![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hang gewoon een zakske aan den uitlaat van die hond en het probleem is opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het aantal hondendrollen zal allicht afnemen als je een boete krijgt omdat je het niet opruimt. Maar Brussel zal niet meer of minder hondendrollen bevat als de eigenaar het zakje in zijn jas bijhoudt ipv aan de leiband hangt. D�*t is het probleem.
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Als wij gaan wandelen met de hond,nemen we altijd zakje mee.Ik wil er niet in stappen,dus vermijd het ook voor andere mensen.
Voor paardevijgen is het dan weer gans anders,de ruitervereniging zei,dat het ridicuul zou zijn om hen te verplichten van af te stappen en vijgen te rapen.Sja,nogal velen van die ruiters zitten met de luie kont in de parlementen,nietwaar Meneer en Mevr Decroo. In Brugge hebben ze wel een zak hangen aan de poep. Binnenkort zullen ze zelfs de trekganzen beboeten,want die kunnen ook een halve kilo droppen. Laatst gewijzigd door Gargamel : 6 februari 2008 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De invoering van deze maatregel is, als ik het mij goed herinner, er enkel gekomen omdat de overgrote meerderheid van de baasjes de hondedrollen vierkant laat liggen, tot grote ergernis van de overige passanten. Als men de eigenaars verplicht om steeds een dergelijk zakje mee te nemen, zullen deze ook sneller geneigd zijn om dit te gebruiken, in tegenstelling tot vroeger, en zullen de straten - hopelijk - een tikkeltje properder zijn. Dus nogmaals, ik zie het grote probleem niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet men de baasjes beboeten die de drol van hun hond niet opkuisen. Men kan perfec t met een zakje rondlopen en de drol laten liggen, anderzijds kan de eigenaar de drol ook met zijn blote handen opruimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. De maatregel is een klucht. Binnenkort liggen de straten vol met plastiek zakjes. In Brussel laten de beroepsdoppers hun mormel 's morgens buiten voor het licht wordt. Als je in Brussel nog een boompje met rondom wat gras tegen het lijf loopt, trap dan niet in het gras. Je moet je schoenen nadien gewoonweg ontsmetten. Niet te doen. Sneeuw zien we niet zo veel meer. Je moet de voetpaden eens zien tijdens dooi nadat het zo een paar dagen heeft gesneeuwd. Na de dooi zijn de voetpaden gladder van de drollen dan de gladste ijsbaan. Een baasje dat op straat de vuilnis van z'n hondje niet opruimt moet worden beboet. Iemand die een idee heeft wat het betrapt worden op zwerfdrollen tegenwoordig kost ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik mijn zakje gebruikt hebt om mijn hond zijn drol op te ruimen heb ik geen zakje meer aan zijn leiband hangen en ben dus strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt mij wel op hoe sommigen hier niet alleen het regelregime toejuichen maar dat het blijkbaar nooit ver genoeg gaat. Ik zou zeggen, verbied sex, dan worden er geen mensen meer geboren die een huisdier willen. Wel allemaal met je kuisheidsgordel de straat op want anders is controle niet mogelijk, hé?
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terrein afbakenen gebeurt via een plasje. De volgende stap is dus het verplichten van de hondenpamper.