![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier wordt er bedoelt: in Brussel wordt het 2e meeste rijkdom gecreëerd. Maw: de Vlamingen gaan in Brussel werk en verdienen daar veel geld, maar ze nemen het wel mee naar huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Het is gebaseerd op de inkomens. In Brussel heb je de hoofdzetel van de EU en de Navo. De mensen die daar werken verdienen tonne geld. Voort zijn er nog de pendelaars. Een tripje naar Schaerbeek en het wordt snel duidelijk dat Brussel niet zo welvarend is.
Laatst gewijzigd door alex2018 : 14 februari 2008 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Brussel is geen stad. Brussel is één groot ghetto tenmidden waarvan een handvol rijken leeft achter een ondoordringbare muur van abstracties - big business, EU, NATO. Brussel is een sociaal rampgebied. Een toonbeeld van obscene ongelijkheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid, tja... zonder de Vlaamse centen... Laatst gewijzigd door andev : 14 februari 2008 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Hoeveel mensen in Brussel leven er onder de armoedegrens?
En hoeveel rijkdom bezitten de 10% rijksten in die stad? Ik denk niet dat ik overdrijf hoor. De sociale ongelijkheid in Brussel is echt torenhoog. Dat zou men ook wel eens mogen onderzoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bestaat er trouwens geen onderzoek naar hoe die verdeling zich in Brussel voordoet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme kern Welstellende periferie Wie centen heeft verlaat de kern om zich in de periferie te vestigen. = een internationaal fenomeen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 februari 2008 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Dus zo zie je maar dat het helemaal niet zo slecht gaat met Brussel zoals de zeer hoge allochtone werkloosheid ons doet geloven éh
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 14 februari 2008 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volgens Chokri is de huidige "sterke daling van de jeugdwerkloosheid in Limburg (-25,7%) nog aanzienlijker in gemeenten die tot voor kort als een ’probleem’ gezien werden door veel beleidsmakers: Beringen (-35,8%), Houthalen-Helchteren (-39,6%) en Heusden-Zolder (-40,8%). De sterke daling van de werkloosheid bij de allochtonen is een bewijs van de degelijkheid van het gevoerde beleid. In de voormalige mijngemeenten Beringen (-31,5%), Heusden-Zolder (-37,7%) en Houthalen-Helchteren (-38,9%) waren de cijfers erg hoopgevend (Limburg: -27,7%). In deze 3 gemeenten is de daling van de werkloosheid bij allochtone jongeren nooit eerder gezien: bijna de helft van de werkloze allochtone jongeren vond er mede dankzij de VDAB een job: Beringen (-44,1%), Houthalen-Helchteren (-43,7%) en Heusden-Zolder (-49,7%). " Vlamingen zijn mietjes, allochtonen weten wat werken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Maar mijnheer is zeker links?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het terugverdieneffect van pendelaars is nochtans groter dan de kost (infrastructuur). Dat is toch zo bij alle grote steden. Waarom Brussel daar een uitzondering op zou zijn, is me een mysterie. Brussel krijgt nu al fortuinen van de federale overheid, en toch is het daar op een totale ramp uitgedraaid. Afschaffen die handel.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die manier kan je net zo goed een winkelstraat in Gent of Hasselt schatrijk noemen, omdat er zoveel geld wordt verhandeld. Dat zegt echter niets over de mensen die in die straat wonen. Maarja, dat zal de belgicisten wel niet zoveel uitmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Das erste und das letzte, was vom Genie gefordert wird, ist Wahrheitsliebe"- Goethe "De werkloosheid bij jongeren in Brussel is sinds 2005 aan het dalen" - Minister van Tewerkstelling Cerexhe. Laatst gewijzigd door DannyS : 15 februari 2008 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Dus, nochmaals, speciaal voor wie er niet tegen kan:
Heusden-Zolder (min 49,7% werkloze allochtone jongeren) Beringen (min 44,1% werkloze allochtone jongeren) Houthalen-Helchteren (min 43,7% werkloze allochtone jongeren) Laatst gewijzigd door DannyS : 15 februari 2008 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je kan er misschien af en toe eens rondlopen, dan kan je zien hoe actief de allochtone jeugd is i.v.g. met de autochtone ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb toevallig bij Hengelhoef gewoond, en op Kolderbos naar school gelopen. Jou heb ik nooit gezien. Prijs je gelukkig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens een persbericht van april 2007 daalde de werkloosheid overal behalve bij de jongeren in Brussel.
http://www.statbel.fgov.be/press/pr093_nl.pdf Dat er ook in Limburg veel op straat wordt rondgelummeld, en door wie, inplaats van te studeren of te werken, d�*t hoeft mij niemand te vertellen. Ik kom namelijk ook uit de streek. Ik zeg dat al jaren, en gaf daar zelfs de oorzaak van op. Pas nu komt de bevoegde minister tot identiek dezelfde conclusie als ik. In alle geval is Brussel niet de rijke stad die iemand ons hier wil wijsmaken. De werkloosheid in Brussel is nog hoger dan die in Wallonië. In een van de rijkste steden ter wereld lijken mij betogingen voor het behoud van de solidariteit vanuit Vlaanderen overbodig.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is daar soms een reden voor?
![]() |