Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 13 februari 2008, 16:38   #101
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Ierland, Zweden, Nederland, etc, doen het ook zonder het EU-circus.
Er zijn inderdaad veel landen jaloers op een land dat de hoofdstad van Europa binnen zijn grenzen heeft.
straatrue is offline  
Oud 13 februari 2008, 16:54   #102
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
De Nato naar Wenen?

Tja, dat zal moeilijk gaan. Oostenrijk is geen lid van de Nato en kan dat ook nooit worden, aangezien de neutraliteit van dit land grondwettelijk is vastgelegd.

Misschien kan je je beter eerst toch een beetje informeren voor je uitspraken doet over dingen waar je de ballen van afweet.
Mijn punt is dat wij die instellingen , EU en Nato, niet op ons grondgebied hoeven. Goed idee van Oostenrijk om niet in die club te zijn.

Misschien kan je beter eerst toch reageren op draagwijdte van een verhuis uit Brussel van de EU vooralleer je begint te schelden.
Oud 13 februari 2008, 16:56   #103
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Ik was niet aan het schelden. Ik was je aan het uitlachen
Oud 13 februari 2008, 16:56   #104
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Er zijn inderdaad veel landen jaloers op een land dat de hoofdstad van Europa binnen zijn grenzen heeft.
Aan de andere kant van de heuvel is het gras altijd groener.
Oud 13 februari 2008, 16:59   #105
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Ik was niet aan het schelden. Ik was je aan het uitlachen
dank je. be my guest.

Heb je ook iets te zeggen over het verhuizen van de EU en de Nato ? Of valt dit buiten je gezichtsveld ?
Oud 13 februari 2008, 17:09   #106
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Maar goed, een reactie op wat jij schreef (hoewel het eigenlijk zwaar off-topic is in deze draad, en in het subforum Europa hoort):

ik ben voorstander van de opheffing van de NAVO, aangezien deze organisatie geen enkel strategisch nut meer heeft.
Maar zolang deze organisatie bestaat, kan België er beter lid van blijven, vind ik, uit pragmatische overwegingen. Anders verkleinen we zelf onze geo-politieke invloed.

Ik ben op zich niet tegen Brussel als Europese hoofdstad, alhoewel ik niet blind ben voor de negatieve aspecten op de stad, zoals de stijgende woningprijzen en zo. Jouw racistisch gebral over maghrebijnen overstijgt het niveau van toogpraat echter niet.

Maar hoewel Oostenrijk wel lid is van de EU (maar dus niet van de Navo), is Wenen geen realistische optie voor een mogelijke verhuis. De Fransen weigeren al om de zittingen van het EP in Straatsburg te verplaatsen naar Brussel (wat elke maand nutteloze kosten met zich meebrengt), laat staat dat ze ooit akkoord met een verhuis van alle instellingen naar Oostenrijk. En misschien kun je je ook eens afvragen of de Oostenrijkers zelf wel vragende partij zijn voor jouw voorstel?

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 februari 2008 om 17:10.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 13 februari 2008, 17:43   #107
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Maar goed, een reactie op wat jij schreef (hoewel het eigenlijk zwaar off-topic is in deze draad, en in het subforum Europa hoort):
.....
Zo ver is mijn reactie niet off-topic. In de tekst van Mark Grammens heeft hij het toch over de verrottingsstrategie. Brussel is hier een moeilijke noot om te kraken. Een andere weg is Brussel ontvetten. Of mag ik niet vloeken in de kerk ?

Heel die heisa over wat achter de schermen van de regeringsvorming en het paleis gebeurt, toont nogmaals dat niets is wat het lijkt. Wij zijn niet vrij een regering te maken die ons zint. Wij zouden ons niet mogen ontdoen van het eurocratisch circus. Het gehele machtsspel neemt plaats buiten de publieke politiek.

PS. Van links moet ik onze marokkaanse medeburger graag zien anders ben ik racist. Sorry, ik moet ze niet. Ze vangen teveel centen en komen ongevraagd.
Oud 13 februari 2008, 18:28   #108
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Weet je Cyrano, ik claim helemaal niet de spreekbuis van 'links' te zijn. Ik uit gewoon mijn individuele opinie op dit forum.

En ik hoop ook voor 'rechts' dat jij niet hun enige woordvoerder bent.
Oud 13 februari 2008, 18:59   #109
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Heb juist op deredactie phara bekeken en k'moet zeggen: dit was een hoogstaand stukje televisie.
De afgunst was op Desmet zijn gezicht te lezen daarbij is hij ofwel potdoof oftewel intellectueel oneerlijk. Wat is er immers zo moelijk aan te verstaan dat alle politiekers gelekt hebben van Leterme tot Verhofstadt. Dat Desmet zijn kruistocht tegen Leterme tot in het absurde opvoert en zich daarbij ook nog beroept op logebroeder L VDK slaagt alles.
Het regime zet momenteel alle zijn lakeien in en alle middelen in om Leterme te kraken. Ze nemen het hem vooral kwadelijk omdat hij blijft vasthouden aan zijn "staatsgevaarlijk" kartel. Men probeert Leterme als een klungel voor te stellen, maar het feit dat het niet vooruit gaat, is uiteraard omdat de andere partijen niets anders doen dan stokken in de wielen te steken. Zonder medewerking zal iederen mislukken. Echter Leterme is zich al goed aan het voorbereiden om eind maart de stekker eruit te trekken. Vanwaar het zgn "lek" die eindelijk de vuile politieke spellen van de federale strontput bloot legt. Deze artikels in de Standaard zijn een goed teken.

Het is ook frappant om te lezen hoe men Leterme in zijn eigen partij kapot probeert te krijgen (Van Rompuy en consoorten). Ik roep Yves op om met alle goedmenende CD&V'ers, samen met NVA een eigen partij op te richten.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 13 februari 2008, 20:23   #110
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
HOE komt men aan de communicatie tussen de Koning en leterme??????
Moet ik geloven dat Meneer Leterme zo naief is zijn papieren zomaar te doen kopieren?(het is nogal wat anders dan een gsm-metje af te lezen)
Bezit de Standaard over een eigen geheime dienst of speelt iemand voor "gunstige wind"?

En WAAROM moet al dat,delikaat,papier NU persé bovenkomen en niet,bijvoorbeeld na 23 maart als we tenminste al zullen weten waar we staan?

Wil de Standaard Belgie kapot,of enkel maar "Yves"?

Dit ruikt teveel naar een vuil spel,de timing is te "toevallig" nu er waarschijnlijk,in stilte,een eindmeet in zicht komt......

meneer Eyskens had vanmorgen op de radio gelijk met zijn verontwaardiging omtrent deze zaak.....
Ik vind van niet. Als de koning de regels van het spel overtreedt door niet langer boven de partijen te staan dan hebben we allemaal het volste recht dat te weten. Het vuile spel wordt in Laken gespeeld.
Leo is offline  
Oud 13 februari 2008, 20:43   #111
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defred1 Bekijk bericht
Vertel me eens welke rijkdom Brussel genereert?
Ruwweg 30% van het BBP.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 13 februari 2008, 20:57   #112
fransV
Gouverneur

Standaard Vhs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ook niet, hij heeft mij echt serieus ontgoocheld in de aanloop naar de verkiezingen.
Verhofstadt heeft velen meer dan 8 jaar lang serieus ontgoocheld .Ik begrijp niet dat een verstandig man als U die onderkruipers van de VLD blijft verdedigen.De waarheid heeft nu eenmaal zijn rechten ...
fransV is offline  
Oud 13 februari 2008, 21:05   #113
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Verhofstadt heeft velen meer dan 8 jaar lang serieus ontgoocheld .Ik begrijp niet dat een verstandig man als U die onderkruipers van de VLD blijft verdedigen.De waarheid heeft nu eenmaal zijn rechten ...
U heeft mij duidelijk nooit horen fulmineren tegen het paarse begrotingsbeleid.

Ze hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, ze hebben ook goeie dingen gedaan.
Het is dankzij paars dat op ethisch vlak België nu in de kopgroep zit, in plaats van in de buik van het peloton. Dat vind ik toch een hele prestatie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 13 februari 2008, 22:18   #114
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
... ze hebben ook goeie dingen gedaan. ...
NEEN
born2bewild is offline  
Oud 13 februari 2008, 22:23   #115
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dankzij paars dat op ethisch vlak België nu in de kopgroep zit, in plaats van in de buik van het peloton. Dat vind ik toch een hele prestatie.
Doet België mee aan een wedstrijd ethiek?
Hoe meet je de vooruitgang?
Oud 13 februari 2008, 22:31   #116
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft mij duidelijk nooit horen fulmineren tegen het paarse begrotingsbeleid.

Ze hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, ze hebben ook goeie dingen gedaan.
Inderdaad, hun verwezelijkingen op het ethische vlak is een vande beste dingen aan paars(-groen)

toccata is offline  
Oud 13 februari 2008, 22:41   #117
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Ik wil het voor u nog eens herhalen: de rijken hebben goed geboerd onder VHS.De hoogste belastingsschaal werd herzien naar 50%, mede onder impuls van Steve Gratis.
Hoeveel in die klasse zullen niet genoten hebben van de notionele intrest en borrelnootjes als een zonnepaneel op het dak met aftrek,...
En daar bovenop hebben de blauwen op financiën Reynders geparkeerd , die er voor zorgt dat er absoluut niet gecontroleerd wordt bij die klasse.
Zoals ik een schrijver citeer: ik geef als zelfstandige al 5 jaar 0 euro inkomsten aan , geen probleem.een loontrekkende waagt het om niet in te gaan op de forfaitaire beroepsonkosten en hij/zij mag het gaan uitleggen bij de controleurs.
Kortom ik schat dat op iets tussen de 10-15% van het elektoraat.
Maar plots wordt aan de VLD en SPA duidelijk dat mensen in een klein loon beter af zijn in een uitkering en dat deze mensen zelfs stemmen.
Helaas is er geen geld voor:cynisch dat uitgerekend Didier Reynders zegt dat er iets moet gebeuren voor de kleine en middelgrote inkomens.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 13 februari 2008 om 22:43.
boerenverstand is offline  
Oud 14 februari 2008, 00:47   #118
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

De VLD heeft blijkbaar alles maar dan ook alles gedaan om Leterme onderuit te halen, zie volgende stukje uit de standaard:

'Open VLD wil intussen niet weten van uitstel. Voorzitter Bart Somers krijgt op zijn dak van de andere liberale onderhandelaars. Op vrijdag hebben Patrick Dewael en Karel De Gucht al een communautaire versnelling gevraagd. Ze zijn het beu dat Leterme communautair geen kleur wil bekennen. 'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden', zegt Dewael. In de Open VLD-strategie levert een stemming alleen maar voordelen op. Ofwel komt er nadien een oranje-blauwe sociaal-economische regering, ofwel komt Leterme beschadigd uit het BHV-avontuur'

Laatst gewijzigd door maarte : 14 februari 2008 om 00:49.
maarte is offline  
Oud 14 februari 2008, 08:01   #119
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mag ik iedereen de vrije tribune van Peter De Graeve in De Standaard van vandaag aanraden? Zelden zo'n rake analyse gelezen! (http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=F41NR9HO)
Een mens zou op de duur nog gaan denken dat De Standaard het AVV terug heeft omarmd...
den ambetantsten is offline  
Oud 14 februari 2008, 08:08   #120
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Mag ik iedereen de vrije tribune van Peter De Graeve in De Standaard van vandaag aanraden? Zelden zo'n rake analyse gelezen! (http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=F41NR9HO)
Een mens zou op de duur nog gaan denken dat De Standaard het AVV terug heeft omarmd...
Dat is geen standpunt van De Standaard.
DS geeft regelmatig (elke dag?) ruimte een mensen die hun mening willen geven. De ene keer is het een Vlaamsgezinde, een andere keer iemand met een andere mening.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be