Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2008, 00:49   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vanmiddag weer, in mijn keurige wijk in Brussel (daar waar de drie bakkerijen plaats hebben gemaakt voor kebabzaken), houden drie opgeschoten jongeren stil op een hoek, elk met een breedgebekte vechthond. Die beginnen elkaar aan te vallen, en de jongeren kunnen maar amper de honden in bedwang houden. Ze schoppen de dieren, doen ze muilkorven aan, en die honden piepen van de ellende terwijl hun bek wordt gesnoerd.
De jongeren zijn van maghrebaanse kunne, en zoals we allemaal weten heeft Allah hun niet bepaald liefde voor honden ingelepeld. Het blijft raden naar waarom ze allemaal plots zo'n hond hebben. Of niet?

Is er dan NIETS voorzien door de overheid, die de handel en het fokken van dat soort vechthonden aan banden zou kunnen leggen?

Het gebeurt trouwens vaak dat ik de straat oversteek omdat er weer zo'n bende verrijkers met een gekweld dier aan de riem me een ongezellig gevoel geeft.

Waar blijft de dierenbescherming in dit soort toestanden? We weten vagelijk allemaal dat er in het park 's nachts, en in garages bij mensen thuis gevechten zijn.

Citaat:
Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Waarom al die rokko's in Brussel vechthonden hebben?
En wat de regelgeving daaromtrent is?
Zijn die honden dan niet beschermd door wetten?
Citaat:
Dank je, norsk! Het is niet speciaal in mijn buurt hoor, Ny.
Eigenlijk zo'n beetje overal in Brussel... niet massaal, maar wel vaak.
Die "brave blanken" in de villawijken hebben ook rottweilers, pitbulls en meer van dat moois, waarmee regelmatig zware ongelukken gebeuren omdat "ocharme de beestjes" géén muilband omkrijgen zoals zou moeten... en nu maak je histories omdat "nie-blanke" ook honden hebben en die wél een muilband dragen? Twee maten en twee gewichten? Hondenbezit een huidskleurgebonden voorrecht? Minder hypocrisie aub
Niet de honden moetten voorrang krijgen qua bescherming, de mensen, dus: muilband, ook als de hond er niet van houdt.
Ik merkte het niet in mijn wijk. In Antwerpen één keer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2008 om 00:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 00:50   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je, norsk! Het is niet speciaal in mijn buurt hoor, Ny.
Eigenlijk zo'n beetje overal in Brussel... niet massaal, maar wel vaak.
Mijn vroegere schuin-over-buren hadden twee honden die ze probeerden doldraaien.
Om u dood te verschieten: je komt thuis van je werk, parkeert je auto, draait de hoek van je straat in, en plots staat daar een loslopend beest met het kwijl uit z'n mond te grommen naar je.
Ik hou van honden, maar deze waren mijn vriendjes zo niet.

Een hond is zodoende nog gevaarlijker dan een vuurwapen. Met een vuurwapen kun je dollen wat je wil, het gaat niet zomaar vanzelf af. Een hond kan vanzelf afgaan, en hoe meer je hem verprutst hebt, hoe groter die kans.

Arme honden, en arme mensen die er het slachtoffer van worden.
Oud 5 februari 2008, 00:55   #23
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Waarom al die rokko's in Brussel vechthonden hebben?
Ik denk dat dat nogal te maken heeft met een mannelijk imago.
In de stad waar ik vroeger woonde was er een wijk waar ook een vechthonden-probleem was/is. Om het was stereotyperend te stellen: het was nogal een johny-en-marina wijk waar je als man best stoer en heel erg mannelijk over kwam. Ik denk dat dat bij veel marrokkaanse jongeren ook nogal belangrijk is, hence the dogs.
Dat is zowat de enige overeenkomst die ik kan zien.
En intelligentie, natuurlijk. Die marokkanen die van die lieve hondjes hebben zien er mij doorgaans niet heel erg intelligent uit.
Die kerels uit de wijk in mijn vroegere stad lieten ook niet echt een intelligente indruk op me na
Oud 5 februari 2008, 00:56   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die "brave blanken" in de villawijken hebben ook rottweilers, pitbulls en meer van dat moois, waarmee regelmatig zware ongelukken gebeuren omdat "ocharme de beestjes" géén muilband omkrijgen zoals zou moeten... en nu maak je histories omdat "nie-blanke" honden hebben en die wél een muilband dragen? Twee maten en twee gewichten? Hondenbezit een huidskleurgebonden voorrecht? Minder hypocrisie aub

Ik merkte het niet in mijn wijk. In Antwerpen één keer.
Rottweilers hebben helemaal geen muilband nodig.
Dat zijn doorgaans enorm brave beesten waar ge uw hand bij wijze van spreken in hun keel kunt duwen en ze eens lief zullen terugkijken.

Van pitbulls moet ik nie weten, dus daar spreek ik me niet over uit.
Oud 5 februari 2008, 01:02   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat zijn doorgaans enorm brave beesten waar ge uw hand bij wijze van spreken in hun keel kunt duwen en ze eens lief zullen terugkijken.

Er zijn toch regelmatig kinderen die zwaar verwond worden door die "brave rottweilers".
Oud 5 februari 2008, 01:05   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

iedere dag wel een stuk of 20

de meeste van die kinderen waren trouwens alleen met den hond.
of ze staken net een potlood in z'n oor of zo.
(dat was een sint-bernard denk ik, maar goed).
Oud 5 februari 2008, 01:09   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Zouden die honden door hun genetische manipulatie echt van nature éng zijn?
Ja, voor 't fokken worden al generaties lang de aggressiefste geselecteerd. Je kunt wel raden dat dat geen schaapjes geeft. De fokkers zijn gevaarlijke mensen en de eigenaars weten meestal niet wat voor beest ze in huis halen.
Oud 5 februari 2008, 01:15   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
iedere dag wel een stuk of 20

de meeste van die kinderen waren trouwens alleen met den hond.
of ze staken net een potlood in z'n oor of zo.
(dat was een sint-bernard denk ik, maar goed).
zonder lang zoeken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikopnieuws
Kind gewond door bijtende hond
Arnhem - Woensdagmiddag kreeg de politie melding dat er een kind gewond zou zijn door een bijtende hond in het parkje bij het verpleeghuis Regina Pacis aan de Van Remagenlaan in Arnhem. Ter plaatse bleek dat een 2-jarig jongetje uit Arnhem met verwondingen aan arm en hoofd per ambulance afgevoerd was.

De traumahelicopter werd ingeschakeld, deze is geland bij het Gelredome in Arnhem Zuid. Het kind werd per ambulance daarheen vervoerd. De chirurg van de traumaheli is overgestapt op de ambulancewagen, waarmee het kind vandaar vervoerd is naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Het kind is geopereerd en heeft alleen vleeswonden opgelopen en verkeert niet in levensgevaar.

Het incident gebeurde toen de oppas van het kind, een 37-jarige vrouw uit Arnhem, naar het park was gelopen. De vrouw liet daar tevens de hond van de ouders van het kind uit. Daar is de hond, een Rottweiler, met een andere hond gaan vechten. De vrouw en andere omstanders probeerden de honden uit elkaar te halen. De vechtende honden kwamen vervolgens volgens getuigen te dicht in de buurt van het kind, waarna het kind enkele keren door de Rottweiler gebeten is.

Door de politie is de hond in beslag genomen. Justitie beslist wat er met de hond moet gebeuren en of er strafvervolging ingesteld zal worden. Zover bekend hebben de ouders van het kind al aangegeven dat zij de hond willen laten inslapen. Door de politie is slachtofferhulp ingeschakeld voor enkele getuigen van het incident.

