Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2008, 01:00   #321
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Als je overigens eens goed kijkt met welke ontzagwekkende snelheid de grenzen van het islamitische imperium naar alle kanten opschoven, kun je maar één zaak besluiten: Of het nou Moren of Saracenen betrof, de eerste kaliefen of de Omaijaden, 120 jaar na de dood van Mohammed betroffen de veroveringen gans Arabië en Noord-Afrika, Perzië over Afghanistan tot aan de grenzen van Kashmir, en van het Aral-meer over de Kaukasus, het volledig Iberisch schierieland met uitzondering van het piepkleine Asturië en de kuststreek van Frankrijk tussen de Rhône en Spanje, tot in Toulouse. Een rijk dat immens veel groter was dan dat van Alexander de Grote of het Romeinse Rijk.

Voor mij waren de moslims uit die tijden dus inderdaad allemaal dezelfde: veroveraars.
Daar gaan we toch niet beginnen over discussiëren zeker?
Ik geef het op.

Ik zal er nooit in slagen om je te doen inzien dat het hier niet om één 'imperium' ging, maar om allerlei verschillende staten en dynastieën, die niet onder hetzelfde gezag vielen.
Oud 15 februari 2008, 01:34   #322
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat eens schuimbekkende razernij zeg. Sicilië, Corsica en Sardinië zijn niet gewoon een paar eilandjes die in de Middellandse Zee. Da's één.

2. Jeruzalem was het Mekka van het christendom, daar fiets je ook netjes omheen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat mocht Mekka veroverd worden door een vreemde invasiemacht met een andere godsdienst, dat de moslims bij de pakken zouden blijven zitten. Die vele Noordwesteuropeanen reageerden trouwens op een oproep van de paus, wiens gezag toen even onfeilbaar was als dat van Mohammed tegenover zijn gezellen.

3. Ivm de Reconquesta heb je natuurlijk gelijk. Mijn zin had moeten luiden dat de Reconquesta én de Kruistochten een reactie waren op het moslimimperialisme van én Saracenen én Moren.

4. Saladin was geen slachter, da's waar. En één zwaluw maakt de lente niet. Verder is de geschiedenis van de islamitische veroveringen één aaneenschakeling van moordpartijen en slavernij. Daarin zijn ze zeker niet beter dan de christelijke legers van de kruisvaarders.

5. Je spreekt over de Moren in Spanje en de Saracenen in Jeruzalem alsof er vele eeuwen tussen zaten. Pas tegen het einde van de 15de eeuw zijn de Moren buitengeborsteld uit Andalusië. Die "vele eeuwen later" uit jouw betoog is dus allerminst van toepassing.
1. "Schuimbekkende razernij" ?

Dit forum is voor mij nog nooit een reden geweest om kwaad te worden. Zelfs niet als ik tegen jou aan het discussieren ben .

Het feit dat ik de uitdrukking 'for f*ck's sake' gebruikte is geen indicatie dat ik kwaad zou zijn, of zelfs maar geërgerd. Het is gewoon een uiting van mijn nogal expressief taalgebruik. Meer moet je daar niet achter zoeken.

2. De paus was toen nog helemaal niet onfeilbaar, de onfeilbaarheid van de paus is bedacht in 1870.

En hoedanook, het pauselijk gezag was in de Middeleeuwen helemaal niet onbetwist. Heb je al ooit gehoord van Frederik Barbarossa, of van de investituurstrijd?

De Kruistochten waren juist een poging van de paus om meer macht te verwerven, en de wereldlijke macht van de pausen tegenover de Duitse keizer en de Franse koning te vergroten
.
Er waren ook vele andere motieven natuurlijk, zoals het feit dat de Zijderoute werd bedreigd door de opmars van de Seldjoekse Turken, wat bepaalde handelsbelangen schaade. Plus, er was ook een zeer raktische reden: er was een probleem inzake overtollige zonen. De Kruistochten waren een ideale manier om ook aan tweede of derde zonen van edellieden carrièrre-mogelijkheden te bieden.

Nu los daarvan heb je natuurlijk gelijk dat Jeruzalem een grote symbolische waarde had voor het christendom. De reden dat ik hier zogezegd 'omheen fietste' was simpelweg dat ik dit niet betwist.

3. Ok, een foutje van jou dus, gaan we verder dus niet moeilijk over doen

4. Ik heb nooit ontkend dat ook moslimlegers zich aan vreselijke wandaden hebben schuldig gemaakt. En ik behoor evenmin tot die dwaze groep van zelfhatende Europeanen die ontkennen dat er ook vele andere rotzakken zijn geweest in de loop van de geschiedenis. De Arabische slavenhandelaars hebben vele misdaden op hun geweten, en volgens mij zijn de Arabieren zich daar veel te weinig van bewust, gewend als ze zijn om zich te wentelen in een slachtofferrol. Maar de reden dat ze deze slachtofferrol kunnen aannemen, is natuurlijk het feit dat ze zelf het slachtoffer zijn geworden van Europees imperialisme.

5. Ik weet ook wel wanneer de Reconquista is geëindigd. Maar toch bedankt

Mijn punt was dat er vele eeuwen zaten tussen de verovering van Spanje door de Oemajjaden (begin 8ste eeuw) en de Kruistochten (die begonnen eind 11de eeuw). Dat is geen mening, dat is een wiskundig feit.
Ik had het natuurlijk niet over de val van het kalifaat van Granada, dat zoals iedereen weet pas veroverd werd door Ferdinand en Isabella in 1492.

(overigens zijn we hier zwaar off-topic aan het gaan in deze draad over anti-semitisme in een Brugs café, en zou heel deze discussie beter passen in het subforum geschiedenis, maar soit)
Oud 15 februari 2008, 09:21   #323
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U speelt graag op de woorden. Ik zei dat volgens de gangbare mening de Arabieren een subspecies zijn van het blanke ras. U repliceert dat u dat betwijfelt. U maakte toen geen problemen met het woordje 'ras'.
Heel juist, jij hebt dat gezegd. Ik niet. En dus moet je me niet verkeerd quoten.
Maar, ik heb er geen problemen mee als jij het woordje ras gebruikt. Ik weet ook zeer weinig af van subspecies van het blanke ras, omdat mij dit helemaal niet interesseert.

Wat me wèl interesseert en raakt is het onnoemelijk schandaal van de slavenhandel. Iedereen die hier een zware verantwoordelijkheid draagt moet daarbij inzien hoe onmenselijk dat was en kleur bekennen.
In zeker zin is de slavenhandel erger dan de jodenvervolging door de nazis omdat ook ongeveer alle 'beschaafde' landen er vele jarenlang aan hebben meegewerkt.

Laatst gewijzigd door luc broes : 15 februari 2008 om 09:21.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 19:23   #324
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Hier is een bericht betreffende een zekere M.Kalmann, een joods hoogleraar die een valse klacht zou hebben ingediend in 2001:
"Uit het Algemeen Dagblad van 25-07-2001:

Joodse Hagenaar loog over Marokkaans terrorisme

Hagenaar M. Kalmann is geen slachtoffer van anti-semitisme, zoals hij zelf beweerde. De 53-jarige joodse hoogleraar deed begin juni aangifte bij de politie. Hij zou door Marokkaanse jongeren in de Haagse Schilderwijk al drie maanden zijn mishandeld en geterroriseerd. De politie stelde daarop een onderzoek in, maar kwam tot een andere conclusie. (...) "Er is ons niets gebleken van intimidaties, racisme of terreur gericht tegen meneer Kalmann."
Kalmann zocht zelf de media met het verhaal dat hij werd bespuugd, uitgescholden en geslagen door 20 �* 30 Marokkaanse jongeren (...) De joodse inwoner beweerde dat hij met bakstenen was bekogeld en dat de ruiten van zijn huis waren ingegooid. Ook toen de politie bewaking had ingesteld, deed Kalmann nog enkele keren aangifte van zware mishandelingen. Volgens de politie was dit altijd op het moment dat Kalmann op eigen houtje op pad ging en niet de politie had gebeld, zoals was afgesproken. De politie arresteerde op Kalmanns aanwijzing twee jongens, maar die werden kort daarna vrijgelaten aangezien zij niets gedaan konden hebben. Uiteindelijk is de bescherming als een nachtkaars uitgegaan. Niet bekend is waar Kalmann zich momenteel bevindt.
"

http://www.maghrebonline.nl/forum200...cID=1496#14233

Any comments?
De leeftijd klopt niet helemaal, wel bij benadering.
Toeval bestaat natuurlijk, maar toch.
Oud 15 februari 2008, 19:46   #325
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Opsluiten en doodschieten volgt in een later stadium?
maar neen ... voor wat niet stenigen... zweepslagen... tong afsnijden... handen afhakken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 15 februari 2008 om 19:46.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 19:46   #326
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Nog eentje, deze keer een kopiepeest uit de Haagsche Courant (04-07-2003), teruggevonden op een stormfront-pagina:

DEN HAAG | De opkomst van de demonstratie vóór de oorlog tegen het Iraakse regime van Saddam Hussein viel de organisatoren zaterdag in Den Haag wel wat tegen. Er was gerekend op tweehonderd deelnemers. Het werden er iets meer dan de helft. Maar volgens organisator Michiel Smit, lid van de Rotterdamse gemeenteraad voor Nieuw Rechts, was het doel bereikt: "We hebben laten zien dat we op een waardige wijze kunnen demonstreren zonder allerlei vlaggen te verbranden, zoals aan de linkse kant gebeurt."

Demonstranten dragen de Amerikaanse en Britse vlaggen mee op hun tocht van het Malieveld naar de ambassades.

De betoging die behalve door Nieuw Rechts ook was georganiseerd door de Jonge Fortuynisten, Stichting Saroef en Leefbaar Rotterdam, verliep zonder incidenten. Een verwachte tegendemonstratie van activisten tegen de oorlog bleef uit.

De Anti Fascistische Aktie (AFA) had vooraf gewaarschuwd voor het 'rechts-extremistische' karakter van de demonstratie. Het zou een 'verkapte demonstratie tegen de islamitische cultuur' worden, maar daarvan was zaterdag niets te merken. Organisator Smit zei na afloop de oproep van de AFA om niet mee te demonstreren 'schandalig' te vinden: "Een soort sabotage. Daardoor zijn veel mensen weggebleven, terwijl het keurig is verlopen."

De demonstranten vertrokken even na elf uur vanaf het Malieveld voor een rondgang langs de ambassades van de Verenigde Staten en Groot-Brittannië aan het Lange Voorhout. In de stoet werden Amerikaanse en Britse vlaggen meegedragen en spandoeken met opschriften als 'Solidariteit met de coalitie', 'God bless America' en 'USA we are backing you' ('USA we steunen je'). Een aantal deelnemers droeg een geel lint om de bovenarm, een gebruik uit de Amerikaanse burgeroorlog om uitdrukking te geven aan de hoop dat de militairen veilig thuiskomen.

Solidair

Bij de Amerikaanse en Britse ambassades werden brieven voorgelezen die naar president Bush respectievelijk premier Blair worden gestuurd. Daarin verklaren de demonstranten zich solidair met de militaire campagne van de VS, Engeland en Australië tegen Irak.

De actie was ook bedoeld als signaal aan de Nederlandse regering om zich duidelijker bij de coalitie aan te sluiten, dan nu alleen met politieke steun. De demonstranten vertrouwen erop dat de oorlog uiteindelijk zal leiden tot een stabieler en democratischer Midden-Oosten. Ook zijn ze ervan overtuigd dat Saddam niet zal vertrekken als hem dat 'netjes wordt gevraagd'. "De enige manier om een dictator als Saddam op de knieën te krijgen is via militair ingrijpen", stelden de organisatoren in een persbericht.

De joodse ex-Hagenaar M. Kalmann zong bij de ambassade van de VS het 'Star Sprangled Banner', het Amerikaanse volkslied.

Kalmann kwam de afgelopen twee jaar enkele malen in het nieuws, omdat hij wegens het dragen van een keppeltje herhaaldelijk door Marokkaanse jongeren in de Schilderswijk in elkaar zou zijn geslagen. Hij was van plan naar Israël te emigreren, maar heeft volgens eigen zeggen voorlopig domicilie buiten Den Haag gekozen.

