dat geen van de vooraanstaande islamleiders in Duitsland officieel afstand heeft genomen van de WTC-aanslagen in september 2001. Integendeel, de aanslagen werden met grote vreugde begroet, zoals in de moskeeën van München. Wanneer men wel afstand nam, moeten wij dit zien als een plichtpleging jegens het gastland. Uiteraard is er een kleine minderheid van kritische moslimintellectuelen, maar die zijn niet onderling georganiseerd en worden gezien als verraders van de oemma-islam. Daarom worden zij in hun thuislanden in de ban gedaan of zelfs vervolgd en gedood.
__________________
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 31 januari 2008 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() In de zevende dag heeft Patrick Janssens het gevonden.
Niet de onderdrukking van de islamitische vrouwen tegengaan is zijn argument. Niet de laïcisering van de overheid is zijn argument. Maar: er zijn veel (zes) allochtone, islamitische ambtenaren, en hij wil er nog meer, achter het lokket. En kijk: nu komt daar een andere islamitische madam. Die komt uit een land waar vrouwen geen auto mogen rijden. Een fundamentalistisch land zoals Saoudi Arabië, bijvoorbeeld. En die gaat haar rijbewijs afhalen. Ziet die sukkel daar een vrouw met een hoofddoek zitten achter het afhalen van rijbewijzen lokket! Die krijgt natuurlijk schrik! Die gaat natuurlijk haar rijbewijs nooit durven ophalen! Patrick Janssens is een geweldig copy writer. Dit soort sofismen staat prachtig in een dolkomische TV spot om plastieken speelgoed te verkopen, om stofzuigers of Tobi's te verkopen, om de mensen aan te zetten om meer cola te drinken of om meer op vakantie te gaan naar landen waar je vrouw geen auto mag rijden. Het is alleen zo dat dit nergens op slaat, en geenszins verklaart waarom hij het pad moet opgaan van de betutteling van vrouwen, het discrimineren van godsdiensten en het opheffen van de vrijheden van ambtenaren om te doen wat ze willen met hun kledij, hun godsdienstbeleving. Het is ook toegeven aan het feit dat men bang moet zijn voor de onpartijdigheid van overheidsambtenaren, vooral indien ze islamitische ambtenaren zijn en het absurde vereenzelvigen van de islam met die landen die fundamentalistisch zijn. Bij mijn weten rijden in de overgrote meerderheid van de 1.5 miljard mensen omvattende islamlanden de vrouwen auto. Patrick Janssens gaat met dit interview ver over de schreef. Hij houdt tenslotte hetzelfde populistische stigmatiseren aan als het VB, al doet hij dit met een schijnbare bezorgdheid over de islamitische vrouwen op een hilarische en nauwelijks verdoken wijze. Dit is sossentjeverij op zijn smalst. Het is het gebruiken van rechts populisme in een suikeren jasje met de bedoeling dat de bevolking die wel degelijk weet dat dit heulen met de vijand is in verwarring wordt gebracht over zijn bedoelingen. Zijn bedoelingen zijn niet zuiver, noch duidelijk. Het is zijn enige bedoeling om burgemeester te zijn, om vis noch vlees te hoeven zijn, om nergens een duidelijke stelling in te nemen en derhalve te voldoen aan de marketing eisen van de moderne tijden: mossel noch vis, noch links noch rechts, maar gericht op minzaam, vaderlijk, zorgzaam overkomen, zonder dit natuurlijk echt te zijn. Pontius Pilatus en manneken Pis zijn de grote voorbeelden van de "socialist" Patrick Janssens. Moge pek en pluimen van mensen die deze scheinheiligheid doorzien zijn deel zijn aan het einde van de rit. Zijn sneer naar Tobback, die hem verweet van Antwerpen een zimbabwe te maken, dat deze dan maar zelf de naam Mugabe verdient is geestig maar absoluut niet ernstig. Zijn opmerking dat hij, in al zijn grootsheid van burgemeester, zich verwaardigde om persoonlijk met 6000 ambtenaren te hebben "gesproken" over de problematiek toont aan dat hij lijdt, meer nog dan Tobback, aan een Napoleon complex. Antwerpen is een democratie, geen burgemeesterdom. Hoofddoeken zijn geen symbolen van het fundamentalisme, het zijn religieuse symbolen van alle islamitische vrouwen die zich verdrukt voelen indien ze deze niet mogen dragen. Indien de burgemeester islamitische ambtenaren wil helpen, en zijn bevolking, dan toont hij aan, en bevestigt hij wat waar is en nodig: de zes vrouwen met hoofddoeken die een loketfunctie uitoefenden waren waardige volwaardige Antwerpenaren, ambtenaren, vrouwen en krijgen de steun van hun burgemeester zoals iedereen in multiculturele stad waar diversiteit de regel is. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 februari 2008 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
|
![]() En wat schrijft Geert Van Istendael in De Standaard van dit weekeinde, meneer Feremans?
Er werd hier een topic over geopend... Wellicht is U dat ontgaan. Vandaar ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 3 februari 2008 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() de sossen komen met mekaar al niet overeen.
Dat ze die maar weren uit een regering, of ze krabben mekaar de ogen uit voor de camera's Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 februari 2008 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
|
![]() Citaat:
Alain Coninckx bewees overigens ook weer eens dat hij de titel van journalist echt niet verdiend. De rooie vooringenomenheid droop er weer vanaf. "Wat heeft u toch allemaal aangericht, mr Jansens" was zijn populistische, linkse openings-oneliner. Jammer dat zijn hypocriete linkse ego vergeten was zelf een hoofddoekje om te knopen. |
|
![]() |
![]() |