Klik BRON
Die honden zijn een gevaar op zich, wie ook de eigenaar is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2008 om 01:21.
Oud 5 februari 2008, 05:33   #29
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

niks van , ligt puur aan de baas ! je laat je kinderen niet bij een hond , eender welk ras ! en zeker niet alleen of met weinig toezicht ............ ne hond is geen kinderspeeltje !!!

zie maar is naar de gevallen waar een kind bij betrokken is en door een hond is gebeten .........

Laatst gewijzigd door pibo® : 5 februari 2008 om 05:34.
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 10:08   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zonder lang zoeken:

Die honden zijn een gevaar op zich, wie ook de eigenaar is.
ja jong, nu hebt ge bewezen dat rottweilers allemaal moordmachines zijn
Oud 5 februari 2008, 14:23   #31
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

België had/heeft toch zelf al een traditie van hondengevechten en hanengevechten?

http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=2617

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...evechten.dhtml

http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=936
Oud 5 februari 2008, 14:36   #32
willem1940NLD

Standaard

Een hond moet onder controle worden gehouden; veel mensen lukt dit niet.

Bovendien zijn "normale" honden gezelligheidsdieren, ze kunnen niet tegen urenlange eenzaamheid. Een uniek Chinees ras dat daar wel vrede mee heeft, lijkt zomin qua karakter als in uiterlijk op een hond.

Er bestaan rassen die gefokt, "veredeld" zijn op aanvalsgedrag; ik heb er gezien en vaak lijken ze een soort krankzinnig. Zelfs een "gemoedelijk" en goed opgevoed exemplaar uit zulke lijn zal zo goed als zeker een keer aan de misdadig ingekweekte neigingen gevolg geven en verdriet opleveren.
Oud 5 februari 2008, 14:43   #33
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
ja jong, nu hebt ge bewezen dat rottweilers allemaal moordmachines zijn
Een Rottweiler is een hond die zeer sterke en strikte leiding nodig heeft, zal zich anders dominant opstellen; een enkele uitzondering bevestigt alleen maar de regel.

Bouviers hebben dit in iets mindere mate maar moeten wel "kort" worden gehouden want zijn behalve zeer speels ook wispelturig en eigengereid. Eigenaardige "tactiek" van tamelijk veel bouviers: een indringer zal geruisloos worden binnengelaten maar niet meer er uit .....
Oud 5 februari 2008, 14:47   #34
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
niks van , ligt puur aan de baas ! je laat je kinderen niet bij een hond , eender welk ras ! en zeker niet alleen of met weinig toezicht ............ ne hond is geen kinderspeeltje !!!

zie maar is naar de gevallen waar een kind bij betrokken is en door een hond is gebeten .........
Dat klopt tot op vrij grote hoogte; de fout van veel mensen is dat zij aan een dier "menselijke" eigenschappen toedenken maar een misverstand kan zaken vreselijk uit de hand laten lopen, meestal vooraf niet af te leiden uit het gedrag van het dier.
Oud 5 februari 2008, 14:59   #35
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Bedankt voor deze link, Willem. Heb eindelijk wat materiaal nu om naar de politie te schrijven.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 15:08   #36
araneus
Gouverneur

Standaard

Ik zie hetzelfde fenomeen ook alsmaar meer hier in Mechelen. Het is duidelijk dat deze Noord-Afrikanen niet met honden kunnen omgaan, dat merk je volledig uit hun gedrag ten opzichte van de hond. Het is in ieder geval een tijdbom die op een gegeven moment zal afgaan.
Noord-Afrikanen hebben geen affiniteit met honden, waar zouden ze geleerd hebben een hond op te voeden ? Als ze dan toch een hond willen houden, laat ze dan beginnen met een gemakkelijk ras. Een labrador zal waarschijnlijk niet stoer genoeg zijn voor dit volkje !
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 15:16   #37
willem1940NLD

Standaard

Het is sommige fokkers al "gelukt" om agressieve/gestoorde ..... Labradors/Retrievers te produceren; eeuwig zonde want die niet over-intelligente en weinig gehoorzaam te maken, zwem/werk/sjouw-gekke, matig grote mensen/kindervrienden zijn doorgaans toch de lieveling van het gezin.
Oud 5 februari 2008, 15:30   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zelfs de liefste Golden Retriever kan een gevaarlijk beestje worden als instinkt de overhand krijgt, al is het maar voor een paar minuten. Als de "menselijke baas" niet de alpha van de roedel is.

