![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegen een algemeen rookverbod | |||
| Ik ben roker en ben tegen |
|
23 | 26,44% |
| ik ben roker en ik ben voor |
|
7 | 8,05% |
| ik ben niet-roker en ik ben voor |
|
34 | 39,08% |
| ik ben niet-roker en ik ben tegen |
|
22 | 25,29% |
| geen mening |
|
1 | 1,15% |
| Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vooral de hypocriete houding van de politiek stoort mij. "Financially speaking, it's unquestionably better that they continue to die at about the present rate" zei Sir Humphrey eens in Yes Prime Minister, het lijkt de houding van de politiek goed samen te vatten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 4 februari 2008 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Soit. Ja, 'als het dat maar is'. Weet je, ik sterf liever op mijn 80 aan longkanker, al dan niet door passief roken - ik haat roken, dus wrslk door passiviteit - dan op mijn 8 aan diarree, omdat 'men' vond dat het verboden moest worden om ongezonde zaken te maken. Wat jij? (Lang leve Rourke.) Sigaretten doden mensen die daarvoor kiezen. Ik zie daar geen probleem mee, feitelijk... Wil je echt alles dat doodt 'uit de markt halen'? Wel, dan had je in de jaren holbewoners speren moeten verbieden. Met een beetje geluk hadden we ondertussen al het wiel.
|
|
|
|
|
#164 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 4 februari 2008 om 15:39. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gij sterft liever op uw 8 dan op uw 80?
Wel...
|
|
|
|
|
#167 |
|
Lokaal Raadslid
|
adranhaley, mij geen probleem als rokers willen sterven. hun probleem...
maar als ik er ziek van word, als er tal van mensen door sterven, dan mag er toch iets aan gedaan worden. het huidige rookverbod is al een start, maar met nog teveel uitzonderingen, waardoor er idd twijfel en concurentievervalsing is. Dus overal rookverbod of nergens... en dan kies ik voor nergens zodat niet rokers niet de gevolgen dragen van rokers. als iemand drinkt, en in de auto een risico vormt voor derden... niemand protesteert toch tegen het verbod om dronken met de auto te rijden. iedereen doet wat hij wil, maar zorg ervoor dat je derden geen last bezorgt. |
|
|
|
|
|
#168 | |
|
|
Citaat:
Maar ja, als je écht geen rationale argumenten hebt... Passief roken doodt, dat is keer op keer bewezen, zelfs in landen met een machtige tabaklobby.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 4 februari 2008 om 15:51. |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
En gokverslaafden willen al hun geld erdoor jagen zeker?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
#170 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie niet in hoe we daar 'rationeel' over gaan discussieren. Jij vindt 'gezondheid' een argument om geweld te legitimeren. Ik niet. Leg mij eens uit waarom het 'gezondheidsargument' in de ene zaak wél geldt en in de andere niet? Waarom mogen bouwvakkers nog hun beroep uitoefenen, bijvoorbeeld? Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 februari 2008 om 15:57. |
|||||
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zijn zwakke mietjes die wel iets anders willen doen, maar er niet in slagen om het te doen, i.e. dat ze wel degelijk 'gokken' verkiezen boven 'niet gokken'. Een wens uiten (spreken) is nog niet hetzelfde als die wens willen.
|
|
|
|
|
#172 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||||
|
|
|
|
|
#173 |
|
|
Verslaving =/= rationele, vrije keuze. Dringt dat echt niet door?
|
|
|
|
|
#174 |
|
Banneling
|
Vrije keuze is in veel gevallen slechts een waanvoorstelling....
|
|
|
|
|
|
#175 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar is het dan onmogelijk dat een onderzoek niet bepaald wetenschappelijk verloopt? (Dat de kritiek is van Skepp.)
Enfin, het kan zijn dat jij de kritiek van Skepp niet relevant vindt. Dan vraag ik: waarom? Citaat:
Ik stel gewoon de kern van de zaak. Jij vindt dat gezondheid geweld legitimeert. Ik niet. Zo moeilijk is dat toch niet? Alé, 'k zal het wat duidelijker uitleggen. Jij wenst door gewelddadige interventie in de samenleving bepaalde voorkeuren te shiften ten nadele van bepaalde personen, in het voordeel van andere personen. Zo, je mag daar voor uitkomen, hoor. Aléja, kwestie van de consequenties van uw daden te begrijpen. Ik herhaal gewoon mijn vraag: waarom mogen bouwvakkers nog werken?
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niemand spreekt over een 'rationele, vrije keuze', Geert. Keuze is keuze, hoe irrationeel het ook is. (Waar je bij 'verslaving' van kan spreken, ja.)
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
Deze kwestie toont heel mooi het falen van de vrije markt aan. De tegenstanders van een rookverbod beweren dat een verbod overbodig is, omdat de uitbater nu toch al kan kiezen voor een rookvrij café. De praktijk bewijst jammer genoeg het tegendeel. Rookvrije café's zijn nagenoeg onbestaande. En dat is echt niet omdat er geen vraag naar is, getuige de vele voorstanders van een rookverbod en getuige de landen waar zo'n rookverbod al bestaat (de omzet van de café's daalt daar echt niet...). Het probleem is natuurlijk dat rokers nu eenmaal kampen met een verslaving en dat zij dus zonder zo'n verbod nooit naar een rookvrij café zullen gaan. Niet-rokers passen zich daar dan meestal noodgedwongen maar aan aan. Met vrije keuze heeft dit dus allemaal weinig te maken: noch uitbaters, noch rokers, noch niet-rokers hebben immers in praktijk een echte keuze. En dan zwijg ik nog van het personeel.
|
|
|
|
|
|
#178 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voorstanders van een vrije markt beweren helemaal niet dat 'alles wat wenselijk is voor bepaalde individuen, bereikt kan worden op een vrije markt'. Dat zou maar al te gek zijn, hé. De tegenstanders van een rookverbod beweren dat een verbod overbodig is, omdat de uitbater nu toch al kan kiezen voor een rookvrij café. De praktijk bewijst jammer genoeg het tegendeel. Rookvrije café's zijn nagenoeg onbestaande.[/quote] Citaat:
Kan je die eens uitleggen? (Er zijn btw rookvrije café's hoor. Ga daar?) Citaat:
Citaat:
En je notie 'vrije keuze' is hilarisch. :')
|
|
|
|
|
#179 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Indien men roken wil bestrijden moet men niet hypocriet doen,
de roker is niet de misdadiger, hij is het slachtoffer, indien men werkelijk een doeltreffend beleid wil voelen, hef dan zo een hoge belastingen aan de rokersproducten (de oorzaak van het probleem), dat het onmogelijk is om nog winstgevend tabakswaren te produceren, ondertussen kan de overheid dan ook meer besteden aan bijvoorbeeld gezondheidszorg door de hogere inkomsten van de tabaksbelasting voor producenten twee vliegen in één klap.
|