"Ik doe mee aan deze demonstratie voor mijn vijf Amerikaanse kinderen en dertien Amerikaanse kleinkinderen én voor al die Amerikaanse jongens die op Margraten liggen, omdat ze in de Tweede Wereldoorlog hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. En ik sta hier omdat ik vind dat alle Arabische volken zelf over hun toekomst moeten kunnen beslissen, in een democratie."

Kalmann betreurde het dat joodse organisaties hadden afgezien van deelname aan de demonstratie. Volgens hem was dat gebeurd wegens de deelname van extreem rechts.

Organisator Smit sprak dit tegen: "Het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israël) heeft ons laten weten niet mee te doen, omdat het sabbat is en om niet de indruk te wekken dat Israël partij zou zijn in het conflict.
"

Gezien het kloppende aantal kleinkinderen, kunnen we nu wel gerust zijn dat het dezelfde Kalmann is.

http://www.stormfront.org/forum/show...1&postcount=55
Oud 15 februari 2008, 19:48   #327
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
maar neen ... voor wat niet stenigen... zweepslagen... tong afsnijden... handen afhakken
Waarover hebt u het? Dit is toch de draad over het anti-semitisch incident in Brugge, met als slachtoffer de heer Marc(el) Kalmann?
Oud 15 februari 2008, 19:50   #328
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
http://www.antisemitisme.be/site/eve...35&language=NL
Date: 8/2/2008
Na de publicatie van een antisemitisch incident in Brugge, is er een discussie losgebarsten op de site van forum.politics.be.
Sommige verwijtingen waren kantje-boordje antisemitisch en vele maakten allusie op algemeenheden over de Joden betreffende geld of macht.

Onder andere zoals « Bruut geweld » :

Het Centrum voor Geljke Kansen werd aangekondigd om contact op te nemen met de administrateur van de site.
en ga je die laten mee veroordelen wegens nalatigheid of medeplichtigheid ?

wat zijn verwijtingen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 15 februari 2008 om 19:50.
Oud 15 februari 2008, 19:52   #329
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Waarover hebt u het? Dit is toch de draad over het anti-semitisch incident in Brugge, met als slachtoffer de heer Marc(el) Kalmann?
ik reageerde op filossoof zijn uitlating..
Oud 15 februari 2008, 20:03   #330
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eentje, deze keer een kopiepeest uit de Haagsche Courant (04-07-2003), teruggevonden op een stormfront-pagina:

DEN HAAG | De opkomst van de demonstratie vóór de oorlog tegen het Iraakse regime van Saddam Hussein viel de organisatoren zaterdag in Den Haag wel wat tegen. Er was gerekend op tweehonderd deelnemers. Het werden er iets meer dan de helft. Maar volgens organisator Michiel Smit, lid van de Rotterdamse gemeenteraad voor Nieuw Rechts, was het doel bereikt: "We hebben laten zien dat we op een waardige wijze kunnen demonstreren zonder allerlei vlaggen te verbranden, zoals aan de linkse kant gebeurt."

Demonstranten dragen de Amerikaanse en Britse vlaggen mee op hun tocht van het Malieveld naar de ambassades.

De betoging die behalve door Nieuw Rechts ook was georganiseerd door de Jonge Fortuynisten, Stichting Saroef en Leefbaar Rotterdam, verliep zonder incidenten. Een verwachte tegendemonstratie van activisten tegen de oorlog bleef uit.

De Anti Fascistische Aktie (AFA) had vooraf gewaarschuwd voor het 'rechts-extremistische' karakter van de demonstratie. Het zou een 'verkapte demonstratie tegen de islamitische cultuur' worden, maar daarvan was zaterdag niets te merken. Organisator Smit zei na afloop de oproep van de AFA om niet mee te demonstreren 'schandalig' te vinden: "Een soort sabotage. Daardoor zijn veel mensen weggebleven, terwijl het keurig is verlopen."

De demonstranten vertrokken even na elf uur vanaf het Malieveld voor een rondgang langs de ambassades van de Verenigde Staten en Groot-Brittannië aan het Lange Voorhout. In de stoet werden Amerikaanse en Britse vlaggen meegedragen en spandoeken met opschriften als 'Solidariteit met de coalitie', 'God bless America' en 'USA we are backing you' ('USA we steunen je'). Een aantal deelnemers droeg een geel lint om de bovenarm, een gebruik uit de Amerikaanse burgeroorlog om uitdrukking te geven aan de hoop dat de militairen veilig thuiskomen.