Honden, nog meer dan kinderen, hebben een concequente en directe opvoeding nodig, en dat geld voor alle rassen.
De verschillen onder de rassen zitten vooral in de oorsprong van "kweek".
En de situatie waarin een hond veranderd van"familielid" tot moordenaar zit vooral in de combinatie van opleiding, omgeving en "roedelopbouw".
Als je een Border Collie op een appartementje houd, zonder dagelijke langdurige inspanning met doel, ga je een neuroot kweken, die op zijn minst de meubels opvreet. Alleen onmenselijk gedrag tegenover dat beestje gaan die vernielingen voorkomen, maar dan krijg je een ha(o)ndgranaat die elk moment kan afgaan.

Maar om terug te komen op de jonge mannen die met een zwaar gebouwde, grommende, met blikkerende tanden voorziene rottweiler of pitbull terrier "een tijdje" gewoon op de straathoek gaan staan, lijken me niet de geschikte bazen voor zulke opleidingsintensieve honden, die uiteindelijk wel de kweekachtergrond hebben als wakers of zelfs oorlogshonden. Ook is uiterlijk vertoon voor dat soort opgeschoten snotapen belangrijker dan wat dan ook, macho-tisch pronkhanengedrag.
Zie ze daar al staan met hun stamboom koningspoedel met peperduur bolkapsel.

Ik zag dit wel regelmatiger hier in de buurt, zag. Tot een paar maand geleden 1 van die lieve beestjes, per ongeluk een lief hoofddoekdragend meisje beet. (raar, geen van de daken schreeuwende krantenartikels hierover)
Sindsdien, geen honden meer te zien van dat caliber in deze nogal "nieuwe belg" bewoonde wijk.

En Filosoof, dat zou kunnen verklaren waarom je in jouw omgeving niks van de "alternatieve verrijking" merkt. Onze nieuwe Belgjes houden het liever rustig in eigen straat. Hier is dat toch zo.
Oud 5 februari 2008, 16:22   #39
Confucius
Gouverneur

Standaard

Freud zou zeggen dat in hun onderbewustzijn, die hond een verlenging van hun penis is. Blijkbaar hebben ze dan wel weinig respect voor hun penis...
Oud 5 februari 2008, 17:43   #40
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
......... Als je een Border Collie op een appartementje houd, zonder dagelijke langdurige inspanning met doel, ga je een neuroot kweken, die op zijn minst de meubels opvreet ..........
(Off Topic) Volgens hondenfokkers uit de (zeer) oude school en door mij steeds met succes toegepast:

- hond die papier/hout/meubels aanknaagt, af en toe op een plaats waar "rommel" niet direct kwaad kan, de helft van een doorgesneden groene of witte of rode kool geven die hij zelfstandig mag slopen; verteren kan hij de rauwe groente niet, maar iets in de sappen zou gunstig zijn voor de werking van de gal en het zinloos geknaag stopt.

- hond die straatvuil/uitwerpselen hapt en/of zoekt om zich in te rollen en later af te likken, een druppeltje ammoniak in het drinkwater geven

- extra "kuurtje" als een hond slachtoffer wordt van de (niet altijd onschuldig helaas verlopende) ouderwetse "hondenziekte": een gehele maatjesharing geven brengt verlichting en vooral versnelling, waarbij het vele zout onder die omstandigheden voor een keer geen kwaad kan (normaal moeten honden zoutarm eten)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be