![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegen een algemeen rookverbod | |||
Ik ben roker en ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 26,44% |
ik ben roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,05% |
ik ben niet-roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,08% |
ik ben niet-roker en ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 25,29% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,15% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat jij doet is niet debatteren, maar gewoon op een simplistische manier verwijzen naar andere, eveneens schadelijke zaken. Net alsof er nog mensen zijn die dat niet weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waar staat de regel geschreven dat er op een forum enkel gedebatteerd mag worden, en niet gewoon je standpunt mag gegeven worden? Als jij zegt wat jij larie, simplistisch of zelfs algemeen geweten vindt, dan draagt dat ook niet bij tot het debat dat je zo graag wilt. Integendeel, dan zeg je enkel net zoals mij, jou eigen mening...
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 3 februari 2008 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Laat ons daar eerlijk in zijn: als men vandaag de sigaret zou uitgevonden hebben, het zou nooit ofte nimmer op de markt mogen gebracht worden. Het zou simpelweg nooit door de controles geraken. Ik zou er dus volstrekt geen probleem mee hebben als men de sigaret als dusdanig zou behandelen en een radicaal ontmoedigingsbeleid zou voeren. Op het Bhoetanese af! Daar de vrije markt geen oplossing biedt, integendeel, die teert (!) in dit geval letterlijk op het roken (de één zijn dood,...), moet de overheid optreden ter bescherming van haar burgers. Dat is haar taak.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
2. Die verwijzingen van jou waren dan nog heel simplistisch (cafétoog-politiek) 3. Je voegt niets inhoudelijks toe aan het onderwerp "roken op café"-onderwerp. Citaat:
Terug naar het onderwerp: het is grappig dat de rokers heden klagen, na decennia lang de lucht en de gezondheid van de medemensen verpest te hebben. Ze voelen zich het slachtoffer - ocharme - en willen maar niet inzien dat het net door hun asociale, ongezonde en onbeschofte gedrag is dat dergelijke maatregelen uiteindelijk ingevoerd dienen te worden. Als de rokers zelf de verantwoordelijkheid niet nemen, en de hoffelijkheid niet hebben om even buiten te roken, moet de wet maar ingrijpen. Het rookverbod moest er al lang gekomen zijn ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijk betuttelend, en vooral ongeoorloofd ingrijpen op de vrije markt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie ook niet in wat er zo betuttelend is aan opkomen voor de rechten van niet-rokers en erkennen dat roken een verslaving is en geen keuze.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 februari 2008 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zijn meestal dan de egoisten die het hards roepen hé ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aan degene die voor zijn: Willen jullie nu eens eindelijk argumenten op tafel leggen ter verdediging van een verbod. En begin nu weer niet te zeveren dat roken ongezond is, er is niemand die dat betwist. Trouwens Geert waar is de vrije markt hier bedreigend voor de gezondheid? En al zou het zo zijn waarom zou dit dan met een verbod moeten worden opgelost? Laatst gewijzigd door maarte : 3 februari 2008 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze heer die al zoveel mensen van de sigaret heeft afgeholpen is niet toevallig tegen het rookverbod. U mag ook 2 keer raden voor welke partij hij nu opkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Roken verhoogt het risico op o.a. onderstaande aandoeningen: - kanker, hart- en vaatziekten - longemfyseem - hersenbloeding - longontsteking - bronchitis - oogiekten (o.a. ziekte van Graves) - rugklachten - oorklachten - vaatvernauwingen - roken verzwakt het de kwaliteit van de ademhaling. De conditie gaat door het roken snel achteruit en er is een verhoogde kans op impotentie en erectiestoornissen. Voor de vrouwen is er een kans op onvruchtbaarheid. De levenskwaliteit van de roker wordt tevens aangetast, denk maar aan het reuk en smaakvermogen die door het roken achteruit zullen gaan. Men lijdt aan een fysieke, psychologische en tevens ook een sociale verslaving door te roken. Het uiterlijk wordt ook sterk beinvloed door het roken. De gebitskleur wordt aangetast en zal van wit langzaam overgaan naar donkergeel. Uw lichaam en uw kleren nemen snel de geuren op van de rook waardoor u onaangenaam gaat ruiken. Tevens is de adem verre van fris. De handen, en dan met name de vingers, veranderen teven van kleur door de rook die er continu langsheen gaat door het vasthouden van de sigaret. Ook de huid veroudert snel en dit geeft een veel ouder uiterlijk. Dan wordt er nog niet gesproken over de vele nadelige effecten van de mentale verslaving, het vele geld dat het kost, de angst of de zorg om zonder sigaretten te vallen... En, last but definitely not least, de vele doden per jaar als gevolg van passief roken. Nog redenen nodig ? Er zijn er nog veel hoor. Dus kom niet af met de dooddoener dat roken "ongezond" is, dat is ouwe koek. Wat vele rokers weigeren te geloven - uit angst wellicht - is hoe extreem ongezond roken nu eigenlijk wel is, zowel voor zichzelf als voor de niet-rokende medemens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Het woord is hypokriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog dat roken erbovenop,en ik word verplicht door de rokers om mee te roken,tewijl mijn gezondheid eronder lijd
![]()
![]() |
#75 |
|
![]() Dat iets anders, iets dat totaal niet te vergelijken valt, ook ongezond is betekent dat het in orde is?
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Het schijnt niet tot u door te dringen dat de gezondheid van rokers en niet-rokers ons argument is. En ja, dit moet met een verbod worden opgelost. Dat is de enige oplossing. Trouwens, het is geen algemeen verbod dat voorgesteld wordt, er mogen nog steeds aparte rookruimtes zijn. De vrije markt bedreigt de gezondheid doordat er bedrijven zijn die miljarden verdienen aan een product dat als het vandaag uitgevonden werd niet eens op de markt zou mogen worden gebracht.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 februari 2008 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zeg juist dat passief roken niet het punt is, niemand betwist hier tot dusver dat roken ongezond is. Maar wel hoe je het probleem oplost. Ik vroeg echte argumenten om het staatsingrijpen te verantwoorden maar blijkbaar heb jij er geen sikkepit van begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||