Solidair

Bij de Amerikaanse en Britse ambassades werden brieven voorgelezen die naar president Bush respectievelijk premier Blair worden gestuurd. Daarin verklaren de demonstranten zich solidair met de militaire campagne van de VS, Engeland en Australië tegen Irak.

De actie was ook bedoeld als signaal aan de Nederlandse regering om zich duidelijker bij de coalitie aan te sluiten, dan nu alleen met politieke steun. De demonstranten vertrouwen erop dat de oorlog uiteindelijk zal leiden tot een stabieler en democratischer Midden-Oosten. Ook zijn ze ervan overtuigd dat Saddam niet zal vertrekken als hem dat 'netjes wordt gevraagd'. "De enige manier om een dictator als Saddam op de knieën te krijgen is via militair ingrijpen", stelden de organisatoren in een persbericht.

De joodse ex-Hagenaar M. Kalmann zong bij de ambassade van de VS het 'Star Sprangled Banner', het Amerikaanse volkslied.

Kalmann kwam de afgelopen twee jaar enkele malen in het nieuws, omdat hij wegens het dragen van een keppeltje herhaaldelijk door Marokkaanse jongeren in de Schilderswijk in elkaar zou zijn geslagen. Hij was van plan naar Israël te emigreren, maar heeft volgens eigen zeggen voorlopig domicilie buiten Den Haag gekozen.

"Ik doe mee aan deze demonstratie voor mijn vijf Amerikaanse kinderen en dertien Amerikaanse kleinkinderen én voor al die Amerikaanse jongens die op Margraten liggen, omdat ze in de Tweede Wereldoorlog hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. En ik sta hier omdat ik vind dat alle Arabische volken zelf over hun toekomst moeten kunnen beslissen, in een democratie."

Kalmann betreurde het dat joodse organisaties hadden afgezien van deelname aan de demonstratie. Volgens hem was dat gebeurd wegens de deelname van extreem rechts.

Organisator Smit sprak dit tegen: "Het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israël) heeft ons laten weten niet mee te doen, omdat het sabbat is en om niet de indruk te wekken dat Israël partij zou zijn in het conflict.
"

Gezien het kloppende aantal kleinkinderen, kunnen we nu wel gerust zijn dat het dezelfde Kalmann is.

http://www.stormfront.org/forum/show...1&postcount=55
zo ondermijn je heel het verhaal ?

Laatst gewijzigd door ancapa : 15 februari 2008 om 20:04.
Oud 15 februari 2008, 20:04   #331
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ik reageerde op filossoof zijn uitlating..
Het enige nuttige is, om ook in deze zaak zo goed mogelijk de waarheid aan het licht te brengen.

Volgens mij is het - op basis van de opgeviste persberichten - zo goed als zeker dat het Brugse slachtoffer, de heer M. Kalmann, in Nederland reeds een voorgeschiedenis heeft inzake neerlegging van minstens één nepklacht.

Het is absoluut niet normaal dat men zomaar geloof hecht aan een klacht van een slachtoffer dat vroeger reeds heeft gelogen (temeer daar ook het verhaal over de Auschwitz-geboorte niet kan kloppen). En hoe het staat met het professoraat van de betrokkene zou ook mogen verduidelijkt worden; misschien geeft hij les in Amerika vanuit Den Haag.
Oud 15 februari 2008, 20:44   #332
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige nuttige is, om ook in deze zaak zo goed mogelijk de waarheid aan het licht te brengen.

Volgens mij is het - op basis van de opgeviste persberichten - zo goed als zeker dat het Brugse slachtoffer, de heer M. Kalmann, in Nederland reeds een voorgeschiedenis heeft inzake neerlegging van minstens één nepklacht.

Het is absoluut niet normaal dat men zomaar geloof hecht aan een klacht van een slachtoffer dat vroeger reeds heeft gelogen (temeer daar ook het verhaal over de Auschwitz-geboorte niet kan kloppen). En hoe het staat met het professoraat van de betrokkene zou ook mogen verduidelijkt worden; misschien geeft hij les in Amerika vanuit Den Haag.

uitspitten tot op het bot...
Oud 15 februari 2008, 20:45   #333
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

waarvoor internet en zoeksites allemaal niet goed zijn.
Oud 15 februari 2008, 20:47   #334
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Opsluiten en doodschieten volgt in een later stadium?
shariawetten toepassen..
Oud 15 februari 2008, 20:51   #335
Gargamel
Banneling

Standaard

In ieder volkje kan je gestoorden vinden,bij de enen meer dan de anderen,kijk naar de Sossen,marocs en andere bruinrode zotten.Nu groen er nog bij en je hebt de volledige stinkpot.
Zelfs de VLD kan niet aan hun poepje rieken.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 15 februari 2008 om 20:52.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 20:54   #336
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
In ieder volkje kan je gestoorden vinden,bij de enen meer dan de anderen,kijk naar de Sossen,marocs en andere bruinrode zotten.Nu groen er nog bij en je hebt de volledige stinkpot.
Zelfs de VLD kan niet aan hun poepje rieken.
stuur elio eens
Oud 15 februari 2008, 21:06   #337
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Het was in Le Panier d'Or:
De Joodse man heeft o-ver-schot van gelijk wanneer hij klacht indient. Dit kan niet in een open Vlaanderen zoals we het willen projecteren naar de buitenwereld toe.

Slecht één vraagje. Als de Jood Engels was, hoe kon hij de ober dan verstaan wanneer hij zei "wij serveren hier geen Joden"?? (en neen je moet niet afkomen met raadseltjes zoals dit te beantwoorden met al even raadselachtige antwoorden, wij gaan hier niet hans1 achterna)

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 15 februari 2008 om 21:09.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 21:43   #338
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
De Joodse man heeft o-ver-schot van gelijk wanneer hij klacht indient. Dit kan niet in een open Vlaanderen zoals we het willen projecteren naar de buitenwereld toe.

Slecht één vraagje. Als de Jood Engels was, hoe kon hij de ober dan verstaan wanneer hij zei "wij serveren hier geen Joden"?? (en neen je moet niet afkomen met raadseltjes zoals dit te beantwoorden met al even raadselachtige antwoorden, wij gaan hier niet hans1 achterna)
Lees de draad er maar eens op na, alle informatie is hier te vinden.

Het ging namelijk niet om een 'Amerikaanse professor', maar om een in Venlo geboren Hollandse man die nogal in de war is, op den dool en op zoek naar zichzelf en die ooit in Amerika les gegeven heeft.

Jammer dat het zo uit de hand gelopen is en dat de joernalisten, en vooral Belga, erop gesprongen zijn, het gepubliceerd en de wereld ingestuurd hebben zonder even te checken wie die Mijnheer Kalmann wel is.

De joernalistiek heeft zich weer van zijn smalste kantje laten zien. Behalve VTM is iedereen hysterisch met het verhaal gaan lopen, en is het een eigen leven gaan leiden. Schande voor de wereldpers dat dit ellendige verhaal de wereld is rondgegaan.

OK. Genoeg nu?

Iedereen die dit moet weten weet het ondertussen al.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 21:47   #339
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Er zullen wel overeenkomsten zijn tussen het Jodenduits (Jiddisch) en het Brugs.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 22:30   #340
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Iedereen die dit moet weten weet het ondertussen al.
Ik denk het niet. De meeste mediaconsumenten zullen niets te weten komen. Joods Actueel, Belga, De Standaard, Le Monde, La Stampa en tutti quanti zullen zich niet corrigeren, of hoogstens marginaal, gedeeltelijk, en onderaan blz 27. En bij een volgende gelegenheid zullen ze opnieuw op dezelfde manier handelen. En de PC-meute, hier op dit forum evengoed als elders, zal opnieuw op de vooruitstrevende, solidaire en anti-racistische kar springen. En de leugenmolen zal blijven voortdraaien. De leugen is de wereld al rond terwijl de waarheid nog doende is haar schoennestels vast te knopen; zo gaat dat. Toch horen we dit juk van de waarheid te blijven dragen, op straffe van verlies van menselijkheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be