![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() En zoals steeds weeral volkomen OFF-TOPIC, die strontskatemuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel toch maar gewoon wat vragen of moet ik eerst aan U (of aan Eddy) vragen wat ik mag vragen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Trouwens, als ik gek ben, moet ik me zeker niet op de werkvloer begeven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 9Ik heb hier eens gelezen en bent tot de verrasssende vaststeling gekomen dat zelfs zij die beweren voor de arme te strijden, niet eens weten en beseffen wat een leefloon is en wie daar allemaal van geniet.
Om te beginnen heb je de invalide die door he riziv meer dan1/3 verdienbekwaam zijn verklaard, maar door de RVA 66% werkonbekwaam. Zij krijgen geen dop en geen ziekengeld. zij zijn verplichte werkonbekwame leefloners Dan heb je nog de asielaanvragers, zij mogen gewoon niet werken en zijn dus ook verplichte leefloners. Dan heb je nog deze die uit een echtscheiding komen en gewoon nooit gewerkt hebben, maar wel met de kinderen zijn blijven zitten. En dan heb je nog de bejaarden die door omstandigheden geen recht hebben op een pensioen Het% vrijwillige leefloners is zo klein, dat het een schande is dat men ze durft te vernoemen. 99%van de leefloners is er toe verplicht door de belgische wetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle vergelijkingen gaan mank, maar die van de wolf en de schapen gaat helemaal niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn de kleinste uitkeringen. Die liggen dus lager dan de leeflonen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() De OCMW's deden veel, om deze mensen uitkeringsgerechtigd te maken, maar dat heeft dus geen zin meer, als ze daardoor minder gaan krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat soort oprispingen en loze kreten van werkonwillig is gewoon plat cliché. Trouwens, als je niet wil werken, krijg je ook geld en je wordt er op een groot aantal manieren in gestimuleerd, zeker vanaf eenbepaalde leeftijd. In hoeverre dat opportuun is, daar kan over gediscussieerd worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat het absoluut minimum betreft, bedoel ik. Alleen is het zelfs minder dan het absoluut minimum. Dat is in een geëvolueerde maatschappij als de onze niet houdbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tegen de kiezing van 2009 zullen erdat nog wat meer zijn, tegen die tijd hebben de deurwaarders hopen werk. Als er al een klein gedeelte van die mensen op het VB gaan stemmen ben ik al blij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Aan het Ocmw zijn er maar 85.000 Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 18:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.jongereninformatie.be/xcm...6/default.aspx
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 februari 2008 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Op een ander forum ontmoette ik een student die permanent studeert op een leefloon.
Dat is een vegetariër die beweert dat biovoedsel heel betaalbaar is en niet duurder dan gewoon. Hij vind ook dat het leefloon iedereen toelaat ruim rond te komen. Een echt kreng dus. Hoe absurd kan je raken? Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=eno2;3255263]
Citaat:
Citaat:
Simpel feit is toch wel dat er in Belgie niet meer degelijk bestuurd kan worden, meer zelfs, er is weldegelijk een neergaande spiraal. Belasting worden hoger alles wordt duurder en de mensen krijgen minder geld, pensioenen en werkloosheid zijn een regelrechte schande en het zegt wat over de gemiddelde Vlaming dat die dat neemt. Ik zie het zo, hoe slechter het wordt hoe meer stemmen het VB gaat krijgen. Belgie valt niet meer om te vormen tot een of andere redelijke staat, Belgie moet kapot en de slechter wordende situatie gaan daar meer en meer toe bijdragen. Hoofdzaak is dat als u een beter leven wil u eerst een andere staat zult nodig hebben, want in Belgie gaat u dat beter leven niet krijgen. En dan spreek ik uiteraard niet persoonlijk over u maar over diegenen die niet meer toekomen. De groeiende massa! De gezinnen waar de kinderen zo goed als nooit fruit eten, die nooit naar de tandarts gaan omdat ze het hun niet kunnen veroorloven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft natuurlijk ook nog een studiebeurs erbovenop... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() [quote=HAMC;3255329]
Citaat:
De crisis van België is geen crisis van de welvaartstaaat. De welvaartstaat staat trouwens veel minder onder druk dan de neo-liberalen wel zouden willen. In feite houdt hij goed stand en breidt zich verder uit. Het is naar mijn gevoel dan ook zeer wel mogelijk de armoede verder terug te dringen. Alleen niet op de manier van het kappen in de sociale voorzieningen. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |